2 Eylül 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Eylül 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Belediyeye Aza Seçimi Ve Halk Şehir Meclisine #azâ seçimi İaae liyeti filen başlamıştır. Ba hâdise hakkında halkın duygularını tes- bit etmek istedik. Bize, şunları söylediler: Sadi Bey ( Topkapı Merkezefendi 80 ) — Bu ay içinde İstanbullular Şehir meclisine —aza — seçilecekler, Cümhuriyet İdaresi şehrin Idaresini tamamen İstanbullulara - birakmıştır. Bu suretlöde tamamen halkçı bir rejim olduğunu göstermiştir. Seçece- gimiz meclis İstanbulun — bütçeslal yapacak, şehrin Ihtiyaçlarımı — tesbit edecek. Ehemmi mühimme — tercih ederek yollarımızı, sularımızı, gida, nakil, hava, sıhhat — ihtiyaçlarımızı yerine getirecektir. Hulâsa her hem- şehri şehrin nasıl olmasını istiyorsa seçeceği zat vasıtasile bu isteğini yerine getirmiş olacaktır. Bu İnti- haba iştirak etmek milli vatani bir borcumuzdur. Bunu ihmal etmek fasanın kendi menfaatini ihmal etme- « demektir. * İlyas Bey (Divanyolâ Akın ticatet- hanesi) — Dört ennedenberi garzete- lerde şehir ve belediye işlerine ait bir: çok tatlı ve acı şeyler okuduk. Be- lediyenin yaptığı bazı İşler beğenildi, bazıları tenkit edildi. Belediyeyi kon- trol eden, bütçesini yaparak kendi- sine veren Şehir Meclisidir. Şehir Meclisini de biz seçiyoruz. Eğer be- lediye işlerinde aksaklık varsa kaba- hat bizdedir. Çünkü iyi aza seçmemiş eçim hakkımızı Iyi kullanmamışız di tir. Eğer belediyemiz herşeyde tamamen muvaffak olmuşsa bununla Göğünme şerefi do bizimdir. Liyakatli #za seçmemişiz demektir. İşte şimdi bu vazifemizi yapacağız. Belediye Güzerindeki asil hâkimiyetimizi, asll kudretimizi göstereceğiz Hen bu va- zifesini yapmıyan, hem de sonradan kuru tenkitler yapanların hüsüniye- tindön İnsanın şüphelenmiye hakkı vardır. İşte at, İşte meydan... Her yurttaş sandık başına koşmalı ve reyini vermelidir. * Cemul Bey (Galata Perşembepa- zarı 117) — Cümhurlyetin Belediye kanu bu ay içinde (700) bin kişilik İstanbul balkını belediyeyi dört sene kontrol edecek olan Şehir Meclisi Azasını seçmiye davet ediyor. Biz şehre en çok hizmet edebileceğini bildiğimiz hemşerilere rey vereceğiz. Eğer hu seçimde —iszabet Gederstek belediyenin yi ve hayırlı işler gör- mesioi temin ederiz. Seçimde isabet gösteremezsek şehir İşlerini İstediğie miz şekilde yürütemeyir. Ben seçim gününü sabırsızlıkla bekliyorum. İki Kumarbaz Yakalandı Fatihte Taş handa oturan Yakup ve Şevket İsminde iki çocuk hamu kuytu bir köşesinde kumar oynarlarken cürmümeşhut balinde yakalanmışlardır. - Esnaf Bankasında Esnaf Bankası Ümumi heyeti bu ayın sekizinde fevkalâde olarak top- lanacaktır. —- Son Posta'nın Resimli — Sca zamanlarda ne oldu Lilmem, Hasan Bey ?.. | Çocuk Düşürme Faciası Bir Kadın, Çocuğunu Düşürürken Zehirli İlâç Aldığı İçin Öldü Polis ve müddelumumilik dün, iki çocuk düşürme hâdisesinin tahkikile meşgul olmuşlardır. Çocuk düşürme teşebbüsünde bulunanlardan bir zavallı ölmüş, diğeri ağır hasta olarak hastaneye kaldırıl- birinci hâdise şöyle mıştır, Ölümle neticelenen cereyan etmiştir: Şehzadebaşında Feyziye caddesinde oturan bir zatın refikası Fatma Zehra Hanımın üç çocuğu vardır. Kendisi de henüz otuz yaşlarındadır. Dördüncü bir çocuk islememektedir. Kendisinde gebe kaldığı kanaati hasıl olmuş ve söylendiğine göre, çocuğunu düşürmek için evvelâ kinin almış. Bu ilâç matlüp neticeyi vermeyince tanınmış bazı kadınlara müra- caat etmiş. Hanımın kocasının polise verdiği ifadeye göre, ismini bilmediği ihtiyar bir kadın, refikasına ucu sivri uzun bir şap vermiş. Refikası bunu kuk- Hâdiseye şap neticesinde müddeiumumi mektedir. lanmış, fakat derhal müthiş ağrılar başlamış, nihayet Fatma Zehra Hanım (8) yün evvel Guraba hasta- nesine kaldırılmış, evvelisi gün de vefat etmiştir. el koyan müddelumumi muavinlerinden Salim Bey dün hastanede tahkikat yapmış, kadının ölmediği ve bir ihtimale göre çocuğu düşürmek için süblime içirilerek zehirlendiği neticesine varmış ve cesedi morga kaldırtmıştır. Polis, ilâç veren ihtiyar kadını aramaktadır. Ikinci hâdise de Yedikulede olmuştur. Angell isminde bir madam çocuk düşürdüğü için ağır hasta olarak Balıklı hastanesine kaldırılmıştır. Bunu da muavinlerinden Salim Bey tahkik etmektedir. Madam, çocuğum su tenekesi kaldırırken düştü, diye ifade vermiştir. Tahkikat derinleştiril- . . Liman İşleri İstanbul Limanının İslahı İçin Görüşülüyor Şehrimizde bulunan — İktisat Vekâleti deniz ve hava müsteşarı Sadullah Bey dün deniz ticaret müdürlüğünde meşgul olmuştur. Öğleden sonra Sadullah beyin riyasetinde bir toplantı yapılmış, bu toplantıya deniz ticaret mü- dürü Müfit Necdet, Devlet deniz yolları müdürü Sadettin ve İzmir deniz ticaret müdürü Necip bey- ler iştirak etmişlerdir. Içtimada Istanbul limanının ıslahı ve bütün deniz ticareti işlerimizin tanzimi etrafında — görüşmeler olmuştur. Verilen malümata göre; bu gö- rüşmeler — İktisat — Vekâletince hazırlanmakta olan mesat progra- mı ile çok yakından alâkadardır. Deniz ve hava — müsteşarı Sadullah bey, bu akşam Ankara- ya gidecektir. Yeni Mali Talimatnameler Ilstanbul yeni maliye teşkilâti kanunundan daha verimli netice- ler almak için üç mıntaka tahsil müdürlerinin hazırladıkları yedi rapor hakkında izahat vermek için on beş gün Maliye Vekâleti tarafından Ankaraya davet edilen Istanbul tahsil müdürü Ali Rıza Bey dün dönmüştür. Maliye Ve- kâleti raporları bazı tadilât ile kabul etmiştir. Yakında bunlar birer talimatname halinde hazır- lanarak tatbikatına başlanacaktır. Vali Ve Fırka Reisi Ankaraya Gittiler Vali ve Belediye Reisi Muhiddin, Fırka Vilâyet İdare Heyeti Relsi doktor Cenmial Beyler Ankaraya git- mişlerdir. . Spor sahasında sporcuları- Hikâyesi: İKaçak Mal Yakalıyanlara İkramiye Kaçak malların müsaderesinde, Gümrükte memurlara verilmekte olan yüzde (30) ikramiye, ytlizde (25) e indirilmiştir. Tasarruf edilen yüzde (5)in, kaçakçılarla vukı- bulan müsademelerde yaralanan veya şehit düşen memurların aile- lerine ikramiye olarak verilmesi tekarrür etmiştir. 24 Saatin Hâdiseleri Eyüpte — tuğla — amelesinden Mehti, Kerim ve Ali, tuğlacı Ha- san Beyin harmanından çaldıkları 35 kilo kurşunu leblebici Saide satarlarken tutulmuşlardır. * Şaşı Enver isminde biri, Üsküdarda kömürcü Zekeriyanın Slirasını dolandırdığından yaka- lanmıştır. 4 Cenberlitaşta oturan Emin ve Faik isminde iki kafadar aymı oda da oturan arkadaşları Ahmet Efendinin yüzlirasını çaldıkların- dan tutulmuşlardır. * Bakırköyde Kartaltepede bisikletle geçmekte olan Yusuf Efendi isminde biri Nahide Ha- nıuıdîlıuıiııdo genç bir kıza çar- aralamıştır. W' ’Bılıttı ::l:rııı Palik Efen- dinin 10 yaşındaki bizmetçisi Ra- şik oynamakta iken düşerek ba- şından yaralanmıştır. Şantaj Mı Yapmış ? Şişlide oturan Ohanyan Efendi isminde birisi Ermenice Nigor mecmuası aleyhinde, şantaj yaptı- ğı iddiasile müddiumumiliğe mü- racaat etmiştir. *« Meselâ şu Balkan İya- mız muvaffakiyet elde edemiyorlar. | dındaki vaziyet meydanda iken.. Pazar Ola Hasan B. Diyor | Kapanma Saati Sıhhi Madde Satanlar Hakkında Yeni Bir Karar Eczanelerden başka sıhhi bir takım levazım satan dükkânların akşamları saat 21 de kapanma- ları hakkında daimi encümen karar vermiştir. Fakat bu dük- kânlar sıhhi levazımdan başka bir şey satamıyacaklardır. Bazı sıhhi levazım satan dük- kânların ve eczanelerin — dük- kânlarım dahâ ziyade lüks eşya itriyat ve saire ile doldurdukla- m, en çok bu gibi maddeoler sattıkları nazarı dikkati belbet- miştir. Belediye bu gibi müesse- selerin mahiyetini tetkik ettir- mektedir. Hlâç satmayıp, yalnız bir takım kokular ve saire imal edip satan dükkânların kapanma saatleri ay« rıca tesbit edilecektir. Balıkhane Tamir Ediliyor Millt Emlâk Müdürlüğü Balık- hane — binasının ve rıhtımının tamirine karar vermiş ve (35) bin liralık bir tahsisat ta ayırmıştır. Bu tahsisatla balikhaneye güzel ve her türlü tesisatı havi yeni bir rıhltım ile Üslüne demir çatı yapılacaktır. Yakında — Inşaata başlanacaktır. Fırınlara Yeni Mühtet Fırınlarda kesici ve eleyici makinelerin mecburl olarak kul- lanılması hakkında evvelce verilen mühlet bir müddet daha uzatık mıştır. Bu makinelerin hepsinin hariçten getirilmesi ve birçok masraf ihtiyar edilmesi zarureti hasıl olduğu anlaşılmıştır. Fırin- ların — vaziyeti hakkında ilerde yeni kararlar verilecektir. « Cuma günü — İstanbulda — toplanan #per kongresinde aperu Idare edenler hir alay aikış topluyorlar Günün Tarihi Belediye İntihabı Başladı Kazalarda teşekkül eden Belediye iatihap — encümenleri dön — akğam toplonarak defterleri tetkik etmişler- dir. Defterlerin Salı gününden İtibaren altı gün müddetle asılman tekarrür etmiştir. Bütün vatandaşların Belediye Intihabatında reye İştirak etmöleri için sokaklara Hlânlar yapıştırılmıştır. İngiltterede Gürültü Mücadelesi Loudra, 1 (A, A.) — 16 eylül 19 3« tarihinden itibaren bütün İngiltere dahilinde — otomobillerin göce aat 11.30 dan' sonra kormna — çalmaları yasak edilmiştir. Dil Cemiyetinde Muhtelif Çalışma Kollarının Seçimleri Yapıldı T. D. T. C. Umumi kâtipliğinden: T.D.T.C. nin yeni U. M H. İ nizam- mameye göre teşkilâtını yapmıştır. Sekiz iş ve çalışma kolünun başları seçilmiş, iki başkan vekilliği seçimi yapılmıştır. Bu suretle yeniden kurulan U.LM.H teşkilâtı şöyledir: Başkan Satfet bey ( Erzincan me- busu), umumi kâtip İbrahim Necmi, muhasebeci Besim Atalay, Lengülatik kolbaşısı Ahmet Cevat, filoloji kole başımı ve başkan vekill Ali Cenip, etimoloji kolbaşısı ve başkan vekil! Hasan Reşlit, gramör-sentaks kolbapır Yakup kadri, lügat kolbaşımı Celâl Sahir, 1atılah kolbaşısı Refet, derleme kolbaşın Naim Hazım, neşriyat kol- başım İzzet Ülvi Beyler. Hasta buluman Celâl Sahir beye iyileşinciye kadar Ali Canip bey, soyahatte olan Yakup Kadri beye de gelesiye değin Ahmet Cevat bey vwekillik edecektir. Moclis Reisimizin Teşekkürleri İstanbul, 1 (ALA.) — Büyük Millet Meclisi Reisi Kâzım Paşa Hazretleri 80 Ağunatos Zafer bayramı münasebe- tile aldıkları pek çok tobrik telgrafe larına ayrı aytı cevap vermek imkün- sızlığından dolayı, teşekkür ve muka- bil tebriklerinin iblâğına Anadolu ajansını tavsit buyurmuşlardır. A İstanbul, 1 (A.LA.) — Hariciye Ve- kili Doktor Tevfik Rüştü Bey ile refikaları Hammefendi, izdivacı dolayısile her ları tebrik tel ve el yazılarıı teşekkürlerinin iblâğına Anadolu ajane sını tavsit buyurmuşlardır. Uşak'ın Kurtuluşu Upyak, 1 (Hususi) — Şehrim'z kur- tuluş yıldönümünü höyecanla kutlu- lamıştır. Ziraat Vekilinin Tetkikleri Kara, 31 (A.A.) — Şehrimizde bu- lunan Ziraat Vekili Muhlls Bey dün bükümet dalresini ve bilümum teşek- külleri ayrı ayrı ziyaret etmiştir. Vekil bey müteakiben süt tozu fabrikamını gezmiş, mücssese sahipleri fabrikanın faaliyet ve istihsal kebiliyetinin yük- sekliğinden dolayı tebrik etmiştir. Muhlis Bey bugün açılacak sergi işlerile meşgul olduktan sonra vali Cevdet Böyla baytar veorman umum müdürleri olduğu halde Göl kazasına bareket etmiştir. -- w Ki: Hasan B. — Kahve döğücüler bir İ0 — beceremiyorlarsa hık deyicilerin ne kabahati yer kl alkışlanmasınlar L.