April 11, 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

April 11, 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa Halkın Sesi Esnaflar, Halkın i | Nelerinden Şikâyetçidirler? Taksimde Sıraservilerde iri çınar sokağında 36 numaralı bakkaliye mağazası sahibi Bay Mehmet Sırrı: — İnsan velinimetinden (şikâyet eder mi Bayım. Mademki (o tezgâh kurduk, müşterinin her kahrını hoş görmek mecburiyetindâyiz. “Gönlünü dedikleri zahmetine seven dikenine katlamırl,, gibi, müşteriyi sevende dayanır. * Taksimde, Sıraservilerde 10 numaralı berber dükkânı sahi- bi Bey Mustafa: — Benim müşteriden yana hiçbir gikâyetim yoktur doğrusu. Bazı ber- berlar, titirlenen müşteriden hoşlan- maz'ar, Halbuki bence bundan daha saçma hiçbir şey olamaz. Berberler koltuğuna oturan müşteri, çukurba- şna yatırılmış gözü bağı koyun değil ki (istediklerini o söylemesin saçını sakalını kesipte o beğendire- mazsen titizlenir de, huysurlanırda, kızar da, bağırıp çağırır dal * Vilâyet karşısında kahveci bay Rüstem: Müşteriden şikayet olur mu imiş ki? Kahvenin, çayın kötüsünü, baya- tm sürmeye kalkişırsan kızar elbet Adam ol, namusunla çalışta bak kimse ağzını açar mı? Halbuki bazı kimseler; üç defa su, iki defa cigara» sins, margilesine ateş İsteyenin ardın- dan basarlar kalâyı, Eloğlu senin kahvene kora gözlerini seyretmeğe gelmezl. Ne İsterse yerine getirecek- sin tabii, yapamıyorsan çek kapını, gık dişaril * Aksaray Meydancı sokağı 36 numaralı manav dükkkânı sa- hibi bay Cavit; — Esnsfin şikâyeti balktan değil, müşteriden değil, Belediyedendir Ba- yım. Yokun müşteriden ne şikâyetimiz olabilir ki. Bizi değiştirmeyen müşteri kırk yıl yöşasın. Dükkânı değişdirme- sin de, o başımda boza pişir sin razıyım, Müşteri kaçırmamak ta gözeteye şikâyet yazmakla değil, adam gibi çalışmakla olur. Eğer biraz adam« dan, adam halinden anlıyorsan mesele yoktur, Her gelenin suyuna, huyuna göre gidersin olur biter: » Tophane, Arabacı soksğı 44 No. lı berber dükkânı sahibi bay İsmail Safa: — Müşterifen ne şikâyetim olsun by m, benim şikâyetim bizim mes lekdaşlar lan, el birliği edip de, bir cuma tatili yapamadılar hâlâ. Herkes dinlenir eğlenirken, biz Luraya bağ» lahmıya mecbur kalıyoruz. Üç baş tane hssis, bezirgün berberin cuma günü kapımamıya inad edişleri yü- zünden haftada bir gün olsun, rahat nefes alamıyoruz. Hasan B. — Bay Tevfik Arasi. Geçen sulh opersine doktorsun... Muayene ettin mi? n senden bu hasta manı dilemiştim. sen Tamam 250 Bin Lira Para Esrarcılar Çalışıyortardı ? Dün bir kaçakçı şebekesi ya- kalanmış, 250 kilo esrar müsade- re edilmiş, yedi kişi de tevkif o- lunmuştu. Bu şebekeyi idare edenler, Is- kenderiye seferi yapan vapurda ateşçilik eden Abdullah ve Mab- mut isimlerinde iki kişidir. Bunların, ele geçirdikleri es rarları, İskenderiye hattı üzerinde Yunan ve Mısır limanlarına bırak- tıkları bu suretle geniş teşekküllü bir şebeke kurdukları hakkında yapılan ihbarlar üzerine Emniyet müdürlüğü kaçakçılık bürosu ter- tibat almış, ve Etyemez civarın daki evlerini anszin aramıştır. Evde ancak 35 kilo kadar esrar bulunabilmiş, civardaki “Kuyulu bostan,, da da iki yüz kilo kadar esrar ele geçirilmiştir. lik iş olarak Mahmut ile Ab- dullab nezoret altına alınmışlar, sonrada münasebette bulundukları şahıslar birer birer ele geçirilmiş” lerdir. Yakalanan esrarların kanu- ni cezası “250.000, lira kadar tutmaktadır. Emniyet müdürlüğü, ele geçir- miş olduğu bu mühim ipucu Üze- rinde ehemmiyetle yürümektedir. Dün de Gümrük muhafaza me- murları, Yalovadan İstanbula kal- kan Musa kaptanın motöründe 8 kilo esrar bulmuşlardır. Esrar Ali adında bir köylüye aittir ve bu adam zehirleri Ligor adında biri- sine götürdüğünü söylemiştir. Suç- lular hakkında kanuni takibat ya- pılıydır.. Adadaki Bina Rumların Eline Nası! Geçmiş? Dün Muhskemat müdürlüğü tarafından hazine namına Sulta- nahmet sulh üçüncü hukuk mah- kemesine bir dava açılmıştır. Ha- zine vekilleri bu dava ile, eski- den Bahriye çarkçı mektebi iken sonradan nasılsa rumlar tarafından işgal edilmiş olan ve İtamhane olarak kullanılan mektebin tahli- ye edilmesini istemektedirler. Hazine vekilleri" hâkime bu malın mutasarrıfı olduklarına dair 929 tarihli bir tapu senedi ver- mişlerdir. Adalar e mütevelli heyeti vekili bu tapuyı tetkik ederek cevap vermek üzere müh- let istemiş, muhakeme bunun için 20 Nisana bırakılmıştır. Rüştü BI. iraz gaz var! Elden Ele Dolaşan Bir Çocuk! Evvelki gün Böşikteş polis mer- kezine Hulüsi adında biri gelmiş, elinde tuttuğu iki yaşında bir çocu gu göstererek: — Yıldıza doğru çıkıyordum, bu çocuğu ağlarken yol ortasında gör- düm, acıdım, buraya getirdim, de- migtir. Fakat polis, Hulâsinin vaziyetin- den şöphelenmiş, tahkikata başlamış ve neticede çocuğun, Kasımpaşada oturan Ester adlı bir kadına ait ol- duğunu tesbit etmiştir. Bundan sonra da Esterin, çocuğu götürüp Darülâcezeye teslim etmek için Hulusiye beş lira verdiğini, fa- kat Hulusinin bu çocuğu Darllâse- zeye götürmeyip Beşiktaş polis mer- kezine getirdiği anlaşılmıştır. Zabıta çocuğunu atan sna İle bu işi üstüne alan adam hakkındaki tahkikata devam etmektedir. 95 Sene — Hapisten Kurtulmuştu Şimdi Tekrar On Dört Yıl Yatacak Ağır Ceza mahkemesinde bir çırpıda 95 sene hapse mahküm olan, fakat ceza kanunu 30 sene- den fazla hapis cezasını kabul etmediği için cezası 30 seneye indirilen, sonra da muhtelif kanun- larla zaman zaman cezası inen ve nihayet aftan İstifade ederek kurtulan (o Karaferiyeli | Ibrahim dün Ağır Cezada yine mahküm olmuştur. Feriköylü Ibrahim de denilen bu adam, hapisaneden çıkar çık- maz Yaşar adlı kardeşi ve po Tevfik Rüştü Aras — Evet Hasan Dediğin gibi Almanyada biraz s0- k almış, midesini üşütmüş... Karnında mak Hüseyin adlı arkadaşı ile Çatalca yoluna gitmiş, şakavet yaparak köyleri soymuştur. Ya- pılan duruşma neticesinde suçu sabit olmuş, arkadaşı da, kendisi de ondörder ööne âğır hapse mahküm edilmişlerdir. Bunlar cezalarını bitirip çık- tıkten sonra ondörder senede emniyeti umumiye nezareti altın da bulunacaklar, ayrıca yirmişer lirada mahkeme masrafı Overe- ceklerdir. Cezası Alınacak Bir Suçlu Ve Bir Kitap Avukat Söylüyor: “İşte Efendim. Belediyenin “Yok,, Dediği Kitabı Size Veriyorum.,, Muhakemesi yapılan © suç- lu o Cerrahpaşa © hastanesinde ölenlerin metrukâtından 900 kif- ü zimmetine (geçirdiği sorguya (oçekilen Bay Reis elediyenin yok diye israr ettiği bu talimatnameyi siz nere- den buldunuz? — Bir yerden bulduk efendim. — Resmi bir yerden ml, hu- susi bir yerden mi? — Bir yerden bulduk İşte efendim. — Size obulduğunuz yerin adını sormuyorum, bulduğunuz yer resmimi, hususimi onu soruyorum. — Resmidir efendim Mahkeme reisi müddeitumumiye döndü: — Ne diyorsunuz? — Olabilir ki evvelce böyle bir talimatname vardı Sonra meriyetten (kaldırılmıştır. Belki belediye meriyetten o kaldırılmış olduğu için “yok,, cevabını ver- miştir. Bir kerede belediyeden sorulmasını İsterim, Rels tekrar avukata sordu: — Bu talimatnamenin meri- yetten kaldırılmış olduğunu, ve- yahut hâlâ meriyette olduğunu biliyor musunuz? — Şimdi meriyette mi bilmi- yoruz. Faka biz iş başında iken meriyette idi ve biz bununla amel ediyorduk. Rels sağında ve solunda otu- ran azalaria konuştu ve sonra talimalnamenin yine geri çevrik mesi kaydının ilâvesile belediyeye gönderilerek bunun resmi ve hâlâ kullanılan bir talimatname olup olmadığının sorulmasına (karar verdi. Avukat telâşla atıldı: — Bir ricam var efendim. Müsaade buyurur musunuz kitabın kaplarını koparayım, bu zaten mahkeme için lüzumsuzdur. Bu kapaklarda bizim için lüzumlu kurşun kalemi ile yapılmış bazı notlar var da... Reis kitabı mübaşirle avukata gönderdi. Avukat kapaklarını kopardı ve tekrar mahkemeye inde etti. > aram. Pazar Ola Hasan Bey Diyor Ki: « s.. Bu gazları çıkarmak için ona geğirtici bir ilâç vereceğim. Şimdi hasta- İiğımn ne olduğunu. anladın mi? Nisan 11 Birkaç Satır Arasında Bir Çocuğun Kalbin den İğne Çıkarıldı Dört buçuk yaşında bir çocuğu kalbine bir örgü iğnesi batmış, beş gün sonra Cerrahpaşa hast getirilmiş, cerrahi | profesörü ameliyat yaparak iğne o çıkarılmı çocuk da sekiz gün sonra iyileşmişti * * “2 Çin Sefiri Geliyor Çin hükümetinin Ankara sefarel memurları ile Elçilik Müsteşarı dü gelmişlerdir. Elçi Ceneral Hu - Yan Mayısın altısında ye * * Posta Ve Telgraf Kadrosi Posta ve telgraf idaresinin kadrom gönişletilmektedir. Yeni memurlarda! üksek tahsil görenler namzet olaral aremin İl inci derecesine alınacak lardır, Lise mezunları müfettiş munvid olabileceklerdir. * * * Herkese Terkos Suyu Belediye fakir olanlardan sades teneke > sem on para almak suretili bütün evlere Terkos nuyu tesisal yapmaya ve bütün mahalle ve sokal çeşmelerini kaldırmaya karar ver migtir. * * * Tevfik Rüştu Aras Hariciye Bakan Tevfik Rüştü Ars dün Cenevreye gitmiştir. * * Aldat Vermiyenler Ticaret odası (meclisi dün toplanmış, aidatlarını vermeyen esnaftan cezasız aidat tahsili müddeti haziran sonune uzatılmıştır. * * * Gümrük Islahatı Yeni hazırlanan talimatnameş ye göre yapılacak yeni gümrük teşkilâtının tatbikatına başlanı! mıştır. İlk olarak yeni teşkilâi ithalât günrüğünde yapılacaktır, * * Esnaf Cemiyetleri Birleşik (oo esnaf o cemiye! Idare Oheyeti dün toplanmış büronun yeni şekli etrafında rüşülmüş, Obüronun cemiyetlef başkanlarından (o mürekkep beş kişilik bir heyet tarafından ida resi o kararlaştırılmıştır. * * # Teşrih Lâboratuvarı Ünivesitenin yanında geçi yıl yapılan teşrih lâboratuvarınd tamire İüzum görülmüştü Bin yeni olduğu için tamir par müteahitten (kesilmiştir. Binayi ayrıca yeni ilâveler de an * * Hukuk Talebesi Bizim öğrendiğimize (| gi İmtihan şartlarının tadili içi Ankaraya giden hukuk taleb sinin İstekleri terviç edilmemişti: Ümitleri kesilen talebe şimd derslerine (o müntazaman devan ediyorlar. . Ve imtihana hazır nıyorlar, » * * Şehir Meclisi Toplandı Şehir meclisi dün topland 932 senesi hesabı kat'Irap masraf kısmını müzakere ve ki bul etti. * * * Yunan Konsolosu İstanbul Yunan Cemeral Kon Bay Kapanlis İzmire tayin B. — Anladım! (o Zavallınıs Hasan karnına. Almanyada Hitler zehirli gaf | doldurmuş, değil mi üstadım? |