6 Eylül 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

6 Eylül 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

KN Hnâl -ve- Zambak f Y .K':»mh Büyük Tarihi Roman * aa 27 Bir Fr/'ü.,ade*n —. ——— Şövalye, kıralıçnnın Da resine Lıırccc Sırada Veli- ahtla Karşılaşırış,Manıdar BirTakım SoılPr Duymuştu —— — Bunlar kimin için olacak?.. J — İsim yerleri açık kalacak, asaletmeap. — Bu isimleri bana söyler misin, Diyan? — Buna ne lüzum var, prensim... Hiç bilmediğiniz, madığınız, tanıyamıyacağınız isim- ler... Farzediniz ki bir Arman, bir Vensan, bir Şarman.., Hanri, yüzünü ekşitiyor.. Sağ elile hafif hafif başını kaşıyor: — Şimdi, büyükannem gene beai uzan uzun isticvap edecek.. Bonları vermemek için bin dere- den bin su getirecek... Babamın felâketinden sonra bu kadın, artık tamamile bunadı. Okadar sert ve titiz bir hale geldi ki... — Asaletpenah !.. Fransa ve- Hahtına karşı, biç kimse sertlik göstermek hakkına malik değil- dir... Fransa veliahtı, ancak kı- rala karşı hesap vermek mecbu- riyetindedir. Bugün kıral mevcut değildir. Valde kıraliçe hazretleri, Fransa vellahtını. isticvap etmek İstediği zaman, kendisine verile- cek cevap kısadır. Hanri, dişleri biribirine çar- parak sordu : — Kısa mdı?. — Evet asaletpenah... İster- #eniz, onu da size söyleyim?. — Söyle, Diyan. — Ben Fransa veliahtı, Hanri dö Valuva.. Böyle — istiyorum.. Böyle olacak..) dersiniz. * : Kanlı Bir Müsademe Şövalye yemeğini yerken dalgındı. Hattâ azkalsın odalgınlıkla, yediği piliç kızartmasının büyücek bir kemiğini yutacaktı. Birdenbire ağlamıya yakın bir ses işitti. Et- rafına göz gerzdirdi. Antuvan, bir adamın boynuna sıkı sıkı sarılmış: — Vay, Lagart.. Vay, sevgili dostum.. Ne saadet?.. Bu gece seni rüyamda gördüm. Yanında biri daba vardı. Dur bakayım, hatırlıyacağım... Galiba Papen İdi,.. Fakat ne rüya... Sen buna İstersen sarhoşluk, de... Ah benim aziz Lagart'ım.. Sizi görmeyeli | bir haylı zaman oldu... Ah, sev- gilim.. Ah dostum.. Ah betim cesur silâh arkadaşım... Diye hasretle söyleniyor.. La- gart da ona hayretle cevap veri- yordu: — Amma yaptın ha, Antuvan. Akşam şu masada — oturdük. Yanımızda Papen de vardı. Bir haylı şarap — içtik. Dertleştik. ©, uyuduün, Bir de, evleri- İşte şimdi seni tekrar ziyarete geliyorum, RZİZ tanı- — Farkında değilim dostum.. farkında değilim... Seni ancak şimdi görüyorum.. seni ancak şim- di kollarım arasında sıktığımı his- Hey gidi günler hey... Lâgarta — sarılarak lerken, sediyorum. Antuvan, bu #özleri söy ©, Antuvanın ne demek | A . Kurnaz An- | on mirler vererek bir masa hazırlatırken, şaraplar ısmarlarken şövalye yemeğini bi- tirm'ş, büyük bir sükünetle yerin- l | kendine ait | tokalı den kılknıışlı Sonra — Antı- vanı yapına çağırarak, Lagarda işiltirecek surette: — Antuvan!.. Sen — buradan kaybolma, Ben, İtalyan bulvarın- dıubir dostümu ziyarete gide- ceğim. Diye bağırmıştı... Lagart, bir- denbire şaşırm $; o da bir bahane ile Antuvanın elinden kurtularak şüvalyeyi takibe can atmıştı. Fa- kat Antuvan, onuün bileğinden sım sıkı tularak: Yoook, dostum.. şöyle ayık kafa ile doya doya seninle konuşmadan, bir yere bırakmam, Demiş; Lagardı bırakmamıştı. Şövalye, lokantadan çıktıktan senra, dar sokaklara sapmış.. takip edilmediğine emin olunca: Demek ki, — Antuvenin casus dediği, bu adamdan ibaret, Eğer başkası da olsaydı şüphesiz ©o da beni takip edecekti... Düş- manımızın birini gördük ve tanı- dık, Şidi bir de, o saray silâh- Kont dö Jarnak kalıyor. bu adam da bir casus Yoksa ben mi lüzumsuz Şüpheleniyorum. Bakalım.. belki hâdisat, onu da. bize öğre- tecektir. Şimdi, şu — fırsattan islifade edeyim. Doğruca Luvr sarayına gideyim. Diye mırıldandı. * kü aziz şoru.. Acalın mu?.. yere Şövelye, en küçük bir mümnta- naat karşısında kalmadan kırali- çenin dalresine çıkarılmıştı. Fakat tam — daireden gireceği veliaht ile karşışılaşmıştı.. ve bir bebek — gibi süslü veliaht, — mabeyincilier arasında şövalyeyi o pejmürde kıyafetile görür görmez is hza ile dudak- Jarını — buruşturarak — başımı iki tarafa salladı. Elinde tuttuğu iki parşümen kâğıtı ağzına bir siper yaptı. Kendisini taşyi eden zarif bir asılzadeye eğilerek: — Valdemin zaman Mağrur olan salonları, manzaralar baş'adı. Yakında — İtalya dilencilerini de birer koltukta çubuk içerlerken görürsem, hiç hayret etmiyeceğim. Diye mır İdandı.... Şövalye, bu . Fakat velinhe tn müstehzi arları, onun kal- bine bir ok gibi saplanmıştı. A;- ni zamanda, söylenen gsözlerin de göstermiye sözleri duyma olduğunu — anlamış; bir kat daha artmştı. Içinde bu mühite karşı birdenbire derin bir nefret uyanmıştı. Cöz- lerlri, etrafına gezdirmiş.. Tepe- pudralara, kadifele- işlemeli diz bağlarına, ipek çoraplara, elmas iskarpinlere ıztırbi den tırnağa kadar pomadalara, dantellere, re, âltın kemerlere, bürünmüş olan bu saray — halkına — karşı derin tiksinme hisşetmişti. — Ben.. Bunlar, bu kokot ya- pili insanlar için mi çalışıyorum?.. | Bu nankör, tah mask bu müstehzi, bu küs- t Telo mi'bu kadar katlanıyorum? — Vic- tabi bu vazife, Ben.. hissiyatım bile hamına olarak deruhte etüğim budalaca bi kalbimi, Elime geçen fırsattan bir san zarfında — istifade iken... ne Aşkımı, (Arkası var) garip | etmek kıbii | — Madam, ah madam! Bebe- ği parkta kaybettim!. Öyle ise maaşından lira kesiyorum!.. on Hilâliahmer Balosu Bu sene Hilâliahmer yazlık balosu bu akşam Büyükada Yat Kulübünde - verilecektir. Balonın muvaffakiyetini temin için her sene olduğu gibi bu sene de fevkalâde hazırlıklar yapılmıştır. Hem iyi bir gece geçirmek ve hem de Hilâliahmere yardım et- mek için bu balo iyi bir fırsattır. Meccani Lisan Do Kadın Birliği Umuml kât pliğli Birlikte verilmekte olan meccani lisan derslerinden Almanca dersi 8 Eylül Cumartesi gününden itibaren başlıyacaktır. Arzu edenlerin yarından itibaren Birlik merkezine « müracaatları. Mecburt fevkalâde sa! Rumeli banının 20 1934 Eylülün 7 nci Cuma günü sabah saat 10 da Beyoğlunda İstiklâl cad- desinde Ağacami yanında Ruümell hanın 20 No li dairesinde mevcut ve Dapola efendiye *t müzeyyen ve kiymettar eşya hlar ve bib- lolar müzayede tile — satılacağı ilân olunur. Büfe, dresuvar, otomatik kare masa ve meşin kaplı 6 adet sandalyeden mürekkep gayet zarif ve son sistem akaju renkli yemek oda takımı, kanepe, 2 koltuk, 4 san- dalye, orta masası, 2 çift kadife per- deden ibaret çok zarif ve xon siztem kübik salon takımı, defa kanepe, 2 koltuk, kadife kaplı son sistem yemek odasına mahsus kanepe takımı Avrupa mamulâtı beyaz lâke aynah dolap, şifonyer ve komodinden mü- rekkep gayet güzel yatak oda takımı lât e demir karyolalar, aeri portmanto, afiyeti umumiye, iştihasız ik ve kuvvetsizlik halâtında büyük faide ve tesiri görülen: FO AT LI ŞARK MALT HULÂSASI kullanınız.. Her eczanede satılır. Yüksek Orman Mektebi Rektörlüğünden : Orta Orman Mektebi talebe kad- rosu dolmuştur. Müracaat edilme- "5302,, Her türlü Bank leri. Holantse Bank-Üni N.V. Sabık Bahrısefit Folemeni Bankası İstanbul Şubesi Galata Karaköy Palas Meydancık Alalemci Han muamele. Kasalar icarı * UMUMİ MÜDÜURLUK : AMSTERDAM Şubeleri : Amsterdam, Buenos Aires, Ş * istanbul, Rio de Janeilro, Santos, Sao Paulo. Hergün Köprüden Haydarpaşaya giden vapurların Şarköy İcra memurluğundanı Müreftede Ahmet — Hakkı — Efendiye borçlu İstanbulda Mürefteli — Kemal İrfan Efendiye alt Mürefte Meselya mevkiinde şarkan yol cenuben Abdi Efendi ılıııılııı Haci Mustafa veresesi ve Ali Puşa Ahmet Efendi garben Ali İrlan Efendi kerimesi Nazire Hamım ile mahdut yüz lira kıymeti - mubam- mineli iki dönümde 9 zeytin ve 1 armut ve 1 ayva ve 1500 kütük beyaz bağ ve Küçük viglada garben cenu- ben yol ve Abdi Efendi ve Veli ve şimalen yol şarkan Çeşmeci Bilâl ile mahdut 80 lira kıymeti muhammineli bir buçuk dönümde 10 zeytin ağacı ve 3 badem ağacı ve 1150 kütük be- yaz fidan bağ ve bahçelikte şimalen Ahmet Efendi şarkan —Abdi Efendi cenuben Süleyman Bakl ve Feridun Efendiler garben yol ile mahdut 20 lira kaymeti muhmmineli ve içinde 1 kestane ağacından mamul yazıhane, Amerikan klaaör, kütüphane, madern kolonlar, demir ve emaye asobalar, gaz ocaklı banyo talamı, kadife perdeler, el İşlemesi file, yeni halde mu,_ımt-.ım. mükemmel bronz maaif elektrik nvizeler ve duvar aplikleri çay takımı, vazolar, biblolar ve salre (Hla Master'e Vorce) markalı 100 adet plaklarile - salon gramofonu — “fulus Pfafle Berla, Alman piyanosu Ana- dolu ve Acem halıları (2363) NARKA Müslahzaralı erik ağacı bulunan bir buçuk evlek bahçe yeri ve İspatâlya mevkilinde şarkan yol gârben Şevket ve şimalen Ceylan ve cenuben Ahmet Efendi ile mahdut 70 lira kıymetli ve içinde 32 zeytin ağacı ve 1 badem ve 1 ceviz bulunan bir buçuk dönüm zeytinlik- teki 14 hismel şayiası 15 Eylül 934 tarihine müsadif Cumartesi günü sant 14 ten 16 ya kadar satılacaktır. Şart- namesi 15 Ağustas 934 tarihinden itibaren açık olup ayni günde takdir edilen kıymetin yüzde yetmiş beşini bulmadığı takdirde arttıma ön gün daha temdit edilecektir. Ayrı Mmenkul üzerinde bir hak veya mül- kiyet iddia edenler olduğu tadirde 20 gün zarfında evrakı müsbitelerile icra müracaatları aksi takdirde ine kayıtları olmıyanların cağı ilân olunuz. BAHÇE « NOVOTNİ Beyoğlu'nun en güzel yeri TAZE BİRA En iyi yemekler | | İ İ HER AKŞAM MÜZİK ceurranmazzı! beş | Karaciğer - Mide - Bağırsak - Taş, Kum hastalıklarına TUZLA 'emeeri ve 6,80 » 7,35 - 8B,05 - 9,50 11 « 13,15 - 15,10 - 16,45 te teenleri içmelere giderler. içme ve tren fiyatlarında yeniden mühim tenzilât yapılmıştır. YAZ GÜNEŞI Cildi yalnır esmerletmekle kalmaz, Dokunduğu — tabakalarda kolayca geçmiyen bir takım kabarcıklar, sivilceler ; lekeler yapar. KREM PERTEV Kullananlar için bundan endişeye lürum — yoktur. Bu harikulâde krem gü- neşin ciltte tahribat yap- masina, kat'iyen meydan Ölçü üzerine Fenni Kasık Bağları Mü de, barsak, bübrek İstiyenlere tarifesi göl ndenlıı Eminönü zmir sokağı Tel. 20219 ZAHARYA Oreopulos Taklitçilerden sakınınız. Dr. ibrahim Zati Cağaloğlu: Mahmudiye — caddesi Çatalçeşme sokağı 'No 5 Hergün öğleden sonra kabul eder. hastalarını “Ankara'da, TÜRK MAARİF CEMİYETİ MEKTEBİ hana, Orta kayıt işlerine başlanmıştır. Ana ve ilk kısım 15 Eylül'de, Orta kısım 1 Teşrinlevvelde derslere başlayacaktır. Orta kısım için müstakil bir bina ayrılmıştır. İlk üçüncü sınıftan itibaren Amerikalı tarafından İngilizce dersleri verilir. Tedrisatta en son usuller tatbik edilmektedir. İstiyen talebeye öğle yemeği verilir. Fazla tafsilât için Mektep idaresine müracaat edilmesi, (5134) Telefon: 2877 ve 2182