10 Eylül 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

10 Eylül 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Küçücük Yıldızlar Arasında Bugün bu sayfayı, beyaz per denin en küçük yıldızlarının re simlerile doldurduk. Küçük yıl dızların sinema âleminde şöhretler çok büyük ve mühimdir. Öylı filmler yapılıyor kl. — en ağır ro bu küçücük yıldızların — çelimsi: omuzları üzerine yükleniyor. Kü çük yıldız. seçiminde en xziyadı zekâ nazarı dikkate alınmaktadır Burada gördüğünüz küçük artist lerin hepsi şeytan gibi zeklidirler Kendilerine rejisörler tarafındar: yapılan tembih. ve ihtarları büyül yıldızlardan daha eyi kavradıklar çok görülmüştür. Meselâ burada resmini gör- düğünüz Ceki Kuper çok cingöz bir küçük yıldızdır. Stüdyo hari- cinde ele avuca sığmıyacak kadar yaramaz olan bu cici çocuk Stüd- yoya girdiği zaman ve hele film çevrilirken çok ağırbaşlı kesilir. Rejisörleri hiç kızdırmaz. Küçük Ceki aynı zamanda diğer küçük yıldızlar arasında — en çok para kazanandır. Bankada bir hayli parası vardır.. Daha şimdiden Şirley Temple'ye göz koymuştur. Büyüdüğü zaman bununla evle- neceğini söylemektedir. Ceki'nin yanında gördüğünüz küçük Karazu — Kollins ta çok zeki bir kızdır. Kendisine verilen rolleri mükemmel bir surette ba- şarmaktadır. Bu büyük resmin yukarı kıs- mında deniz mayolarile — plâjda safa süren küçükler de birer yıldızdır. Burada eğlendiklerini zannetmeyiniz. Bu resim, onların hep birlikte çevirdikleri eğlenceli bir komedinin cazip bir sahne- sidir. Sevdiği Rol Fransız erkek yıldızları arasın- da avukat rolü yapmak hususunda Şarl Buvayyeyi 'en ön safta gös- | teriyorlar. Halbuki Buvayve seven erkek rolü yapmak hususunda birinciliği almıştır. Kendisi avukat rolünü iyi başardığı hakkındaki iddiaları kabul etmemiş; - bilâkis avukatlığı biç sevmediğini söyle- miştir. N Çok Zengin Bir Kolleksiyon Dorotea Vik Bütün Yıldız- ların Resimlerini Topladı Güzel yıldızlardan Dorotea- Vik sinema yıldızlarının kartpos- tallarından mürekkep çok zengin bir kolleksiyona maliktir. Bugüne- kadar dünyanın her tarafında be- yaz perdede rol alan erkek ve kadınların bütün resimleri kendi- sinde vardır. Hattâ geçenlerde şehrimizdeki büyük kırtasiyeciler- den birine Dorotea Vikten bir mektup gelmiştir. Bu mektupta güzel yıldız diyor ki: « — İşittimki Türkler de bir- kaç senedenberi güzel filimler çe- viriyorlarmış. Buna çok sevindim, benim Türklere karşı derin bir muhabbetim vardır. Sizden, Türk yıldızlarının — muhtelif — pozlarda resimlerini İstiyorum.,, Yapılan bir hesaba göre bu güzel kadın, bugüne kadar ka- zandığı paranın dörtte birini ar- tist resimleri toplamak uğrunda harcamıştır. Yeni Bir Filim Danyel Dariyönün çevirdiği Dede filmi Paris sinemalarında güı!eıilmqyt başlanmıştır. Bu filim ügüne kadar çevrilen filimlerden ayrı olarak birtakım hususiyetleri ihtiva etmektedir. Holivutta Bir Kıskançlık Klodet Kolber Müthiş Bir Dedikoduya Uğradı Holivutta eşsiz. yıldız. olarak şöhret alan Klodet Kolber'in çevirmiş olduğu * Kleopatra ,, filmi beyaz perdede gösterilmek üzeredir. Fakat bu yüzden müthiş bir dedikodu fırtınası kopmuştur. Bir kısım yıldızlar filmin provasımı gördükten sonra güzel Klodet'in hiç muvaffak olamadığını, esasen bu yıldızın tariht roller çevirmek kabiliyetinde olmadığını söylemlş- lerdir. Bu fikirde olanların ekşe- risi kadın yıldızlardır. Fakat diğer taraftan erkek yıldızların bir çoğu da Klodet Kolber'in tam manasile muvaffak olduğunu, yüzlerce sene — evvel kanlı aşk maceraları — yaşamış olan şiddetli imparatoriçeyi beyaz perdede bütün — hususiyetlerile birlikte yaşattığımı söylemekte- dirler. Klodete — gelince; çıkan dedikodular güzel hakkında yıldızı çok müteessir etmiş ve bu mü- nasebetle demiştir ki: “— Meslektaşlarımın — beni kıskandıklarına — şüphe yoktiur. Bence çevirdiğim filmin muvaffak olup olmadığı halkın rağbet de- recesile belli olacaktır.,, BDVUVULLEYUSUT UUU Yeni yıldızlardan Helen Mek yeniden imzaladığı bir mukavele- ye, bizmetçi rolü oynamamak İçin bir madde koydurmuştur. Bu mü- nasebetle şu garip hikâyeyi anla- tıyorlar: Helen Mek daha küçük yaşta ailesinin fakirliği yüzünden bir milyarderin evine hizmetçi olarak girmiştir. On altı yaşına gelinciye kadar bu evde hizmetçilik yap- mıştır. — 16 yaşında — bu evden ayrılan güzel Helen, ekmek parası kazanmak — için muhtelif işler görmüştür. Şimdi ise güzelliği sayesinde bir yıldız olmuş, haylı para kaza- narak zenginlemiştir. Hayatta ilk yaptığı vazife olan hizmetçilik onu ruhan çok yıprattırmış ola- cak ki artık bizmetçilik yapmak ona sinema perdesinde bile ağır gelmektedir. 4 “Buse ve güzellik ,, fik minde aldığı rolü büyük bir mu- vaffakiyetle başaran maruf artist Jenevyev Toben hatırasını yarmıya başlamıştır. Çünkü yakında beyaz perdeyi terkederek — muharrirlik yapmıya başlıyacaktır. İlk eserinin kendi hatıralarından mürekkep olmasını tercih etmiştir. * Güzel yıldırz Mae Vestin | son eseri — olan “ 1900 — yılının güzeli,, isimli filmine, Amerikanın Beyaz Perdeden Son Postaya Yeni Haberler | Greta Garbo İçin Yeniden Birçok Rivayetler Ortaya Atıldı —— , en maruf cazbant kıralı Düke Ellington altmış kişilik caz takı- mile iştirak etmiştir. Bu filmin şarkıları ve kıvrak dans havaları çok güzeldir. » Gari Küper ile dilber yıl- dız. Karol Lombard. “ Benim olunuz ,, Filmini — bitirmişlerdir. Bu film modern sinema teknikinin bütün hususiyetlerini — ihtiva etmektedir. 6 İsveçli — esrarengiz — yıldiz Greta Garbonun ismi Amerika gazetelerinde yine sık sik tekrar ediliyor. Bu yüksek şöhretli isim etrafında yine bazı rivayetler dolaşmaktadır. Bir iddiaya göre, Greta Garbo fena halde âşık olmuştur. Çıldırasıya sevmektedir, Fakat sevdiği delikanlı, kendisile biç alâkadar olmadığı için Garbo çok mustariptir. — Fakat Greta Garbo kimi seviyor? İşte bu suale cevap vermek bugün için mümkün değildir. Ortaya birçok " isimer atılıyor. Bir milyarderin oğlundan, bir artistten, bir. de şoförden bahaediliyor. Fakat kat'i olarak, garbo şu adamı seviyor, demek mümkün olamiyor. 'Bu arada dö- dedikodu fırıldaklarının da nen Soldan ura — ile: Diki Mur, Gabi Tirke, Rober Kugan, Şirley Temple ve Polet Elamber