7 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

7 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

SON POSTA Sayfa 3 Hergun Sporu Millileştirmek Lâzımdır. * «Son Posta» son aylarda spor İ işlerile fazla meşgul oldu. Çünkü spor, bugün her memlekette içti- mai hâdiselerin birinci sırasında yer alıyor. Bu sebepledir ki «Son Posta» da, her milli ve içtimal hâdisede alduğu gibi, spor işlerile sık sık uğraşmanın memleket ve millet için çok faydalı olacağına kanaat getirmiştir. Geçende Zağrep şehrinde be- ücl Balkan olimpiyadı müsaba- arında uğradığımız ağır hezi- metin acısımı henüz unutamadık. Hele bir gazetenin, bizim tenkit- lerimize cevap verirken «Ne ya- Bılıın ki bizde spor ruhu yoktur.» 'eyişi karşısında düştüğümüz hay- — Tetin tesirinden bugün bile kur- tulamadık, Türk Milletinin bünyesinde spor ruhunün — çok geniş ve derin bir varlık olduğunu güreşçilerimiz İspat ettiler. Diğer milletlerden olan akranlarının sırtlarını teker teker yere getiren ve hiç yenil- — miyen güreşçilerimiz, iyi ve sis- temli çalışmak suretile her İşin başarılabileceğini de — anlatblar. Şu halde Zağrep oyunlarında atletlerimizin yenilmelerinin sebebi kendiliğinden meydana - çıkıyor demektir ki bu da, çalışmamak ve çalıştırılmamaktır. — Atletleri- mizin başında bulunan idareciler işi alaya almışlar ve hele sporun bu -devirde llibaşhı milli bir hâdise olduğunu kavramamışlar, dın_ok bize haksızlık ettiğimizi söyliyemezler. Şunu da - söyliyelim ki, Aiki hafta evvel Istanbulda Türkiye atletizm birincilikleri yapılırken stadyomda bir tek seyirci bulun- mamıştı. Çünkü halk itimat ve =nın l__ı.ıılhi:llııl edildiğini . t Bn di akşam  seyredenle- rin sayısı tamam 1300 (di. Eğer müsabakanın yapıldığı salon geniş olsaydı, seyirci sayısı on bine ka çıkacal Şimdi neticeye gelebilirr ve deriz ki: Iyi idare edilen, iyi-yürü- tülen güreş sporunda zafer kaza: nan Türk gençliği, sistemli bir Uğraşma ile atletizm ve futbolda da daima galip gelecektir. Bunun için de sporu milltleştirmek zaru- ridir. Çönkü — millileştirilen ve millete maledilen her işte mu- vaffakiyet yüzde yüzdür. Sporu millileştirme İşini temin edecek kuvvet, hükümet kuvvetidir. Hü- kümet ciddi bir mürakabe ile işe girişirse — spor, milletin candan alâka duyduğu bir milli faaliyet ı!ıbeıl olur. Bugün — Ingiltere, ransa, Almanya, Amerika ve diğer bütün memleketlerde millileştirilmiş, milletin öz varlığına maledilmiştir. Biz de o yola gir- miye mecburuz. Fransanın Bize Ayır- dığı Kontenjan Türkofisten : Fransa hükümetinin dördüncü Üç açlık kontenjan miktarların- dan bi; lırdııın ayırdığı hisseler şun- yumurta 540 kental arpa 58 .. misir 25,000 . , kepek 14,000 ? bakla " 6,800 taneli hülüsalar 325 kental koyun ve kuzu derileri 1,075- kilo Bu hisseler Paristen telgrafla istihbar edildiğinden bakla için verilen adet ihtiyat kaydile te- lâkki edilmelidir. züm Ve İncir İzmir, 6 (A. A, ) — Eylülün 29 uncu gününden bugünün ak- şamına kadar Borsada 10 buçuk kuruştan 20 buçuk kuruşa kadar 21,904 çuval üzüm ve beş kuruş- tan 15 kuruşa kadar 28,105 çuval İacir satılmıştır. Resimli Makale Bunlar üç ortaktır. Fakat işleri bozuk gittiği için üçü de turatları asınışlar. Kabahati hep - biribirlerinin üstüne atı- yorlar, amma hiçbirisi de kabahatli olmayı kabul etmiyor. Su insanlar tuhaftır. Bir İşiyi gitti mi fazileti derhal be- nimseriz. Fakat kötülükler karşısında kabahatli olmıya hiç rıza gösteremeyiz. Halbuki iş ve vazife sahibi olanlar için SON TELGRAF HABERLERİ W “Kabahat,, Kimin? l mes'uliyete katlanmak meselesi en esaslı bir şarktır. Kaba- hat ise mes'uliyeti ioap ettirir. Mes'uliyetten korktukları için kabahat ve hatayı üzerlerine alamıyanlar zararlı insanlardır. Çünkü bunlar huta ve kabahat korkusile bir iş becere- mezler. Daima bocalarlar, Memlekette Belediye Seçimi Coşkunlukla İlerliyor İzmir, 6 (A.A.) — Belediye seçimi olanca hararetile devam ediyor. Dün seçimin dördüncü günü idi. Bütün halk medeni hak- kını kullanmak için sandık baş- larında — heyecan — gösteriyordu. Dün akşama kadar atılan reyle- rin miktarı on beş bini aşmıştır. Bütün halk reylerini C. H. Fır- kası namzetlerine vermektedir. Adana, 6 (A.A.) — Şehrimiz belediye intihabına dün sabah saat sekizde belediye salonunda başlanmıştır? Dün geçe sabaha kadar gşehir elektrik ziyası için- deydi. Bu sabah halk coşkun bir halde ve bir mahşer kalabalığı ile sokakları doldurmuş, daha 'rey atma saati başlamadan be- | lediyenin önü geçilmiyecek bir bale gelmişti. Şehrin — muhtelif yerlerinde —kurulan kürsülerde hatipler canlı ve heyecanlı nu- tuklar söylüyor, her tarafta yaşa- “sın Ulu Gazi, yaşasın 'Türk — mil- leti,, sesleri yükseliyordu. Edirne, 6 (A.A.) — Edirnede belediye seçimi bugün başlamıştır. Seçim hararetle devam ediyor. Uzunköprüde — yarın, Keşanda pazar günü, İpsala ve Kavaklıda Çarşamba günü başlıyacaktır. Kastamonu, 6 (A.A.) — Vilâ- yet içinde belediye seçimi yokla- maları yapılmış ve fırka namzet- leri bugün ilân edilmiştir. Dihar, 6 (A. A.) — Belediye seçimi —azalığına C. H. Fırkası namzetleri müttefikan seçilmişler- dir. Rize, 6 (A. A.) — Merkaz ve kazalarda intihap dün akşam geç vakta kadar devam etmiş ve Artvin, Pazar, Hopa, — Şavgat, Borçka kazalarında sandıklar açı- larak reylerin tasnifi neticesinde firka namzetlerinin kazandıkları anlaşılmıştır. Çankırı, 6 (A. A.) — Yarın başlıyacak olan belediye intihabi için şehrin her tarafı bayraklarla donatıldı. Geceleri şehir nür ye- ğını halinde tamaf taraf tezahlrat yapılmaktadır, Bu gece Halk Fırkası salonunda yüzlerce Çan- kırılı toplandı seçim ve fırkanın emelleri hakkında konuşuldu. Arnavutlukta Yunanlıların Tevkif Edil- diği Haber Veriliyor Atına, 6 (A. A.) — Tirandan buraya gelen haberlere göre, Arnavutluk makamatı, Yunanca- nın öğretilmesini hemen hemen tamamile kaldırmışlar ve Yunan akalliyetinin Milletler Cemiyatine şikâyeti üzerine Yunan eşraf ve muallimleri arasında birçok tev- kıfat yapılmıştır. Bu haberler Yunan efkârı umumiyesinde şiddetli bir heye- can uyandırmıştır. Gazi Hz. Kıral Borle Hz.ni Tebrik Ettiler Ankara, 6 (A.A.) — Bulgar Kırah Üçüncü Boris Hz. nin cü- lusu yıldönümü münasebetile Re- isicömhur Hz. ile Kıral Hz. ara- sında tebrik ve teşekkür telgraf- ları teati olunmuştur. Büyük — Konuklarımız Dün Geldiler Ankaradan — Bursaya — gitmiş olan misafir İsveç veliahtı Prens Güstav Adolf Hz. ile refikaları ve kerimeleri prensesler hazret- leri dün © saat 22 de Ertuğ- rul yatı İle şehrimize gelmişler ve tünel başında eski İsveç sefa- rethanesine inmişlerdir. Pren ve ensesler Hz. şehrimizde misafir Ehcıklın müddet zarfında İsveç sefirinin hususi misafiri olarak kalacaklardır. Bu akşam sefarethanede şerefle- rine bir ziyafet verilecek, yarın da resmi kabul yapılacaktır. Misafir- lerimiz 11 Teşrinievvlde İzmire gideceklerdir. İstanbula birçok yiyecek maddeleri diğer şehirler- den gelir. Yumurta, kavun, karpuz, et vesaire gibi.. Fakat İstanbulda balık bol bol çıkar. Şeh'r civarının her cins balık bulunur ve avlanır, bu bolluğa rağmen fiyatlar ucuz denecek derecede değildir. İstanbulun Silivri denilen kazam, kıyılarında — —— İSTER İNAN 1S şohrim burmu dibindedir. saat ötede kuruşa LER vardır. Fakat iki bunya balığı (20) (150) kuruşa liğına rağimen ötürüdür, biliyor vasıtasızlıktan! Her İkinci Maç Fenerbahçe - Bohemyan Bu gün De Karşılaşıyor Şehrimize gelen Bohemians takımı bügün — öğleden sonra Kadıköy stadında Fenerbahçe ile ikinci maçını — yapacaktır. Fener takımı takviyeli olarak çı- kacak, Ateş- Güneş kulübünden eski Galatasaraylı Rebii sol açık oynıyacaktır. Maarif Vekili Eskişehirde Eskişehir, 7 (Hususi) — Maarif Vekili Abidin Bey bütün mek- tepleri teftiş ettiler, yeni lise binasını beyendiler, bilhassa Türk Maarif cemiyetinin mektebi ile alâkadar — oldular. Vekil Beyin ne zaman avdet edeceği malüm “değildir. İNANMA! balık bolluğu livride bar- İstanbulda Orada da bulunan satıldığı halde usunuz? Biz söyliyolim, yolsuzluktan, İSTER INAN ISTER İNANMA Sözün Kısası Marmarada Bir Facia Daha A E Bir yıl evvel, — Fransızların Filipar adını taşıyan büyük bir posta vapuru kazaya uğradı. Bir- kaç yüz kişi öldü, birkaç yüz kişi yaralandı. O zaman hâdise hak- kında tafsilât veren Fransız gaze- telerinde okumuştum: * Vapurun mensup — olduğu kumpanya hâdiseyi haber alır almaz. İlk iş olarak, bayrağını matem alâmeti makamınde yarıya indirdi, ikinci iş olarak ta bir istihbarat odası açtı. Bu odaya (6) memur koydu, ellerine birer telefon verdi. Bu memurlar kazaya müteallik bütün haberleri toplayıp her sorana vermekle mükellefti- ler.,, diyordu. .» <» Dün sabah Marmarada bir kaza oldu. İlk haberlere göre 41, son haberlere göre 32 vatandaş boğuldu. Matbaada arkadaşlarım, bu kazanın nasıl vukua geldiğini öğrenmeye çalışırken dikkat ettim. Vurdukları her kapıyı kapalı bu- luyorlardı, hattâ bazan: Cevap veremeyiz, şeklinde mukabele gördükleri de oluyor- du. Müteessir oldum, demiyece- gim. Bazı memleketlerde mücs- seseler bile muayyen meselelerde halkı tenvir etme mecburiyetini duyarlar. Biz, henüz o memleket- lerin sırasına giremedik. Hâdise- nin Üzerinden, başlıyan tahkika- tın tekemmül etmesine yetişecek kadar zaman geçmedi. Mesuli- yetin vuran vapurda mı, vurulan motörde mi olduğunu henüz bi- miyoruz. Fakat ben her şeyden evvel, bir ntotör tarafından çeki- len bir sandala — elliden fazla vatandaşın binmesine nasıl mü- saâde edildiğini el'an Aanlıyama- dım, tiraf ederim, hem de bir gündüz, değil, gece seyahati İçin. Zabitlerimizin Muvaffakıyetleri Viyana Müsabakalarında Beynelmilel Takdir Kazandılar Viyanadan gazetemize bildiri- Hlyor : Viyanada — muhtelif milletler arasında tertip edilen binicilik müsabakalarından bir tanesi de ayın 2 sinde icra edilmiştir. Bu müsabaka, bu münasebetle yapı- lacak Üüç klâsik konkurdan (lki- dir. İsmi (Viyana şehri büyük müsabakası) İdi. Mesafesi (800) metre olan bu müsabaka için yükseklikleri (1,40) metre ile, (1,50) arasında (16) mania konul- muştu. sırık, duvar gibi mürekkep manilerin yükseklikleri 1,40, geniş- likleri 2 metre idi, Banket ismi verilen ve ortada dondurulmak suretile yükseltilmiş murabba — manianın yüksekliği (1,60) idi. Bu müsabakaya muhte- lif milletlerden 74 kişi iştirak et- miştir. Bittabi Türk ekibi de bunda dahil bulunuyordu. Bu müsabakayı fevkalâde birşans neticesi olarak, ancak iki kişi hatastz bitirmiştir. Birçok Fransız, Macar ve Italyan beygirleri, ki bunlar birçok bey- nelmilel müsabakalara girmişler- dir, hata üstüne hata yapmışlar- dir. Hattâ bir İtalyan ve bir Macar konkura düşüp yaralan- mışlardır. Bu derece çetin şart- lar dahilinde yapılan bu müsaba- kada bizim ekipten birinci mülâ- zım Kara Cevat Bey Güdük isimli atile altıncı, yüzbaşı Cevat Bey de Akın isimli atile 9 uncu mükâfatı kazanmışlardır. Müsaba- kanın ne kadar çetin olduğunu, buna dabil olabilenlerin parmakla gösterilecek kadar azlığı isbat eder. Türk ekibinin kusursuz biniciliği hazurun Üüzerinde iyi tesir yapmış ve ekibimiz hararetle alkışlanmıştır. — 3f