11 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

11 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

Haftanın Masalı Uzun Saçlı Genç Kız Zeynep Hanım bir gün lı?cı- #ından çiçek ister. Adamcağızın parası yokmuş. “ Şu bizim ihtiyar komşuya - gideyim. Elbet bana birkaç çiçek verir,, der ve gider. Ihtiyar evvelâ naz eder vermek İstemez, nihayet der ki: Peki veririm amma, sewin de çocuğun olunca bana vereceksin ,, zavallı saf adamcağız da “ peki ,, der. Çiçekteri alır karısına getirir. Gel zaman git zaman gayet gözel uzun altın saçlı bir çocukları olur. Ihtiyar komşu hemen gelir çocuğu ister. Hiç verir mi?. Tabit Zeynep Hanım da vermez. Fakat ihtiyar koymuş. Bir gün evde kimse yoktu çocuk ta bahçede oynu- yordu. Ihtiyar hemen aradan geçti, çocuğu çalıp evine getirdi, sakladı. Daha büyüyünce çocuğun kaç- Maması için uzak bir yerde kapı- sız bir ev yaptırdı. Kızı alıp bu eve — getirdi, İsmini de Elmas koydu. Elmasın altın gibi sarı saçları artık o kadar uzamıştı ki ihtiyar sokağa çıkmak istediği Zaman onları pencereden sarkı- tır, tutunarak İnerdi. Giderken de, “ sakın pençereden hiç görünme,, tiye tembih ederdi. Birgün yine ihtiyar Elmasın saçlarına tutunarak pençereden indi — gitti. Hava çok sıcaktı. Elmas içerde bunalmıştı. Şu pen- çereden bir hava alayım dedi. O sarada kıralın oğlu da ava çık- mişti. Bu kapısız. evi görünce Merak edip yaklaştı. Etrafa ba- ken pençereden Elması gördü. K"""l-ıyı başladı. Elmas eve Dasıl — girilip çıkıldığını — anlattı. Prens « öyle ise saçlarını bırak ta ben de geleyim ,, Dedi. Elmas saçlarını uzattı prens - tırmandı. Biraz “oturdu. İhtiyar gelmeden kalkıp — gitti. Fakat — prensle Elmas biribirlerini okadar sev- mişlerdi. ki artık Prens hep ihtiyarın olmadığı — zamanlarda gelip kıza hergün görüyordu. Fa- kat bir gün fena yakalandı. İhtiyar yetişti. —Fena- hak- de kızmıştı. Yukarı çıkar. çık- maz kızın saçlarını dibinden ktsti. Türlü hakaret etti.. Artık Prens te yukarı çıkamıyordu. Fakat i!fı- tiyar uyuduktan sonra pencerenin altına gelir. Elmasin yavaş yavaş konüuşurlardı. Zavallı Elmas ihti- yarın clinden neler - çekiyordu. Artık bıkmıştı. Bütün başından geçenleri, ihtiyarın onu nasıl çal- dığını anlattı. Prens “sabret, ben seni buradan kurtaracağım, şu ağacın azıcık daha büyümesini bekle,, dedi. Bir iki ay sonra Ağaç pencerenin boyunu buldu. Bir gece yine prens geldi. Ağaca çıktı. Kızı da pencereden çekti. İhtiyar mışıl mışıl uyuyordu. Bcüsi beraber evvelâ Elmasın anneşini babasını buldular. Sonra hep beraber Kıralın sarayına gi- dip düğünlerini yaptılar. Resimli olduğunu anlamak için birkaç çaç sormak istedi. Evvelâ — kibrit çöplerile res'mde gördüğünür şek- H yaptı ve Orhana sordu. *Burada kaç — murabba var, Orhan hemen "dört, diye bağırdı. Bu Hafta MÜÇ y Gsüli büş vük v muşlar, — dolaşıyorlardı. -Derken üç çocuk geldi. Tam onların do- laştıkları yerde birdir. bir oyna- mıya başladılar. Kurbağalar da korkularından, her biri bir tarafa Geçen Bilmecemizi Halledenler Hikâye: at Va ibtiyar sdam güldü. *“Bilemedin. Beş.. Bu kü- Çük murabbaların İçinde eolduğu büyük Mmurabbar saymıya unultun, dedi, SON POSTA l Fakat dar, Şimdi baş ka bir şey yapacağım. Eğer bundan kurtulabl- Mrsen zokk olduğuna lar- macağım, diye ilâve etti. nın Bilmecesi Kurbağalar Nerede? kadın da çocuğu almayı kafasına | Pa V bulabilir misiniz?., Kurbağaları oyalı kalemle çizin resmi bize gönderin. Bu kurbağaların, hepsini bulursanız gayet güzel hediyeler kazanacaksınız, $ Birçok Küçük Okuyucu- larımızHediyelerKazandı £7 Eylül tarihli bilmecemizi doğru halledenler arasında bizinci ikramiyo- miz olan bir futbol topunu İstan- bul 19 uncu İlkmektep 3 Üncü sınıftan 253 İzzet Efendi kazan- mıştır. Telili okuyucumuzun hediyesini bizzat matbaamızdan alması lâzımdır. Birer oyuncak alacakları “Ak- saray — Hilâl mektebi ikiaci — sınıftan Vraran Riza, İzmir Karataş Halil Rıfat- paşa ceddesi Hâdibey sokak No. 6 da Nazmiye, İstanbul kız Hisesi 101 Paki- ze, Samsun ortamektebi sınıf 3 No. 26 Şeref Nisa Hanım ve Boyler. Birer albüm alacakları Kandilli kız İisesi tınıf 6 No. 45$ Muallâ, Ge- rede Anadolu öoteli müsteciri Tevlik efendi oğlu L Cengiz, Davutpaşa or- tamektep talebesinden 302 Sakıp Sa- bih, Alyonkarahisar “lise -3 ten 838 M. Rüştü, Beyoğlu 10 uncu — İlkmektep Sinci amıf Ferihan Osmun, - Artova çiftlik 9© No, u hanede Nuras, İstan- bul Ticaret moktebi 948 Ahmet, Sa- Khli Mithatpasa onddesinde — pastacı Küzum vasmtasile Ayhan Hanım ve Beyler. Birer kurşun kalem alacak- lar: Beyoğlu 10 wacu İlkmektep 3 cü Binif 98 F. Ayşe, Hayriye lişesi otta kısım — 6 1ndı sinif 189 - Fikret, Davut- paşa ortamektep 322 Muzaffer, Mul- telit ram kız İlkmektebi 4 üncü amnıf Zoiziyantu, Cağaloğlu Mollafenari ma- hallesi No, 10 da — Muzaffer Nazmi Hanım ve Beyler. Birer büyük sulu boya ala- cakları Uşak Müjde mektebi sınıf 5 ten Türkân, Gelenbevi” örtamektep 812 İbrahim Selâhattin, İstanbul kız örtamektebi 284 Muazzaz, Trabzon Hacı İbrabhim Zade Hacı Ahmet El torunu Mehmet Emin, İstanbul 44 üncü İlkmektep 164 Hıkmet — Bey ve Ha- nımlar. Birer şişe kolonya alacak- ları Akşamn kaz sanat mektebi — tale- besinden 787 Suat, Fatih Altay mahal- lesi Müezzin sokak No. 11 de Cemal, Divanyolu Dr. Eminpaşa sokak No. 8 de Sabahattin, Beyoğlu Terlabaşı cad desi No. 147 de Necmiye Hilmi Ha- sım ve Beyler, Birer muhtıra defteri alacak- ları İzmir Uzünyol No, 128 de Hics | riye Güneş, Salihli avukat Hayri Bey kızı Müazzez, İstanbul Bezciyan muh- telit mektebi talebosinde jizayr, İstan- bul 44 üncü İlkmektep 381 Tacünnisa, Konya gedikli küçük zabit — mektebi 6-2 D. de 134 M. Azmi, İzmir Bay- raklı İlkmektep sınıf — 5 ten 238 Ali, Kasımpaşa Yakupağa sokak No, 5te Ömer Hamdi, — Çamlıca 13 üncü İlk mektep 5$ Sadi kızı Firuzan, Ankara yüksek zıraat enelitüsü muhasebe mü- dürü Ahmet Remzi Bey kın Adnan Hanim ve Beyler, Birer lâstik top alacaklar. İstanbul kız. isesinden — 53 Semiha, İstanbul kız lisesi 6 Şükrüye, İstanbul loz lisesi 2 0i sanıf 766 Handan Fevzi, Beyazıt Camcıali S, No, 13t6 E. İlhan, Balat Tahtaminare No. 131 de Doğan Bey ve Hanimlar. Sonu yarın Şimdi senla etrafına şirle - Orhanın blazamün beline bir Orhan evvelli düşündü. Y ağk bir halka çizeceğim fakat | bluzu arkasından çıkardı. © halkanın içinden çıka- | “İşte kurtuldum, dedi. İh- mıyacaksın dedi. Tebe- | tiyar adam da - Orhanın zeki — olduğunu — anladı. Böyle bir imtihane «i de razı masınız ? halka çizdi, Resim Şu Ufacık Tabloyu Boyalı Kalem'erle Boyayınız Eğer resime meraklı iseniz, bu resmi buradan kesip çıkarınız bir kartonun Üstüne yapıştırımız. sonra uygun renklerle boyaymız. Camlatıp odanıza asınız, Vünyanın döndüğünü hepimiz biliyoruz. Fakat belki hâlâ şüphe edenler vardır. Bunun için âlimler bu rakkası koydular. phe edenlere onu gösteriyorlar. Küçük Okuyucularımıza Hakkınızın zayi - olmasını — iste- miyorsanız, göndereceğiniz bilmece- nin zarfına, o bilmecenin tarihini ut- mayı unutmayınız. Zarfın bit kenarı- na meselâ “11/10/934 bilmecesi ,, işas retini koymak kâfidir. Bilmecelerimizde kazanan oku- yucularımızdan İstanbulda bulunanlar hediyelerini yalmız puzartesi ve per- şembe günleri öğleden sonra matban- mızdan — bizzat —almaları — lâzımdır. Taşradakilerin hediyeleri posta ile ' ı Biraz Da Gülelim Delik Para Delik Bilet Birgün Annesi Melih'e — izin verdi, o ğün sokağa yalnız cıka- caktı. Artık büyü- müştü. Bu sene onu Leyli mektebe bile — vereceklerdi. Annesi Melihe bi- razda para verdi. “Şu kadar tram- vaya — vereceksin, şu kadar — tünele — vereceksin, şu kadar para vapura,, — diye tenbih etti. Melih sevine sevine tünele kadar geldi. Yüz para verdi ikinci mevki bir tünel bileti aldı, Fakat tam o sırada biletçi seslendi. * Oğlum bu para- ların biri delik. Şunu değiştiriver,, Melih de kızdı elindeki bilete bakınca hemen cevap verdi: “Sizin verdiğiniz bilet te delikli ödeştik.,, Bi rnı_Oyııı.ıl im; Kaç Kelime Yapabilirsiniz Bazan koşar, koşar yorulur: sunuz, dinlenmek için oturarak oyniyacak bir oyun ararsınız. Işte bir tane: Elinize bir kâğıt kalem alın. Kâğıdın üstüne bir ay ismi yazın. Meselâ: Nisan. Sonra bu isimde bulunan harflerle başka kelimeler yapmiya başlayın Ben size birkaç tane yapayım: İnsan, is, Nis, sin, san ilâh... Eğer bu oyun İyi bir eğlen- o e) ? ce olur. Arkadaşlarınızla berabersenlz, ikiniz ayrı ayrı birer istim alir, onlardan kelimeler çakarırsınız. Ve yahut bir İsmi ikiniz ahr, bir © bir sen kelimeler çıkarırsınız. Bilin Bakalım Niçin ? Sabun kabarcığı neden kızgın maşaya benzer?, Bilemediniz mi; Byle ise ben söyliyeyim: Ikisi de yakalanamaz da ondan.. Arkadaşınız Dört kibrit çöpü arkadaşınızın beceriksizilğini maeydana çıkar- mıya yoetişir. Bu kibrit çöp- lerinden — bir tanesinin ucu- sİnin ucunü azıcık - sivriltecek« siniz. Bu sivri ucu o yarığa ge- çireceksiniz. Üçüncü çubuğu da kibrit çabuğunu arkadaşımıza ve- receksiniz, — Biribirine dayanmış üç kibrit çöpünü elindeki çöple Becerikli Mi? Bakin — nasıl, n nu azıcık yaracaksınız. Bir tane- bunlara dayayacaksınız. Dördüncü kaldırmasını söyliyeceksiniz. Tabil yapamıyacak, kibritler dağılacak. O zaman siz yine kib« ritleri — düzeltirsiniz.. Dördüncü çubuğu elinize alırsınız. Resimde gördüğünüz gibi sonradan dayan- miş çubuğuün altından sokarsınız. O çubuk düşer, Elinizdeki çubuğa adeta bir destek olur. Ve hepi- sini birden kaldırırsınız. Arka- daşınız da bu kadar kolay şeye aklı ermediği için ağzı uçık kalır,