29 Aralık 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

29 Aralık 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Öz Türkçe: Yayılıp Genişlemek Yerine Yerleşmek Sıyasası Geçmişimiz, göz önüne getir — — DN rilip düşünülür. — — »e Türkün...

HA LN K DĞ FAPVREN—DİLİĞ Sene S — No, 1584 " , Bu Sene Fa/zla telefomu — 20203 > ihracatımız Çok Oldu — CUMARTESİ — Yalnız Ege Mıntakasındaki Artma Şöyledir: Geçen Yıl 38 Milyondu, Bu yıl 60 Milyonu Buldu Ankara, 29 (Hususi) — Alâ- kadar makamların yaptıkları son tedkiklere göre bu sene yurdun dışarı memleketlerle alış verişi, Türkiye hesabına çok elverişli olmuştur. —Bu yıl dişarıya — mal gatışı diğer yıllara göre, - çok bereket id.r. Bunun neticesi olarak memlekete haricten giren para yekünu geçân yıla nisbetle kat kat fazladır. Bu husustaki tatatis- tik cedveleri yıl başından biraz sonra tamamlanmış olacaktir. Egenin İhracatı İzmir, 28 (Hususi) — 934 Ihra- eat yılı, 929 da başlayan bühran dövresinden sonra garbi Anadolu müstahsili —için ahnan verimli neticeler göz önünde tutularak, en müsaid sene olarak kabul edilebilir. Bu sene dünyanın bütün İstih- sal mıntakalarında değişik sebeb- lerle hüküm isüren rekolte nok- ( Dovamı 8 mül yüzde ) Japonya deniz silâhlarını tahdid eden ve ma imkânı veren Vaşingten Deniz muahedı davletlere —resmen Japonyanın feshettiğini bildiriyor. bugün — alâkadar Bundan — maktad 25 Kuruşa On Piyango Bileti Nasıl Alınır ? Bu Sene Yılbaşı Piyango Biletleri Her Yerde Bol Bol Satıldı Yılbaşında bahtiyarlık kuşu bBakalım kime konacak Yılbaşı tayyare piyangosu bu sene çok rağbet görmüştür. Yıl- başına hentiz vakit olmasına rağ- men biletler bhemen hemen bitmek özeredir. Bu fâzla satışın bir se- bebl de, birçok müesseseler tara- fından bulunan çok mükemmel bir usulün umumileşmeye - başla; masıdır. Zira, bu üsul ile, başlı- başına bir tayyare bileti alamı- yanların da “25,, küruşla bu şans imtihanma iştirak etmesi mümkün olabilmektedir. (Hattâ bir " 25 ,, kuruşla S - 10 - 15 bilete iştirak bile mümkün oluyor. Bu bilhassa toplu bir halde çalışan müessesölerde ve aileler arasında çok rağbet görmektedir. Gerek piyangoya görlülen bu seneki rağbetin sebebleri ve ge- rek bu usülün nmasıl mümkün olabildiği hakkında müracaat et- usul, | tiğimiz bir bayi bize - şu izahati vermiştir.: ( Devaan 8 inci yüzde ) silâklarını yükseltmek deniz Öz Türkçe: Yayılıp Genişlemek Yerine Yerleşmek Sıyasası Geçmişimiz, göz Önüne geti- rilip düşünülür- se Türkün gücü, beyinlere dur- — çe gunlük verir. Ni- yf ce ülkeler alıp kırallara baş eğ- dirmişiz, buyur duğümuüz — top-« raklar, JHoğuda * Hindistana, ba- tıda İspanya w nırlarına kadar da yanırmış. A- merikanın — bile ilk hartasını bir Ş Türk — yapmış. — Hergün yeni — bir Sözü uzatmıya- — yapı kuruyoruz hm, el atmadık te bayrağımızı dal- galan dırmadık ülke birak bütün bu ülke genişlemenin ardından , kendi kabuğuna yirme günleri yetişmiş. Küçüle küçüle sikıştirila / sıkıştırila, koca Osmanlı imparatorluğu; bir de bakmışız ki Ye- öy ile Beykoz, Erenköyle adalar da, bir beşik gibi sallanıyor. İşte bu sırada, Atatürk yetişmiş, dağılanları toplamış, kaçanları çevire miş, bozulanları bütün acunun bi smılmaz işleri başararak ceki Osmanlı çöküntüsün. den yeni bir yapı kurmuş. Bu yapıyı kurenlar, göğsümüzü gererek söyleriz,Osmanlıların düştüğü yalnışlığa düşmediler. Yayılıb genlş- ieme — “elstemi ,, ni değil, yerleşip temhelleşime " sistem ,, ini en büyük yaza ölarak ele aldılar, Yurda hergün bir yeni çivi- çakı- yoruz. Hergün, bir yeni yol, bir yeni fabrika aç yoruz. Bunlar, gösterir ki, ı yuvamızda sapasağlam yırlıılzo.mı. 29 BİRİNCİ KÂNUN 1934 Ingiltere İstemesidir şena yenl Bir hız verilecektir. Bu husustaki tafsilât beşinci sazfadadır, K z İdare işleri telefomu 202)3 Fiatı 5 kuruş Kömür havzamızda ihracat için bir tahmil görünüşü | ve —Amerika — derecesine Demek ki silâk — garı- Kömür NeKadear İstihsal Edilîyor? Bir Ayda Yabancı Memle- ketlere 56 Bin Ton Kömür Satıldı Öğrendiğimize göre, Ereğli kömür havzasının İkinciteşrin ayı içindeki kömür İstihsalâtı 182,976 tondur. — Birinciteşrin — ayındaki istihsalât ise 189,472 ton idi, Mevki itibarile bu Istihsalât şöyle olmuştur: Zonguldak 92,549, Koz- Ia 52,255, Ereğli 27,141, Kilimli 10,238, Amasra 793, Geçen ay İçinde muhtelif yabancı memleket vapur ve liman- larına ihraç olunan kömür 56,133 ( Devamı 8 nol yüzde ) Üvey Oğlunun Beynini Parçalayıp ÖOldürdü Alanya (Hususi) — Bu civar- daki köylerden birinde çok acıklı bir cinayet olmuş, bir kadın üvey oğlunu, kafasını parçalayıp beynini fırlatmak suretile öldür- müştür. Facia şöyle geçmiştir: Buraya bağlı Domalan köyünde füç yıl önce Hasan isminde birl- sinin karısı ölmüş, bir yaşında Mehmed adında bir öksüz bırak- mıştır. Hasan bu çocuğa bakı- ması - için Kıl'ı köyünden Emine ile evlenmiştir. Fakat her nedense | Emine bu çocuğu sevmemiş, fena halde hırpalamaya koyulmuştur. Hattâ yazın yaylâde Mehmedi fena halde dövmüş, komşular elindan bin güçlükle kurtarabil- mişlerdir. Son hadise günü sabatıle- yin Hasan tarlaya giderken çocuk ta gitmek İstemiş, babası razı olma- miş, Emine de ocağa mısır kazanı koyarak komşuya gitmiştir. Evde yalnız kalan Mehmedin bir aralık karnı acıkmış, kazandan bir mısır Müli Talebe Birliğinde dün kongre toplantısına devam edildi, bararetli münakaşalar oldu. Yazısı 10 uncu - sayfadadır.