14 Temmuz 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

14 Temmuz 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Ü Bu Başı N Aşk ve Macera Romanı * 489 - — Rabakoviç bu paramın bir feniğini tehlikeya koymaklığına müsaade edemem... Bu para be- nim, hayatımı tehlikeye kazandığım bir paradır. Bütün bu İyanlar içinde en ağır baş hsı “ve en makulü ötekilerle istihza etli: — Durun çocuklar.. siz çayı görmeden paçaları — sıvadınız... Para nerede? daha katili — ele geçirmedik... s — İşte katil orada birasını içiyor.. — Senin yirmi bin marka Berian ihtiyacın var.. sevgilim.. bana izah —edebilir misin, bu adam neden katil olsun? —- — Neden olmasın? — Olsun.. —Ben — olduğunu istiyorum... — Çünkü yirmi - bin mark kazanacağım ve.. Rabake- viçlerin — hepsl birden sustular. < Çünkü ihtiyar adam karşıdaki birahanenin — kapısından — dışarı çıkmıştı. Şimdi ağrında bir de yaprak cıgarası vardı, halinden akşam yemeğini yemiş ve sigarasını içen namuslu bir adamdan başka bir- şey olduğunu istidlâl etmek ve bilhassa onu Almanyayı aylar- danberi dehşete gark eden cina- yetlerin hunhar faili addetmek için insanın İvan Rabakoviç gibi yirmi bin marka şiddetle ihtiyacı olmalıydı. Esasen birahanenin kapısından doymuş bir adam sükünetile çı- kan bu ihtiyan gördüğü anda Rabakoviçin de — kalbi burkul- müştu: — Kabil değil bu herif ka- til olamaz, diye düşünmüştü. Simdi ihtiyar adam Hollensea İstikametine değil bilâkis tam aksi — istikamete —doğru — iler- meye başladı. Sigarasını tüttüre- rek ağır ağır ilerliyor, sağına so- luna bakımıyordu. Şimdi. Tauvent- zien sokağında idiler. Burada — köşe kısacık elbiseli, boyalı yüzlü yeşil, kırmızı, siyah çizmeli sokak ka- dınları nöbet bekliyorlardı. Ve nöbet beklerlerken üçer, beşer grup halinde dedikodu edi- | yor, şakalaşıyorlar, bayağı kendi evlerindeymiş gibi gülüşerek ko- nuşup durüyorlardı. — Aralarında kadın gibi taze yüzlü genç deli- kanlılar da vardı. Şimdi bu sokağı Wittenberg mişlerdi İhtiyar —. sepeemdsa eee ;Resim Tahlili Kuponu O LA AAAAMARARARA Jüuunüi öğrenmek istiyorsanız resminizi bu kupoodan 10 adet ile birlikte gönderiniz. - Restuiniz saraya 1ibidıı_ve'iıdı edilnıcı; lsma, meslek veya san'at bulunduğ / memnleket Resim - intişar edecek ni7 Resmin ? klişesi 9O kurüşlük pul mukebilinde gönderilebilir. amarar B atarak | başlarında | | kabinesl | da kalacağını söylemiştir. Yuzan Suat Suzan adam Klcist sokağından da daha aşağıya doğru gidiyordu: — Allah.. Alah daha nereye | | kadar gideceğiz? Diye — düşündü. — Beraberce | | Bulow sokağına, oradan da Post- dömer caddesine saptılar. İvan- | cığın dizleri kopacak gibi ağrıyor: | — Eğer bu herif katil değilse onu aşmalı, diyordu, Birahaneden | çıktıklarındanberi aşağı — yukarı | Üç çeyrek sanat yürümüşlerdi. Bu gittikleri sokaklar gitgide daha | bayağılaşmıştı. Postdamer caddeside bekleyen kadınların yanında Tonenizien | sokağındakiler birer prenses ka- | dar şıktılar... Kapıları açık mey- hanelerde sıvalı gömleklerden çı» | kan kolları mavi resimli külhan- | beyleri yüksek sesle bağrışıp | gülüşüyorlardı. | Bir köşede karşı, karşıya iki meyhane vardı. Bunlardan birinin | üzerinde — Hitlerin baltalı salip | işareti, bir Hitler resmi ve altında | —e ae — ae marır ,Yenı' Adliye Sarayı ( Baştarafı 1 inci sayfada ) | Yeni bina üç katlı beton olacak, asgarl (155) odayı ve (10) kadar salonu muhtevi bulunacaktır. Bu plânlar ve projeler Adliye | Vekâletine gönderilmiştir. Vekâlet bu iki yerden kirisini tercih ede- cektir. Babıdlideki arsa nisbeten kü- çük ve basık olduğu için Tomruk dairesinin bulunduğu yerin tercih edileceği tahmin ediliyor. Bu takdirde Tomruk binasının sağ tarafındaki dükkânlar ve evlerde Babıâli caddesine kadar istimlâk edilecek, yeni adliye binası bu süretle boğaza ve İstanbula hâ kim bir tepe üzerinde bedii bir şekilde kurulacak, bir kapısı da kıraathane önünde caddeye açılacaktır. Avusturya'da | Tethişçilere Karşı Şiddetli Tetbirler Alındı Viyana, 13 (A.A.) — Yeni Dolfüs Ük İçtimamı — yapmıştir. Günön işlerile meşgul olduktan sonra kabine tethişçilere karşı bir müdefan kanunu - yapmıştır. - Kanunda - ölüm cezası vardır. Ellerindeki bombaları polise getirip teslim etmeleri için | tethişçilere beş günlük bir müsaade | verilmiştir. Bu müddet zarfında ban şartlar altında tethişçiler ceza gör- miyeceklerdir. İkinci bir kanun ile işçi ve memur | meelisleri kaldırılmış, bunların yerine korporatif meclisler getirilmiştir. Cenup Amerikasın'da Riyo dö Jantyro, 13 (AA) — Telgrafçıların grevi bütün Brezilyada umumi bir mahiyet alrmatır. M. Consonun Vaziyeti Panama, 13(A.A.) — Cümhur relsi M. Ruzvat Millt kalkınma idaresi mü- M. Makdonalt Kanadaya Gidiyor | Makdonalt, Kanadaya gitmek Londra, 13 (A.A.) — Başvekil M. Üzere | | | | | messili-M. Consonun vazifesi bapın- * vapura binmiştir. İ | şarkılarile SON POSTA 14-7-934 “ Halâskârımız Hitler ,, diye bir yazı vardı, Ve kapının önlünde Hitlerin aylıklı milisleri zilrurna sarhoş bir genç kızla şakalaşıyorlardı. Karşıdaki meyhanenin kapısı aralıktı oradan dışarıya kızil bir ışık 'nın Heyecanlı Toplantıs | Lisenin Leyli Kısmının Kaldırılmamas İçin Teşebbüslerde Bulunulacak süzülüyordu içeride birkaç yorgun | amele içki içmekte ve ellerile masalara yumruk vurarak hara- retli bir şeyler görüşmekte idiler. Bu restoran komünistlerin de- vam ettiği iki lokaldi. 1931 senesinde Berlinde bö; le biribirine tamamile zıt parti mensuplarının devam ettiği bu nevi restoranlar biribirine kar- şı karşıya veya pek yakın iki binada açıldığı çok fazla görü- nürdü. Bazan Hitlerin hücum tabu- runun — ateşli gençleri — kafaları tülsüleyince bu karşıdaki mey- haneye bücum ederler kavga ç- | karırlardı. Bazan da Hitlercilerin sinirlenen — komünist gençler onlara saldirirdi. Kavga- gadan döğüş, hatta kan bile çıkardı. ( Arkası var ) hatine İştirak Edeceklere Galatasaraylılar Fransa seya- hati tertip heyetinden : Galatasaray muallimlerile izci- lerini - Fransaya götürecek — olan vapur çarşamba günü yerine sahı günü saat 18 de Galata tıh- tımından hareket — edeceğinden döğüşten | | | | | | | | | | Çok hararetli ve heyecanlı görüşmelere sahne olan İstanbul lisesi mezunlari cemiyetinin dünkü fevkalâde koagresine İştirak edenlerden bir grup — İstanbul Erkek lisesi mezun- ları cemiyeti dün fevkalâde bir | kongre hülinde toplandı. Şehr- mizdeki cemiyetlerin en kalabalık- larından olan bu cemiyetin dünkü fevkalâde toplanışına Üç yüzden fazla genç iştirak etmişti. Bu fevkalâde toplantıya, İstanbul Er- kek lisesinin leyli kısmının, önü- müzdeki ders senesi başında ye- | niden açılacak olan Haydarpaşa lisesine nakledilmesi hakkındaki tasavvurlar Üzerine lüzüm görük | müştür. Bu — tasavvurdan geçenlerde | bahsetmiş, Maarif Vekâleti tara- | ( ToElıMı; Davetler ) Galatasarayın Fransa Seya- fından İstanbul ve Kabataş Lise- lerinin leyli kısımlarının Haydar- paşa Lisesine kaldırılmasının diü- şünüldüğünü —yazmış, çok eski | | senelerden beri leyli olarark vazife | | gören bu irfan ocaklarının yalnız seyahate İştirak edeceklerin buna | göre hazırlanmaları lâzımdır. de yeni bir fen mecmuam çıkmaya nehari olarak kalması şimdilik muvafık görüldüğünü bildirmiştik. İşte İstanbul Lisesi mezunları- nın dünkü toplantısında Maarif Vekâletinin bu düşüncesi görüşme | mevzuu oldu. Dünkü kongreye Üniversite doçentlerinden Yavuz Bey reislik | ediyordu. Gençlerden birçokları Türkiye umum Kimyagerler | cemiyeti mecmuası — Bu isim- | başlamıştır. İçinde kimya ilminin son | terakkilerine ait derin tetkikler netice- sinde yazıldığı anlaşılan birçok makar | leler vardır. Kimyagerler ve farmako- | loğlar için çok istifadelidir. VAPURCULUK TÜRK ANONİM ŞİRKETİ İstanbul Acentalığı Liman Han, Telefon: 22925 Trabzon Yolu TARİ czal Pazar xünü saat 20 de Galata rıhtımından — kalkacak. — Gidişte: Zonguldak, İnebolu, Ayancık, Sam- sun, Ünye, Ordu, Gireson, Tirebolu, Görele, Trabzon ve Rizeye. Dönüşte bunlara ilâveten, Of ve Sürmeneye uğrayacaktır. karabiğa Yolu Her CUMARTESi, ÇARŞAMBA günleri saat 20 de Tophane rihti- mından bir vapur kalkar, Gidiş ve dönüşte mutat iskelelere uğrar. İZMİT YOLU Cuma, Pazar, Salı, Çarşamba, günleri bir vapar saat O da, Top- bane rıhtımından kalkar. Dr. KEMAL NURİi Cili ve Zühreyi hastalıklar mütehassızı Beyoğlu: Rumeli han 16 Tel : 40153 | eski ve şerefli bir mazisi vardır. | söz alarak, bu düşüncenin bir karar şekline iİnkılâp etmemesi için Maarif Vekâleti nezdinde teşebbüslerde bulunulmasını ha- raretli ve heyecanlı sözlerle te- | menni ettiler. Söz alanlar umu- | miyetle şu mütaleaları ileri sü- rüyorlardı: İstanbul Erkek lisesinin çok Bugün memleketin en mükemmel irfan ocaklarından biri olan bu lişe, çok dolgun bir tedris vesait | ve levazımına maliktir. Bilhassa bu mektep geçen ders senesi | ! başında yeniden zaman yüz bin lira genişletildiği kadar bir | para harcanmış, bu suretle mek- | tebin tekemmülü yolunda cömert bir hizmet görülmüştür. Eğer bu müessesenin leyli kıs- | | mı kaldırılacak olursa bu ocak mensupları çok müteessir olacak- | lar ve memleketin mükemmel bir müecssesede mahrum kalması sı- | stinde zararlı bir netice doğa- ıktır. Bütün bu vaziyetler düşünü- | rek alâkadarlar nezdinde rica ve -mennilerde bulunulması, bu güzel müessesenin bugünkü vaziyette İnmesi temin edilmelidir. Bu mütalâa ve temennileri ileri üren gençler, memleket İrfanının azancı namına girişmek lüzumunu duydukları — teşebbüsün — Maarif vekâleti tarafından kabul edi- | iceeği Ümidini de izhar ettiler. Dünkü fovkalâde kongrede netice olarak, memleketin cidden Htihar edeceği bir irfan yu olan İstanbul erkek lisesinin leyli kısmının kaldırılmaması için alif kadarlar nezdinde teşabbül ” bulunmıya karar verildi. Darüşşafakalılar Dün Senelik Kongre Hâ- Hnde Toplandılar Darüşşafakalılar — cemiyetinlü senelik kongresi dün saat 15 t€ Halkevinde toplanmıştır. Evvelâ idare hey'etinin rapork okunmuş, idare heyetinin faaliyer tini tenkit eden teftiş heyeti poru da bazı münakaşalara yJ | açmıştır. Yeni idare heyetine İbrahim, | Fuat, Mehmet İzzet, Vefik, Ali Kâmi, Hüsnü, Fethi Sezai, İzzet ve Sabri, teftiş heyetine de Hasan | ve Âmir Beyler seçilmişlerdir. Tahranda Hararetli Tezahurat Tahran, 13 (A.A.) — Şehinşah Hz.nin kırk gün süren bir mü | | farekatınden sonra avdetleri mü* — | nasebetile burade — görlülmemiş şenlikler iİcra edilmiş, halk fevs | kalâde tezahlirat göstermiştir. Şehinşah hazretleri, — saraya | muvasaletlerinde meserret - içinde — bulunan nazırlar heyeti ile muh- | telif mümessilleri kabul buyur | | Mmuşlardır, Âlâ hazreti hümayun şerefine | dün İran kulübünde 600 kişilik bir- ziyafet verilmiş ve bu- ziyaffette bilâmum devlet ricali, sefirler hes | yeti ve Tahran muteberanı hazıf bulunmu'lur. 'Cevdet Kerim Bey |Fırka İdare Heyeti Reisli- ğinde Değişiklik Oldu Haber aldığımıza göre Cüm | huriyet Halk fırkası İstanbul ide” | ve heyeti relsliğine, Ankarad$ umumi! idare heyetinin son top” lanışında Antalya meb'usu doktof Cemal Bey tayin edilmiştir. Cer mal Bey firkanın umuüml idart heyeti azalarından — bulunuyordu:. Doktor Cemal Beyden — açılatl umum! İdare heyeti azalığına dâ Cevdet Kerim Bey intihap olut” muştur. Camal Beyin şu günler” de yeni vazifesine başlaması mul” temeldir. Bunlardan — başka Halk fırkâ” sında İzmir vilâyet idare reisliğine Yozgat meb'usu At Doğan, Zonguldak idare 4 relisliğine Bolu idare heyeti reksi doktor Mithat Beyler tayin edik — mişlerdir.