27 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

27 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

SON" POSTA — “Futbol Lik Maçları Dünkü M Müsabakalarda Galatasaray Ve Fenerbahçe Takımları Kazandılar Dün şehrin üç sahasında lik Maçlarına davam edildi. Günün ehemmiyetli addedile- bilecek oyunu Galatasaray - Vefa takımlarının karşılaşması Idi. Ve- falılar geçen seneki lik maçlarında en kuvvetil takımlarmızın çok tehlikeli rakibi olduklarını göste- recek maçlar oynamışlardı. Bu seno de var küvvetlerile futbola sarılmışlardı. Taksim stadında yapılan bi- rinci takımlar oyunundan evvel yapılan B takımları maçını Gala- tasaraylılar 9-0 gibi mühim bir farkla kazanmışlardı. Ayni kuli çında da üplerin küçükler ma- yine — Galata 2-0 galip ge kinci klimı Topkapı-Hilâl oyunu 2-2 beraberlikle neticelendi. Bu oyunlardan #sonra Galata- saray birinci takımı ile Vefa birinci takımı sahaya çıktılar, Galatasaraylılar bu mevsimin bidayetindenberi çıkardıkları kad- rolarını muhacim hatlarına aldık- lari “yeni bir oyuncu ile değiğ- tirmişlerdi. Vefalılar da mutat kad- rolarile çıktılar. Oyun başlar başlamaz hücuma geçen Galatasaraylılar haftalar- danberi muhacinleri sayesinde güzel Vefa ka- lesini birkaç kere ziyaret ettiler, Vefalıların fasılalı hücumları pek mevzli ve birkâç oyuntonun kaldı- şehşi gayretine münhasır ğından neticelenemiyordu. Bu dearenin ilk dakikalarında sağdan inen Galatasaraylılar, sağ- açıklarının - gözel bir vuruşile ilk sayılarını kaydettiler. Bu sonra Vefa müdafaası biraz sert müdahalelere başladı. Ayni ahen ğe daha fazla sayı çıkarmak ihtimallerini asabiyetlerine feda etmiş oldular. gölden uyan Galatasaraylılar Birincl devrenin sonu 1-0 Ga- latasaray lehine çaldı. İkinci devrenin başlangıçların- da mütevazin bir oyun çıkaran Vefa muhacimleri beraberlik fır- satlarını birkaç kere öelde ettik- leri halde Galatasaraylılar da asabiyetle- rine kapılmış olarak oynadıkları için bir gölden fazlasımı yapamadılar. Oyunun sonu birinci devreki 1-0 vaziyeti değiştirmeden geldi. Neticede, geçen hattaki maç- larda — gösterdikleri muavaffakı- yetlerini ortaya koyamamakla be- raber, çetin bir rakibi bir gol muvaffak - olamadılar. farkla da olsa yenen Galatasaray- hlar bu Gmitli oldular, seneki lik maçlarında vaziyetlerini — bozmamış hıhar | | oynayan merkez Fenerbahçe Stadında Fenerbahçe takımları dünkü en — talili teşekkülleri gözüktü. Muhtelif Üç ta- kımı sahaya çıkan fenerliler Üç müsabakayı da büyük farklarla kazanmıya muvaffak oldular. oyunların olarak Fener stadında yapılan maç- ların neticeleri şöyle olmuştur: Fenerbahçe - Beykoz — birinci takımları maçını Fenerliler “10-2,, yani iki sayıya karşı on golle bitirdiler. B takımları maçında da Fe- nerliler Beykoz B takımına on gol attılar ve hiç bir gol yeme- den —maçı bitirmiye — muvaffak oldular, Ateş - Güneş Fener küçükleri İle müsabakası da Fenerlilerin lehine 2-0 bitti. İkinci kümeden Altınordu ile Anadolu — takımları küçükleri geldi. Kas!amonuda Büyük Bir Güreş Miga-« bakası Tertib Edildi Kastamonu, 25 (A.A.) — Kas- tamonu Halkevi içtimai şabesi yardım tarafından İkinciteşrinin ikinci Cuma günü büyük bir peh- livan — güreşi tertip — ediimiştir. Güreşe istanbulun ve komşu vilâ- yetlerin tanınmış büyük pehlivan- | lan da iştirak edecektir. Elbüstanda |(Güreş Müsabakaları Elbüstan (Hususi) — Burada beş gün devam eden güreş müsa- bakaları yapılmış, - güreşi Meclisi Umuümi azasından ve namdar pehlivanlardan Mehmet B. idare etmiş, — kazaı mükâfatlar verilmiştir. Birinciliği -Ambarcıkh Himmet, ikinciliği Kara, üçüncü- lüğü de Aglıcalı Ali pehlivanlar kazanmışlardır anlara arasındaki | | oyunda Anadolu kulübü 1-0 galip | Dünkü maçlardan bir Estantane Lik müsabakaları —Tt Bir Kadın Şampiyon Varşova, 25 (A.A.) — Japon Bpor mahafilinin daveti Üzerine | Japonyaya gitmiş olan ve hâlen orada ikamet etmekte bulunan kadın Leh şampiyonu Valasi Eviç, yeni bir 250 metrelik yarış cihan | rekoru kırmıştır. Kiotoda kırılmiş olan bu rekorun eski sahibi İngi- liz Edvarda Idi. Valasi Eviç 250 miştir. Kendisi, bü Pazar günü Tokyoda yapılacak olan Leh « Ja- pon maçına iştirak edecektir. WSpor Haftası Balıkesir, (Hususi) — İdman Birliği ile İdman Gücü bu hafta büyük bir spor günü yapmışlar dir. Bugünde — birinci, ikinci, üçüncü takımlar futbol maçı ya- pacaklardır. Ayrıca iki kulüp atletleri de | karşılaşacaktır. Eskrim Birincilikleri Bursa, 26 (A.A.) — Türkiye eskrim birinciliklerine iştirak et- mek üzre İstanbuldan 14 idmancı buraya gelmiştir, metre mesafeyi 32,3 saniyde katet- Tü;kiye Futbol Birinciliği |Beşiktaş | akımı Samsunu - 2 Yendi Birincilik Kıme Kısmet Olacak? Bursa, 27 ( Hususi ) — Türki- ye Futbol birincilikleri müsaba- kalarına dün devam edildi. Kala- balık bir seyirci kütlesi müsaba- ka esnasında hazır bulundu. Dün- kü maç İstanbul mıntakası şam- piyonu Beşitaş*takımı İle Kara- deniz şampiyonu Samsun — takımı arasında yapıldı. Maçtan evvelki tahminler Beşiktaşın lehine idi. Fakat Samsun takımının mahiyot ve kuvvetini bilenler, aradaki | gol sayılarının pek o kadar farklı olmıyacağını — ileri sürüyorlardı. Fakat vııl)el ve n:hce bn tah- andan başka bir görünüş ıAteş - Güneş Balıkesire Gidecek Mi? Balıkesir, (Hususi)— Ateş- Gü- neş takımının Balıkesire gelerek Idman Birliğile bir maç yapması etrafında bir teşebbls vardır. Her iki başlamış ve umumiyetle mutabık kalmışlardır. Son bir nokta da halledildikten kulüp — muhabereye üzere Balikesire geleceklerdir. Bu maç için burada daha şimdiden münakaşa ve dedikodular baş- göılıımiıllr HW l ün yapıla> sonra Cümhuriyet bayramında Birlikle maç yapmak minlerin yanlışlığını ortaya koydu. Çünkü Beşiktaşin attığı gol ade- di bir hayli fazla oldu, Oyun iyi bir cereyan tarzile başladı. Beşiktaş takımı daha ilk da- kikalarda — hâkimiyet ele aldı. Zaman zaman ortadan ve iki yandan İnkişaf eden Be- şiktaş hücumları tesirini gösterdi. Çok geçmeden ilk gol oldu. Bu gelden Beşiktaş — takımı ikinci ve üçüncü golünü de çıkar- dı. Buna mukabil Samsunlular da çok çalışıyorlar, fakat gol çıkar- mak kolay olmuyordu. Oyun bu vaziyetini sonra | süretle Beşiktaşın hâkimiyeti a- tında göl atmış, ererken Samsun iki Beşiktaş sona ise yedinci golünü yapmış oluyordu ve neti- ce bu vaziyette bitti. Ankarada Ateş - Güneş Takımı 4-1 Mağlüp Oldu Ankara, 26 (A. A.) — İstan- buldan gelen Ateş- Güneş takımı bugün lik oyununu Ankara gücü Gençlerbirliği — ile — oynamıştır. Maçta oldukça kalabalık hazır bulunmuş, Adliye, Gümrük va Inhisarlar Vekilleri de gelmişlerdir. Oyun saat on beşte başladı. Oyunun dördüncü — dakikasında gençlerin kafa paslarile kale ön- lerine kadar inen top en son Ali Rizanın bir ayak darbesile gole tahvil edildi. Altıncı dakikada, Ateşgüneş ikinci bir gol tehlikesi daha ge- çirdi. 40 1ncı dakikada sağdan sü- ratle ilerliyen Selimin kısa bir pasından — Münür — ikinci — golü attı. 44 üncü dakikada sağdan ve uzak bir yerden Selâhattinin şütü kalecinin elleri arasından kaça- rök gol oldu, bu suretle birinci devre 3- O gençler lehinde bitti. İkinci devrede iki taraf birer gol atarak oyun 4- 1 Ateşgüne- şin aleyhinde bitti. maçlarden hegyecanlı bir an