29 Aralık 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

29 Aralık 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Dediğimiz gibi, yalpalayarak, ayna önünde başını fırçalıyor, dört yandan uzanmış, biribir'ne karışmış saçlarını güya yola ko- yuüyordu. Sacayaklar, kapı önü- ne Üşüşmüşlerdi. Melek, belki Bolses gücenir diye kuytu tarafa saklanıyor, Perverle Mahmure, onun teşvikile, Tombula yalvarı- yorlardı : — Bir lâhze bak, kulak ver aslanımi.. — Şa — kâhkülcüklerini tarayorsun; oldu - olacak, — kırıldi nacak biraz ıslatıver de bari öyle tara. Baksana ne derece alaz taraz olmuş... — Ayol yavrucuğum - kolalı gömlek giydin, yakasız olur mu? Haydi tombalisa yakalıkcığınla kravatcığını da takıver!, — Hani altın zincirli mavi göz- lüğün?. Burnunun üstüne oturtub zencirini sallandırsanal. A çocuk, okadar yaraşan şeyi insan tak- maz mı hiç? Hatunlar durmadan öterlerken Tahsin: — Susun yahu, deveye hen- deği atlatıncaya kadar ne çekti- gimizi biz biliriz. Şimdi kızdırıb vazgeçireceksiniz! diye sübhanel- lah okuyordu. 88 Kadri, dışarıdakini miras- yedinin taze duül envesi zan- noderek kapının yanına yaklaş- miş: — Hemşire, diyordu. Sen hiç üzülme, keyfine bak; gözlüğü de, yakalığı da, kıravatı da yan cebime sokuver. Sağ sölâmet ev- den bir fırlayalım, hepıııl taktı- raçak benim., Kolanu uzatarak, elçabukluğile Perverin bleğini yakalamış, sıkıp sıkıp çimdikliyor, (hani ya ya ek masım? ) diye bir türlü bırakm- yordu. Aşağıdan ses mes Üstlne... İkbal bir taraftan, Gülsüm kadın bir taraftanı — Hasan ağa geldil.. Araba hazırmış, bekliyormuş!.. Kambur Nabininki de araya karışmada: — Vehbiciğimiz - sıkıntılarını, vehimlerini def'üref etti-ya; tefer- rüce ve tenezzühe — çıkıyor ya, artık ölsem de gam — yemem, Nihan hanemi matemhaneye dön- düren azabı. müzacdan halâs oldum... Haza min fadlı rabbi!.. Lândoya dört kişi bindiler. Bermutad Vehbi sağda, yani şeref mevkiinde; solunda Bolses.. Karşı tarafta da 88 ile Paskal. Tombul nağra atar gibi hay- kırdı: — Ulan Keleş, Boğazkesen- den Beyoğluna vur!.. Manda ara- — bası gibi götürürsen vallahi bir boyundurukla seni yere kapaklar, dizginleri yakalarım... Mal benim değil mi, kadanalar çatlarsa daha alâsını alacağım!.. , Beyoğlu boylamyordu amma gidilecek yer daha tayin edilme- mişti. Yağızlar lândoyu uçuruyor, çukurlar — tümsekler içindekiler kafa kafaya toslaşı- yordu. Arabanın —içi, — bayramlarda Fatihtea Bayezide, Bayezid'den Cinci meydanma, meteliğe çocuk taşıyan, içinde ya;garanın envar 4 kopan arabalardan farksızdı. Bolses, zamanın meşhur kiriz '.V_"lavı'ıınndıı (cimdallı) türküsüntü — >ap dinlenmeden bağıra bağıra * TER Yazam Sermed Muhtar Aluz — Şumdi de bu kambur tekrarlıyor, 88, gelin kaynana kavgaları, çocuk - viyaklamaları, köpek dalaşmaları taklidleri ya- pıiyor, Paskal, bombart, temposile bir — vals tutturarak pandomima palyaçoluğuna kalkıyor, Tombul ise, atılpp atılıp o boyundan o boyuna sarılırken Allıya ve yedi ceddine küfrü basmaktan da geri kalmıyordu,. Boğazkesen yokuşu beş dakt- kacığın içinde çuldı. Yeniçarşı- nın Galatasarayla birleşen, Cad- deikebire çıkan köşesine gelince Paskal Tanaş : — İstaso arabaji basl diye landoyu durdurdu. — Bu aksam ordino bana bi- rakin, geri tarafla karismayinl.. 'llllnoıııın TOMBUL MİRASYED'İ_ apartomento kadar arabanin ak tiada yatazayim; tekerlekleri boy- numdan gesirezeğim | Diyordu. Arabacıya, tarif etti: — Doğru yolda, sağ kol sa- pazaksın. Ben ne zaman duür diyorum, durazaksin ! Halepçarşısının önüne geldiler. Paskal arabayı durdurttu. — Ver bana pasam bir lira, simdi Üsttaraf getiriyorum! Dedi, Parayı alır almaz pasaj- dan içeri koştu. İki dakika geç meden, elinde bir kâğıtla döndü. Onları da arkasına katıp atcam- Azrail mi karşımaçıkacak? bazhanesine soktu. Bu at cambaz — kumpanyası, Istanbulda çok rağbet görmüş, kaç kere geldise aylarca kalmış, seyircilerle dolup dolup koşalmış olan (Turnierjin meşhur kumpan- yası idi. Pek cins ve talimli beygirler! çok usta cambuzları, sayısız pas- kalları, biribirinden dilber kadın artistleri vardı. Alıkattaki birinci sınıf loca- lardan birine kuruldular. Tombul cambazhaneye ilk defa geliyordu. Enikonu alıklaşmıştı. Her taraf tıklım tıklım dolu idi, — Ulan bu ne biçim tiyatro be?. Localar, sandalyalar Abdinin Kel Hasanınkinin ayni, gel gelelim atlanırken Ne zaman memnun olmuyorsunuz, kolay.. İste soz veriyorum. Bu Her yer tatil mi? Hayır! Bütün Istanbul, yılarca lezzet vermiş alemşümul filme koşuyor! Cakksdar ) — Ça ÇARDAŞ FÜRSTİN Hem oynıyan kim biliyor muğunuz? MARTHA EGGERTH Yarın akşamdan itibaren başlıyor. Yerlerinizi tutunuz. HİNT ESRARI TÜRKÇE SÖZLÜ Akıllara dehşet veren bir harika filmi! hani şano?. (Arkası var| Türk artistlerinin Türkiyede yaptıkları Türkçe sözlü büyük bir film: AYSEL ( Bataklı Damın Kızı) Eski Fıınııı Bııwunlı Bu akışam sant 20 de Urolog - Oporatör dr. REŞİT SAMİ DELİ DOLU Operet 3 perda Yazanı Ekrem Reşit İdrar yolları hastalıkları mütehaasısı Beyoğlu İatiklâl caddesi (Mlen Ruj kargsı ) Vehap B. Ap. No, 61 P Hü e ’ V Zengin Olmk iak Kurnazlığı 25 Kuruşa On Piyango Bileti Nasıl Almır’. ( Baştarafı 1 inci yüzde ) I için çok hoştur. İsabet ihtimali fevkalâde yükselmiş oluyor. Bu seneki yılbaşı biletlerinin fazla satışına bu müşterek şans usulü- nün çok yayılması elbetteki bir sebeb teşkil eder. Diğer taraftan bu sene yılbaşı ayni zamanda bayram baftalarına düşüyor. Talihli olanlar bu sene yılbaşı piyangosu yüzünden bir taşla iki kuş vurmuş olacaklardır. Hem yılbaşı masrafları, hem de bayram masrafı çıkmış olacaktır. Piyango bayünin hakkı varı Hakikaten bu seneki — yılbaşı plyangosunun hususl! ehemmiyeti var. Biz de okuyucularmıza bayiim insanı imrendirerek uçurduğu iki kuşu vurmalarını temenni ederiz! LM. Bu Sene İhracatımız Çok Fazla Oldu (Baştarafı 1 inel yüzde) sanı, belki de bizim Üzüm, İncir, tütün gibi başlıca mabşullerimizi de müteessir. etmesine muka- bil, son senelerin para kıymetle- rinden bir çok şeyler kaybeden mahsulün fiatlarma tesir yap- maktan geri kalmamıştır. Geçen sene 18 milyon olan Ege tütün rekoltesinde temin ettiğimiz pa- — Bu üsul hakikaten çok mükemmeldir, Zira, mali gücünü- ze göre, eğer kendinize tek ba- şına bir bilet alabiliyorsanız yine alabiliyorsunuz. — Diğer bir bilet parasını verecek vaziyelte iseniz yalmız bir bilet parasile diğer 20 - 50 bilete de iştirak etmeniz mümkün oluyor. Zira, (25) ger kuruş toplanarak meselâ alınan (10) bilete giriyorsunuz. Diğer (25 ) kuruşla tanıdık aileler ara- sında sarf yılbaşı şansı içia alınan (10 ) bilete daha iştirak edebi- liyorsunuz. Bir bilet parasını bu suretle dağıtırsanız. (50) bile- te de iştirak etmiş olursunuz. Bu usul bilhassa yılbaşı gece- sini muzaffer bir şansla geçirmek yüzde 60 bu sene lehine olduğunu görürüz. Bu sena Ihracat işinde Türkofis müessesesinin — oynadığı — faydalı rolü mühimsemek lâzımdır. Ofisin çalışması bize göstermiştir. ki, ihracat işinde teşeb- büsler memlekete büyük faydalar teminine kâfidir. Ancak bunu daima ayni hızla takib etmek ra yekünunu bu seneki 12,5 mi- | lâzımdır. yonluk tütün rekoltemiz, yüzde ©n fazlasile temin etmiştir. 933 Kömü' yılında kilosu 15 kuruşa kadar inen tütünü busene en aşağı elli kuruşa sattık. Bu vaziyet rekolte noksanını tadil ettiği gibi mahsu- lümüzün dışarı piyasalarda değe- “ğuîmııını hizmet etmiştir, * ( Baştarah 1 inci yüzde ) tondur. Birinciteşrin ayındaki ihe racat ise 62,175 ton idi. İkinci- teşrin ayı içindeki ihracat mem- leket itibarile şöyle olmuştur: 929 senesinde Ege mıntakası- Liman Hamule — Ihrakiye nn yıllık ihracatı 82 milyon Türk | Yunanistan — 25.068 5.355 lirası idi Bu yekün geçen 933 | Italya 13.098 897 senesinde 38 milyona kadar | Portsaid 5.228 - inmiştir. Ancak 934 yılı, bizi | Romanya 2.065 211 bütün mahsullerin rekolte noksanı | Ingiltere - 1.381 ile — karşılaştırmasına — mukabil, | Almanya —- 98 mallarımızın değer fiatle satıl- | Macaristan — 2.732 — ton. masından bu seneki ihracatımızın 60 milyon lirayı bulacağı kuvvetli bir tahmin olarak ileri sürülüyor. Bunru orta bir hesabla aramak da mümkündür. Meselâ birinci kânun ayının İlk üÜç haftasında İzmir limanından — Almanyaya 2,028,709 liralık, — Avusturyaya 1,156,163 — liralık, — Amerikaya 1,056,163 liralık ihracat yaptık. Geçen senenin ayni müddetinde Izmir limamndan dışarı memle- ketlere yapılan ibhracatı gözü- nüne getirirsek aradaki farkın Bir Kadının İşlediği Cinayet ( Baştarafı 1 inel yüzde ) almak istemiş, Fakat nasılsa ka- zan devrilmiştir. Bu sırada eve gelen Emine bu vaziyeti görünce küçük Mehmedi yakalayarak önce kollarını fena halde ısırarak dişle- miş, sonra da küçük bir balta ile kafasına vurmuş, kafa tasını kır« mıştır. Bu suretle beyni parçala:. nan küçük Mehmed derhal ölmüş, katil kadın yakalanarak Adliyeye verilmiştir. ——— ——mm —a ee A İstanbul Mi!lli Emlâk Müdürlüğünden: Muhammen bedeli Lira Kadıköyt Caferağa mahallesinin Bahariye caddesir 375 — put'l. de eski 33 mükerrer ve yeni 95 numaralı “haaenin 3/32 hissesi. Kadıköyt Caferağa mahallesinin Bahariye caddesin- 375 bü de eski 33 mükerrer ve yeni 93 numaralı hanenin 3/32 hissesi. Üsküdar: İcadiye mahallesinin Saatçı Sehpus soka- 750 a ğında eski 27 vesyeni 33 No.h hanenin tamamı. Üsküdart Karadavut paşa mahallesinin Karacaab- 263.65 , met caddesinde eski 165, 167 ve yeni yekdiğerlerine münkalip 159 No. lu dük- kânın 27/160 ve 121,5/2880 bissesi. Kadıköy: Caferağa mahallesinin Yaverağa sokağın 750 P da eski | ve yeni 9 numaralı hanenin dörtte bir hissesi. Yukarıdaki mallar hizalarındaki kıymetler uıerlndoı 1/1/935 tarihine müsadif Salı günü saat 14 de açık arttırma suretile sat- lacaktır. İsteklilerin muhammen bedelin yüzde T buçuk nisbetindeki pey ılıçılııilı müracaatları. (M) (8522)