16 Mayıs 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

16 Mayıs 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Henüz Hazırlıktan Eser Yok Altıncı Balkan oyunları için hazırlandıkları zannedilen atletle- rimizin idman bakımından bugün ne vaziyette olduklarını burada acı bir surette yazmak mecburl- yeti hasıl oldu. Eylülde Istanbulda yapılacağı muhakkak olan Balkan müsaba kaları için bugüne kadar yapılmış işler arasında sayabileceklerimiz © kadar az ki bunların bir teki bile kimseyl memnun edecek şekilde değildir. Balkan oyunlarının Yunanie- tan ve Yugoslavya muhitinde na- sıl bir alâka İle karşılaştığını an- cak bu müsabakalara İştirâk eden atletler, antrenörler, nihayet İda- ı reciler kolaylıkla — anlamışlardır. Dahil oldukları müsabakada bir tek sayı almak İçin elinden gek diği kadar çırpınan atletin nasıl bir himmetle hazırlandığını tah- min etmek, bu bareketleri içim den görenler için kolay, göremi- yenler için de o nisbette güçtür. 1933 de Atinadaki müsaba- kalarda Türk takımı üçüncü ol- duğu vakıt yüksek atlama ile, gülle atmada birincilik kazanmış, diğer müsabakalarda ise iyi de- receler almak suretile bu mev- kie yükselmişti. l O günkü kadro, imkân olur- j sa, bu sene de Türkiyeyi kendi topraklarında — yapılacak altıncı Balkan oyunlarında temsil ede- cektir. Hemen hemen bir tek atletin iştirâk etmediği bu takım bugün eski kuvvet ve kudretini muhafa- za edebilecek vaziyette değildir. Henüz sahası hazır olmadığı için şikâyet ettiği zaman ortalığı sütliman zannedenler, İşin içyü- zünü bilmeyenlerdir. Memleketin en güzel — ve en müsait sahası olan Fener stadı pisti bgün çimenle — örtülü bir arsa balindedir. — Teşkilât — ile stadyom sabipleri arasında hiçbir ihtilâf olmadığı söylendiği ha de bu saha, Mayıs — ortalarında en ufak bir atletik harekete müsalt olmıyacak kadar metrük bir hal- dedir. Haziran nihayetlerinde ve Temmuz iptidalarında en müsait bir- şekle sokulacak —bu saha atletlere altıda açık olacak, ola- cak amma mevsim başında postu serenlerin bundan edeceği istifa- de de ©o nisbette sudan olacaktır, Balkan oyunlarından bir, n hayet iki ay evvel —sahayı da, duşları da, — masajı da, hulâsa en küçük teferruatın da hazır olacağına İman derecesinde ka- naatimiz vardır. Atletlerimiz bu- na yakın bütün şeraili gittikleri Balkan oyunlarında lüzumundan fazla olcrak buldular. Her cefa- sında da işin temeli bozuk ol- duğu içi dir ki ümit edilen neti- ceyi a.amadan elleri böğürlerinde MA ŞEDE aNK gaa vit çet ati eZ İDÜNE <A UN AA DA eei Atletizmde İşler Çok Çürük SON POSTA memlekete dön dükleri zaman alay — mevzuu olmaktan da | kurtulamıyor - lar.. Dört ay kışı Halkevi salc- nunda munta- zam — idmanla geçiren atlet üzerindeki id- manlardan ya vaş yavaş uzak laştıkları — da görülmektedir. Memleketin nadir yetiştir- diği Semih Ti caret mektebin 100 metreci Semih —de — derslere devamından, — öğleden — sonra da akşamın bilmem kaçına kadar Postanedeki — işinin ağırlığından bahsle 31 Mayıstaki — Istanbul atletizm bayramına İştirâk etmi- yeceğini söyledi. Semihin yarış yapmaması ne demeklir? Bunları müsabakadan sonra yazarız. 200 metrede se- nelerdenberi en yüksek dereceyi elinde tutan Mehmet Ali Üniver- site imtihanları dolayısile Haziran sonlarına kadar müsabaka yapa- mıyacağını bildirdi. Mehmet Alinin bıraktığı — boşluğun ne demek olduğunu anlamak ta çok ko- laydır. Artık en çürük tarafımız olan 800, 1500 de kimin ne ya- pacağını biz bilmiyoruz. Müsa- bakaları bekliyeceğiz. Semih — ile Mehmet Ali bu işten uzak kalınca bayrak yarışları da kendi kendine gö- mülür gider, Koşu faslını böylece kaparsak elimizde atma ve atla- malar kalıyor.; Haydar, İzmitte.. Tevfik Iz- mirde.. Sedat İItalyada olunca geriye kala kala gülle atmada Veysi, cirit atmada Karakaş ka« hyor. Pulyos İşinin derdine düşmüş idman — etmiyormuş. İşte Türk atletizm — kadrosunun — bugünkü içyüzü budur. Pist ister yarın hazır olsun, ister olmasın. Mutlak ve muhakkak olan bir tehlike bize atletizmin çöktüğünü işaret etmektedir. 31 Mayıstaki Istan- bul atletizm bayramı yaramızın bütün acılarını meydana koyacak bir bir hareket olacaktır. Yarınki" Müsabakalar Yarın Robert Kollej sahasında 31 mayısta yapılacak — İstanbul atletizm bayramı seçmeleri yapı- lacaktır. 200 den fazla atletin iştirâk edeceği bu müsabakalara Kollej sahasında tam 9 da baş- lanacaktır. Nihai — müsabakalar Taksim stadyomunda icra edile- cektir. Böyle Giderse Balkanlılara Mağlüp Oluruz Atleller Neler Düşünüyor? Üç adım atlamada memleketin en emektar #stleti Selim Balkan oyunları hakkındaki düşüncelerini anlatıyor : — Kışın Halkevinde yapılan kapalı salon idmanlarına hafiada Üç gün devam ettim. Açık saha- ya henüz çıkmadım. Esasen atla- ma havuzu da henüz yeni yapı!'dı. Hergün idman yapmanın da aleyhindeyim. Profesyonel deği- liz ki kendimizi spora bağlıyalım. Ben sporu daha ziyade sıhhat ve eğlence olarak yapıyorum. Uzun ve devamlı surette kal- mak şartile kampa — taraftarım. Bugün faaliyet yapanlar çok eski elemanlardır. Bunlar değişmeden hazla bir terakki beklenemez. Dördüncüden yukarı çıkacağımızı katiyen zannetmiyorum. Bu mü- sabakalarda yine eski kadro İş görecektir. Bunların yapacakları şeyler mohduttüur. — İstanbuldaki atletlerle bu iş bitmez. Anadolu- da işe yarayacakları da bulma- hdır. Yeni hocayı görmedim, mesa- isini bilmiyorum, Üç Adımcı Selim Si Yarınki Lik Maçları T.L C.L İstanbul Mıntakası Futbol Heyetinden: 17/6/1935 Cuma günü yapılacak resmi lik maçıt Beşiktaş Şeref alanında - Alan gözcüsü Necmi Ataman, Fener Yıle maz - Karagümrük A takımları saat 18 Hakem Suphi, Yan hakemleri Feridun Kıhç ve Ekrem Ersoy. İstanbulsporun Kongresi ı TYehir Edildi Istanbulapor Umumi Kâtipli- ginden: Görülen lüzum Üzerine 17-5-1935 tarihinde mukarrer olan fevkalâde toplantı 22-5-1935 Çarşamba günü saat tam 17 ye tehir edilmiştir. Üyelerin Istanbul Halkevine gelmeleri. l Ağpollon oyuncuları Galata rılıtımında Beşiktaş - Apollon Maçı Ne Netice Verecek? Oyuncularır;lan İyi Bir Oyun Ve Galibiyet Beklemek Hakkımızdır Yunan'stan — ikincisi Apollon dün şehr.mize geldi. Yarın burada ilk maçını Beş ktaş takmile yapa- caktır. Istanbul lik maçlarından sonra hemen hemen hiçbir oyu- nunu görmediğimiz Beşiktaşın bu maçta nasıl bir netice alacağı merakla bekleniyor. Lik maçları- nın nihayetlerinde birinci futbol takımındaki belli başlı oyuncula- rın büyük bir kısmını kaybeden Beşiktaşın dahilt işlerindeki kar- şıklık onun hakiki kıymetini bir bayli sarsacak bir şekil almıştı.. Hakkı ve Nuri gibi iki mühim oyuncusunun Ankaraya gitimesi, muhacim hatlının en gözü tutan oyuncusu sol iç Şerefin de Fener- bahçeye geçmesi Beşiktaş kulü- bünü dahili işlerde o'duğu kadar, futbol işinde de müşkil bir vazi- yete sokan büyük ve o n'sbette ehemmiyetli hâdiselerdir. Bir hafta sonra Fenerbahçe ile Istanbul şilt birincilikleri için kar- gılaşacak olan Beşiktaşın yarınki Apollon maçı bu noktalardan do- Macar Güreşçiler Geliyor Şehrimizde Dört Müıabuka Yapacaklar Macaristanın en bü ük güreş takımına malik olan Zeget Atle- tik kulübü 21 Haziranda İstan- bulda dört maç yapacaktır. Macar Milli güreş takımının kiymetli güreşçilerile yapılacak müsabakalar için Türk güreş takımı idmanlarına devam etmek- tedir. Bu müsabakalar için fede- rasyon müsait bir yer aramak- tadır. Fransada Futbol Fransa Futbol şampiyonası da pazar günü nmihayetlenmiştir. Sachaut takımı - Marseille ta- kimını 1 - 4 mağlup ederek Fran- sa şampiyonu olmuştur. Hokey Brükselde yapılan Beynelmi- lel Hokey maçını Holanda takı- mı 3- 4 İspanyayı mağlup ede- rek kazanmıştır. Final müsabakası da Irlanda Almanları 2- 3 yenerek kazan- mıştır, layı ehemır yollı takip edilecektir. Atina likinde oynayan altı takımın ikincisi olan Apollon, söylendiğine göre süralli ve atak bir oyun tarzına maliktir. Geçenlerde Istanbula — gelen Olimpiyakos Yunan likinde be- şinci vaziyette olduğuna nazaran Apollonun — bizim — takımlardan yüksek bir mevkil olması lâzım- geliyor. Yunan futbolünün bugünkü hakikt kıymeti hakkında bize esaslı bir fikir verecek olan Apollon karşısında, Beşiktaşın da memleketin — şerefile —mütenasip bir oyun yapması en büyük dileğimizdir. Apollon pazar günlü ikincl ve sön maçını Galatasarayla yapa- caktır. Yunan takımı yarınki ilk ma- çını Taks'm stadyomunda oyna- yacaktır. Apollon - Beşiktaş fautbol federasyonundan Halim idare edecektir. maçını Kemal |lngı'ltere Şampiyonası Ingiltere lik şampiyonu meş- hur Arsenal önümüzdeki lik maç- ları için kadrosunu hazırlamıştır. Arsenal takımı üç kaleci, beş müdafi, dokuz —muavin, yirmi iki muhacim olarak tesbit edil- miştir. Arsenalın en meşhur gol iç oyuncusu İskoçyalı Alekti Cey- mis futbol mevsiminin - tatilinde fatbol idmanları için birkaç film çevirecektir. Fransada Bir Stadyom Fransızlar Pariste 100,000 kişi alacak yeni bir stayom yapmaya başlamışlardır. 1934 te olimpiyat oyunları için hazırladıkları Ko- lomb stadyomu — 60,000 seyirci alıyordu. 70,000 Seyircinin Seyret- tiği Maç Brükselde yapılan Holanda * Belçika milli — futbol maçında Holanda iki » sıfır maçı kazam mıştır. Bu maçta 70.000 seyirci hazir bulunmustur.