7 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

7 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

SON POSTA v Saplat ve İTTİBAT v TERAKKİ 5 inti kısım No. 80 Her hakkı mahfuzdur. » Ziya Şakir T -10- 934 Nasıl Doğdu?.. Nasıl Yaşadı?.. Nasıl Öldü? Prens Sabahattin Bey Öldürülmek İs- tenmiş, Fakat Muvaffak Olunamamıştı İlk mülâkatı birkaç mülâkat daha takip ettikten sonra pren« sin efkâr ve cazibesine kapılan Salih Bey nihayet prense hakikati | itiraf etmiş.. Kendisini öldürmek için Atinaya geldiğini söylemişti. Ondan sonra da ruhan perişan bir halde Atinayı! terketmiş, Se- lâniğo çekilmişti. Salih Beyin Selâniğe çekilme- sinin üzerinden birkaç gün geçer geçmez prensin köşkünün önünde İki kişi daha belirmiş.. Bunlar da Prensi görmek istemişlerdi. Fakat Salih Beyden kâfi derecede ders alan Sabahattin Bey, bunların mülakatını reddetmişli. — Ertesi gece bu iki adam prensin ikamet- gühındaki pencereden içeri girmek İstemişlerse de görülmüşler ve firar etmişlerdi. Meseleden habere dar edilen zabıta bile bir daha bunların izine tesadüf edememişti. Hakikatın izahına — gelince: Talât Beyin prense gönderdiği dostane haberlere rağmen, diğer İttihat erkânı Sabahattin Beyin Sulh mevzuu — Üzerinde meşgul olmasını İstemiyorlar; onun bu Mmesaisini, böyle bir manevra ile iktidar mevkiine geçmek maksa- dma atfediyorlardı... Onun için, Pronsin Atinadaki faaliyetinden bahseden Sabah gazetesile, gaze- tenin sansörü tecziye — edilmiş.. Böyle teşebbüslerile memlekette kendi lehine bir cereyan uyandır- maması için de Sebahattin Bey ebediyen susturulmak İstenilmişti. x» 331 senesinin başlangıcı olan Mart ayı (i) kar fırtınalarile gir- mişti. Cephelerden gelen haber- ler, hiç te yüz güldürecek ma- hiyette değildi. Kafkas cephe- ııiı:du (Tifüs) felâketi şiddetle hük- münü icra ediyor; bir taraftan soğuk, diğer taraftan tifüs, ordu- da hergün genişliyen rahneler açıyordu. İstanbul ve Anadolu- nun hayatı gittikçe daralıyor; her gün biraz daba — güçleşen maişet derdi karşısında, halk bu- naldıkça bunalıyordu. Siyasi vazi- yet hakkında gelen haberler de endişeleri artırıyordu. Yunanistan- da kıral aleyhinde yapılan nüma- yişlerden sonra kabine tebeddül etmiş; iktidar mevkilne, M. (Go- naris) gelmişti. Gonaris kabinesi Almanya ve Avusturyaya tevecelih ediyordu. Buna mukabil Fransız ve İngilizler de, İtalyanlarla uyuş- maya çalışıyorlardı... — İtalyamın, Fransa ve İngiltera ile müttefikan harbe girmesi, hiç şüphesiz ki Yaziyeti fena halde sarsacak.. bahusus İtalya filosunun da Ça- nakkaledeki düşman donanmasına Lhakı, bu cephede yeni bir felâ- ket yaratacaktı, Martın Slnci günü, 16 zırklı ve müteaddit krüvazör ve torpi- dolardan mürekkep Franmz ve İngiliz donanması Çanakkaleye #iddetle tearruz etmişlerdi. Harp öğleye doğru başlamış.. Öğleden ikl #saat sonra vaziyet Boğaz müdafileri için buhranlı bir hal almıştı. ( Kilidülbahir ) kariyesile 11) O cenada senebapı Marittan iti- ediliyordu. Besarya Ef. (Çanakkale) kasabası alevler içinde yamnıyor; düşman filosundan yağdı- rılan fasılasız top ateşleri altında, istihkâmlardaki vaziyet endişe ve- recek Jerecede daralıyordu. Mu- habere şebekeleri tamamen bo- zulmuş, istihkâmlardan birçokları harap olmuştu. Bataryaların bir kısmı, topraklar altında kalmış.. bir kısmı da - topların kamaları sı- kıştığından - felce uğramıştı... Ac- ziçinde kıvranan eller artık se- maya kalkıyor; bu müşkül vazi- yetten kurtulmak için Allahın bir mucize halketmesine dualar olu- nuyordu... Kalplerin bu ye'is ve ıstırap ile sızlandığı esnada, bek- lenen mucize nihayet zühur et- mişti., (Erenköy) de, ateş ve ölüm tufamı içinde henüiz varlığını mu- hafaza eden bir batarya, o hiza. ya yaklaşan bir düşman torpito- sunu kahir bir ateş altına almış.. birkaç dakika zarfında batırmış- tı. Yine o sırada bir torpile çar- pan (Bove) ismindeki — Fransız zırhlısı da yana yatmıştı. Fakat mucizenin azameti bununla da kal- mamıştı. Harp safından geri çe- kilen Fransız zırhlılarile nöbet değiştiren Ingiliz zırblıların- dan — ( İrrezisteybil ) de ağır bir torpil —yarası — almış. ©- sun imdadına koşan (ÖOşen) zarhlısı da ayni akibete uğramıştı... (Arkası var | Biraz Da Başkalarına İâîkalım: Fransa Modacıları “Annam,, lıların K TKT Fransada her sene yeni model bir şapka İcat etmek için kafa yoran modacılar, bu sene yenileş- tirilecek eski bir model bulama- dıkları için mi, yoksa garabet olsun diye mi bilinemez. Asya kavimlerinin serpuşlarını taklide tarihinden kesmiştir. BiRİKTİREN RAHAT-EDER Şapkalarını Taklit Ettiler Taşra gazete bayilerine SURBEKEELEP DENTEZ A ZM PUT Son Posta; şimdiye kadar İstanbulda gazete bayiliği yapmakta olan ÂArtin Ef. ve ortakları ile 7 Ağustos 934 itibaren — Trzy başladılar. Bu sahada vücude ge- tirdikleri İlk eser, Annam ile Hin- diçiniden alınmıştır. Avrupa zevkini okşayan, bile diğimiz şekillerden birl ile bu yenisini yanyana koyuyoruz. Mu- kayese edebilirsiniz. münasebetini Kâtip Aranıyor Şartlar şunlardır: Hesabı iyi; daktilo bi- lir; eaki harfleri okur, yazar; dikkatli çok; ça- lışmaktan zevk duyar; vazifesine sadık; İnti- zamı sever; teminatı kavi; yazısı güzel. bilen — tercih — edilir. Bir fotoğraf ve kisa ter. Lisan cümei hal ve mufassol adres ile Tatanbül - Posta kutusu 741 « mâracaaf. Yeni icat !1! Mavi çelikten NAVY Tıraş bıçağı Bir tecrüba kâfidir. — (9) Sultanahmet üçüncü sulh hukuk mahkemesinden: Müddei Emlâk ve Eytam bankası vekili avukat Tâlha bey tarafından Sirke«s | cide Meymenet hanında aralık mahae linde mukim Ahmet usta aleyhine ikae me ettiği alacak davasının yenileme sine yevmü muhakemesi olan 1/10 934 tarihinde müddei aleyhe gönderilen davetiye bilâ teblig lade — edilmiş olup halen İkametgâhıi meçhül olduğu şerhden anlaşılmış olduğundan ilânen tebliyata karar verilmiş olduğundan ilânen tebligata karar verilmiş oldu- gundan yevmü huhakemede 6/11/934 tarihine talik ve mahkemeye gelme« diği takbirde gıyabında muhakemeye devam edileceği — tebliğz makamına kalm olmak üzere ilânen tebliğ olu- nur. — (3326)