11 Nisan 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

11 Nisan 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

14 Sayfa Paravana Arkasından Bir Acı Hikâye Dinlendi ( Baştarafı 1inci yüzde ) Münür bay Ali Rıza cevap veriyor: “—Haklısın.. Haklısın Evlâdım. Fakat bende —kanun haricine çıkmamakta haklıyım.,, Anladım ki bir vergi mükel- lefi ile tahsil müdürü bay Ali Rıza — karşı karşıyadır. — Vergi mükellefi, Babâlide on iki yıldır bir aşçı dükkânı işleten muta- vassıt bir esnaftır. Diyor ki: “ — Bu yıl bana 226 lira kazanç — vergisl — kestiler. İtiraz ettim. Hazine haklı imiş. Buna da birşey diyeceğim — yok, Geçen gün şubeye borcum için 110 lira yatırdım. şimdi de 20 lira daha buldum, memura götürdüm. Al- madı, bepsini bugün vereceksin. Yoksa dükkânma haciz koyarız, dedi. Benim dükkânımdan ne ola- cak? içinde beş masa, Üç tence- re var. Satsalar 20 lira tutmaz. Halbuki ben onlara şimdi 20 lira vermiye hazırım. Bu parayı kabul etmeyip —masalarımı — satarlarsa dükkân kapanacak, bende yedi nüfusumla sokakta işsiz kalaca- ğgım. Ocağım sönecek. Maliyede vergi veren bir adam kaybetmiş olacak. f Memurlarınıza emir veriniz, bana ay başına kadar müsaade etsin. Ne yapıp edib borcumun tümünü aey başına kadar öderim..,, Bu tesirli ve tecssürlü sözler tahsil müdürünü — yumuşatmıştı. Müracaatçıyı teskine çalışıyordu: “ — Ne yapayım çocuğum. Sen vergi borcunu vaktinde azar azar ödeseydin, şimdi böyle - kışmazdın. Ben sana şahsem hak veriyorum. Fakat kanun bu para- nn şimdi alınmasını emrediyor. Ben bu emri yerine getirmezsem mes'ul olurum.,, Bay müdür biraz durdu, son- ra bu yurddaşı cesaret veren bir eda ile: “ — Oğlum, dedi, sen ö me- mura git, derdini bir defa daha | anlat. Belki sana ay başına ka- | dar müsande edar. Anlaşılan vergi şubede cesareti kırılmıştı. Memu- run kendisine müsaade vereceğin- den Ümidi yoktu. ” Ricalarına de- vam ediyor: * — Ne olur bay müdür. Me- mura emir veriniz. Ben namuslu bir esnafım. 12 yıldır beş para borç bırakmadım. Ay başına ka- dar fırsat verin. Çoluk çocuk sa- hibiyim, Sokakta kalacağız. ,, Ve bu borçsuz mükellefin son sözleri şu oldu: “ — Bizim şube memuru biç lâf anlayıp dert dinlemiyor. Her gidişimde kaşlarını çatıp parayı istiyor. Ne olursa sizden olacak!., Bay Ali Rıza bu dert döklüş kar- şısında, ancak şu çareyi göstere- bildi: * — Yavrum.. Kanunun harl- eine çıkamam. Birisinden borç al ve vergi borcunu öde. ,, Ve bu mütevazı esnaf, İsteğini bulamıyanların hüzünlü edasile odadan çıktı ve başı önünde s0o- kağa doğru süzüldü. Şimdi bu hikâyeden sonra bir hüküm vermek lâzım gelirse şunu sölemek mümkündür ki, devlet alacağını vaktile istemekte çok haklıdır. Fakat namuslu mükellef- lere karşı müsamaha göstermekte mükellefinin | SON POSTA Nisan (l Türkiye Ziraat Bankası Idare Meclisinden: Türkiye Ziraat Bankası Umumt Heyeti, 9 Mayıs 1935, Perşembe günü, saat 16,30 da Ankarada, Bankanın Umum Müdürlük binasında fevkalâde olarak toplanacaktır. Aşağıda islmleri bulunan murahhasların yukarda yazılı gün ve saatte toplantıya gelmeleri rica olunur. Görüşülecek İşler Şunlardır : Esas mukavelenamenin aşağıda metinleri yazılı 76 ve 85 inci maddelerinin, hizalarında gösterilen tadil metinleri dalresinde, değiştirilmesi. 76 1nct maddenin aslı : ( Hey'eti umumiyoe, her sene Teşrinisani ayında Meclisi Idare tarafından vukubulacak davet Üzerine Meclisi idare akti içtima eder. hini hacette Heyeli olunacak mahalde umumiyeyi tayin sureti fevkalâdede de akti içtimaa davet edebilir. ) 85 inci maddenin aslı : ( Lâakal 3,000,000 llralık sermayeyi temsil eden murahhaslar tarafından mümza olup Haziran nihayetine kadar Meclisi idareye tevdi olunan teklifatın raznameye derci mecburidir. İşbu teklifat heyeti umumiyede müzakere edilebilir. Bunun haricinde vaki olacak teklifat ruznameye dercolunamaz. ) 76 ıncı maddenin değişiklik teklifi : (Umumi heyet her yıl Temmuzdan evvel Idare meclisi tarafından yapılacak çağırma Üzerine gösterilecek yerde toplanır, İdare Meclisi lüzum görürsee umumi heyeti fevkalâde surette do toplantıya çağırabilir. ) 85 inci maddenin değişiklik teklifi : (En ax 3,000,000 liralık sermayeyi temsil eden murahhaslar tarafından imzalı olup Şubat nmihayetine kadar İdare meclisine verilecek tekliflerin rurnameye konulması mecburidir. Bu teklifler umum! heyette müzakere edilebili. Bunun dışında yapılacak teklifler ruznameye konulamaz, ) Ziraat Bankası Umumi Heyetine Vilâyetlerden Seçilmiş Olan Murahhasların Adları : Vilâyetler Afyon Murahhasları Saylav Ali Çetin Kaya ( Bayındırlık Bakanı ) İzzet Ulvi Aykurt Berç Türker Amasya Ankara Nafiz Aktın Rifat Araz Şakir Kınacı Saffet Arıkan Antalya Rasih Kaplan Numan Aksoy Aydın Adnan Ertekin Nuri Göktepe Dr. Mazhar Germen Balıkesir General Kâzım Özalp (Sü Bakanı| Hayreddin Karan Tevfik Fikret Sılay Beyazıt Bilecik İhsan Tav Salih Bozok Ali Şevket Öndersev Bolu Behire Bediz İsmail Hakkı Uzmay Burdur Bursa Mustafa Şeref Özkan Refet Camtez Dr. Galip Kahraman Sadettin Ferit Talay Çanakkale Ziya Gevher Etili Hilmi Ergeneli Şükrü Yaşın Çankırı Mustafa Abdülhalik Renda (Kamutay Başkanı) Rifat Ünür Çoruh Çorum Fuad Bulca İsmet Eker İsmail Kemal Alpsar Denizli Dr. Kânm Samanlı Necib All Küçüka Yusuf Başkaya Diyarbekir Edirnr Zülfü Tiğrel Faik Kaltakkıran Mehmed Ali Yörlüker Elâriz Fuat Ağralı (Maliye Bakanı) Hasan Tahsin Berk Erzincan Frzurum Abdülhak Fırat Nakiye Elgün Aziz Akyürek Eskişehir Celâl Bayar (Ökonomi Bakamı) Emin Sazak G. Antep Ali Kılıç Nuri Conker Giresun ı General İhsan Sökmen Münir Akkaya Gümüşhane : İçel t Hasan Fehmi Alaç Hamdi Ongun Ferid Celâl Güven , kstanbul —1 Emin laankur Selâh Cimcoz Abdülmuttalip Öker Ziya Karamursal devletin vatandaşlara karşı vazi- fesi olmak lâzımdır. * Topkapı yokuşunda 5S2 numarada Bay Salt; “— 34 senelik mal sahibiyim. Bundan evvelde mal — sahibi babam iİmiş. Aşağı yukarı 50 senedenberi — tasarruf — ettiğimiz evimizin borcunu her yıl munta- zaman öderiz. Vergi dalresine 10 para bakaya borcumuz yoktur. Bu yılın vergisini de her yıl ok duğu gibi mayista vereceğimlzi vergi dairesine bildirdik. — Fakat geçen gün memurlar eve gelmiş- ler, haciz yapmak — İstemiçler. Kendilerine “buyurun !..,, denilin- ce de haciz yapmaktan vazgeçip dönmüşlerdir. Bizim mahallede benim bildi- ğgim birkaç bakaya borçlu var. Bunlara haciz yapılmak — şöyle dursun kapılarına bile gidilmiyor, benim borcum yok İken evime hacize geliniyor, hayret ettim, hâlâ da hayret ediyorum. ,, Eşyan ızışlik bahar için KNAPP müsssesesinde temizletip boyatınız. Kasmpaşa - Tepebaşı - Taksim - Şişli fiyatlar elverşildr. Vilâyetler Izmir : Murahhaslar Mahmut Esat Bozkurt Rahmi köken Şükrü Saracoğlu ( Adliye Bakanı ) Kemal Turan Ünal Mükerrem Ünsal Baha Öngören Dr. Tevfik Aslan Sami Erkman Hilmi Çöruk Ahmet Hilmi Arga Reşid Özsoy Şevket Ödül Mehmet Seyfeli Ali Dikmen Ragıp Akca Tevlik Fikret Sılay Ahmet Hamdi Dikmen Mustafa Ulusan Recep Peker (C. H. F. Umumt Kâtlbi j Muhlis Ekrem ( Ziraat Bakanı ) Ibrabim Dalkılıç General Ismet İnönü (Başbakan) Sait Fırat (Z. K. Ko, Relsi ) Retik İnce Yaşar Özey 'Turgut Türkoğlu Mitat Alam Kıza Erte> Dr. Hüseyin Avnli Ercan Nuri Tuna Şükrü Ataman Halit Mengi Cavit Oral Hamdi Yalman Muhiddin Baha Pars Etem Tuncel Dr. Asım Sirel Zühtü Durukan Ali Münif Yegena Damar Arıkoğlu Cavit Oral Mahmut Yusuf Kemal Tengirşenk Hulüsi Oruçoğlu Rasim Başara Remzi Çiner Cemil Uybadın Faik Öztrak Süreyya Tevfik Genca Resal Erişken Daniş Eyiboğlu Şevki Kıroğlu ( tüccardan ) Ali Salp Ursavaş Münip Boya Sırrı İçöz Sungur Rifat Vardar Hasan Karabacak zap NEOKALMINA NEOKALMINA Isparta Kars Kastamotu : Kayserl Kırklareli Kırşehir Kocaell Konya Kütahya Malatya Manisa Maraş Mardin Muğla Muş Niğde Ordu Samsun Seyhan Siirt Sinop Sıvas Tekirdağı Tokat Trabzon Urfa Van Yozgat Zogulgak