30 Aralık 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

30 Aralık 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

SON POSTA 39 Birinci kânun İngiltere Japonya Ile Dos Kalmak Azminde... Deniz Silâhlarını Azaltmak İşinde >Londrayı Düşündüren Bir Nokta Deniz silâbları müzakoresinde konuşanlar: Amiral Stanley (Amerika) B. Matsu- ada (Japonya) Bay Norman Davis (Amerika) ve amiral Yamemoto (Jspony Deniz silâhlarının derecesini tesbit etmek için başlıca üç dev- let arasında yapılan müzakere €snasınde en ziyade anlaşamayan- lar Japonya ile Amerika oldu. İngiltere ise bu iki uzlaşamayan arasında, çok nazik bir mevkide kaldı. Bunun sebebi her ikisine de boş görünmek arzusunda olmasıdır. Tan gazetesi diyor ki: “Londra hükümeti Vaşington ile Tokyoyu yekdiğerine yaklaş- tırmak için yorulmak bilmez bir çalışma gösterdi. Amerika ile dost geçinmek arzusu meydanda idi, fakat günün birinde Japonya ile elele yürümek imkânından mahrum kalmamak için Jeponyayı incitmek istemediği de görülüyor- du. İngilterenin bu hareketinin meşru bir sebebi vardır. Oda Rusyanın orta Asyada ve Iranda ağır basmasına karşı, Ingiliz men- faatlerini korumakta Japonyadan Istifadeyi düşünmesidir.,, Halbuki, yine ayni Tan gazetesi, bir başka muharririn kaleminden çıkan diğer bir yazısında üç beş gün evvel: Ingilterenin artık Rusyadan hiç bir korkusu olamıyacağını yaz: mıştı, acaba hangisi doğru? “Sar,, Toprağında “Pilebisit,, Zamanı Yaklaştı Almanlar Neticeyi Kaza- nacakları Kanaatindeler.. Sarlı Bir Kadın “Fransada Zengin Yaşmayı, Alman- yada Aç Kalmayı Tercih Ederim ,, Diyor Pilebisit esnasında polis vazifesini görecek olan Uluslararası askerden bir müfreze Vorsay muahedesi mucibince Fransa ile Almanya arasında, kömür ocakları ile meşhur bir toprak olan Sor bavzam, 15 yıl müddetle bitaraf bir idare altında yaşayacaktı. Bu widde- “un o bitamında da - hangi (devleti istediği kendi halkından sorulacaktı, 15 yıl bitti ve pilebisit zamanı geldi. Almanlar halktan yüzde & doksan beşinin © kendilerini © isteyeceğine kanidirler. Ve görünüyor ki Fransizlar da bunun böyle olması ihtimalinden şübheli bir vaziyettedirler. Bu, hakikaten böyle olacak mr, olmıyacak mı, yakında göreceğiz. Fakat > vadlyeti “bitaraf © bir gözle r İtalyan Gençleri Arasında... Italyan genç- | lerini jimnastik ile askeri ter- biyeye hazırla. mak Üzere, İse talebeleri (oara- unda yeni bir öemiyet * teşkil edilmiştir. Biz- zat Bay (Muso- lini ) nin Oğlum nun başkanlığı altında bulunan bu cemiyete girebilmek için şöyle bir yemin İ vimek lâzımdır “Sporda kuvs fende bütün vetimle, bilgimle, sahalarda mimle, aze talya Uği şekilde dö- ğüşeceğim, ye- min ediyorum. , Amerikada Para ” AE yetleri Değişiyor! Amerika hazinesi tarafından basılan son İstatistiklerden anla- gldiğına göre, bu memleketlerde halkın malik olduğu servetin da- gılış şekli epeyce değişmiştir. Bu sahada göze çarpan en mühim nokta yılda (50000) liradan artık gelir sahiblerinin çoğalmaları, bu- na mukabil bundan az gelir sa- hibi olanların sayısının da aza masıdır. İşte bir iki rakkam: 1933 yılında bir milyon delar- dan fazla gelir sahiblerinin sayısı (46) kişidir. Halbuki bu miktar 1932 yılında ancak (20) kişiden ibaretti. Anlaşılıyor ki tekrar bü- yük servetler artmakta, küçükleri eksilmektedir. Amerikada yıllık gelir be namesi vermiye tabi olanların sa- yısı . ( 3,660,105 ) dir. Bunların içinden filen vergi verenlerin g4 yıst İse (1,731,116) dır. tedkik etmiş o.anlar da gimdiden ku fikirdedirler, Meselâ Her Theodor Balk bir Alman muhurriridir. Fakat Almanya» pin kugünkü rejimini sevmez, hasan Sar ha in bugünkü vazi kalmasının faydalı olacağı 'ukat bu muharrir OSar'da tedkik yapmış, her sinif ha'k ile konuşmuş, can, ken Alman olan Sar'lların Almanyayı o istediklerini görmüştür. Bu muhsrrir görüb işittiklerini bir kitab hölinde zazm'ş ve neşretmiştir. | Aşağıda satırlar bu kitabdan fıkradır : “Kadının küçük, fakat tertemiz, tamamen yaşanmış olduğunu hissedersiniz. İki erkek çocuğu vardır, biri 20, ötekisi 18 yaşındadır. Birincisi Almanlırın * işçi aleylarında , çalışır İkincisi yine Almanların büyük bir musiki mektebinde talebedir. Her ikisi de anadan doğma asker terbiyesi gör- dir. Karşınıza gelib de selâm kleri topuklarını yekdi- kla e — diye bir ses lıkdır.. Ve da yi recekainiz. ki dünyada iğaiz kâlmadi. zaman komünletlik de Sahiblerinin Vazi-| DÜNYA MHATB UATINDA Dilin Kemiği Yoktur! Fransızlar Alman Devlet Reisini Itham Ediyorlar! İç Yurda Karşı Harb Harb Telkinleri Dış Acunda Sulh Söz'eri A'man Dev- let Reisi Her Hitler Fransanın meşhur simala- rından “ Mösyö Jean Goy, ile yaptığı bir mü- lâkat esnasında Alman milletinin Fransız (o milleti İle döst yaşa mak © istediğini söyledi. Fransa- nın bir kadın cemiyeti de Al- man devlet rei- sinin bu sözle- rini aldı, eyni meseleler o hak- kinda vaktile yazdığı bir ki- tabda ileriye sürdüğü fikirler le karşılaştırdı vei — Hangisine inanalım? Sor- gasunu sordu. Bu kadın eemiyetinin yaptığı tahile göre Her Hit'erin Fran- sızlara ve Almanlara söylediği sözler yan yana şunlardır: Fransızlara : “Alman ve Fran- sız muharibleri harb esnasında yekdiğerini tanımayı (o Öğrenmiş- lerdir.,, Alm “Almanyanın can düşmanı Fransadır ve can düş manı olarak kalacaktır. ,, Bir karikatöre göre bay Hitler'in iki türlü görünüşü vadır.. Fransızlara : “Artık aramızda hudud ihtilâfı kalmamıştır, bir tek hudud işaretinin bile değiş- tirilmesi mevzuubahs olamaz. ,, Almanlara: “Alman Impara- torluğu, bir devlet olarak, yer yüzünde yaşayan bütün Almam ları hududu içine almalıdır. ,, Fıransız kadın cemiyeti “Her Hitlerin Fransızları sulh sözleri ile uyutmıya çalışırken, Alman, gençlerini gelecek barbe hazır- | landığım ve içlerini kinle doldur- | duğunu iddin etmektedir. i İneğin Memesine El Değ- dirmeden Südü Sağılıyor! İnek sütünü memeye el değ" “© dirmeden sağ & mak ve şişeye doldurmak için, amerikada yeni bir usulün tatbi- kına baslanmış- tır. Anlattıkla- rna göre bu © maksadla birçok makineleri ibti- va eden bir bina yapılmıştır. Bu binanın, ancak bir inek sığabile- cek derecede bir kapım vardır, inek bu kapıdan içeri girince kendisini dar bir koridorda bu- lur, bu koridorun önü ve arkası kapalıdır, zemin de mütemadiyen ileriye doğru kaymaktadır, e tarz- da ki inek kendi kendine yürü yen bir küçük höcrenin içine hap- sedilmiş gibidir. İnek bu höcreye girer girmez, bastığı yerde bir sallantı duyar, düşmemek için ayaklarını açar, bu memelerinin yıkanması İçin münasip bir za- mandır, darhal höcrenin bir ke- kalmıyacaktır. Hitler herkese yardım etmek arzusundadır. e Programında birçok geyler vardır kl, mai komü- ir komünistleri takib ediyor? — Bilmem. Fakat komünistler de onun sleyhindedirler. — Sır Almanyaya (döndükten sonra bugün Hitlerin #leyhinde” bülü- narında ılık su fışkırır, meme ye kanmıştır. Derken bir sıcak hava cereyanı gelir, meme kurumuştur. Bunu lâstik bir torbanın gelip memeye yapışması takibeder. Tu lâstik torba mekaniktir, memcyi , içine aldığı sütü, hemen bir temiz kaba boşaltır, bu kabın kapağı da otomatik olarak mik hürlenir, Bütün bu İşler yapılıncaya dar ineğin bastığı zemin yürür 7 ve hayvanı binann mukabil | - getirip (o dışarıya bırak ceza verileceğini zanneder misiniz — Hayır. Müsterih olunuz, hiş kimsenin kılına bile dokunmıyacaktır, Peki maddi vaziyetin daha iyi olacağına İnanıyor musunuz? — Hayır. Fakat ben Almanım, gin bir hayat yaşamak» dansa, A! manyada aç kalmayı tercih ederim. »