6 Eylül 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

6 Eylül 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Balıkesirli!g İzmirde Altaylılar Balhıkesiri Mağlüp Ettiler Izmiritlere 2 - 4 yentlen Balıkesir Idman Birliği Balıkesir ( Hususl ) — Bir ay evvel yapılan Altay-Birlik maçını 2-1 kaybeden İzmirliler, ilk fırsatta revanş maçını istediler, Birlik her zaman için bu maça hazır olduğunu söyledi. 31 Ağustos maç günü olarak kararlaştı. Arada hakem meselesinde ufak bir ihti- 14f vardı. Buna cevap bekleyen Birlikliler perşembe günü tren hareket ettikten sonra Tayyare Cemiyeti vasitasile hareketlerini bildiren bir telgraf aldılar. Bu telgrafta, biletlerin cemiyet tara- fiından — satıldığı herne - suretle olursa olsun muhakkak gelmeleri yazılı idi. Balıkesir sporcuları Tayyare Cemiyeti gibi hayırlı bir teşekkülün zararına meydan ver- memek için mağlübiyeti göze aldılar ve otobüslerle Balıkesirden İzmire, hem de gece bareket etti- ler. Bu. yorğulukla sahaya çık- tılar.. Saha çok — kalabalıktı. Evvelâ bizimkiler Sonra Altay çıktı. Her iki takım da en kuvvetli şeklile ispatı vücut —e lşti. İlk akını Altay yaptı. lik derhal mukabele etti. Oyunun daha ilk dakikalarında müdafaa- | dan aldığı pası güzel idare eden | Fuat iyi bir şütleilk golü Altayın | ağlarına taktı. Oyun açıldı. Vahap çalışıyor fakat birlik müdafaasında Münir ve Şevketi kolay geçemiyordu. Buarada Altay Şükrünlin ayağile ilk golünü kaydetti. Bunu Vahabın ikinci ve Üçüncü golleri takibetti. Üçüncü gol muhakkak - surette ofsayttı. Hakem görmedi, Devre 1-3 İzmir lehine neticelendi. Ikin- ci devrede birlik tek kale vazi- yetini muhafaza ediyordu. Fakat ne de olsa bariz bir yorgunlak ve uykusuzluk her oyuncu da hissedi- Hiyordu. Şevkinin ferdi akmları ayağı- nin sakatlığına rağmen semeresini verdi veikinci göolü attı. Son da- kikalarda Altay bir gol daha atarak oyunu 2-4 kazandı. İzmir gazeteleri; Birlik şöyledir böyle- dir dediler. Punlara yalnız spor namina verilebilecek birer kelimce lik cevaplar şunlardır: Biz onlar gibi yapmıyoruz. Antrenör yizü görmedik, Biribiri- mizin antrenörüyüz. Fakat şunu Balıkesir Bir- | Birlik her zaman için o takımla boy ölçebilir. Biz bir köşede ses- ; *İz ve mütevazı çalışıyor ve spor- culuğun nedemek olduğunu bili- yoruz. — R. G. x Idman Birliğinin 'Yıldönümü mizin çok sevilmiş ve en kuvvetli kulüplerindan olan İdman Birliği- nin on Üçüncü yıldönümü pek parlak bir surette kutlulandı Bu arada şehir sinemasında büyük bir müsamere de verildi. “Bir. — Meş'ale Söndü,, isimli "acia ilo “60 Ya- şında Bebek,, — mli Vodv.l tem- sil edildi. Temsilden sonsa çok takdir edilen milli zeybek rakı- ları oynandı. Diyarıbeki'râ;s_ n Müsamerede . Bahkesir, ( Husust) — Şehri- | Bu Gidişle Kazanmamız Kabil Değildir Beşinci Balkan oyunları müte- has: n evvelce verdikleri ra- porlara rağmen tahminin fevkin- de acı bir netice ile mağlübiye- timizi mucip oldu. Elimizde senelerdenberi ko- camış, evire çevire yorgunluktan nefes almıya bile mecali kalma- mış bir kadronun bugünkü şeklile değil Balkanlarda memleket da- ziyeti kalmamıştır. Atletik sporların Balkanlar- daki terakki yollarma mukabil; bizde eski günleri hasretle arata- cak kadar sukut ettiğini görmek için Zağrepte yapılan müsabaka- larda atletlerimizin aldıkları de- receleri kontrol etmek kâfl gelir. Mevcut kadrolarını her sene bir parça daha değişik bir şekilde takviye eden Balkanlara mukabil, çıktığı en yüksek noktadan su- kuta başlayan atletlerle Balkan oyunlarında muvaffakıyet bekle- mek bizim teşkilâta hâs bir hak- dir. 1935 senesinde toprakları- | mızda yapılacak Altıncı Balkan oyunlarının bugünkü gidişle bizi | ne kadar müşkül vaziyetlere so- kacağını beklemek tahmin edil- diği kadar güç bir iş değildir. Ömer Besim |Mıntakaya Soçilenloıî Davet Ediliyor T. L C.. Mıntakası Reisli- ginden: 31 8/1934 kongresinde seçi- len mintaka merkex ve idman hey- iştiraklle aat 17 de umumi etleri relk ve aryasının 9/9/1934 pazar günü mintaka — merkezinde toplanma yapılacaktır. Muhterem azanın — teprifleri rlen hilinde bile artık iş görecek va- | bir || Istanbulspo; mAnkarada v Ankara Gücü Yıldönü- münü Kutluladı Istanbulsporu ? - 4 yenen Anmkara Gücd takımı Ankara, (Husust ) — Anka ikincisi olan Ankaragüçlüler yıldö- nümlerini dör bine yakın meraklı bir seyirci huzurunda ve kendi sahalarında pek parlak bir surette kutluladılar. Yüzelliyi mütecaviz Güç sporcuları muhafız bandosu- nun refakatile ve muntazam bir yürüyüşle şehir sokaklarında kem- dilerini alkışlıyan halk arasından geçerek Hakimiyetimilliye mey- danına indiler ve Gazi heykeline bir çelenk bıraktılar. Bunu müte- akıp kulüp umum? küâtibi Hikmet Bey güzel söyledi. Bundan sonra sporcular Gazi heykelini selâmlıyarak ayni yürü yüşle sahalarına iİndiler. Sahada birçok kıymetli paşalar ve yüksek zevat hazır. bulunmakta İdi. Pek canlı ve hareketli olan bir geçit resminden sonra kulüp reisi kıc makam Fikret Bey kulübün tari! çesini anlattı. Buna kulübün fahri bir nutuk Diyarıbekirde galip gelen Yıldız tekımı Diyrıbekir (Husust) — Bu Cuma günü futbol sahasında Ay ve Yıldız takımları arasında birincilik maçı yapılmış ve iki gün oynandıktan sonra 2-1 Yıldız takımı galip gelmiştir. Yüzlerce seyirci huzurunda başlanan maç, ilk defalarda ağır ağır giderken birdenbire şiddetlendi ve oyuna başlandığının onuncu dakikasında Aydan Mehmet Efendinin eline top değmesindan Yıldız takımı penaltıdan bir sayı kaydetti. Yirminci daki- kada da Yıldız. takımından Fuzulinin yanlış bir | hareketi neticesi Ay takımı penaltıdan bir sayı kaydetti. Otuz beşinci dakikada soliç Şabanın kuv- vetli bir şütile Yıldız takımı bir sayı daha kaydetti. İkinci haftayım ayni şiddetle devam etmiş ve birinci haftayımda yapılan sayılardan başka iki taraf ta yenideni) sayi kaydedememiş ve oyunun | bitmesine on iki dakika kala karanlık olduğundan bir gün sonra on iki dakika oynanmak Üzere ha- kem Mustafa Kemal Bey tarafından oyun tatil edil- | miştir. Bir gün sonra ayni oyuncular yirmi dakika | kadar oynamışlardır. Neticede 2-1 Yıldız. takımı "iyelim ki İzmirde futbol yavandır | galip gelmiştir, Uşaklılarla temaslar yapan Eskişehir takımlarından Idman Yurdu Uşak, ( Husust ) — Geçen hafta fevkalâde bir oyun oynayarak Eskişehir İdman Yurdunu 8- 1 mağlüp eden Uşak gençler birliği bu hafta Eskişe- hirlilerin daveti üzerine 50 kişilik bir kafile ile Eskişehire gittiler. Eskişehire giden Uşak takımı tam kadro ile gidemediğinden ve çok yorgun olduklarından, sa- | hanın biçimsizliğinden birinci gün 1-2, ikinci gün 0-2 mağlüp oldular. Birinci günkü maçta Ezskişehirlilerin 2 golü hakemin lütfettiği penaltıdan olmuştu. Birinci devra 0-0 beraberlikte bitti. İkinci gün çok kuvvetli ve takviyoli çıkan Eskişehirliler takımı, yorgun Uşak takımını en par- lak oyunlarile ancak 0-2 ile yenebildi'er. Eskişahir sporcuları Uşaklı ağabeylerine 8 gol atamadıklarından ve o acıyı çıkartamadıklarından vakit buldukça karşılaşacaklardır. Maamafih Eskişehir İdman yurdu reisinin itirafatı gibi: Eskişehirde Uşaktaki #por merak ve faaliyeti yoktur ve derece 1/4 tür, | reisi Eyüp Paşa Hz. çok güzel bir konuşma ile mukabele ederek alkışlandılar... Her yıl dönümlerinde yenilik- ler yapan Ankaragüçlüler bu yıl da bütün Ankaranın hasretini çek- tiği güzel bir futbol “ alanı ,, vücude getirerek gençliğe büyük bir yardımda bulundular. İstanbulspor - Altınordu Bu oyun çok heyecanlı olmadı, İlk göolü Altınordulular yaptılar. Misafirlerimiz, kendilerinden bek- lenen — oyunu gösteremiyorlardı, | Fakat gol fırsatlarınden istifade İ etmesini biliyorlardı. Bunun neti- cesi olarak oyunu 3-2 misafirle- rimiz kazandılar. İstanbulspor - Ankara Gücü Herkeste bir düşünce — var, acaba- bir gün evvel Gençler Birliğinden dört oyuncu alarak takwiyeli bir şekilde çıkan Altın- orduyu 3-2 mağlüp eden misafir- lerimiz bugün Ankara Gücünlün karşısında nasıl bir netice alacak? Nihayet takımlar coşkun alkışlar arasında sahaya çıktılar. Ve halkı solâmladılar. Hakem Erkânıharp yüzbaşısı Cemal Bey, Ankara Gücü Mu- hafır Gücünden Bekir ve Sedadı almış ve maça yetişemiyen Cev- detin yerine de Rasimi koymuştu. Oyun başladı. Misafirlerimiz dün- kü oyunun — fevkinde bir oyun gösteriyorlar, Salâhattin arkadaş- larını çok güzel idare ediyor, Güç kalesine tehlikeli vaziyetler hazırlanmasına yegâne amil olu- yordu, Güç kalecisi Halilin feda- kârlığı ile bu tehlikeler savuştu- ruluyordu. Neticede misafirleri- miz güzel oyunlarına — rağmen Ankara Gücüne 4- 1 mağlüp olmaktan kurtulamadılar. Va oyun pek samimi bitti. Eski—şehirlîler Galip Geldi Bozöyük,(Hususi)—On beş gün evvel burada yapılması kararlaştı- rılan Eskişehir Demirspor - Bozö- yük Idman yurdu maçı hakemin verdiği bir kararla o gün yapıla- mamıştı. Hakem, sebep olarak sabanın küçüklüğünü ileri sürü- yordu. Bunun Üzerine Eskişehire gidilmiye karar verildi. Geçen hafta Eskişehirde yapılan bu maç, çok heyecanlı olmuş ve (0-6) ile Bozöyük mağlüp olmuştur.