30 Aralık 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

30 Aralık 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Bir Sovyet Gaze- tesinin Dikkate Değer Yazıları Leningrad Sovyet Reizi ve komü- hist partisinin ileri gelen erkânından Kirov'un malüm Sovyet Rusya hükümetinin almasını tülmesi, bir takım zecri tedbirler İcap ettl EBu arada, kalilin memsab olduğu anlaşlan gizli tedhişçi gurubu tfradı da yakalandı. Bu münssebetle | Moskova gazetesi, çok dikkate dağer bir bend neşrelmektedir. " Tedlişçe lere tahammül eden, onlara cezıret baş'ığım taşıyan bu bendde merzaubaha edi- Verir Marsilya cinayeti Mmekte ve hâdi vukuunu mütes- kib bütün salh derin bu cinayeti kurban olen memleketlere teveccüh gösterdikleri — kaydedildikten sonra #llerinde bomba ve silâhlarin yakala. han ve yakalandıkları memleketlerin kanunlarına göre muhskeme edilib ceza gören kimeslere karşı bâlü tevgi taşıyanlar, onların hareketial &aziıp bulanlar var. Bu sayede yeni yeni siyasi facinların vukuundan kor- kulabilir, deniyor ve mülâhaza Wâve olunuyor: “ Sulbu korumak endişesile ulus lar —arasındaki —iyl — münasebetler için — bir. tehike teşkil eden tedhişçiliğe — kargı mücadele yo- duma görmek kararımı veren budun- lazm bükümet'eri Lir takım tedbişçi- lerin mevcadiyetine hâlâ tahammül gösteriyorlar. Bunlar geçmiş vukuat özünde vicdanlarıma tertemiz o'ub olmadığını bir defa gözden geçirmeli ve bundan Öötürü yeni yeni faclaların hazırlanıb — hazırlanmadığımı — tedkik etmelidirler. ,, Sovyet gazetesinin. bu — hitabı, iğe karşı gelinmök ve müca- dele açılımak Üzere tudünlar arası rarların — dürüstçe — tatbik den açık bir — gşikâyet * “Şa halder Geçenlerda Cenevrede yapılan sanlaşıma we verilen karzarda tamimiyet yoktur. Eğer bu, böyle İse acun cidden semacak bir yola gir- mektedir. — Sireyya atrmdiin Bılgrıdın Bir Tekzibi Belgral, 29 (AAy — Macar tebaasının hâlâ yığınla memleketten dışarı atılmakta olduklarına — dair (yabancı illerde çıkarılan şayinlar, rer mon tekzib ediliyor. | | Sevmediğine Edebi Tefrika 32 $O / 127 934 Hilkatin kahkahası çıngıraklı yılan gibiydi: — Firar... Bu imaları, bu kinayeleri anla- miyor musün, Türkân?.. Artık, bana darılmıyor, gücemmiyorsun, değill mi? Şımdi Pursada, dayımın Çe- kirgedeki köşkünde, pek rahatım.. Günlerim, hep biribirine benziye- rek geçiyor... Fakat ben, bundan gikâyet etmiyorum. Hayat, bozuk sinirlerimi dü- zeltti. Bazı akşamlar, belediye bah- çesine gid.ycrum. Abh, Türkân, burada da bir aşkım var. Fakat un — Şinasi gibi — değil... Buradaki aşkım, beni çok eğlen- diriyor... Sana, evvela aşıkımı tar'f ede- yim: İki metreye yakın bir boy; halat parmaklı kürek gibi eller; hazırcılarda kalıbı. bulunamıyacak kadar hantal iri ayaklar:. Sırtında, havaların sıcaklığına rağmen yakası kürklü avcı biçi- mi paltoya benzer - bir caket... Sonra külot pantalonu andıran, kaba şayaktan bir potur... Başın- da, vizyeri Bola kaymış bir kas- ket... Yaşı elli beş var,.. Yarı yarı | hüsnüniyet, müx ı Uluslar Kurumunun Ça- lışma Bilânçosu Cenevre, 29 (ALA.) — Uluslar ku- rumu Genel kâtipliği yıllık — çalışma bilânçosunu neşretmiştir. Bu - faaliyet faz'a bir nikbialik — göstermemekle beraber, gelecek yıl için büyük ler beslenmektedir. Ba bi'ânçoya, (1933) buhranların. dan sonra (1934) yılı silâksırlanma müzrkerelerinin geri birakılmrmı ve Udslar aram münasebetlerinin zorlaş- masi yazıldıktan soara Alfganistan, | Ekvatör ve Savyetler birliğinin Uluz- lar Ara reyiki Derneğine girmesini, Sar bitaralane hazırlımmasını | ve marik bir mesele olan Macar-Yu- göoslay ihtilâfımca hallini memnuniyetle bildirmektedir. Bilânçoya göre, teknik kurumlar faydalı işler görmüşlerdir. Buna lıhı—ş Bay Benes, tilânçonun yüllerin tahribkâr kuvvetleri mağ'üb ederek felce uğrattığını söyleyebil. mektedir. Bu hayırkâr kuvvetler arasında Ba safta Uluslar Derneği bulunmak- tadır. 194 yılındaki sıyasal işlere gelince bi'ânço lâtin Amerikzsı mesele'eri üzermde darmakta ve Peru - Kolom Yhtilâfınin — netice'enmesinden sevincini göslerdikten sonra azAn kabul etmeleri neti için yapıan güyretler an'atılmaktadır. Bay Lavalin Roma Seyahati Paris, 29 (A.A.) — Dış iğleri bakant bay Lavalin Roma seyabatl hskkında entr-ms jam gizetesi diyor kiı “Franmız dış işleri Lakanının dileği ve bay Muso'ini tarafından gösteri en bir netice üm edilmenine ve “Franna dipamananiın baışkanı tarafından Romaya hareke tarihinin tesbitine imkân vermektedir, Bazı malümata- göre, bay Laval gelecek halta başlarında Romaya gidecektir.., * Londra, 29 (A.A.) — Fransa Tİle İtalya arasında anlaşma yo'unda Üer- Lavalin Roma seyahati İlerini bildiren Fr: l iyi bir tesir yapmıştır. — İnk ya ağarmış, pos bıyıkları, yeni doğmuş bir çocuğa yastıklık ede- bilir. Gür — kaşlarının — gölgelediği açık mavi gözleri o kadar masum bakıyorki döğülmüş bir çocuk zannedersin,.. Cakelinin önünü açtığı zaman geniş bir kuşak görünüyor. Dir- seklerini kuşağına dayıyarak otur- duğu zaman, boyanmış ve esvap giydirilmiş bir heykele benziyor... Bu, Bursaya yerleştirilmiş mü- badillerden bir tütün tüccarı imiş! Bursa civarındaki köylerden bi- rinde oturuyormuş, ve çok zem- ginmişl Ben, belediye bahçesine git- tim mi, o da, yerden çıkıyor gibl birden peyda oluveriyor. Ve ge- liyor ki tam benim oturduğum masanın karşısındaki masaya ©- turayor. Garsonların onün — etre- fında pervane gibi döndüklerin- den anlıyorum ki hakikaten zen- gin... Yüzüme dik dik, arsız arsız bakmıyor... Dirsekleri kuşağının üstünde dayalı, gözleri yerde, bir taş yığımı halinde, cansız, hare- kets'z oturuüyor. Onun toyluğuna ve — saflığına hem gülüyorum, hem acıyorum, Bazan, bana bakabilmesi için, ona Gandi Yine Sahnede Hindistanda Geniş Bir Grev Hareketım Korukluyor Bombay, 29 (A.. davasına ederek — Gcretlerin yüzde (10) indiril- mesini hakszbul- muş ameleyi protesto grevi ilân — © etmeğe Öğütlemiştir. kurumları hakeme müracaat etmeği İstemişler- e de patronlar bu teklifi - reddetmiş- lerdir. Mücadelenin bilhassa — Ahmed- abadda giddetli ola- cağı zanaedilmek- tedir. Hindistanın ikinel mensocst merkezi olra Yeni bir mücadeleye girişen Gandi bu şehirde (200.000)amele çılışmaktadır. Deniz Silâhları Meselesi Londra, 29 — Japonyan'ın Vag'ng- ton demiz anlaşınazını bozfuğuna dair buradaki Amerikan murahham hey- etine resmen analümalt — verilmiştir. Buradaki Japon heyetine gelen zon talimata göre, Japon vaziyetinde de- #işme yoktur ve Japon hükümeti ön- ceden deniz silâhları işinde Japonya İngoat programımı bildirm'yecektir. Amerikan — murakhasları — bugün Novyorka hareket etmişlerdir. Fıkat İngiltere, görüşmelere tekrar başlan- | Fili pinin İstiklâli | Tekrar Suya Mı Duşuyor? Nevyork, 29 ( AA )— Amert tel Pıııf.k devizindeki wm yöfincen, Fiipio — adlar'ın'n tam istiklâl tehlikesinden eç marak Dorminyon stutüsünü kabul edeceğini | yazıyorlar, Son Posta — Filipin edaları hal- | kinm mühim bir kumı müsümendır. yakın —olan bu adalar bir. müstemlekesi idi. & buranın istildâlini kabul etti. 9 zamanlırda Japomyanın bu isti'â etmek niyetinle olduğu ileri sörüldü. Amerikznın şimdi tam | fırsatlar veriyorum, sanki birşeyin farkında değilmişim gibi, başımı başka tarafa çeviriyorum. İşte o zaman, onun gözleri parlıyor, ve bir şurap içerek bakıyor.. Garsonlar, onun hovarda oldu- | ğunu, para sarfından çekinmedi- gini söylüyorlar. Ben bunu yan masalardaki fısı'ttılardan — anlıyo- rum. Eğer günün birinde, bu goeç- kân, ihtiyar çocuk, beni nikâbla istemiye kalkmazsa, hiç bhayret etmiyeceğim.. Sana, buradaki hayatımdan da bahsetmek isterdim, fakat posta zamanı geçiyor.. Sen, bana, İstanbul havadis- lerini yaz.. «Beyhansdan « Türkânsa Ah, ben, ne çılgnan, ne ap- talım.. Hem senden mektup isli- yorum, hem de adresimi yazınıyo- rum. Meklubumu postaya verdik- ten sonra bu aklıma geldi. Şimdi ;l'ılecekın Türkân : — O senin eski dalgmlığın! diyeceks'n ! Hayır, dalgınlık değil; meşeli- yim okadar... Geçen gün, Kükürtlüye git- tim, ah, oradaki iki beygirin çi lesine öyle içim yandı, sızladı ki.. Kaplıcaya, Kükürtlü su, eskisi kadar gelmiyormuş. Kaynak çök- müş, suyu motörle çekiyorlar. Fakat mcak kükürt buğusu, metörleri — bozuyor, — küfletiyor ve işlemez hale geliriyormuş.. Demir, çelik motörlerin dayana- “bir istk âl, ması için teşebbüs edecektir. x Londra, 29 (A. A.) — M. Çek fild ile dün yaptığı görüşmede M. Yamamoto, İngiliz teklifleri kakkında Tokyonun bazı düşüm- celerini bildirmiş ve yeniden sw- aller sormuştur. Japooyanın cevabı, İngiliz ma- bafilinde İngiliz tekliflerinin ka- bulü veya reddi gibi telâkki ed'ılınehtedit Krup' Bu Da Bir Hastalıkmış Londra, 29 (ALA) — Newkrstel .-.l.m de krup hastalığı baş göster. Şimdiye kadar şehirde 374 vak'a kaydedilmiştr. Bay Adaçi Öldü Lahi, £9 ÇAA ) — Uluslar arası Alman)ıdı Yasak Edlkıı Gazeteler Bern, 29) (AA) — Üç İsviçre gezetesnin Almanyaya girmesi yasak edilmiştir. Sötürü o'acektır. madığı bu sıcak kükürt buğusuna | şimdi, iki- beygiri habsetmişler. Gözleri bağlı beygirler, tbkı bostan dolabı çeker gibi, bu su çıkrığınmı — döndürüb — çekiyorlar. Dolab beygirleri, bu zavalbılardan detn, talkli; çöünkü sçık ada dönüb duruyorlar. Fakat bunlar, üstelik, penceresiz, deliksiz. ka- ranlık bir külübe içine konuk muşlar. Biraz yoruldular, durdular mı kulübenin dışarısında duran uşak, hemen sesleniyor : — Diiih.. Beygirler dönmeye başlıyorlar: — Çiık çık çık.. Çık çık çık.. Çik çık çık.. Demirin, çeliğin dayanamadığı sıcak kükürt buharına, bu zaval- haklar, nasıl ve ne kadar zaman dayanabiliy orlar? Onu bilmiyorum. Bunu sorduğum zaman : — Motör değiştirmek, beygir değiştirmekten daha bahah ! Cevabını aldım.. Bu satırları okurken, bana kıracaksın !. ça — Sen, gezmiyorsun, gittiğin yerde derd arıyorsun! diyeceksin! Bursanan bütün güzelliği, ye şilliği üzerinde... Dün, Uludagu çiktım. Öyle başım dündü ki... Türkâu, burada olmalıydın... Çıgınlar gibi eylenirdik... Âşıkımda biraz terakki var. Yavaş yavaş, bana bakmıya ce- garet ediyor gibi... — Bu küsmeti kaçırmıyayım mı, dersin?.. yine | rınıza kaçınması da bundan Okuyucularıma Cevablarım Izmirden S. S. F. imzasile mektup gönderen erkek okuyu- cuma : Evvelce gönderdiğiniz mektubu almadık. Alsaydık, cevap verirdik. Hiçbir mektubu cevabsız bırak- mak âdetimiz değildir. Gelelim şu ı önümüzdeki mektuplarınıza.. Pen- cere muaşakalarının iyi neticeler vermiyeceği, çalışma çağında olan bir dasanım zamanımı pek boş ve pek gülünç bir şekilde geçirme- sine sebeb olacağı muhakkaktır. Üç kızdan mürekkeb bir müsek- Te içinde çırpınmamıza bakılırsa, kalbinize ve ciddiyetinize hâkim bir genc olmadığınız anlaşılıyor. işi gücü olmyan genç kızların, gönüllerine birer eğlence araya- bileceklerini unutmayınız. Onun için evvelâ size tevcccüh eden mazarların ne gibi hislerle müte- hassis olduğumu tartın.. Mektubu- nuzon tarzına nazaran, sizin biraz sinir zaafına mübtelâ olduğunuzu tahmin ediyorum. Açık havada geziniz, kuvvetli yemekler yiyiniz. Ayni zamanda pek derin derin düşünmeyiniz. Sonra işinizden gü- cünüzden olursunuz; bugün kazan- dığınız Lark - elil liradan da mah- rum kalırsınız. Sizin için daha böyük bir tehlike var ki o da şudur : Meslek sahibi adamlar, yalnız ciddiyetle işlerile meşgul olurlar mademki kadın terzisisiniz kiz ve kadınlara karşı, gayet vakur bir tavır iktisab ediniz. Sone ra müşterilerinizi kaybedersiniz. Valdeniz hakkında sordukla: gelince; onlarada — diraz sektnetle haraket ve rahatsızlıkla rına bol bol şifa temenni ederim, * Beyiktaşta Bayan Nodimeyo: *Ne olduğunu bilmediğin bir erkekle kaçmak hiç yakışık ak maz. Mademki birbirinizi sevi- yorsunuz, ailenize söyleyiniz, sonra pişman olursunuz. TEYZE Pek mi delice, — abuksabuk konuşuyorum?.. Ne yapayım, baş- ka, yazacak bir şey yok ki... İstersen sana, — Uludağa alt tasvirler yazayım?.. Banları da okayunta güleceksin: — Gazetelerde, mecmualarda okuya okuya bıktım! deyeceksin. Şirkette ne âlemdesiniz? sev- gili Hilkat hemşiremiz, ne yapı« || yorlar? - Afiyetteler mi? Arkame dan ne dedikodular dönüyor? Plâjları özlemedim, — desem yalan... Eyvahi! ben, bunu yazdığıma pişman oldum. Sen, bundan, şim- di türlü manalar — çıkarırsın!... ,Fakat biç te zannettiğin — gibl değil.. Gün geçtikçe, — izinimin bittiğine üzü.üyorum. Başka bir şey canımı sıkmıyor... Senden, bir de — küçük bir ricam var. Mezuniyetim biterse, doktor raporu ile filan bir hafta, on beş gün — uzatabilir miyim? Eğer hoş görülmeyecekse, ben, hiç teşebbüs etmiyeyim. — Sen, eski, kodaman memurların ağız- larını arayıver. Hilkat, — şikâyet etmeyeceği; müdür Sinan Tahsin de, kalem fmiri Şevket Yahyııya nisbet, bunda bir mabzur girmi- için, vaziyet az çuk lehim- de sayılırşa da sen yine tahkik et... Mektubunu bekliyorum... x * Türkân ,, dan “ Beyhan ,,8: larkam verj