17 Eylül 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

17 Eylül 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

K CA | ı Denizyolları Bir dişte 1,000,000 mikrop! İŞLETMESİ Acenteleri « Karaköy Köprübaş Tel. 42362 — Sirkecl Mühürdarıade gel Han Tel. 22740 Bartın Yolu vapuru 17 BURSA ea Pazartesi 19 da Sirkeci tıhtımından — kalkacak iskelelere uğrayarak Cide'ye kadar gidip dönecektir,*5784,, İZMİR SÜR'AT İskenderiye Yolu EGE vıg;ıııâıı 18 Salı li de Galata rıhtimin- dan kalkacak. Doğru İzmir, Pire, İskenderiye'ye gidecek ve dönecektir. “S785,, Trabzon Yolu vapuru 18 VATAN yi Salı 20 de Galata rihtimin- dan kalkacak. Gidişte Zongulk dak, İnebolu, Sinop, Samsun, Fatsa, Gireson, Vakfıkebir, Trabzon, Rize'ye. Dönüşte bun- lara ilâveten Sürmene, Ordu'ya uğrayacaktır. “5783,, Amerikalı bir bakterlolog bakımsız bir * dişin Üstünde 11 cins, bir milyon mikrobun yerleşip yaşayabileceğini söylüyor. mutat Dişlerinizi günde iki defa kullanarak temizlerseniz bu mikroplar yaşamazlar. RADYOLİN diş ve diş eti hastalıklarına karşı en müessir bir çaredir. Dişleri harap eden hamızların muzır. tesirlerine mâni olur. Dişleri temizler ve parıl parıl parlatır, DABCOVİCH va Şürekâsı Telb 44708 - 7- 41220 Avrupa ve Şark limanları arasında muntasam poala. Radyolin kullanınız Radyolin kullanınız Anvers, Rotterdam, Hamburg ve Tekandinavya Himanları için yakında hateket edecek vapurları ve dünyanın başlıca limanlarında transbor demon Yakında gelecek vapurlar August Leonhardt vapuru li- manımızda. Norburg vap. Yakında hareket edecek vapurlar August Leonhardt vapuru |. manımızda, Tayyare Cemiyeti İstanbul Vilâyet Şubesinden : Tayyare Cemiyeti Lâleli apartımanlarının “ 1,, inci ve 3 üncü daireleri altındaki “ 1, 2, 3, 3 mükerrer, 4, 4 mükerrer, ÖL A mükerrer, 8, 9, 10, 11, 12,, numaralı dükkânlar Teşrinievvelin birinden itibaren bir sene müddetle kiraya verilecektir. Talip olan- ların Eylülün 24 tncü Pazartesi günü saat Üçte Cağaloğlundaki Şubemize müracaatları. *5769,, 6 T. evvele doğru. Norburg vap. 12 T. evvele doğru. Fazla tafailât için Galata, Fronkyan han umumi acenteliğine müraoaal 'Tel 44707,/8 « 41290 (2153) Zafiyeti umumiye, iştihasızlık ve kuvvetsizlik halâtında büyük faide ve tesiri görülen: FOSFATLI Fransızca Dersleri Diplomalı bir Fransız Matmazeli tarafından verilir. Mektapla müracaat, 6.D. Beyoğlu: Suriye Pasajı Cildiye ve Zühreviye hastalıkları mütehassısı Dr. ÇİPRUT Beyoğlu Asmalımesçit Bursa Pazarı ittianlinde Atlaa Han Tel, 43353 Türk Maarif Cemiyeti Mektepleri BURSA KIZ LiSESİi Orta ve Liseskısımları vardır. Resmi liselere muadeleti Maarif Vekâletince musaddaktır. Ingilizce lisanı mütehassıs tarafından okutulur. Senelik yatı Ücreti 185, gündüz ücreti 35 liradır. Memur çocuk- larına ayrica - tenzilât vardır. Kayıt muamelesi başlamıştır. 1 Teşrinievvelde derslere başlanacaktır. Ankara Ana ilk, Orta Mektebi İlk üçüncü sınıftan itibaren Ingilizce lisanı mütehassıs tarafından okutulur. Ülk kısım senelik Ücreti 60, orta kısım 70 liradır. Kardeşlerden tenzilât yapılır. Kayıt muamelesi başlamıştır. İlk kısım 15 Ey- lülde orta kısım | Teşrinievvelde derslere başlayacaktır. Eskişehir Yatı ilk Mektebi ŞARK MALT HULÂSASI kullanınız.. Her eczanede satılır. Kız ve erkek çocuklarına mahsustur. Almanca lisanı okutulur. Yatı ucreti 150, gündüz Ücreti ayda bir liradır. Kayıt muamelesi başlamıştır. 15 Eylülde derslere başlanacaktır. (5725) Fatih - Saraçhanebaşı Horhor caddesi Münür Paşa konağı Kız - Erkek Leyli - Nehari are-ik HAYRİYE LiSESİi e. Resmi Liselerin bütün Imtiyaz ve hukukunu haiz ve Maarif Vekâletince muadeleti tâsdik olunmuştur. Tedrisatındaki ciddiyet ve intizamile talebenin sıhhat ve gıdasına itinasile tanınmış olan mektebimizde kayıt ve kabul muamelesine başlanmıştır. İlk kısımdan İtibaren ecnebi İlsani başlar. Talabe mektebin hususi etomobil ve otobüslerile nakledilir. İstiyenlere tarifmame gönderilir; Telefon: 20530 Hasan Zeytinyağı Türkiyenin en saf, en leziz ve en nefis yağıdır. Şerbet gibi tatlı olup tababette iİçmek suretile müstameldir. Kum, taş, böbrek, mesane, idrar yolu, bilhassa safra, sarılık ve karaciğer hastalıklarında, zâafı umumide bol bol Hasan Zeytinyağı içiniz ! Yemeklerde, tatlılarda, pilâvda tereyağı yerine ve salatalarda, havyarda, mayonezde lezzet ve nefasetine payan yoktur. Hasan zeytinyağını bayaz peynir ile ezerek ve karıştırarak kızarmış ekmekle okadar leziz bir gıda olur ki sevgili yavrularını seven ana ve babalar bu mükemmel ve çok besleyici gıdayı her sabah kahvealtıda çocuklarına yedirirler, Bunu çocuklar okadar #sever ki hergün verseniz bıkmazlar. Mürebbiye Aranıyor Türk Maarif Cemiyetinin Eskişehirdeki İlk Yatı mektebi için çocuklara nezaret edecek dikiş bilir bir mürebbiye lânımdır. Mek- tepte ibate ve iaşe edilecek. Ayda 40 lira Ucret verilecektir. Al- manca bilenler tercih edilir. İsteklilerin hüsnühal ve mektep vesi- kalarile fotograflı terctmei hallerini rapten bir istida ile Ankarada Türk Maarif Cemiyeti Umumt? merkezine müracaatları. (5724) Türk Maarif Cemiyeti İdaresinde: Bursa Kız Lisesi Yatı Gündüz 'Tam teşkilâtlı Orta ve Lise kısımlarını havidir. Mektep binası Amerikalılardan satın alınan Kolej binasıdır. Resmi Liselere muadeleti tasdik edilmiştir. Lisan dersleri Ecnebi mütehassıslar tarafından verilir. Talim Heyeti en güzide ve muktedir Muallim- lerden müteşekkildir. Milli terbiyeye bilhassa ehemmiyet verilir. Senelik yatı ücreti 185 gündüz ücreti 35 liradır. Taksitle alınır. Memur Çocuklarına ayrıca tenzilât vardır. Kayıt muamelâtına 15 Ağustos 934 te başlanacaktır. Fazla malümat için Bursa'da Mektep Müdürlüğüne müracaat edilmesi. < “4419,, Niçin cildim kat'iyyen parlamaz ! » Hattâ rüzgârlı ve yağ- murlu havalarda bile ! Rüzgâr esiyor veya yağmür yağı- yor. Hiç umurumda değil... Biliyo- rüm ki terkibindeki krem köpüğü sayesinde Tokalon pudramı her ha- vada sabit kalır. Cildim yağlıdır. Böyle iken Tokalon Pudrası, diğer pudralardan dört defa daha fazla müddet yupışık kalır. Terlemeye mukavemet ve münbesit mesamatın busulüne mani olur, Her ne yapsanız, gündüz. ve gece, F y hiç bir'parlaklık İzi verimeksisin' şayam % hayret bir güzellik, tabit bir ten temin edecek | yegâne pudra, Tokalon pudrasıdır. Kuru bir cilt için Petalla Tokalon pudrasını ve yağlı bir cilt için Pero Tokalon pudrasını kullanınız. Gazi Osman Paşa Orta Mektebinden : Riyaziyeden Eylül mezuniyet imtihanına girmiş bulunanların 18/9/934 Salı gününe kadar mektebe müracaatları, 45788 Sahibi : Ali Ekrem Neşriyat müdürü : Tahir