7 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

7 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

abinesinin ( adilâtı Etrafında Birkaç gün var ki M. Tatareskonun iyaset ettiği Rumen kabinesl İstifa tti. Onun yerini yine M. Tatareskos un riyaset ettiği yeni bir kabine aldı. âdisenin — fevkalâdeliği — şudur ki Rumen harlei siyasetini beynmelmilel ahalarda dirayetle temsil etmiş olan M Titülesko yeni hükümette mövcut leğildir. Esasen buhranı mütcakıp M. | atareskonun ondan hususl bir şekilde ahsedişi, hükümet reisi ile Hariciye arasında halli icap eden bazı elelerin. — mevcut bulunduğunu zıhan gösteriyordu. Şu hale göre omanyada mevcut buhranı İkl esasa ca edebiliriz! 1 — Dabili Bikıntı. 2 — Harici meselelerin -çıkardığı Üşkült, Bugün Romanyada siyasi vaziyete kim iki mühim teşekkül vardır: 1 — Liberal parti t 2 — Millt köylü fırkamı, | vaziyetin -doğurduğu 'ayanır. Fakat hükümetin başında rkanın reisi bulunacak yerde nisbe- len genç bir adam olan M. Tatarca- o vardır. Bu yüzden fırkanın İileri İğelenlerile M. Matarensko arasındaki nünasebetler müşkülâta uğramakta- r. Ayrıca memlekâtte faşist veya Ümllli sosyalist temayülünde bir takım feşekküllerin bulunması, bu vaziyeti ç te kolaylaştırmamaktadır. Dahili xorluklar işte bundan ve Cüyrıca mali ve iktısadi darlıklardan leri geliyor. Harici siyasette de bir takim zore uklar göze çarpmaktadır. Meselâ, eçenlerde, M. Titülesko Cenevrede İken Leh söfirinin Bükreşte yaptığı Öbir teşebbüs ve Rumen hariciye naza Anlaşılıyor ki M. Titülesko harlci iyasette çok şahsi bir hattıharekı takip etmiş bazı en Bi anyayı müş bir v te n » Dahili müşkülâta inxzimam den bu son hâdise Rumen kabine- inde şahidi olduğumuz tadilâtı lcap ttirmiştir. — Süreyya — fgan Kıralının Bir Erkek Çocuğu Oldu Kâbil, 6 (A.A.) — Kıral Alâhazreti ümayun Mehmet Zahir şahın bir rkek çocuğu dünyaya gelmiş ve ismi hmet şah konmuştur. Aşk No .39 7 - 10 - 934 İçerl girergirmez: — Gel bakalım arkadaş, diye arşıladı. — | Temiz kalpli tam bir asker olan kumandan alayında pek az bulunmasına rağmen Reşitten çok Memnundu. Oaa bu hislerini as- kerce kısa kelimelerle anlattıktan — Bonraz — Bugün emriniz geldi. Dedi. Sen ve arkadaşın Cevat İzmire tayin edildiniz. Mektepten çıkar- ken kazandığınız dereceler göze C almarak nizami müddetinizi bek- “Ölemeden terfüiniz yapılmış, Izmire ikinei mülâzim olarak gidiyorsunuz. Reşidin gözleri parladı. Vazife sevgisi ona taze bir heyecan vermişti. Kumandan ilâve etti: — Emrinizi kalem — odasına yollyacağım. — Harcırahınızı da alırsını. Ay sonu olduğu için hemen hareket ederseniz daha İyi olur. İzmirde gideceğiniz alay Okumandam dostumdur. Ikiniz için de ayrıca birer mektup yazayım. © Hem selâmımı götürmüş olursunuz. Yarın öğleden evvel beni görün. Te Na d, Bugünkü hükümet Liberal partiye ' - Gençlerindir İngiltere Ve Hindistan M. Baldvinin Dikkate Değer Bir Sözü Bristol, ( İngiltere ) 6 — Başvekll Muavini M. Baldvin, muhafazakârlar kongresinin Hindistan siyaseti hake kında verdiği karar üzerine, fırkanın lideri — kaldığı müddetçe — idaresini elinde tutacağını söylemiş ve demiş- tir ki: * — Fırka, liderin siyasetine itiraz edebilir. Liderin muhalifleri ekseri- yette ise 6 zaman başka bir gef geçe mek icap eder. , M. Makdonaldin Hastalığı Londra, 6 ( ALA, ) — Başvekil M. Makdonaldın sıhhi vaziyeti iyi görül. müştür. Yalnız daha bir. müddet gözlerini yormaması icap etmektedir. Romanyada Vaziyet Bütçede Tasarrut Yapılıyor Brüksel, 9 (A. A.) — Kabinenin son toplantısında hükümet vaziyeti- nin sağlamlaştığı bildiriliyor. Birçok ameler tasvip edilmiş, bütçe zenesi için masrafların kısılma- sına karar verilmiştir. Mesai Konferansı Londrada Bazı Kararlar Verdi Londra, 6 (A. A.) — Mesat fırkası konferansı, İspanyol işçilerinin bir faşlat vejimi tesisine karşı koymak Özere birleşmelerini tasvip eden bir karar aldıktan sona, dün akşam, *Enternasyonal, türküsünü çağırarak dağ dılmıştır. İtalya Fransadan Borç Renk'tÜ sadan borç para istediği haberi tekzip ediliyor, Fransada Yeni Bir Rezalet Lil 6 (Fransa) — Birçok rezaletler işleyen polia müfettişi Mariyaninin yaptığı işler Stavlski meselesile alâ- kadar görülüyer. Burhan Cahit Reşit kumandanı selâmladı. Olduğu yerde bir geri dönüşle odadan çıktı. Avluda karavana borusu çalı- yordu. Hayatının tatlı köşeleri bu taş duvarlar arasında, zevkle, neşeyle geçen — delikanlı mesleğinin bu ikinci kademesini bu kadar ko- layca aşacağını Ümit etmiyordu. Artık asker ocağının ekmeği ya- vaş yavaş bereketini gösteriyordu. Delikanlı arkadaşı Cevadı bu- mak için nöbetçi zabit odasına giderken omuz başına takacağı yıldızın yarınkl hayatına yol gös- terecek bir kader ve kısmet yı- dizi — olduğuna — hükmediyordu. Kendi kendine; — Leylâya müjdeyi kendim götüreyim! Diyordu. O dakikada annesi hiç hatırı- na gelmemişti. Onun yakın bir akraba kızı ile şiddetli bir könül macerası geçirdiğini bilmiyen ar- kadaşları birçok şakalar arasında onat — E, artık annen de seyine- cek Reşitl İA a zür e ga brelr u SON POSTA İspanyada Kargaşalık Merkezi Barselon Olmak Üzere Yeni Tspanyada kargaşalık mulaf olda İspanyada iki gündenberi devam eden grev hareketi şiddetli bir ihtilâl geklini almıştır. Telgraflar birçok -ölü ve yaralı olduğunu bildiriyor. Son haberler şı Madrit, 6 (A.A) — Dahiliye Nazırı ehemmiyetli — bir. sebep olmadıkça alkın geci saat (20) den sonra sokağa çıkmamalarını bildirmiştir. adrit, 6 ( AA ) — Grev müsade« melerinde ölenlerin miktarı bir hayli- dir. Asturiyosta vaziyet çok ağırdır. Asiler birçok köyleri ellerine geçire mişlerdir. Miyereste asilerden ve ro- lislerden on i&.i ölmüş, askeri müfre- zeler asileri kuşatmak üzere Aviyedo, Valladolit ve Leou gehirlerinde hare- kete geçmişlerdir. Madrit'te hükümet fevkalâde ted. birler almıştır. Sokaklarda herkesin Üzeri — aranıyor. Asiler zorlu bir çarpışı sonra bir silâh fabrikasını ele geçirmişler, fakat sonradan askerler bunları dışarı atmışlardır. Birçok — ölü ve yaralı vardır. 100 Ölü Paris, 6 (A.A.)— Gelen son haber- lere göre İspanyada şimdiye kadar yöz kişi Gölmüştür. 800 Kişi Mevkuf Londra, 6 (A.A.)— lıpınyıdıı gelen l Dedikleri zaman annesinin s0- luk şişman yüzü gözlerinin önüne geldi, içi sızladı. Anneliğini titiz ve kıskanç bir hisle belli eden bu kadın şefka- tini ona ıstırap verecek kadar kötülüyordu. Artık kışladaki vazifesi niha- yet bulmuştu. Bir iki gün misafir — olarak gelip gidebileceği bu taş duyar- larda ne tatlı hatıraları vardı. Çoğu — Istanbul efradı olan neferlerine alışmıştı. Asker ocağır nın bu insanları bitibirine kardeş eden ve gönüllerini bir duygu ve bir arzu İle bağlıyan havasına ne kadar alışmıştı. Gideceği yerde şüphesiz ayni — hisleri duyacak, ayni heyecanla çalışan arkadaşlar bulacaktı. Fakat onun burada bıraktığı hatıralar içinde mektep- lilik devresine kadar uzayan çok sıcak parçalar vardı. O akşam eşyasını götürmesi için emirberi çağırdığı zaman asker sordu: — Nereye gidecek efendim. Modaya mı, Altıyolağzına mı? Reşit okadar dalgındıki aske- rin bu suali ile birdenbire afalladı. Evet bu eşya nereye gicekti. Içinde Leylânın aldığı birçok şeyler olan bu çantanın annesine gitmesi yeni bir fırtına kopara- caktı. Hasibe Hanım — oğlunun çamaşırları arasında onları gö- GA zi l /ei * ü haberlere göre Astüri vilâyetindeki Ahtilâl hareketi korkulacak bir şekil almış, bütün jandarma karakollarını ihtilâlciler İşgal etmiş, zabıta kuvvet- leri Madrite doğru çekilmek mecbu- riyetinde kalmıştır. Aviedoda birçok kimseler ölmüş ve yaralanmıştır. Katalonya parlâmentosunun Kata- lonyanın istiklâlini ilân etmesi bek- leniyor, ( 300 ) kişi tevkif edilmiştir. San Sebastiyende de Iılıg:'i ölü ve yaralı olduğu bildirlliyor, Birçok yer« İerde örfi idare ilân edilmiştir. Bir Şehir Yiyeceksiz Valansiyada şehir susuz, yiyeceksiz ve elektriksiz kalmıştır. Yeni Çarpışmalar Madrit, 6 (A. A.) — Altı tayyarenin Meres'te dün asilerin üzerinde uçtuğu teyit ediliyor. Asiler bnmbu.dlııııı Mauzaneda da dağlarda ler tüfek ve mitralyozlarla müsellâh ol dukları halde muhafızlara saatlerce mukavemet etmişlerdir. Topçular Silâh Başında Sen Sebastieo, 6 (A-A.) — İntizamı muhafaza ve grevci pruplarını dağıt- mak iç'n topçu ve efradı çağırılmıştır. Topçu havaya ateş etmek mecburiye- tinde kalmıştır. Şehrin muhtelit noktalarına —mit- ralyoz konmuştur. rünce... Fakat bunları kendisi aldığını da söyliyebilirdi. Bu ola- bilirdi. Fakat delikanlı bunu yap- makla Leylânın zevkine ve alâka- sınd — saygısızlık edeceğinden korktu. Askerlikte biç yeri olmıyan tereddüt onu birkaç saniya ke- mirdi. Sonra sert bir hareketle başını kaldırdı: — Modaya! Asker — kayışlarını bağladığı valizi alıp giderken Reşit arka- sından kayboluncaya kadar bak- tı. Sonra başı göğsüne düştü: — Ne yapayım. Melek kadar masum Leylâyi inkâr etmek an- nemin — gözlerini — yaşartmaktan daha müthiş!.. * Geceyi yengesinde — geçiren Reşit bu İzmir seyahatini Leylâya anlatırken bunum her ikisi için de hayırlı olacağını ilâve etmişti. Leylâ bu ilk ayrılığın ıstırabını duymakla beraber netice üzerin- de onunla beraber kaldı. Reşidin gözden uzaklaşması Hasibe Hanı» mim onu - evlendirmek için açtığı seferberliği gevşetecekti. Ve şil, hesiz artık pek ileri varan de; kodular da ortadan kalkacaktı, Ve İzmir nihayet bir günlük bir yol du. Leylâ için İzmire git- mek bir mesele değildi. a Yalnız Hasibe Hanımın oğlu- nun peşinden İzmire gitmesinden korkulurdu. S Nn LÜ Sevgiden Evlenmiye Giden Yol Hanımteyzeciğim; — sizden suallerime cevap İstiyorum: 1 — Genç bir erkek bir kızı sadece evlenme İsteğile mi sever, yoksa kendisine iyi bir hayat ar- kadaşı seçmek için birkaç kızı birden mi seyer? 2 — Her sevgi izdivaca varır mı? 3 — Kendisine evlenme sözü verilmiyen bir kızı sevmek ka- bahat mıdir? 4 — Her genç sevdiği kızı mutlaka alacağım, diye mi sever? Antalya; Talihsiz Oğlum, asri aşıkların tuhaf cilveleri var. Fakat bizde genç kızlar, kendilerine sevda tezahü- ründe bulunan erkeklerin kendi- lerile evleneceklerini düşünürler, Çünkü ötedenberi sevginin izdi- vaca yol açtığı bizde bir kalde gibidir. Bu sebepledir ki bir. kadına karşı — güsterilen sevgiye gayritabit aşk nezarile bakılır. İşte bu düşünce ile hare- ket ıd:::llâ olursak, î:m“hu sevi le onunla evi e- ceğ?ı'ğl söyliyen erkek hbığıl işlemiş sayılır. Birkaç kızı birden sevmek, — hiçbirini sevmemek demektir. Çünkü aşk paylaşıla- maz. Her sevginin ixdivaca var- ması temenni edilecek bir şeydir. * Çufmrada M. E Bayer Sevdiğiniz kızda beğenmediği- niz bir kusur olması muhtemel- dir. Yanyana buluştuğunuz zaman- * larda o kusur sizin gözünüzde bü- yüyor. Bir de kendinizde evlenme cesareti göremiyor ve evlendikten sonra söneceğini sani- yorsunuz. kızı çok seviyor- sanız kuşurunu görmeyiniz ve cesaretli olunuz. HANIMTEYZE Birçok kimseler tevkif edilmiştir. Vaziyet Düzeliyor mu? Madrid, 6 (A. A.) — Vaziyet dü- zeliyor gibidir. Mağazalar âçılmıştır. Taramvaylar — kıtaatın himayesinde ::I:'ııktıdh. Tünel kısmen çalışmake . ——— — —— Reşit buna fırsat vermiyecekti. — Zaten annem bana dargın, dedi, onunla barışmamız muhak- kak ki yeni ve belki de daha ağır bir. dargınlığın başlangıcı olacaktır. Ona bu fırsatı verme- mek için bu hafif dargınlıkla ayrılmayı ehven bulurum, Çar- şamba postasile hareket edece- ğim, Yarın Türkâna bir mektup yazar, işi anlatırım. Evden alına- cak birkaç parça eşyâm ve bir- kaç kitabım var. Onları da iste. rim. Birdenbire hareket edersem annem kendine göre plânlar ha- zırlamıya vakit bulamaz. Leylâ bunu arzu etmiyordu. Reşidin annesinden dargın olarak ayrılışı ihtiyar kadını haklı olarak müteessir edecekti. Bundan başka ©o gittikten sonra arbık çekinecek kimse kalmadığı için Hasibe H. ulu orta boşalacaktı. Bunu düşünen genç Kız: — Anneni gücendirme Reşit, dedi. O yaptıklarını hislerine ka- pılarak yapıyor. Şuurla hareket etse hiç bu münasebetsizlikler olmaz. Biz de bu kadar müşkül vaziyetlere düşmeyiz. Bütün bun: lara rağmen annendir. Benim de yengemdir. Onun bilmiyerek yap- tıklarına karşı biz de hataya düşmemeliyiz. Şüphesiz bir gün gelecek, yaptıklarının ne kadar çirkin, haksız. olduğunu anlaya- caktır. Bu muhakkak. ( Arkası var )