23 Eylül 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

23 Eylül 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

KA Muharriri: A. R. VN Hilâl -ve- Zambak! Büyük Tarihi Romun No.: 43 23 -9 - 93 NE oU Yaman -Bir Operatör.. Şövalye Epeyce Kan Kıyb.ettiğ'i İçin Kendinden Geçmişti.. Akıncılar Onu Güzelce Soymuşlardı.. Demek mecburiyetinde kaldı.. Sarışın genç derhal cevap verdi: — Fransızca. benim ana lisa- nımdır.. Ben, küçükken esir edil- miş, Istanbula getirilmişim. Orada, Yeniçeri kışlasında terbiye oldum. Bütün varlığım, Türk hamurile yuğruldu. Mazimi, tamamen unut- tum. Bugün.. elhamdülillâh.. Ben de Türk oldum. Şövalyenin artık ıstırabından tekallas eden dudakları kiımı- dandı. (Cem)in asil ve temiz kanlı evlâdı: — Oh, Allahım.. Ne bahtiya- rım, n Diye mırıldandı... Antuvan, hayatında ( taassup ) denilen şeyi bir defa bile hissetmemiş olmakla beraber bu sözler karşısında dona kaldı. Sanki meçhul bir ses onun kulağına şu sözleri fısıldamıştı: — Görüyor musun, — Türkün hamurundaki mayanın kuvvetini?, Antuvanın — gözleri, — etrafını ihata ederek yatayanlarına daya- nan, bütün hareketlerindeki serin- liğe rağmen, yaralı Şövalyeye derin bir rikkat ve şefkatla ba- karak onun yaralarını sarmıya hazırlanan bu Türk akıncılarının fstünde bir daha dolaştı. O sarı- gın Frangıza bakarak: — Dostuml!.. Romadaki Sen Piyer kilisesinin bütün altın kan- dilleri üzerine yemin ederim ki, her halde -iyi bir iş yapmışsın, Şu arkadaşlarının sevimli yüzle- rine baktıkça, bunların arasında pek tatlı ve neş'eli bir hayat geçirileceğini zannediyorum... Bi- zim İspanyol evliyalarının en meş- hurlarından - olan ( Jak dö Kom- postel ) in darılmıyacağını bilsem, ben de derhal senin gibi olurdum. Mamafih.. Öyle zannediyorum ki bu gidişle, bu büyük evliyayı gücendirmeyi de göze alacağım... Hele şimdi, şu muhterem efen- dimin icabına bakalım. Şövalye, epice kan kaybettiği için, adetâ kendinden geçmişti. Akıncalar, alışkın ve becerikli ellerile onu derhal soymuşlar.. Meşin — matralarından döktükleri sularla, sol böğründeki büyük kurşun yarasını yıkamıya — başla- mışlardı. Birisi, kemerinde asılı torbadan bir tiftik parçası çıkar- mış, didiyor.. Diğeri, bunları fitil gibi büküyor.. yaşlıca bir akıncı, elindeki keskin bir hançerin sivrl ucile yaranın içindeki kürşunu maharetine emin bir * operatör kayıtsızlığile çıkarmıya çalışıyordu. Kurşun — çıkarılmış.. Yaraya, beziryağına batırılmış fitil salm- miş,. İnce pamuk bezlerile sarılmış.. Sonra da © civardaki bir köye naklolunarak - yatırılmıştı. * On gün on gece ateşler içinde yanan şövralye, gözlerini açıp ta biraz kendine gelir gelmez, An- tuvana sordu : — Benim çizmelerim nerede? Bu müddet zarfında, bir an bile şövalyenin başucundan ayrıl- mamış olan Antuvan, büyük bir sevinçle Cevap verdi ; — Çok şükür Şövalyem, bu- günleri de gördüm.. Bilsen şu dakikada ne Mmemnun ve ne mes'udum.. Çizmelerinize gelince; şuradaki dolapta duruyor. Fakat İ her halde,. şimdi onları giyerek, derhal yola çıkmak için soruyor- sunuz, değil mi?. — Hayır Antuvan... sadece görmek Onları istiyorum. Sağ ayağımın çizmesini bana getirir- | misin?.. — Sağ ayağınızın çizmesi... Bu da garip... Koca bir hazine |.£ kıymetinde olan o kadar eşyayı kaybettikten.. ve aziz hayatınıza malolmak tehlikesi gösteren kor- kunç bir macera da geçirdikten sonra, en evvel sağ ayağınızın çizmesini hatırlamak... —Anlaşılı- yor ki, daha hâlâ hummanız geç medi. Maamafih, üzülmeyiniz işte çizmeniz... Antuvan hem bunları söylüyor, hem de dolaptan çıkardığı çizme- nin koncundan tutup kaldırarak şövalyeye gösteriyordu... Şövalye, Çizmeyi görür görmez bir çocuk gibi s#evinmeye başladı : — Ver.. Onu ver. Diye ellerini uzattı. Hayretl gittikçe artan Antuvan : — Aman Şövalyem., Fazla kımıldamayınız.. Yaranızın açı- mak ihtimali var. Alınız, çizme- hizi.. Diye bağırdı... Şövalye alır almaz, uzun ve kalınca bir kumaş gibi yumuşak olan koncunun ter- sine çevrilmiş olan kısmını açarak yokladı: — Kurtulmuş.. Hiç olmazsa bunlar kurtulmuş... Artık, her şey yeniden yola girebilir. Diye bağırdı. Antuvan, damar- larında kanları donmuş gibi hare- ketsiz kaldı: — Zavallı Şövalyem... Buhranı deba henüz geçmemiş.. Sayıklı- yor. Diye mırıldandı. bana çabuk x* Aradan dokuz gün geçmişti... Ortalık karardıktan sonra Luvr sarayının kapısında yüzü maskeli bir süvari İndi. Koynundan çıkar» dığı Üzeri mühürlü küçük bir me- şin keseyi başmabeyinci vasıtasile valide Kıraliçeye gönderdi. Kıraliçe, mührü ve keseyi aça- rak içindeki mektubu okuduğu zaman birdenbire ayağa kalktı: — Bu mektubu getiren adamı çabuk buraya çağırınız, Diya bağırdı, Kıraliçe hazretleri tarafından bu kadar hararet ve — istical ile kabul edilmek şerefini ihraz eden halbuki üstü başı toz, topraktan görünmeyen bu adam, koridor- lardan geçerken bütün mabeyin- ciler hürmetle yerlere kadar eği- liyorlar; .salonların kapılarında nöbet bekleyen hassa askerleri parlak kılıçlarını indirip kaldıra- rak put gibi selâm duruyorlardı... Sağına soluna hayretle bakan ve baktıkça da azameti artan bu adam, kıraliçenin bulunduğu salo- mabeyinci önüne çıktı. Derin bir reveransla selâmlâmladıktan sonra kulağına eğilerek: — Muhterem asılzadem!. Kıra- liçe hazretlerinin — huzurlarına, maske ile girmek münasip ola- mıyacağını batırlatmama müsande buyururlar mı?.. Diye fısıldadı. ( Arkası var ) TL Ç Hareketleri | dana k ç nun kapısına gelir gelmez, baş- | ae aNN uİ Heylı'ı'ı'in' | Ş Meciîsi Aea Vazetleri C. H. Fırkası Namzetleri Tesbit Etti nünde ... ç u "İngiliz karkatürü,, — Amân” şunları ayır Jak, sulh heykelinin önünde - kavga edilir mi?. Dünya İktısat Haberleri Yunanistanda Sanayi Yunan yüksek iktısat meclisi, — | bu memleketin 'bı: :7,:'::,' ae 1934 senesi — ilk altlı aylık sanayi harekâtını tetkik ederek bu hususta dikkate değer ihsat malümatı bulunan bir rapor arlıyor neşretmiştir. | Bu — tetkikte — Yunanistanda çalışan 9i büyük mücssesenin | faaliyeti esas olarak alınmıştır. Bu 91 müecssesenin istihsalâtı Yunanistanın umum! sanayi veri- minin yüzde 77 sini teşkil ettiği düşünülürse — varılan — neticenin memleket sanayi gidişi hakkında bir fikir verebileceği kolaylıkla anlaşılır. y 1934 senesi ilk altı ayında bu 91 müessesenin İstihsalâtı 1933 senesi muadil altı ayma kıyasla yüzde 13,82 artmıştır. Bu artış bilhassa 1934 senesi ikincl Üç ayı içinde olmuş ve daha ziyade mensucat, inşaat, kimyevi mevat ve elektrik İstihsali sahalarında kendini göstermiştir. Bütün istihsalât sahasında ar- tış vardır. Yalnız dericilik sana- yli 1928 deki seviyesine henürz erişememiştir. Buhranın vurduğu darbe, iktisadi kalkınmanın yanın- de daha kuvvetli bir rol oyna- 1934 senesi ilk altı aylık ne- ticeleri ile 1933 senesi ilk altı aylık vaziyeti aşağıda mukese edilmektedir 1928 senesi rakkam- ları 100 farzedilerek vücuda ge- tirilen bu ihsal cedvel sanayiin her sahasında Yunanistanda gö- rülen ziyadeleşmeyi çok güzel meydana koymaktadır: ş Esne yıl 1928 — 100 18933 — 194 — & fark 10594 107,28 —» L.te 4866 7838 —4 6L01 86,85 1217 — 4 30,61 185,78 15098 —4 Y9 Klmya sanayll — 11697 131,59 — 4 1249 Kağıt sanayil 9350 195,400 — 4 108,33 | Bu istatistikten görüldüğü üÜze- | re bazı sanayide tespit olunan artış nisbetleri dikkatle bakılacak kadar büyüktür. Bu sanayiin ekseriyeti de evvelden bulunmayan fakat sonradan yer alan fanliyet yerleri Beyoğlu dördüncü sulh hu- kuk mahkemesinden: Boyoğlun- | da Tepebaşı caddesinde — 14 No. lu Peravil otelinde ikamet etmekte iken 27-10-938 tarihinde vefat eden Dimos- ten İvraki efondinin lerekesine mal- kemece vazıyet edilmiştir. İlân tari- hinden itibaren alacaklı ve verecekli- lerin bir ay ve — mirasçıların üç ay içinde Beyoğlu dördüncü sulh bukuk mahkemesine — müracaatları — lüzumu ilân olanur. (2808) Cumhuriyet Halk fırkası kaza | cemiyeti İstanbul şubesi Müdürü, nerkezlerinde Şehir meclisi se- imi için bir haftadanberi yapılan oklamalar bitmiş, meclisin ikinci devresine girecek aza namzetleri | seçilmiştir. Şehir dahilinde intihap olunacak (61) azanın birer de ye- (, | deği vardır. Yedekleri halk reyi- ni atarken tefrik edecektir. Şimdi tesbit edilen namzetler asli ve yedeklerle beraber (122) isimdir. Bu listeyi, kazalara göre aşağıya yazıyoruz: Adalar kazası: Emin Âli Bey | (Muhtelit mahkeme ajamı), Avni Bey ( Umumi! meclis azasından). Bakırköy kazası: Ali Rıza Bey (Halkevi reisi), Galip bahtiyar B. Atıf B. (Mütekait miralay), Hilmi Naili Bey (Tüccar). Beşiktaş kazası: Fikri Bay | Tayyare piyango müdürü, Ethem Âkif B. Doktor, Abdülkadir Ziya Bey Avukat, Ahmet Arif Bey Avukat, Ahmet Ferit Bey Avu- kat, Ihsa Namık Bey, Hamdi Ra- sim Bey Tüccar, Doktor Recep Ferdi Bey, Musa Kâzım Bey Mü- tekait kaymakam, — Yusuf Ziya Bey (Avukat). Beykoz Kazası: Reşat Yılmaz Bey Liman şirketi umumi kâtibi, Ferit Bey Eczacı, Mehmet Ali Bey A. Hisarlı, Salih Bey Tüccar, Kenan Bey Fabrikacı, Mehmet Tahir Bey Tüccar. Beyoğlu Kazası : Kara Mustafa zada Ahmet Bey, Nemlizade Mit- hat Bey, Nakiye Hanım, Sadri Enver Bey Mühendis, Aziz Bey | Lâstik şirketi müdürü, Ressam Cemil Bey(Cem), Hilmi Bey, Asım Bey Avukat, Hakkıye Emin Ha- nım, Kara Osmanzade Suat Bey, Reşat Rıza Bey Tüccar, Nail Bey Bahriyeden — mütekait, Mustafa Şevket Bey Avukat, Halil Rüştü Bey, mütekait miralay, Hayri Bey, Kadri Bey Borsa komiseri, Hafız Raif Boy, Tevfik Bey eski şehre- mini, Kâmil Bey Umumi meclis azasından, Mehmet Ali Bey Umu- mi meclis azasından, Osman Nuri Bey Tüccar, Habipzade Ziya Bey Tüccar, Safi Nüzhet Bey Baytar, Tevfik Âmir Bey, Hasan Fehmi Bey Deniz kaymakamlığından mütekait, Nail Bey Eczacı, Nec- meddin Bey Mütekait kaymakam, Naci Bey Mühendis, Mustafa Fa- ik Bey Mütekait kaymakam, Sa- deddin Bey eski polis müdürü, Hulki Bey Kimyager, Fuat Reşat Bey Rıhtım şirketi müdürlerinden. Eminköy kazası: Kavalalı Hü- seyin Bey, Sabık İstanbul 'mebusu, Doktor Refik Münir Paşa, Kemal Bey Zahire borsası komiseri, Raşit Bey Emniyet sandığı baş murakıbı, Nafiz Bey Muallim, Refika Hulüsi Behçet Hanım,Ali Rıza Bey Doktor, Feridun Bey | Mütekait erkânıharp, Hasan Feh- mi Bey Avukat, Ramazanzade, Cemal Bey Ecza Tüccarı, Yusuf Ziya Bey İş Bankası İstanbul şubesi müdürü, Refik Ahmet B. muharrir, Nemli zade Cemal Bey tüccar, Esat Bey avukat, doktor Orhan Tahsin B., İbrahim Şükrü B. avukat, Doktor Hakkı Cenap B., Avukat Hüseyin Kâzım B. Selâmi İzzet B. muharirr, Neşet Halil muharrir. Fatih kazası: Sadettin Ferit Bey avukat, Manyası zade Feri- dun Bey, Celâl Feyyaz Bey Avukat, Ismail Hakkı B. Tayyare Vasfi B. tüccar, Rıfkı B. sigortacı, Baha B. muallim, Hacı Recep B. tüccar, Asım B, avukat, İhsan Arif B. doktor, Galip Hakkı B. doktor, Halil Hilmi B. Baro reisi Bican B. tüccar, Cemalettin Fazıl B. avukat, Necip B. ecza tüccarı, Hulüsi Ertuğrul B. doktor, Mu- zaffer B. fabrikatör, Ismail Sıtkı B., Naci B. liman inhisari me- murlarından, Mes'ut B. Eyüp fikaraperver cemiyeti reisi, Âb- dullah Hulüsi B. fabrikatör, Ke- mal B. tabibi, doktor Ali Mazhar B., Lâtife Bekir Hanım. Kadıköy kazası: Yusuf Ziya bey ihtiyat Deniz kaymakamı, Şefik paşa Millt Müdafaa eski müşteşarı, Resmiye H. Hakkı nasi paşanın refikası, Cemal umumi mecliş âzasından, Naci Ali- B.. Moralı zade, Hüsa- meddin B. Avukat, Haydar B. Şirketi hayriye idare mecllsi âza- sından, Şevkı B, Miralay müteka- idi, Reşat B. Umumi meclis âza- sından, Yusuf Ziya B. sabık umu- mi meclis âzasından. Sarıyer kazası: — Tevfik Bey Esnaf cmiyetleri murakıbı, Aziz B. avukat, İsmail Hakkı B. tüc- car, Hüsamettin Paşa, Ali B. tüccar, Celile Fikret Hanım. Üsküdar kazası: Hazım Paşa doktor, Faruki B. avukat, Makbule Esat H. Esat Paşanın refikası, Muharrem Naili B. avukat, Celâl B. eczacı, Sörvet Yesari B. noer, Celâl B. avukat, Safiye Hüseyin Hanım. DABCOVİCH ve Şürekâsı Tel 44708 - 7- 41220 Avrupa ve Şark limanları arasında muntaszam posta. Anvera, Rottardam, Hamburg ve Takandinavya llmanları İçin yakında hareket edecek vapurları ve dünyanın başlıca limanlarında transbor demen Yakında gelecek vapurlar August Leoonhardt vapuru li- manımızda. Norburg vap. 6 'T. evvele doğru. Yakında hareket edecek vapurlar August Leonhardt vapuru (- manımızda, * Norburg vap. 12 T. evvele doğru, Fazla tafsilüt için Galata, Fronkyan han umumi acenteliğine müracnat Tel 44707/8 - 41380 (2183) Istanbul 2 nci İflâs Memur- luğundan : Şişlide Oturmakta ve Küçük çorapçı hanında çorapçılıkla meşğul bulunmakta olan Hayim Kap- lan Efendi iflâsı 18/9/934 tarihinde açılıp tasfiyenin adi şekilde yapılması- na karar vşrilmiş olduğundan: 1 — Müfliste alacağı olanların ve istihkak iddiasında bulunanların alacak- larını ve - istihkaklarını ilândan bir ay içinde 2nci İflâs dairesine gelerek kaydettirmeleri ve delillerini (senet ve delter hulâsaları ve eaire) asıl veya musaddak suretlerini tevdi eylemeleri, 2 — Hilâhına hareket cezai mes'ü- liyeti müstelzim olmak üzere müflisin borçlarının ayanı müddet içinde kendi- lerini ve porçlarını bildirmeleri. 3 — Müflisin mallarını her ne sıfat- Ja olursa olsun ellerinde bulunduran- ların o mallar üzerindeki haklari mah- fuz kalmak şartile bunları aynı müddet içinde deire emrine tevdi etmeleri ve etmezlerse makbul mazeretleri - bulun- madıkça cezai mes'uliyete Uğrayacak- ları ve ruçhan haklarından mahrum kalacakları. 4 — 20/9934 — tarihine — müsadil Cumartesi günü saat 16 da alacaklılar rın ilk içtinaa gelmeleri ve müflis ile müşterek borçlu olanlar ve kefillerinin ve borcunu teketfül eden sair kimsele- rin toplanmada bulunmağa — hokları olduğu ilân olunur. (2785)