April 11, 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

April 11, 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

-— Oyununu Göstermelidir * Yarıu Galatasaray kargısına — çıkacak Libertas oyuncularından biri Vıyananın dördüncüsü Liber- tas takımı Cuma günü trenle geliyor.. Misafir oyuncular trenden ind.klerinden birkaç saat sonra Taks.m stadyomunda Galatasara- yın karşısına çıkacaklardır. Avusturya takımının kuvvetini tamamde — bilemiyoruz. Viyana likinde aldığı dereceye bakarak, bizim pek kolaylıkla haklıyamı- yacağımız kadar yükselmiş olduk İarını kestiriyoruz. Uzun müddettenberi beraberlik ahengi bu gelen takım kadar kuvvetli bir ekiple oynamamış olan — Galatasaraylılar — yarınki maçta yenilmemek için en iyi oyu larından birini göstermeğe mecburdurlar. Ecnebi profesyönelk- lerinden yapılmış takımların hep- sinde gördüğümüz cem'i oyun kabi iyetinin Libertas da yüksek bir derecede olduğu muhakkaktır. Viyanalı oyuncular önünde Galatasarayın muvaffak olabilmesi ancak hızlı ve canlı bir sistemi başarmakla kabil olabilecektir. Galatasaraylılar yarınki oyunda Avusturya futbolunun en hafif .taraf na hücum ederek İşe bap Jama ıdırlar. Avusturyalıların başka memleketlerde de göze çarpan noksanları yırlıcı- olmayışlarıdır. Kale ünlerine kadar gayet mües- sir inen Avusturyalıların ekseriya tehlikeli mesafelerde topu fazla kontrol etmek yüzünden o mücs- sirliklerini yarıya indirecek şekil- de hareket ettikleri beynelmilel bir müteairfe halini almıştır. Ge- lecek — Avusturyalılarda da ayni huyun yerleşmiş olduğunu kabul ederek ona göre yapılmış bir plânla sahaya çıkmalıyız. Avusturya oyununa karşı mü- " dafilerin varzifesi muavinlerinkin- den daha müşkül olacaktır. Çüm- kü muavin hattını birçok akında kolaylıkla iİnecek olan Libertas hücum hattını son kademede durduracak oyuncular müdafiler- dir.Yarınki oyun Avusturyalıların seyahat yorgunluğu ve sahamıza şmak İtibarile yadırgayacakları Ş S Şearimize gelecek Libertas —takımının üvvetli muavini llk maç olmakla beraber misafir- lermiz hakkında bize kâfi bir hüküm verdirecek bir karşılaşma- dır. Bu çarpışmada Galatasarayı muvaffakiyetini götürecek tabiye tesadüflerini temenni ederken iki tarafın ahaliyi memnun edecek gibi güzel bir oyun çıkarmasını da futbolümüz namına İstiyoruz. SÖON POSTA a A L Galatasaray Yarın En Iyi | Memlekette Spor |B yonlar D Gençler Birliği Akşehir Şampiyonu Oldu Akşehir. (Hususi) — Lik maç: larına burada geçen cuma günü başlanmıştır. Ilk maç Gençlerspor yurdu İle San'atkârlar İdman yur- du arasında banka alanında ya- pildi. Gençler Birliği şöyle te- şekkül etmişti: Ramazan, Ahmet Uysal, Mehmet, Hafız Ibrahim, Bedri, Mustafa, Necati, Salm, Mehmet Yaşoğlu, Sefer, Küzım. Oyuna Afyondan gelen hakem Bay Hüseyinin Idaresinde baş- landi. Oyunun yirminci dakika- sında Gençler Birliği penaltıdan bir gol kazandılar. Birinci devre 0-2 Gençlerin galibiyetile bitti ve ikinci devrede de Gençler 5 gel daha atarak oyunu 0- 7 ni hayetlendirdiler. Ikinci maç bu camartesi günü me Gençler Birliği - San'atkâr- fı.ı arasında yapılmış ve Gençler oyunu O- 1 kazanarak Akşehir birinciliğini almışlardır. Altı Günlük Nevyork Yarışı Nevyorkta yapılan altı gün altı gecelik bisiklet yarışı nihayetlen- miştir. Bu yarışı İtalya takımı ka- zanmıştır. — Avrupa Futbol Birin_ç“iliğ*i Geçende yapılan ve Franaızlarım fügilterenin en mühim spor hâdiselerinden biri Kembiriç - Oksford Da- rülfünunlarının — kayık — yarışıdır. Nehrin iki lLerafına dizilmiş dört yüz bin kişiden fazla bir eeyirci önünde yapılan bu seneki yarışta Kembriç kürekçileri yine birinciliği — almışlardır. Bir usıra yakın devam eden bu yarışın son senelerinde Kembriçliler rak 'ple- rige bir tek birincilik kaptırmamağa muvaffak olmuşlardır. vusturya futbolu eski oyun- cularını yavaş yavaş kaybettiğin- denberi — Avrupadaki - birlacilik mevktini biraz kaybeder gibi ol« duğu şu sıralarda Avusturyanın yerini alacak milletin ismi Üstün- de futbol mütehassısları meşgul olmaktadırlar. Şimdikl halde Avusturyanın birincilik yerine yerleşmiş olan millet Italyanlardır. Italyan milli takımı hem — Avsturyaya karşı, hem de diğer milli takımlara karşı falkiyetini ispat edecek birçok beynelmilel galibiyet ka- zanmıştır. Fakat bugünkü vazi- yetten ziyade ilerdeki vaziyetl tetkik edenlerin kanaatine nazar ran Fransız milli takımı istikbak- de Avusturyanın bir zamanlar oynadığı ilk rolü oynayacak ele- manlara sahip olacaktır. Bu kanaatin, bilhassa Avus- turya futbol diktatörü Hago May- zel gibi bir mütehassısın ağzın- dan işitilmesi Avrupa matbuatın- — Olhan şampiyonlarının dövüş aralarındak! istirahat dakikalarını nasıl geçirdiklerini gösteren güzel bir kroki Hazlran ayı, Amerikan boks âleminde cihan şampiyonluğu mü- sabakalarının en civcivli zamanı- dır. Yüzlerce dolara döğlüş cihan şapiyonlarını ancak yaz müsaba- kalarında tatmin etmek kabil olabiliyor. Ve Fransızlar Ü a üblyeti ile neticelenen Almanya » Fransa maçından bir fotoğraf da mühim bir tesir yapmıştır. Vivana — Paris muhtelitleri maçında takımile Parise gelen Avusturya İdarecisi Mayzel bir Fransız zetecisinin — “ istikbal futbolü,, diye sorduğu blir suale şu cevapları vermiştir: Istikbal futbolü zannederim ki Fransızların — olacaktır. Fransız oyuncuları milli seciyeleri itibarile bizim bir zamanlar işgal ettiğimiz yere kadar yükselmek imkânla- | 0k maçlar rekorlarını her cihetten rına maliktirler. Gün geçtikçe onların biraz daha ykselmiş olduklarını görü- yoruz. — Fransız milli takımının Almanyaya — yenilmesi — istikbal için kat'i bir ölçü olamaz zanm nındayım . Giresunda Tayyare Kupa Maçları Giresun (Hususi) — Bayramın birinci günündenberi devam eden Uçak “tayyare,, maçları galipleri olan Jandarma mektebi Idman yurdu ile, Hilâlspor arasında ge- cen cuma Tayyare meydanında yeni bir karşılaşma yapılmıştır. Bu Kış kapalı yerlerde yapılan müsabakalara, otuz binden fazla Beyirci almak daha vasi salonlar olmadığından güçtür. Onun için otuz binden yukarı seyirciyi otur- tabilecek açık sahalarda ancak yazın maçlar yapılabiliyor. Ha- ziran ayı Amerikanın her köşe- sinden akın eden boks meraklı- hlarına ayrıca seyahat kolaylığı veren bir mevsimdir. Soğuklarda kendi şehirlerinden kalkıp uzunca bir seyahate katlanacak kadar hevesli olanların adedi de mahb> duttur. Som gelen telgraflar, bu barzi- ran içinde Nevyork veya Şikago şehrinde büyük bir boks maçinın bhazırlandığını bildiyor. Bu seferkli cihan şampiyonluğunu tertip et- mek isteyen iki gurubun şimdiki şampiyona verilecek paraya kar- çılıklı artırmakta — oldukları da ayni telgrafların bildirdiği şey- lerdendir. İnsan arzmanı İtalyan Karnerayı beş on yumrukta yere serdiğin- denberi büyük bir şöhret kazan- mış olan şimdiki şapiyon Max Bir, 125,000 dolardan eksik dö- güşmiyec ğini gazetecilere açıkca söylemiştir. Biri Nevyorkta diğeri Şikago- da olan iki rakip gurup şimdiye kadar Max Bire teklif ettikleri mikterlarla *125,000 doları geç- mişlerdir. Iki gurübun rekabeti ilb baş- layan bu hazırlıklara bakarak, haziranda tertip edilecek dünya şamp yonluğu maçıntn bütün bü- kıracağını tahmin çoktur. Cihan şampiyonu Maks Birle bu yaz karşılaşacak boksörün is- mi üstünde bir az tereddüt var- dır. Mütehassısların kanaatlerine nazaran — cihan şampiyonluğuna namzetliği hak etmişler arasında Alman boksörü Şimeling'in ismi birinci derecede akla gelmoktıdlğ edenler pek maçta Jandarma takımı, birinci — devrede bir, ikinci devrede dört gol yaparak 5 e karşı 1 ile galip — gelmiş, Tayyare kupasını kazan” mıştır. SAA AA |