7 Ağustos 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

7 Ağustos 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Pa Ğ Yeni Kararlar Ve Teşebbüsler Karşısında.. ' Hükümet, tacirlere ve memleketi gezmek - istiyenlere bir kolaylık olmuk üzere Devlet Demiryolla- rında ucuz tarifeler ihdaa etmeğe karar verdi. Herkeste memntni- yet uyandıran bu karar ve teşeb- büs etrafında halkınm mutaleası göyledir: Ali Rıza Bey (Çakmakçılaryokuşu Yeni bar) — Demiryollar bir yurdun şahdamarlarıdırları. Bu —a#özü biz moşrutiyettenberi söyler, dururduk. Fakat yalnız bizim ağzımızda kalan fantezi bir lâftı. Cümhuriyet idaresi bunu İâflıktan çıkardı, bir hakikat yaptı. Cümhuriyetin çelik eli yurdun Üstünde bir örümcek gibi geziyor ve her tarafa demirden ağlar, şahda- marlar örüyor. Nafın Vekili Ali Bey bu damarlara cevelân enerjisi çok fazla olan yeni bir kan aşılıyor. 20 Ağustostan itibaren halk, tüccar bi- letleri, tenzilâtlı tarifeler, meccani mesejeri nakliyatı başlıyor. Halk ve tücemr gayet ucuz biletlerle memle- ketin içinde dolaşabilecek ve nümu- nelik mahsullerini meccanen taşıyarak satabilecek yerler bulacaktır. Halkı biribirine tanıtan ve kaynaştıran bu yeni usul Cümhuriyet Nafıasının gü- zel bir muvaffakiyetidir. * İhsan B. (Galata Mumhane caddesi 72 ) — Bu ayın 20 sinden itibartn bir tüccar (17) liralık bir bilet aldı mı, bu biletle tamam on beş gün bütün devlet demiryollarında dolaşabilecek. (30 ) liralhık bilet alanlar tam otuz gün İstasyonlar arasında mekik do- kuyabilecek. Bunlar ayni zamanda pazarlara, yanlarında ellişer kilolük mümuünelik mahsul de taşıyabilecekler. Tüccarımızı dahili ve harlci pazarlara tanıtacak olan bu tenzilâtlı tarifeler- Bir Çocuğun Cinayeti (Belinde Taşıdığı Bıçağı Çekmiş, Arkadaşını Yere Sermiş Evvelki gün Küçükpazarda acıklı bir yaralama hâdisesi olmuş, bir çocuk oyun diğer bir çocuğu bıçakla ağır surette yaralamıştır. Yaptığımız tabkikata göre hâdise miştir: Küçükpazarda oturan 13 yaşlarında Şahap is- minde bir çocuk arkadaşlarile beraber ayni semtte oyun oynamaya başlamıştır. Bu caddede bir simitçi fırınında çıraklık eden 14 Hacıkadın caddesinde yaşında bir çocuk kendi akranı oynayışlarına İmrenmiş ve oyuna iştirak etmek iste- Beton Olacakmış Köprüdeki Vapur İskele- leri Yenileştirilecek Aldığımız. malümata — göre; Köprü, Haydarpaşa ve Kadıköy vapur iskelelerinin beton olsrak İnşası etrafında bazı tasavvurlar- dan bahsedilmektedir. Mütemadi şekilde tamirat ya- pılması nazarı itibara alınarak, fazlaca para sarfı suretile mü- kemmel iskeleler kurulması müm- kün görülmektedir. Bu hususta ihzari şekilde tetkikat yapıldığı haber verilmektedir. Kayserili Bir den ne kadar çok iştifade edeceğimizi Ermeninin Mirası gelecek seneki İstatistikler bize göz- terecektir. Bu şekilde fazla ciro yapıldığı için demiryollar İdaremizin de hasilatı artacaktır. Nafıanın bu hayırlı ve kazançlı teşebbüsü diğer nakıl — vasmtalarına da — bir. örnek olmalıdır. * Hasan Bey 4 Binbirdirek 25 ) — Eski bir lâftır; hareketten bereket doğarmış, on beş gün sonra Türki- yede bir hareket başlıyacaktır. Nafıa Vekâleti tüccar ve hılıılçh çok ucuz tarifeler yapmıştır. Halk ellerine on beşer günlük, birer aylık biletler ala. rak memleketin her köşesini serbesçe dolaşabilecekler. bu dolaşmalardan milli —tcaretimiz, milli sanayilmiz, milli İstihsalimiz çok İstifade ede- cektir. Yumurta Tozu Dört ay evvel Samsunda top- lanan yumurta kongresinde, sağ- lam ihraç edilemiyen yumurtala- mn toz haline getirilmeleri için bir ifabrika — tesisi - kararlaştırıl- Öğrendiğimize göre, yumurta tozu fabrikasının tesisi etrafında alâkadarlarca icap eden hazirlik« lara başlanılmıştır. Bundan bir müddet — evvel Mısıra giderek tütün ticaretine başlıyan ve bu yüzden milyonlar kazanan Kayseri Ermenilerinden Melkonyan - ismindebiri bir hafta evvel Mısırda ölmüştür. Ermeni milyoneri bıraktığı vasiyetname- sinde bütün dünya Ermeni cema- atine dört buçuk milyon liranın taksim edilmesini, birçok yerler- deki yetimhane ve hastahanelere senelik yardım yapılmasını bildir- mektedir. Bu suretle şehrimizdeki Er- meni Patrikhanesine senede 7000 lira, Yedikuledeki Ermeni hasta- hanesine.de 4200 lira tahsis olu- pacaktır. ,Bir Avukat Kaza Yaptı Erenköyde — oturan — Avukat Hüsamettin Bey . dün 138 Noölı husust otomobili ile . Üsküdardan geçerken Mehmet -isminde birine çarparak ağır surette yaralamıştır. Mehmet Zeynepkâmil hastanesine kaldırılmış, Hüsamettin Bey hak- kında da tahkikata başlanmıştır. indu;5 nin haline şaştım kaldım-; * — Vallahi şu bizim mahalle- | Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: *« Mehmet Beylerde geçende bir kavga çıkmış, ev halkı biri- l bozmak isteyen şu şekilde geç- miştir. Bunu gören Şahap: « — Ulan.. Aramızda senin ne işin var? Sen git simitlerinin başına. » Diyerek Samiyi aralarından kovmak istemiştir. Şe- habın bu sözlerine fena halde canı sıkılan Sami: «— Sen karışma. Ben ne istersem onu yaparim. » çocukların oyun lanmıştır. Üç Serseri Tevkif Edildi | litlerini Kurcahyorlarmış Polis son zamanlarda işsiz, güçsüz dolaşanlarla ve fena zan altında bulunanlarla mücadeleye başlamıştır. Dün Setraâk oğlu Sisak ve Anastas oğlu Yani ye Serezli Re- cep isminde üç kişiyi müddeiumu- miliğe vermiştir, Bunlardan Sisak- la Yani dün sabah saat altıda Mahmutpaşa yokuşunda - şüpheli vaziyette ve bir dükkânın kilidi- ni - karıştırırken — yakalanmışlar, Recep te gece yarısı sokakta dolaşırken ele geçmiştir. Asliye Üçüncü Ceza mahke- mesi dün her Üçü hakkında da tevkif kararı vermiştir. Bunlar kandilerinin iş ve güç sahibi ol- duklarını iddia ettikleri için şahit- lerin çağırılması için muhakeme- leri talik edilmiştir. Adli Tıp İşleri Merkezi İstanbulda — bulunan adli tıp işleri müdürlüğünün An- kara, Konya, İzmir ve Bursada bir tabibi adlisi vardır. Bu dört vilâyette de birer adli tıp mücsse- sesi teşkil edileceği hakkındaki bir temenni yazısı yanlış anlaşıl- mış ve buralarda birer tıbbı adli mücssesesi kurulacağı hakkında bir karar verilmiş şeklirde telâkki edilmiştir. — Şimdilik — buralarda müstakil bir müessese teşkil edi- leceği — hakkında — hiçbir karar yoktur. — Buralarda — esşkisi gibi birer adli tabip bulunacaktır. Bir Tütüncü Galiyor Aldığımız malümata göre, ya- kında şebrimize maruf bir tütün fabrikatörü gelecektir. Bu fabrikatör, Türk tütünü mübayaası hususunda alâkadar- larla temasa geçecek ve şehrimiz- de bir müddet kalacaktır. ae gea £ zz zılca kıyamet koptu... Bunlar Dükkânların Ki- İ ». Daha onlardaki kavga bit- meden Ahmet Beylerde de kı- Demiştir. Bundan sonra iki çocuk yumruk kavga- sına tutuşmuşlardır. Bir aralık Şehap belinden çı- kardığı bıçağı Saminin muhtelif yerlerine saplamıya başlamıştır. Sami kanlar içinde yere yuvarlanmış ve derhal hastaneye kaldırılmıştır. Şahap yaka- Bağcılık Şehrin Her Tarafında Birçok Bağ Kuruldu Son senelerde şehrimizde bağ merakı bir haylı artmıştır. Sur haricinde Beykoz, Kandilli ve mümasil yerlerde yeniden birçok bağlar vücuda getirilmiştir. Yavaş yavaş İstanbul ve civarı umumi harpten evvelki gibi bağ- larla dolu bir hale gelecektir. Birkaç sene evvel kurulan bağlar- dan pek çoğunda fenni üzüm yetiştirme usulleri tatbik edilmek- te ve çok iyi neticeler alınmakta- dir, 24 Saatin Hâdiseleri Tahtakalede oturan — Kadir, İzzet ve Mahmut isminde üç ka- fadar aymı evde oturan arkadaşları Mehmedin 20 Jirasını çaldıkların- dan yakalanmışlardır. 34 Beşiktaşta oturan sabıkalı 16 yaşında Vasil Kuruçeşmede İbrahim efendinin bakkal dükkâ- nıma cıgara almak — behanesile girip çekmecede on İira çalarak savuşurken! tutulmuştur. X Azılı sabıkalılardan Cemal ile Siraski isminde iki kafadar Yedikule haricinde kâle duvarı üzerinde kumar oynarlarken cür- mümeşhut halinde yakalanmış- lardır. 3f Ekrem isminde bir şoförün etomobili ile — Maçka - Beyazıt hattına işleyen bir tramvay Çar- gmıkapıda — çarpışarak her ikisi de hesara uğramıştır. * Davutpaşuda oturan Hay- riye Münevver Hanım isminde bir kadın Fatihte Kayseri hanı önünden geçerken hanın ikinci katında oturan sıvaci Ali Çavu- şun penceresinden — başına bir saksı düşerek yaralanmıştır. Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: görelim.. Biraz sonra Ali evinde bir patırtı, bir gürültü... . Derken efendim, bir de ne Yeni Fabrikaların Açılma Programı Sümerbank'ın bakırköyde kurduğu yeni prmuklu mensucat fabrikası 13 Ağustosta başvekil paşa tarafından açılacaktır. Başvekil paşa ertesi gün de ban- kanın İzmitte kurulacak kâpt ve karton fabrikasının ve ayni günde İstanbulda şişe ve cam fabrl- kasının temel atma merasimine riya- set buyuracaklardır. Yine beşvekil paşa ayın on beşin- de refakatlerinde İktisat vekili Celâl bey ve alâkadar zevat bulunduğu halde Zonguldağa gidecek ve İş ban- kası tarafından tesis ödilecek olan yarım kok fabrikasının temelini ata- caklardır. Maraşta Elektrik Maraş, 6 (A.A.) — Çeltik fabrika. sının elektrik santıralı ikmal edilmiş- tir. Şehrin umum! elektrik tesisatının projesi ve fenni keşifleri de yapıl. mıştır. Yer yer başlanan şehrin imarı İşlerinin başında elektrik işi vardır. Telefon Şirketi Meselesi Telefon şirketinin hükümete devri münasebetile hesaplar üzerinde tetki- kat yapacak heyet azasından Ankara ©tomatik telefon müdürü Niyazi Bey gehrimize gelmiştir. Heyet bu günler- de mesalsine başlayacaktır. Harbiye Mektebi Yüzüncü Yıldönümü Hazırlıkları Başladı Harbiye Mektebinin 100 üncü yıldönümünü kutlulamak üzere bir merasim proğramı hazırlanmak- tadır. Aldığımız malümata göre; ya- pılacak merasimde Büyük Erkânı- harbiye Reisi Fevzi Paşa Hz. nin de bizzat bulunmaları muhtemel- dir. Ayni zamanda, kutlulama merasimine birçok Ümera ve za- bitan da iştirak edeceklerdir. Mısırlı İzciler Şehrimizde bulunan Misırli izci kafilesi dün Halici gezmişler ve bâzı camileri ziyaret etmişlerdir. Yarın Bursaya gideceklerdir. Yeni Bir Tayin İktisat vekâleti ticaret umum mü- dürlüğüne, — Ziraat bankası umum muamelât müdürü İsmall Hakkı Bey tayin edilmiştir. Erken Kapanmı- yan Dükkânlar Dükkânların erken kapanması do- layısile, zabıta tarafından sıkı kont- rollar yapılmasına başlanmıştır. Dün akşam, şehrin, bazı semtlerinde — bir çok dükküânların karar hilâfına olarak muayyen saatlerden daha göçe kas dar âçık buluyndukları görülmüştür. Bazıları, bu kazarın kendilerine taal- Küku olamıyacağını İleri sürmüşlerdir. Bu itirazlar tetkik edilmektedir. Benrin ve buz satan dükkânların erken kapanma karından muaf tutuk maları kararlaştırılmıştır. Hasan Bey — Sizin mahall? bugünkü — Avrapenın küçük Pi nümunesi olmuş desene HLA — a © K 0 m p a » » a . . M diimre A a aa — » -