11 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

11 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

— z 10 Siyfe eee Beşiktaş - Fener Maçı Yarın Üç Sahada Birden Mühim seveesereLARALA AAA Fenerbahçeliler kendi sahalarında son defa çıktıkları sıkı maçta Yarın Beşiktaşlılar için en mühim bir gündür. Çünkü beyaz slyahlılar ilk defa olarak kendi sahalarında Fenerbahçe gibi bir rakiple resmt bir maçta karşıla- şacaklardır. Bu hadise Beşiktaş- hlar - için seyircileri için de mühimdir. Ya- rınki maçla Kadıköy, Taksim sa- hası kadar ehemmiyet kesbede- cek olan Şeref stadyomu bundan sonra da sıkı maçlara sahne ola- cağından futbol meraklıları yeni bir sahaya alışmağa başlıyacak- lardır. Acaba yarınki maçın neticesi ne olacaktır? Bu suale cevap vermeden Be- şiktaşlıların tabil vaziyette bulun- mıyacaklarını düşünmemiz lâzım- dır. Filhakika beyaz siyahlılar ken- di muhitleri içindeki . sahalarında ilk defa olarak Fenerin karşısına çıkmaktan mütevellit bir heyecan içinde bulunacaklardır. Bu heye- can maçın tabil seyrini tamamen değiştirmeğe ve Beşiktaşlılara ya vasattan çok Üstün yahut çok düşük bir oyun oynatmağa kâfl gelebilir. Boşiktaşlıların bu heyecanlarına mukabil Fenerbahçeliler de alış- madıklar bir yerde oyuna başlıya- caklardır. Sarı lâcivertliler tanı- madıkları rakip sahanın ortasına geldikleri zaman etrafın ve ge- yircilerin kendi sahalarındakindden başka olduğunu hemen hissedi- vereceklerdir. Ihtimal bu his on- larda bir yadırgama bir çekinme haletiruhiyesi doğuracaktır. Yarınki Beşiktaş - Fenerbahçe karşılaşmasında — tabit — ahvalde teraziye konabilecek kıymetler şu yukarda saydığımız manevi vazl- yetle karmakarışık olacağından bu seferki maçın tahminini yapa- bilmek pek müşküldür. Onun için Şeref stadındaki — müsabakanın sonunu beklemek. daha muvatftır. * Taksim stadyomunda İse; ev- velki hafta 1932 şildini paylaşa- mıyan Galatasarayla İstanbulspo- run tekrar karşılaşacaklarını gö- receğiz. Bu seferki oyuna İstan- Sulsporun kaymetli oyuncusu Sa- olduğu kadar futbol | lâhattinin — iştiraki — mevzuubahs olduğu için tekrarlanacak bu ma çın kıymeti bir kat daha art- mıştır. x» Kadıköy sahasında; Süleyma- niye İle Vefa takımlarının müsa- bakası vardır. Vefalılar son ay- rılıkla futbol takımlarına daha ehemmiyet vermiş olarak sahaya çıkıyorlar. Süleymaniyelilerin de eski ra- kiplerine iyi bir oyun göstermek için ellerinden geleni yapacakla- rına eminiz. Yarın Üç sahada birden olacak bu üç karşılaşma- nın ayrı ayrı kiymeti vardır. Bu sefer olimpiyat hazırlıkla- riınâ bakılırsa, 1936da Berlinde yapılacak olan müsabakalar 1932 de Los Anjeleste yapılmış olan- ların fevkinde neticeler verecektir. Alman olimpiyat komitesine Amerikadan gelen bir telgrafa nazaran Amerikan şampiyonları 1936 müsabakaları içir şimdiden seçmelere başlamışlardır. Diğer taraftan Fransizlar da daha önü- müzde bir seneden fazla olan Berlin ollmpiyadı için ikl aydan- beri hazırlıklarda — bulunmakta- dırlar. Fransız garzeteleri, bütün dün- ya milletlerinin iki sene evvel | Büyüklerimizden Gü- | reş Kongresine Ge- len Telgraflar Üçüncü Balkan güreş kongre- sinin — tazim telgraflarına ge.sn cevaplar: Kongre münasebetile hakkım- da gösterilen duygulara teşekkür ederim. Reisicümhur Gazi Mustafa Kemal Üçüncü Balkan güreş kong- resi âzalarının izhar ettikleri sa- mimi duygulara teşekkür ederim. B. M. M. Reisi Kâzım Milli ve asil sporumuz olan güreş vesilesile yurdumuzda top- lanan Balkan küreşçilerinin güzel duygularına teşekkür eder müsa- bakanın kardeşçe iyi devamını dilerim. ğ Başvekil İsmet 1934 Balkan birincilik müsa- bakasında çüreşçilerimizin başar- malarını övünerek anar hepsinin sıcak sevgi ile gözlerinden öperim. C. H. F. Umumi kâtibi Kütahya meb'usu Recep Karnera - Bear Maçı Amerikalı organizatörler bun- dan sonra büyük maçlarda sinema bulundurmamağı — düşünmektedir: ler. Buna sebep olarak, son yapı- lad Bear- Karnera maçı, filminin aslından daha heyecanlı olması- dır. Çok pahalı girildiği halde uzak yerlerden maçı takip eden abali bundan — sonra — maçlara gitmekten fazla filimlerini görmeği 4ercih etmekte imiş. Genç Fransız Atleti Fransızların yesi yetiştirdikleri genç mukavemet koşucusu Roşar ölen Fransız şampiyonu Jan Boe- nin bir rekorunu indirmek Üzere tecrübelere başlıyacaktır. hazırlıklara başladıkları bu müsa- bakalarda ümit edilmedik rekor- | ların - kırıilacağını ve maçların görülmemiş derecede sıkı müca: delelere sahne olacağını kaydet- tikten sonra, Fransız izzeti nefsi- ni koruyacak şampiyonların id- man aylarında husus? hayatlarına çok dikkatli olmalarımı tavsiye etmektedirler. Son Posta: Atletizmde biz- den daha çok iyi vaziyette bulu- nan milletlerin bugünden hazırlık- lara başladıkları 1936 - olimpiya» dına acaba biz yine son dakika- da mı palas pandıras gideceğiz?, Ankara Gücünün Balosu Ve Hazırlıkları Türkiye birinciliğinde Ankarayı temsil edecek futbolcular kulüplerinin t harfleri içinde Ankara (Hususi) — Ankara- mızin 934 yılı lik şampiyonu olan Çankaya kulübü — şampiyonluğu şerefine Halkevi salonunda 4- 10- 934 akşamı büylük bir balo ve- rildi. Aylardanberi sonsuz bir gayretle hazırladıkları bu baloda Dahiliye Vekili Şükrü Kaya Bey Adliye Vekili Saraçoğlu Şükrü yve Vali Nevzat Beylerle birçok kıymetli ve nezih davetliler gö- rülmekte idi. Balo sabaha kadar devam etti. Dans musabakaları yapıldı. Çok eğlenceli ve samimi bir gece yaşatıldı. Şimdiye kadar hiç bir kulüp tarafından Ankarada böyle bir balo tertip edilmediğinden, bu mü.tesna balo ayni zamanda mevsimin ilk balosu olduğundan ok büyük bir alâka uyandırdı. undan — dolayı — Çankayalıları tebrik eder, önümüzdeki hafta içinde başlayacak olan Türkiye birinciliklerinde de şerefli bir muvaffakıyet kazanarak Ankara- mıza Türkiye — şampiyonluğunu armağan etmesini temenni ederim. * j Kulüplerimiz Tik maçları âtp fesinde bulunduğundan mütema- diyen çalışmaktadırlar. İlk mafç 12/10/934 cuma günü Çankaya “ Ankaragücü arasında yapılacaktı. Fakat Çankayanın Türkiye birine ciliklerine iştirak edeceğinden bu oyun en sona bırakılmıştır. Bu münasebetle bu cuma hangi ku- lüplerin karşılaşacağı kararlaştı- rılmamış gibidir. Diyarıbekirde Sonbahar At Koşuları Diyarıbekir (Hususi) — Her sene tekrar edilmekte olan at koşuları bu sene de yapılmıştır. Birinci — koşuya tam — on dördü on geçe başlandı. Neticede birinciliği Binbaşı Nami Beyin — Uğuru, ikinciliği Mübaşir Ahmet ndinin — Mes'udu üçüncülüğ Musuallu Ahmet Efendinin Ferha ismini taşıyan tayları lardır. İkinci koşuda birincliği Sil- vanlı Hasan Ağanın Mebruk'ü, ikinciliği Yüzbaşı Ihsan Beyin Ceylânı, Üçüncülüğü Topçu Bin- başı Kemal Beyin Tayyar Ruşeni dördüncülüğü Hulüsi Beyin Sey- hası kazandılar, 2200 metre me- safeli üçüncü koşu yalnız halis kan —Arap kısraklarına mah- sustu. Bu koşuya altı. kısrak iştirak etmiştir. Neticede birinci- Hği Mülüzim Şemsettin Beyin bahtiyarı kazanmıştır. 2800 metre mesafe: Dördüncü koşu çok mühimdi bu koşuya on hayvan İştirak etmişti. Birinci- liği Mülâzim Şemsettin Beyin Bahtiyar ismini taşıyan kır kıs- rağı ikinci ve üçüncü de Gündi zade Sabri Beyin Ceylân ve Gümüş isimlerindeki atları ka- zanmıştır. Koşuda kazananlara vali Faiz Bey tarafından yekünü bin kırk lira tutan muhtelif mü- kâfatlar tevzi edilmiştir. Bu kor şular muhitte hayvan beslemek ve iyi nesil yetiştirmek hususunda çok büyük bir teşvik olmaktadır.