11 Nisan 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

11 Nisan 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Yüzünüze Ve El- bisenizeGiden.Saç tuvaletihangisidir Kadınlar saçlarına ehemmiyet vermeyi henüz yeni yeni öğren- meye başlamışlardır. Eğer güzel tanzim edilmiş bir başın kendi- lerini en pahalı, en şik bir şap- kadan bile daha zarif gösterdi- ğini bilselerdi. Herhalde bu ka- dar ihmalkâr olamazlardı. Kadına saçlarını yalnız hususi barı gün ve geceler için tanzim ettirirler. Hal- buki saçın bir çocuk, bir çiçek gibi hergün bakılmıya İhtiyacı vardır. Ancak bu dalmi! itina ser- yesindedir ki saç güzelleşe bilir. Bundan başka her yüze yakışan tuvalet ayrı olduğu için etrafında gördüğünüz biçimli değil size ya- kışanı yaptırmalısınız. Başınız o zaman güzel olur. Meselâ: Kımır- aik bir kâhkül çıkıntı'ı bir çene- nin kusurunu kapatır. Dar bir yüze yandan ufak bir ayırma ve alının üstünden saçı dümdüz tara- mak gider. Büyük burunlular eğer Baçlarını ortadan ayırırlarsa bu- runları daba büyük ve çıkıntılı Zörünür, Saç tuvaletinin yalnız yüzünüze değil ayni zamanda elbisenize de Uyması âzımdır. Avit bir tayör gidiğiniz zaman yapılacak tuvalet başka, bere gidiğiniz zaman baş- ka, şapka gidiğiniz zaman başka, Çay veyahut gece elbisesile yine başkadır. Bunların birine uyan tuvalet diğer hiçbirine uyma- Yyabilir, Saçın İyi bakılması - için her kadın şunlara dikkat etmelidir: Başını yıkamadan ve saçının biçimini değiştirmeden bir gece #vvel yarım saat - fırçalamalıdır. HGTBM başa, biraz maşa yapmalı hem dikkatli ve hem de çok ta- ramalıdır. Maksat kanın başta İyi cereyanını — temin etmektir. nun İçin masaj hergün on da- kika sürmelidir. Ev Kadınının Bileceği Şeyler mürekkep e- Halılardakl keleri: Halıya mürokkep dök_ül'.'-ncı_ Üstüna derha! tuz koyun. Kirli tuzu silip alınca bir limonu orta- dan kesiniz ve kesk tarafını le- İi yere iyice sürünüz ve sonra Scak su ile siliniz. W SON POSTA Moda Gittikçe Şarklılaşıyor Şark Elbiselerinin Bolluğu Kadın Moda nedir, onu kim düşü- nür. Ve icat eder?. Bütün moda mucitleri ayrı ayrı ve birbirle- rinden : çalıştıkları halde nasıl oluyor da hep ayui şeyden mülhem oluyor, ve aşağı yu- karı ayni şeyi meydana çıkarı- 9. Bütün İ’ııiık ı[nîdıuud'; görüle rklılaşmak - için, ayı suali :on'l.ıiliriı. Parsin en bü- yük terzilerinden biri olan Al beks'in gerek — sabah, gerek akşam giyilecek — elbise'erinde bu temayülü yörüyoruz. Sağ ve soldaki resimler onun modelidir, Kıyafetini Güzelleşt'riyor N Ortadaki modelin sahibi olan Şiba parellide de yine ayni temayi| var- dır. Bunun bir sebebi geçen se- nelerde Pariste şark ve garpte, elbise is'ihalesini gösteren bir sergidir. Şarkın garba nazaran yeni olan giyinişine karşı herkes- te bir heves uyendırmıştı, İkin- cisi şark prenseslerinden birinin Parise x!'yareti.. Zira bu da Pa- riste mühim bir bâdee olmuştu. Sağdaki elbise morumsu kır- mızımsı renkte, gayet bol ya- pılmiş bir elbisecir. Baştaki örtü icabında ya'nız amuz'ara örtü'ebilir. Soldaki elbise misafir karşı- lamağa mahsus bir ev elbisesldir. Örnek eski Yunan elbiselerinden alınmıştır. — Öndeki — açıklıktan doğrudan doğruya vücut görün- moktedir. — Üstündeki — truvan, şirondandır ve kollarının etrafı yünle süslenmiştir. Ortadaki elb.se âdeta vücude sarılmış ve başa sarilmak - için yukarı ucüu — serbest bırakılmış bir parçadan İbarettir. Bu şark — modasının Fağbet bulması — belki de kadını daha çok parin gösterdiği içindir. Günler uzayıp güneş kuvvet- lendikçe yüzdeki kusurlar daba çok görünmeye başlar. Bunların ekserisi souğun yaptığı geçici şeylerdir. Fakat eğer it'na edilmez ve vaktinde giderilmezse daimi- leşirler. Bunları boyalarla, pud- ralarla kapatmak, hastalığı kö- künden kesmek mümkün değldir, Bunların asıl kendilerini — izale etmek İTâzımdır. Evinizi temizler diğiniz gibi cildinizi de dibinden temizlemelisiniz. Bunun için evvelâ yanınıza havlular, pamuklar filân hazır'a- dıktan sonra bir liğenin içine kaynar su dökünüz ve içine de cildinizin fazla ifrazatına mâni olacak ( doktorunuzun tavsiyesile seçebildiğiniz) madde'lerden birini katarsınız. Su b'raz , soğurken yüzünüze temizleyici losyonlardan birini süreceksiniz. Pamuk'a silip bir daha süreceksiniz. Bunu da sildikten sonra bu defa temizleyici krem süreceksiniz. Tâ boynunurun dibinden saçlarınızın köküne ka- | dar.. Temizleyici losyona batırıl- Cildinizin Iİlkbahar we Temizliği mış pamuk'la kremi yüzünüzden silecekalaiz. Sudan çıkan buhar tahammül edeceğiniz kadar soğuyunca ba- şınıza büyük bir hav'u kapatacak ve yüzünüzü buhara tutacaksınız, Ayni zamanda bu su ile ıslattığı- K nız. bir pamuk parçasile bütün nizi sileceksiniz, Sonra liğeni bo- şa tacaksınız.So- ğguk su iİle dok- duracaksınız. da kolonya ilâve adeceksiniz.|Yü- zünüz pril pırıl oluncaya kadar bu su ile yıka- Ve yüzünüü ve ense- Birkaç damla Büçan Vah Yemek Yapsam? Covizli Pasta Lâzım olan şeyler: 1 fincan yağ, 1 3/4 fincan gşeker, 3 yu- murta, 3/4 fiacan süt, üç fincan un, birbuçuk fincan ufak — ufak kesilmiş ceviz içi, 1/4 çay kaşığı tuz, bir çorba kaşığı vanilya hu- lâüsası, Üç çorba kasığı beykıng pauder ( bakallardan alınır ). Yağ kaymak gibi oluncaya kadar dövülecek. Yumurta sarr ları ile şeker ilâve edilip tekrar iyice dövü'ecek. Un beykıng pa- üder, tuz bir araya karıştırılacak. Biraz bundan biraz süt koyarak yavaş yavaş. Sıra ile şekerli yu- murtalı yağın içine katılacak, İyice karıştırılacak fakat dövülmiyecek. Vanilya, cevizde ve ayrıca dövül- müş yumurta beyazlarıda katı'ıp İyice karıştırılacak. Iyi yağlan- mış ve birazda unlanmış — bir tepsinla içine boşaltılıp orta ba- raretli bir fırında bir saat kırk dakika kadar pişirilecek, 4 Şeker Büsküvisi Lâzım olan şeyler: Üç fincan un, bir çorba kaşığı beyking pa- vder, 1/4 çay kaşığı tuz, 1 1/4 fincan şeker, bir fincan yağ, bir çay kaşığı limos veyahut vanilya hulâsası. Kuru şeylerin hepsi bir araya karıştırlacak. Yağı ilâve edin ve çatalla karıştırın. Yumurtalarla limon veya vanilya hulâsasını da katın. Hamur tahtasının üstünde bir yulka halinde açın. Bisküvi bıçaklarile süslü —alüdlü — kesin. Isterseniz üstlerini de birer parça reçel veyahut limon, — portakal kabuğu koyarak süsleyin. Yağ- Tanmış tepsiye sıralayın ve orta hararetli bir fırında on on iki dakika kadar pişiri>. Ev Kadınının Bileceği Şeyler Balıklar suda nasıl haşlanır'i Haşlama balık yapacağınız za- man bütün kırmızı balıkları kay- nar suyun içine bütün diğer ba- lıkları da soğuk suyun - içine atır niz ve suyu deniz suyu kadar tuzlu yapınız. * Yanık lekelerini çikarmak n Eğer fazla sararmışsa nasc harap olduğu için pek çaresi yoktur. Fakat eğer hafif ise bir fanilâ parçasım evvelâ sıcak suya ondan sonra da giliserine batırıp bununla sarı lekeli yeri iyice si- Hniz, Bir tarafta biraz dlık su ha- zırlayınız içine altıda biri kadar peroksid idrojen koyunuz ve le- keyi bunun içerisine batırıp 30-60 dakika tutunuz, ve sonra iyice çalkalayınız. . * Tavuğu kızartacağınız za- man; Tavuk veya piliç gibi şeyleri kızartacağınız. veyahut fırina ve- receğiniz zaman Üzerine biraz limon sürerseniz çok lezzetli olur, yacaksınız, kurulayocaka.nız, ay- naya — bakacaksınız. — Kendinizi beğendiniz. mi?. O halde ber hatta bunu tekrar ederek yüzü- nüze her hafta taze bir bahar havası verin.