23 Eylül 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

23 Eylül 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

z .MMWAAM BÜYÜK TENZİLÂT Şilte, yorgan, yastık hepsi kuştüyü yüzlerile 25 lira yastık 75 kuruş. Bir kilo kuştüyü 75 kuruş. Kuştüyü kumaşlarının her rengi vardır, Ucuz Bu takım . 28 diradır. fiatla satılır. İstanbul, Çakmakçılar Bali zade Kuştüyü fabrikası Tel. 23027 M. M.V. Harita Umum Müdürlüğünden: 1 — Harita Umum Müdürlüğü kıt'ası için inşa edilecek pavyon kapalı zarfla münakasaya konnmuştur. İhalesi 15/10/934 Pa- zartesi saat İl dedir. *2 — Taliplerin keşif, şariname ve krokisini görmek üzere hergün ve münakasaya iştirak edeceklerin de teklif mektuplarını vaktinde Ankarada Cebecide Harita Umum Müdürlüğü Satınalma Komisyonuna getirmeleri. “5948,, ( Baştarafı 11 inci Sayfada ) hisselerin cümlesine — birinci te- — netlerine * 6 nisbetinde mettü olarak bedeli tesviye edil- — temettü ayrılır. miş sermayeye yüzde altı itasına Artan miktarda A gerisi his- kifayet edecek meblağ — tefrik — selerine de *6 6 nisbetinde birinci olunduktan sonra baki kalan kısmı — temettül ayrıldıktan sonra bakiye birinci süreti — atiyede taksim olunur. —temettü aşağida yazılı şekilde Şöyle ki: taksim olunur. Yüzde on meclisi idare aza- * 10 idare meclisi azalarına larına *0 2 murakıpler heyetine Yüzde iki mürakiplere * 5 müdürlere ve idare me- murlarına * 3 idare meclisinin tensip edeceği milli ve hayri işlere. * 10 Bankanın 929 senesinde umumi heyet kararile müessis- lerden iştira eylediği 1100 adet ve itibari kıymeti muayyen olma- yan müessis hisse senetlerinin İştira bedellerinin itfasına. * 75 ikinci temettü hissesi olarak ayni nisbet dairesinde A ve B serisi hisse senetlerine Müessis hisselerinin iştira be- dellerinin İtfasından sonra tesis hakkı ayrılmıyarak hissedarana ikinci temettü hissesi yüzde sek- #en nisbetinde dağılılır. Senelik temettüden — hissedarlar umumit heyetinin karar ve tasdikile fev- kalâde ihtiyat akçası dahi tefrik olunur. 36 mcı madde — Adi ihtiyat akçası 35 inci madde mucibince senelik temettülerden ayrılan me- baliğin terakümünden - teşekkül edecek ve muhtemel zararlara ve masarifi fevkalâde ve gayri melhuzaya karşılık tutulacak ve işbu akçanın mikdarı şirket ser- mayesinin nısfına baliğ oldukda adi ihtiyat akçası ayrılmayacaktır. Şu kadar ki adi ihtiyat akçası sermayenin nısfına baliğ olduktan s#onra ondan sarfiyat icrasile mik- darı mezkür nisbetten aşağı dü- şerse tekrar temettilattan tevkifat lcrasına başlanacaktır. 37 inci madde — Senelik safi temettü hisse başına yüzde altı bi- rinci temettü hissesi verilmesine - kifayet etmediği takdirde noksanı fevkalâde — ihtiyat ikmal edilecektir. 47 inci madde Banka, merkez ve şubatı ve tesis ettiği ve ede- ceği şirketler ve müesseseler İçin muktazi idarehane, ardiye ve imalâthane olarak - kullanılacak emlâk ve araziyi İsticar, iştira ve istibdal edebileceği gibi banka matlubatının istifasını temin zım- nında idare meclisinin takdir ve kararile teminat veya ipotek suretile her nevi emvali irtihan Yüzde beş müdiran ve memu- rini idareye Yüzde üç meclisi idarenin tensip edeceği umuru milliye ve hayri- “ yeye, Yüzde on bankanın 929 sene- sinde heyeti umumiye — kararile müessislerden iştira eylediği 1100 adet bilâ kıymeti itibariye mülcs- sis hisselerinin imhasına ve mü- tebaki yüzde yetmiş ikinci hissel temettü olarak bilumum hisseda- rana tevzi olunur. Müessis hisse- lerinin imhasından sonra tesis hakkı tefrik edilmiyerek hisse- darapa ikinci hissei temsttü yüz- de seksen nisbetinde dağıtılır. 361ncı madde — İhtiyat ak- çası otuz beşinci madde mucibin- €e temettüatı seneviyeden müfrez mebaliğin terakümünden teşekkül edecek ve mesarifi fevkalâde ve gayri melhuzaya karşılık - tutula- cak ve işbu akçanın miktarı şir- ket sermayesinin nısfına müsavi bir raddeye baliğ oldukta ihtiyat akçası ifraz olunmıyacaktır. Şu kadar ki ihtiyat akçası sermaye- nin nısfına baliğ olduktan sonra ondan sarfiyat icrasile — miktarı nisbeti mezküreden — aşağı dü- şerse tekrar temettüattan tevki- fat icrasına mübaşeret olunacaktır. 37 inci madde hasılâtı senevi- ye hisse başına temettü itasına takdirde noksanı sından ikmal edilebilecektir. 47 inci madde- Banka; mer- kez ve şuabatı ve tesis ettiği ve edeceği şirketler için —muktezi idarehane, ardiye ve İmalâthane olarak — kullanılacak emlâk ve araziyi isticar, iştira ve istibdal edebileceği gibi banka matluba- tının — istifasını temin zımnında meclisi idarenin takdir ve kara- rile teminat, vefaen ferağ veya ve ipotek — suretile her nevl gayri menkul emvali irtihan ve indelhace teferruğ eyleyebilir. ve haczi ihtiyati, icrayl muvakkat ve ipotek tesiş eyleyebilir. ve hacizi ihtiyati, icrayı muvakkat ve ve — aair — bilcümle mesaili — #air bilcümle adli mesailde kanu- adliyede kanunen itası Jİâzım- — nen İtası lâzım gelen kefaletna- gelen — kefaletname —ve — temi- — Mmeleri ve dairelerin resmi ve gayri nat mektuplarını eşhası salisenin tavassutuna hacet — kalmaksızın bizzat banka usülünde tanzim ve eder, icap eden eminat mektuplarını üçüncü şahısların tavassutuna ha- €et kalmaksızın - bizzat banka usulünde tanzim ve ita eder. akçasından | ve indelhace teferruğ ve ferağ | resmi müesseselerin müzayede ve | münakasalarında taahhüdatı için | Her akşam NOVOTNİ'e Necip ve Zirkin ORKESTRASI KONSERi # Denizyolları İŞLETMESİ Acenteleri « Karaköy Köprübaşı Tel. 42362 — Sirkeci Mühürdarzade Han Tel. 72740 Bartın Yolu wapuru 24 BURSA ö Pazartesi 19 da Sirkeci rıhtımından — kalkacak — mutat iskelelere uğrayarak Cide'ye kadar gidip dönecektir.*6002,, İZMİR. SÜR'AT İskenderiye Yolu j vapuru 25 iZMiR Bo Salı l1 de Galata rıhtimin- dan — kalkacak. Doğru — İzmir, Pire, İskenderiye'ye gidecek ve dönecektir. “6004,, Trabzon Yolu vapuru 25 ANKARA Eylal Salı 20 de Galata rıhtimin- dan kalkacak. Gidişte Zongul- dak, İnebolu, Sinop, Samsun, Fatsa, Gireson, Vakfıkebir, Trabzon, Rite'ye, Dönüşte bun- lara ilâveten Sürmene, Ordu'ya uğrayacaktır. *6003,, Teri Kesmek Zararlıdır!... Sakın bir takım terkibi meçhul ilâçlarla terinizi kesmeğe kalkışmayınız. SÜDORONO PERTEV KAT'iYYEN TERi KESMEZ, Sadece MECRASINI DEĞİŞTİRIR... Ondan dolayı da hiçbir zararı dokunmaksızın, koltuk altlarına Hamburg, Brem, Anvers, İstanbul ve Bahrisiyah arasında — azimet ve avdet muntazam poslaları Hamburg, Brem, Stetin, Anvora ve Roterdam'dan limanımıza muvusalatı beklenen vapurlar İserlohn vapuru 8 T. evvele doğru 'Troya vapuru 8 'T. evvele doğru. Alaya vapuru 12 » » Derindje vapuru 15 », d İbrail için Hmanıtmızdan hareket edecek vapurlar İseriohn vapuru 648 T. evvele doğru Derindijye vapurüa 15-17 T. evvle doğru. Yakında Hamburg, Brem, Anvera ve Roterdam limanları için hareket edecek vapurlar Hereklea vapuru limanımızda Galilea vapuru 23-24 Eylüle doğru Priesland vapuru 90/9-1/10 doğru Delos vapuru 6-7 T.evvale doğru Fazla tafsilât için Galata'da Ova- kimyan hanında Laster Silbermann ve Şürekâsı vapur acentalığına mü- racaat. Telefon: 44647-6 — (2182) Burgaz, Varna, Köstence, Kalas ve | Karaciğer - Mide - Barsak - Taş, Kum hastalıklarına TUZLA İtmeleri ve 15 Teşrinievvele kadar köprüden 6,30 - 7,35- 8,05- 9,50- (1- 13,15 « 15,10 - İ6,45 te Haydarpaşaya giden vapurların trenleri içmelere giderler. Tasfiye halinde bulunan Uşak Terakkii Ziraat Türk Anonim Şirketinden : Tasfiye edilmekte olan şirketimizin avukat Fazıl Bey tarafından Uşakta takip edilen İzmirde beş şahısta ceman 2783.94 lira, Somada sekiz şahısta 955.31 lira, hisse alacaklarile Kütahyada dokuz şahısta 164.92 lira zeriyat alacakları ve İstanbulda iki şahısta 193 lira his- se ve Üç şahısta 310.45 lira Garzdan Uşakta takipte Manisada sekiz şahısta 1067.20 lira ve takibe verilmiyen Eskiföçada bir şahısta 400 lira ve Fazıl Bey tarafından Uşakta takipte bir şahısta 800 lira hisse ve Eskişehirde dört şahısta 394.12 lira zeriyat ve Kulada iki şahıstâ 68 lira ve Afyonda iki şahısta 280 lira hisse “alacaklarile gene Af yonda 17 şahısta 499.97 lira zeriyat, Kırkağaçta Üç şahısta 998, Ak- hisarda iki şahısta 375, Eşmede iki şahısta 36 ve Menemende iki şa- hısta 204.10 lira hisse alacaklarile Bozöyükte beş şahısta 107.43 lira zeriyat ve Salihlide iki şahısta 390 liza hisse alacakları ve gene Salih- lide 16 şahışta 23957.13 lira zeriyat, Alaşehirde iki şahısta 160 lira hisse, gene Alaşehirde 17 şahısta 11900.49 lira zeriyat ve Uşakta 184 şahısta «24089.27 » lira zeriyat ve garz ve avukat Süreyya Bey tare- fından takip edilen Kemalpaşada bir şahısta 100, Kasabada 32 şa- hısta 3179.50 lira hisse alacaklarile Kasabada 34 şahısta 10492.95 lira zeriyat alacakları, Ispartada avukat tahsin Bey tarafından takip edilen bir şahısta 6291 ve Burdurda takip edilen bir şahısta 9061.91 ve avukat Ali Rıza Bey tarafında Kütahyada takipte 12 şahısta 988 ve avukat Kenan ve Mehmet Nuri Beyler tarafından takipte Manis sada 27 şahısta 2969 lira hisse alacaklarile 15 şahısta 736.17 lira ze- riya, avukat İsmail Hakkı Bey tarafından Eskişehirde takipte bir şa- hista 2000 lira hisse ve Akhisarda Uşaki avukat İsmail Hakkı Bey tarafından takipte 43 kişide 1309.21 lira zeriyat Hacı Tevfik ve Sa- | dık Bayler tarafından Balıkesirde takipte 6 şahısta 571 lira hisse ve 10 şahısta 334,01 lira zeriyat ve Avukat Mustafa Kemal Bey tarafın- dan takipte Menemende 17 şahısta 2208.75 lira hisse ve 75 şahışta 2912,29 lira zeriyat, dava vekili Ethem Bey tarafında takip edilen Salihlide 11 şahısta 1093 lira hisse, 15 şahısta 2430 lira zeriyat, avu- kat Rüştü Bey tarafından takipte Alaşehirde 16 kişide 5190.23 lira zeriyat alacakları ki caman “ 122001,47,, liralık matlübat toptan pazarlık suretile elden satılacaktır. Müşterilerin Uşakta Şirket merkezine yazı ile müracaat etmeleri ve * 7,5 nisbetinde pey akçesi yatırmaları lâzımdır. En geç 25 T. evvel 1934 tarihine kadar müracaat kabul olunacaktır. ğ Fazla tafsilât istiyenlerin Şirket merkezine müracaat etmeleri ilân olunur. (2619) HER NEVİ TENEKE KUTU YAPIYORUZ Bal kutuları ve her nevi teneke kutuları için, lütfen fabrikamıza müracaat ediniz. Telgraf adresimiz: K A P 8 O L « İstanbul A. FAİK LİMİTET ŞİRKETİ Sirkeci, Liman Hanı İstanbul Yedinci İcra Memurluğundan : Emniyet Sandığına Birincl derecede ipotekli olup paraya çevrilmesine karar verilen ve tamamına (4000) lira kıymet takdir edilen Galatada Hacığma mahallesinde Yenikapı caddesinde eski 15 — yeni 15 nu- maralarla murakkam kâgir bir bap hanenin tamamı açık arttırmaya vazedilmiştir. Arttırma peşindir. Arttırmaya iştirak edecek müşterile- rin kıymetl muhamminenin *6 7,5 nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanın teminat mektubunu hâmil olmaları icap eder. Müte- rakim vergi, tanzifat, tenviriye ve vakıf borçları borçluya aittir. Arttırma şartnamesi 1-10-934 tarihine müsadif Pazartesi günü Da- irede mahalli mahsusuna talik edilecektir. Birinci arttırması 24-10-934 tarihine müsadif Çarşamba günü Dairemizde saat 14 ten 16 ya- kadar icra edilecek birinci arttırmada bedel kıymeti mühamminenin 475 ni bulduğu takdirde Üstte bırakılır. Aksi-takdirde son arttı- ranın taahhüdü bakı kalmak Üzere arttırma on beş gün daha temdit edilerek 8-11-934 tarihine müsadif Perşeme günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede yapılacak ikinci arttırma neticesinde en çok arttıranın üstünde bırakılacaktır. 2004 numaralı icra ve iflâs kanununun 126 ncı maddesine tevfikan hakları tapu sicillerile sabit olmıyan ipotekli alacaklarla diğer alâkadaranın ve irlifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını ilân tarihinden itibaren - 20 gün zarfında evrakı müsbitelerile birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşma- sından hariç kalırlar. Daha fazla malümat almak istiyenlerin 934/961 numaralı dosyada mevcut evrak ve mahallen haciz ve takdiri kıymet raporunu görüp anlıyacakları ilân olunur. (5990) —ouo0<—— — İstanbul Belediyesi İlânları Beykoz Kazası Idare Heyetinden: Husust İdareye ait Beykozda Arpacı Çiftliğinin sülükhane sebze bahçesi, Kaymakdonduran mesire maballi ve kireç ocağı ve Belediye tanzifat hayvanlarına icar edilen ahırlar ve mektep binasının cepheye isabet eden kısmı ve korucu« nun ikametgâhı ve çiçek bahçesi ve ıilçhlılllfl hariç olııık;'un İnanın ahırlar ve çiftliğin mer'a ve arazisi kiraya ıv,uüıcık'!?ıl. k'll'ıı';::g:l:ı ihale günü olan 25 Eylül 934 Salı günü ıı,ıl 14te Beykoz Kazası İdare Heyetine müracaatları ilân olunur.5436,, ——— — — Sahibi : Ali Ekrem Neşriyat müdürü : Tuahir Son Posta Matbaası