29 Aralık 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

29 Aralık 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Dünkü Hususi Maçlar Ateş - Güneş Vefayı, Fe- nerbahçe DeHilâli Yendi İkinci Devre Lik başlaması Umuluyor Maçlarının Yakarıda: Dünkü Ateş- Güneş - Vefa moçından bir ilerleyiş görenüşü, Aşağıda; Iki takımın gençler! bir arada Dün birinci kümeye — dabil kulüplerin ilk devre maçları ta- mamlandığı için İstirahat hafta- sına tesadüf eden bir gündü. Bu yüzden Fenerbahçe kendi saha- sında Hilâlle, |Vefa da Taksim stadında Ateş - Güneşle birer hususi maç yaptılar. Kadıköyünde Hilâli epey bir farkla — yenen — Fenerbahçeliler ikinci devre maçlarına takımla- rmnda yapacakları bazı değişik- likleri denediler. Taksim stadında Ateş - Güneş karşısına esas takımından ; Saim, Nurl ve Gazi eksik olarak çıkan Vefalılar 1 - 5 mağlüp oldular. Dün Vefa takımı önünde gör- düğümüz Ateş - Güneş kadrosu, bilhassa hücum hattı - itibarile, kuvvetli idi. Yapılan beş golün beşi de güzel fudbolün hoş nü- munelerindendi. Ateş « Güneş hü- cum hattını idare eden orta mu: hacim Rasih her zamanki akıllı ve bilgili oyununu çıkardı. Mer- kez muavin Reşadda öyle bir merkez muhacimini — doyuracak gibi iyi besliyordu. lik devrede Iki, ikinci devrede Üç gol atan Ateş- Güneş takımı- nın göze görünen bir kusuru iştahsız oyna! idi. Hususi bir maçta olsa bile iştahsız oynamak alışkanlığının yer alması bir takı- min mücadele kıymeti - Üstünde fena tesir bırakır. Bunun için, Ateş -Güneş takı- mile uğraşan kaptanlara genç oyuncularına bu noktayı hatırlat- malarını kaydederiz. İstanbul fud- bolünde hatırı sayılır bir kuvvet halinde — çıkan Ateş - Güneş takımının dövüşme kabiliyeti ku- lübün ve fudbolcülerinin en ehem- miyet vereceği bir kıymet olarak tanınmalıdır kanaatindeyiz. * Birinci kümenin ikinci devre Maçtan heyecanlı bir dakika lik maçlarına haftaya başlanması ihtimali kuvvetlidir. Havalar pek bozuk giderse ikinci devrenin başlaması belki bir müddet daha geçikecektir. Yılbaşı Yüzme Yarışları dehşetli soğuğuna Pariste yılbaşı yürzme yarışları yapılmaktadır. *Kadınlar arasındaki bir müsabakada Fran- sızların iyi kadıa yüzücüsü İvon Goodar birinciliği kazanınıştır. Arsenal Yenildi Bir hafta evvel çok iyl -bir vaziyette olan İngilizlerin meşhur Arsenal takımı bu haftaki maçta Derbey ,, kulübüne . 1 -:3 yenik- miştir. Havanın rağmen SN FU Ateş- Güneş Kulübünün Kongresinde Yüce Önder Atatürkün Yüksek İltifatları Dün Ateş - Güneş kulübünün Sıraservilerdeki binasında sene'ik umumi kongre yapılmıştır. Kulübün reisi Bay Cevad Ab- bas taralfından söylenen — nutuk alkışlarla karşılanmış ve — yeni Türkiyeyi kuran Atatürke kon- grenin saygı ve sevgisi üÜç kere şal şal şal! bağırılarak - ilân edilmiştir. Bay Cevad Abbas, kongreya Atatürkün büyük bir armaganını tebşir ederek — kulübün —adını “Güneş, — koyduklarını söyledi. Reisin bu sevinçli haberi kongre- de sürekli alkışlarla karşılandı ve Ateş - Güneş isminin bundan sonra “Güneş,, olmasına yaşasın dileklerile hep bir ağızdan karar verildi, Raporlar okunduktan sorra yeni idare heyetinin seçilmesine başlandı. Eski idare heyetinin bir senede yaptığı hizmetlerin ve kulübe büyük fedakârlıklarda bulu- nan B. Yusuf Ziyanın hizmetlerinin şükranla yad edilmesi ve eski idare heyetinin aynen ibkası ve büyükler.mize tazimat te'grafları çekilmesi müttefiken kararlaştır:- larak dağılındı. Japonların Bir Fikri Japon boke organizatörleri yeni bir fikir ortaya atmışlardır. Şimdiye kadar yapılması mutad olan Avrupa, Amerika ve dünya birinciliklerine mukabil bir de Asya birinciliği yapılmasını bey- nelmilel federesyona teklif etmiş- lerdir, Yeni Valantino Tipleri dan Çıkıyor Sporcular Sporcular ses — vinebilirler; Ame- aa rika sinema şir- ketleri Valanti- nonun — ölümün- den sonra ehali- nin yeni bir er- kok güzeli kul- mak — atzularını spor — çampiyom- ları — arasından seçtikleri tiplerle tatmin ediyorlar. Tiyatroyu sar- san ve bugünün en gözde sınıfı haline — gelmiş olan sinemacılik- ta — gporcuların tuttukları mevki- ler spor — aleyh- darlarını — sustu- racak kadar kuv- vetli görülmek- tedir. Bugün Ame- rika sinema per- delerinde — yeni Valanitolar diye söylenen İki meş- hur — şampiyon bilhassa dikka- te çarpmaktadır. Bunlardan — biri şimtdiki — dünya boks şampiyonu — Maks Beâr diğeri birçok dünya yüzme rekor- derina sahib olan meşhur yüzücü Coni — Waysmüller'di. — Bu iki * Ş Valantinonun ölümünden sonra dünyanın en yüksek yüzücüsü Coni Wayamüller —a —— —— <ai reraineyaa aai Almgl_: Yunanlıların yendiği Atinada başlıyan Balkan fud- bol şampiyonası, atletizrmde Bal- kanlarda birinci gelen Yunanlıla- riın son seneler içinde fudbolda da çok ilerlediklerini göstermiş oldu. Fransız milli takımı ile bera- bere, bir maç yapmakta muvaffak inemada onun yerini tulan şampiyondan, boksörü — yüzünün ve bakışının güzelliği ile, yüzücü de vücudunun hulunmaz tenasübü ile kalbleri çekmektedir. Yunan Takımı Kupayı Üzeredir Son Yapılan Yunan - Romanya Müsabakası 2- 2 Beraberlikle Bitti Yagostav milit takımı oyuncularının Pariste yaptıkları maçın heyecanlı bir safhasından alınmış resimlerinden biri olan Yugoslav milli takımını İlk oyunda yenen Yunanlılar ikinci karşılaşmada Romanya gibi çok kuvvetli bir mill! takınla 2 - 2 berabere — kaldılar, -Romanyada Macar oyuncularile yoğurulmuş birçok takımlar vardır. Romanya milli takımı Balkanlarda ve Av- rupada hatırı daima sayılmış bir takımdır. Buna rağmen birinci devreyi 1 - 2 mağlüp bir halde bitiren Yunanlılar ikinci devrede fevkalâde sıkı bir oyun çıkararak bir gol daha atmışlar ve kuvvetli hasımlarile berabere kalmışlardır. Bu vaziyete nazaran şimdi ortada bir Bulgar takımı kalmış- tır. Bulgar takımını Yunanlıların yendiği Yugoslav takımı mağlüp ettiğine bakılırsa, bu seneki Bal- kan şampiyonasının Yunanlstande kalması ihtimalinin çok kuvvetli olduğu görülür. Balkan kupası maçlarındaki şu - neticelere bakarak Yunan komşularımızın fudbol işlerini de atletizm gibi, düzelttiklerine hük- mediyoruz. Bundan yedi sene evvel Yunanistanda fudbol mev- cud bile değildi. Üç dört sene- denberi ise, Yunan fudbolü geri- lemekte idi. Fudbollerini birdenbire kaldır- mak isteyen Yunanlılar tek seçi- mi usulünü kabu! ederek faaliyete b şlamışlardı. Yunan - takımının Yugoslavyayı yenmesi ve onu takiben Romanya ile berabere kalmas tesadüf ve tallin yardı- mina atfedilemez. Bu neticeler olsa olsa İyi ve programlı ça'ış- manın semereleridir. Son Posta: Komşularımız 1 fitbollerini doludizgin gider gö - dükçe, bizim de birşeyler yapa- rak bir zamanlar Balkanlarda birinci olan fudbolümüzü eski haline getirmiye çalışmamız elzem olduğunu bir daha anlamış olu- yoruz. Balkan kupası maçlarının spor idarecilerimiz için pek dikkatle takip edilmiye değer müsabaka- lar olduğunu. bu.. münasebetle bir daha hatırlatıyoruz.