2 Eylül 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

2 Eylül 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

No: 18 ArabaFabrikasındaF aytonBegenılıyor Seçtikleri lendüha - bir oturulmak için, battalı intihap edilmiş, boyası yaver Rakım Beyinkinin renginde yani kendi güvez, yanları Iâal, zırhları yab dızlı. olduğu — için şatafatlı ve gösterişli görülmüş, sairlere tercih edilmişti. Yanyana sıralanmış - arabaları gözden geçirirken kambur Nabik nin aklına geliverdi: Faytona kadın binmesi mem- nu.Taze dul arabadan mahrum mu kalacak? Yine külüstür, çangıl çungul kiralara mı muhtaç - ola- cak? Şimdilik vurmadı. Ablak çehreli, kan oturmuş yanaklı, sivri sakallı Alman kır- ması, gagaşivesile, — kelimelerin başımı, gözünü yarıyordu: — İstiyoğsunuz daha moda mal, fino mal, buğda gelin; bu ağaba bakin. Ama ne vakit diyoğsunuz bizde para çok, bizim atlara ziyade yemek — veriyoğ, zarar yok omnibus gibi olsun, o zaman lazım size bu ağabal.. Nabinin gözüne — bir İando ilişmişti. Derhal girişti: — Aman velinimet zadem, şu landodaki debdebeye, tantanaya haşmete bakınl. vallahi ağzımın suyu aktı; kendimi içinde zannet- tim de koltuklarım kabardı. kocaman Geniş araba, faytondu. sustu ve meydana Vehbi Bey: (Bu alâmeti alıp | tramvayla sidik yarışına mı çıka- cağız? derken kambur, koluna girmiş, landonun yanına götürü- yor, diller döküyordu: — İlâhi şekerparem, —lando- daki şahanelik, kibarlık, asalet, hangi arabada mevcuttur. Bütün sarayı hümayün — muhadderatı muhteremesi, makamı mehdiulya- lar, baş kadınefendiler, selâtini aliyetüşşanlar, hazinedar ustalar ve helümmeera, kâmilen lândoya . Ne du- yalnız taifei nisaya mı Mlır?... Taşrada, birinci sınıf valiliklere, selâhiyeti vasıalı fevkalâde kuman- danlıklara nasp ve tayin buyuru- lan bütün —vüzerâ ve müşiranı saltanat seniye merakibi eairenin birine rağbet etmezler. |Etrafı er- bealarında — yaverler, zapüiyeler, etba, buddam, ağavat bulun- duğu halde, — lando sllvar alarak — dolaşırlar.... Beyoğ- lunun en lort frenkleri ve banger- leri, seyir seyran ve düğün dernek gibi mahallere, hattâ cenarzelere işbu lândolarla gitmeyorlar mı?.. Allah eksik etmesin, ehbabınız ve evlddanız kesir. Beş altı kişiden aşağı tenezzühe çıktığınız yok. An cemaatin gezmekteki zevk neye benzer? Dapdaracık fay- tonla bu ferah, rahat, azametli lando arasındaki nispet, küçük sandalla saltanat kayığı beynin deki nispetten geri değildir.... Lando, ayni zamanda hem fay- ton, hem kupa sayılır. Arzu ettin mi körüklerini —açarsın, — olur fayton; istedin mi kaparsın, olur kupa.... Saniyen: mevsimi şitada Erbatn, Berdelacüz, — Sitteisevir soguklarındaki mahfuziyet cihet- lerini de unutmayalım.... Saliseni bir taşla diğer bir kuş da - vur- muş olacağız; daha doğrusu en hayati bir cihetimizi de - temin Hyeceğiz. Sevgili müşfik valde- Yazanı Sermet Muhtar grdimen? ciğin melül, müteessir, mustarip, gamile kavrulmada, hayatını töz- pülemede. Biraz hava alınıya, ferahlamıya, oyalanmıya zavallı- cığın da ihtiyacı var. Arada bir körükleri kapatır, perdeleri yarıya indiririz. O da râkip olur, beş oo dakika dolaşır, avunur. Bu sözlere — hepsinin — aklı yatmıştı. Kâtip:'(Hazret doğru söylüyor. Hakikaten lândonun da saltanatı saltanattır!) diye bıyık buruyor, Dübaracı: (Lândon dediğine kur- ban olayım. Başı telli duvaklı, urubası ilimon çiçekli bir mehpare ilen yanbeyan kurulup - kiliseyi boylasam, nikâhımızı kıydırsam altık başka şey — istemem | ) diye söyleniyor, Sulu Sezai: ( Bin yaşa Bey baba, aklınla var ol. içine beşimiz, altımz dolduk mu vur Beyoğluna, — Kâğıthaneye, — vür Çırpıcıya, Velefendiyel diyerek avurdunu şişirip dümbelek çalar gibl parmaklarını vuruyor, göbek kıvrıyordu. Cambaz Ahmetle yardağı da muvafık buluyorlardı: — Lândonun cakasına uyar yoktur. Bu yağızlar, evvel Allah bir lândoyu değil, dört lândoyn bile uçurur. Nabi efendinin bu dediği de oldu. Lândonun alınmasına karar verildi. Fiati anlamak, pazarlığa giriş- mek kalıyordu. Halbuki Kambu- run çenesi duraklamıştı. Sebebi: Şimdi kaça diye soracaklar, şu kadar liraya cevabinı alacaklar... Işaretle ve bir bahane ile Al- man kırmasını bir tarafa çekmek kolay fakat hnasıl anlaşacaklar? Herif Türkçeyi yarım yıııılılı Roman TOMBUL MİRASYEDİ 5 l 2-9- danışırken kambur Nılıl. ı.iıh veca' tutmuş gibi kıvranmağa bıqlıdı. Pantulonun kemeri elinde, ke- mali ciddiyet ve ehemmiyetle: — Memşa netarafta çorbacım? gibi ayaklarını oyna! Kırmada cevap yok. Nabi Efendi, iki büklüm, s- kışmış bir vaziyet takınarak: — Yani sözüm ona, kadem- hane, helâ ne canipte? diye tek- rarladı. Sivri sakallı ne kulak veriyor, ne de başını dönüyor. Yüzünü çevirse kolay; hemen işareti ge- çecek. Bukadar senedir. tezgüâh- tarlık etmiş, aksatada bulunmuş adam dangalak değila, elbette iş içinde iş olduğunu sezer, dakl- kasında seğirtir umma gel de da- na kafaya işaret edebil... Başka çare yok, kambur ete- ğginden çekiştirdi. (100 numarayı soruyorum çorbacım!) derken giz- lice gözünü kırptı. Nihayet meramını anlatabi- mişti. Hızlı hızh mağazanın ni- tlı:.y:dııdıkl küçük kapıdan çık- Yalnız Duba cambaz manav- ranın farkına varmış, biyik “altın- dan gülüyordu. Kâtiple Sulu da işi çakmıyorlar — değildi. Fakat nelerine gerek... Abdestanenin — içinde, yırıı yamalak lisanla muamma halledildi. Bermutat, çekişe çekişe pa- zarlık edilecek. 135 lirada karar kılınacak. Bunun otuz beşi kam- burun komisyonu olacak. ( Arkası var ) Yeni Tramvay Tarifeleri (Baştarafı 1 inel - sayfada) tanzim ve ıslahı için bazı esaslar kabul edilmişti. Bu esaslar mu- vakkat tarife ile mezcedilerek yeni daimi şekil meydana gele- cektir. ,, Kadıköy tramvayı Kadıköy tramvay — hattının, eski Tıp Eakültesi önünden İskeleye kadar olan kısmı dün sabahtan itibaren işlemaye açık- mıştır. Dün merasim yapılmamıiştır. Bütün hattın temdidi İşi bittikten sonra, Cümhuriyet bayramında küşat resmi yapılacaktır. Üsküdar - Kadıköy Tramvay ! Şirketi de bilet ücretlerinde yüzde yirmi tenzilât yapmıştır. Bu arada Üzsküdardaki oto- büsler de, Belediyenin bir kararı ile Eyüp * Keresteciler hattına nakledilmiştir. Fakat otobüs sa- hipleri bu nakıl işinin perşembe ansızın verilen bir emir neticesi dığını, bu yüzden zarar ileri sürmüş- lerdir. Bunun üzerine Kadıköydeki otobüslerin sahipleri Belediyeye müracaat ederek, eğer kendi haklarında da böyle bir karar verilecekse, hiç olmazsa on beş gün kadar müddet bırakılmasıni şimdiden istemişlerdir. Amma Da Pendikte Merinosları Do- 'muz Âzmanı Sanmışlar! iölağlari Tipel eaylade | Fakat Pendik köylüleri ara- sında bu damızlık merinoslar garip bir sergüzeşt geçirmişlerdir. Malümdur ki Merinos koyun- ları süt — istihsal noktasından değil, Fakat et ve yapağı alma noktasından fevkalâdedirler. Kuı- rukları uzun iriyarı, başları büyük, burunları biraz yasmıcadır. fazla — olduğu luna girebilmiştir. Koyunculardan bir zat bire bu tuhaf hâdiseyi — anlattıktan sonra -dedi ki: Pendik yalmz bu ucuz eti yüzünden Istanbul Bolediyesile uzun zaman çarpışmaya mecbur oldu. Istanbul Belediyesi bt ucuz etlerin şehire sokulmasını me- netti. Pendik Belediyesinin mer- bahasını, baytarlarını, mühürlerini çiğneyerek bu — etlero kaçak nazarile baktı. Müsaderö etti, İş mahkemelere kadar düştü. m bu dava yine Pendik muzaffariyetile bitmiştir. Yani - tÜlcaret için olmamak şar- tile - isteyen istediği kadar eti Pendikten satın alıp evine götü- rebilir. Nitekim bütün Pendik hava- Prag Viyanâ Nev - yerk — ÖSÖYT Parla 1260 Madrit 5,8189 Milâso ANIS4 | Barlin 20318 Birüksel Wa9 Vargova 4, 1168 Atlan 60,96900 Paçta a UĞS Comevre 24875 | Bükraş Ya,DAZN Setya 64340 | Balgrat B1 Azıstardam — (,1750 | Moskova — 1081,80 TAHVİLAT Lira İş Bank. (Nama) Tü— » (Hümlle) Hü— » Üillesale )10Ğ — Osmanlı Bank. 3508 Belânik — . S— Şirketi Hayriya 15,50 | Hellş *9,17 | Roji Anadolu WGÖV. 2703 | Tramvay » W GP. 2640 | Rihtam Amade'u v 100V. 46 — | Üsküdar va erk D Ve — *Oüi— | Terkon B— Ü 00 00 W,— 11440 MESKUKÂT || Kuruş Bomontt 1883 latikramı — BÜy— fetikram Dahilt 03,850 Düyünü Mu, — lü— Bağdat tortip T üü,— 2,38 vaca . Tesmvay Üaktidar su Terkes Telefon Türk altımı . Hüğe |» Ü—' 1650 | | TÜS,SÜ Tuhaf Şey ! lisinin, bütün adaların, Kartal ve etrafının et ihtiyacını en çok yine I Pendik etleri temin ediyor. Ve dü- şününüz: Pendik Belediyesi - öyle kilo başına değil - koca bir koyun başına (10-12) kuruş mezbalha rasmi aldığı halde yalnız bu et sarfiyatı yüzünden senede ne ka- dar varidat alıyor: 10,000 lira ! Demek ki, bilhesap, senede Pendikte yalnız 100,000 — koyun kesiliyor. — Bu safdil köylüler de şim- di, yanl bir sene zarfında aldık- ları neticeyi büyük bir hayretle gördüler. Çünkü bizim Pendik'te merinoslardan fevkalâde eyi ne- tice aldık, Bu şekilde koyuncu- luğumuzu büyük bir inkişaf bek- liyor demektir. Her halde yalnız koyunculuğumuz yüzünden İstan bul'un en güzel sayfiyolerinden- biri olmıya namzet bulunan Pan-« diği çok yakın bir zamanda cennete çevireceğimize emin bu- lunuyoruz.. — İ M. Yenareekasenense ee sersenemmesRE A sEN DA ASA KA Kacececara .D . Feci Bir Cinayet ( Baştarafı | inci sayfada) ile anlaşmış ve ikisi bir olup hançerle hocayı öldurııu.lırdir. Cinayeti müteakip İsmail İklimaya: — Ben seni gllıı yerde bek- liyorum, acele oraya gel, cenuba kaçalım demiş ve — kaçmıştır. Iklima da evde nekadar — kilim, yorgan, yatak gibi eşya varsa Hocanın Mlıoklo örlıını:..: evde oturup miye mıştır. Bir müddet sonra Hocanın büyük karısı Kodıın ğelmıq. kocasını sormuş, İkltn; — Hoca tuz almak için Ce- nuba gitti. Bana da kendisini filân yerde beklemekliğimi tem- bih etti, ben de kendisini kuarşı- lamak üzere gidiyorum ; Aşığı İsmaile iltihak etmiştir. İklima gittikten sonra Kerima evde temizlik yapmıya başlamış ve bu esnada da yatak, yorgan, döşek yığınlarını kaldırınca hoca- nin hançerlenmiş cesedi ile kar- şılaşmıştır. Bittabi bundan sonra İş anla- şılmış, cinayetten hükümet haber- dar edilmiş ve katil âşıkla maşu- cenuba — kaçtıkları — anlaşılınca Fransız hükümetine — müracaat edilerek — iladeleri — İateni ir. Fransız hükümeti bu talep üze- rine katil İsmalli yakalamış ve iade etmiştir. İşmail Cizre adll- yesine teslim oluumn'!ıu -» Ürken ei Bir İrtihal Büyoğlu evlenme memuru Galip Beyin yeğeni kıymetli baytarlarımız. dan Binbaşı Kadri Bey kısâ bir hasta« liğı mütenkip Sarıkâmışta vefat et- miştir. Millt mücadeleye İştirak ede- rek vatana güzel hirzmetler gören D amumaileyh benüz otuz iİki yaşında ı[d' Kederli allesine taziyet beyan | ıdıw ıııırbıı Resim Taklili Kuponu AAAT AA RŞAALLLEA Wı wlmlvııııın Tesminizi bu kupoodan 10 adet lbliub gönderiniz. -Resminiz