16 Mayıs 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

16 Mayıs 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

Muharriri: 4A. R. SON POSTA Tefrika No.: 101 Göz Yaşları.. 2 Yeniçeri Ağası, İbrahim Paşanın EErine Sarılmış, Hamaset, Celâdet Ve Kahramanlıklarını Anlatmıştı.. Üsküdara kaçan — Yeniçeri ağası kıyafetini teptil ederek bir balıkçı kayığına binmiş, saraya gelmişti. Ibrahim paşa onu görür görmez hiddetlenmiş: — Bu ne haldir, Koca ağa? Kul isyan keder. Sen ortada görünmezsin. —İsyan — emmaresi belürür belürmez işi muhkem tutup zorba başılara amau ver- memek gerek değil miydi?. Var işini pislediğin gibi temizle. Demişti. Yeniçeri ağası, Ibrakim paşanın ellerine sarılmış, ne büyük bir celâdet ve hamasetle eşkıya gü- ruhu Üzerine atıldığını, Horhorçeş- mesinin önünde ne rütbe muka- vemet göstererek o Patrona Holil denilen türedi ile dayaklaşlığını, fakat —maiyetindekl zabitan ve sefradın, asilere iltihak etmesi Ozerine tek başına kalarak, kuv- vet toplamak için Üsküdara geç- miye mecbur kaldığını ağlaya ağ- laya hikâye etmiş ve nihayet: — Devletlü sultanım !.. Artık İş işten geçmiştir. Bu âciz koca- Bin elindeki kuvvet, kanatlı bir kuş gibi uçup gitmiştir. Şimdi şu kapıdan taşra çıksam ardıma ferdi vahit takılmaz. Takılan olsa bile, böyle bir hengâmede kimseye İnan olmaz. Hemen başka bir tedbir ile, defi belâ olunsa enseb olur. Cevabını vermişti. Yeniçer ağasının bu sözlerini 'yiten İbrahim Paşa, sanki başına duvvetli bir yumruk yemiş gibi gersemlemiş. — Ben.. Artık nasıl olsa öl- düm, demektir. Bari, şu — velini- Metimin tac ve tahtı kurtulsa. Diye inlemişti. * Ibrahim paşanın kalbi, bu 1z- fırabın ateşlerile inlerken Üçüncü Ahmet bostancıbaşiyı huzuruna telbetmiş, talimat vererek âsilere Röndermişti. Bostancıbaşı, maiyetine yirmi Defer alarak Etmeydanına git- Miş, Patrona Halilin karşısına dikilerek: — Bire ağal.. Na haldir, bu?. Allahtan korkup, peygamberden etmez misin? Ürnmeti Muhammedi, birbirine komı İstersin?. Şevkelü Mendimiz ferman buyurdular.. Hemen dağılun. Şayet dağı- Mazsanız, dlıırınlıî kınp geçirle demişti. 'Pılr::ıu Halil, Bostancıbaşının İ dhdidi tattik edemiyeciğise men kani olmakla beraber :.’*İk bir sükünetle mukabele 3 — Baka, bostancıbaşı ağal.. başım Üzeredir.. Amma Ve lükin, iş işten geçmiştir. Bu- hdlı halkı bir araya topladıktan Sonra, — bunları dağıtmak kolay adir. ve hem, şevketlü efen- niçin telâş buyururlar. Biz ::üirlndın razı ve hoşnuduz. —"l davamız, sadece - vezir ile —.'ldı ve bir de kethüdasiledir. hhıîllnll istemezük. Zira, bun« &. elinde bu âlem, harabe yar- ,.“Bu üç adam bize teslim edi- %febilııı.. yok, eğer teslim ©zse, dağılmayız. P, Vabım vermişti. — “Galrona Halilin bu kat't ifadesi karşısında artık yapacak hiçbir işi kalmıyan bostancıbaşı, tekrar atına binmiş, saraya gelmiş, Et- meydanının — mahşeri — andıran manzarasile âsilerin reisinia ver- diği cevabı padişaha arzeylemişti. Padişah, âsilere bir gözdağı vermek için, ( Sancağışerif ) in Oortakapı önline dikilerek (ümmeti Muhammed ) in sancak — altına toplanmasını emretmekle beraber bu sefer de (Haseki ağa)yı Ete meydanına göndermişti. Fakat, bir saat sonra avdet eden Haseki ağanın getirdiği haber, birdenbire saraya dehşet vermişti. Sancağr şerifin çıkmasından âs'lerin kork- ması şu tarafa dürsün, bilâkis bu defa taleplerini tezyit etmişler: — Sadrazamı, Kethüda Meh- met Paşa ile Kaptan Paşayı, Şeyhislâm Abdullah Efendiyi ve sair otuz yedi nefer kimseyi istemezük, Ya, onların başı.. Ya, bizim Başlarımır.. Cevabını vermişlerdi. ( Arkası var ) Ispanya Ve Akde- niz Sıyasası Bir Kralcı Saylav Hayli Şeyler Söyledi Madrid, 15 (A. A.) — Kortesde, kralcı Romanones, İspınyanın dış sıyasası, Âkdeniz statüsü, Arabistan meselesi, ve Balear adalarının duru- mu hakkında hükümete — sorgular sormuştur. B. Romanones demiştir klı * — Biz İspanyanın nötr kalma- sını İstiyoruz. Fı nötr kalmak için kuvvetli bir si denizx filosu elde etmek umudunu uzün zaman İçin brakmalıyız. Fransanın, İngüterenin, İtalyanın — kuvvetine — dayanmamız gerektir, Bizim için başka çare yok- KuT Göring Varşovada Berlin, 15 (A.A.) — Bay Gö- ring, yanında bir piyade, bir hava eneralı, ve bir amiral ile Mareşal 'ilsudskinin cenaze alayında bu- lunacaktır. Yunan Seçimi Yeni Bir Karar Yüzünden Muhalifler Giremiyecek Mi? Atina, 16 (Husust ) — İntihebatın 9 hazirana talik edildiği hakkındaki kararname Lugün neş edildi. Hükü- metin, iİcabında matltuatın serbestisini tahdit eden bir kararname de kabul edilmiştir. Fakst bu söon karar yü- zünden muhalif partilerin intihabata iştirakleri akim kalacağı sanılıyor. Amerika Bitaraf Vaşington, 15 (A.A.) — Bay Ruzvelt, biraç senato Üyesi ile bitaraf'ık meselelerini görüşmüştür. Cümhur Başka 1, bitaraflık pren> sibi tarafında olduğunu — söyle- mişlir. Rusya - Macaristan Budapeşle, 15 (A.A.) — Mosko- vada bir elçilik kurulması kararlaş- mıştır. Macaristanın Ankara orta elçi- si bay Jungerh Arnoth, Moskovaya, dıiş bakanlığı Özel kalem direktörü bay Marlı say de Ankaraya gidecektir. Memel Ve Almanya Memel, 15 (A.A.) — Memeldeki 4 Alman fıirkası 20 Eylülde yapılacak seçme birge bir liste ile katılmaya karar vermiş'erdir. Ökonomi Kongresi Brüksel, 15 (A.A.) — İkinci öko. nomik Avrupu —kongresi, — Fransiz ayanından B. Letrekinir başkanlığı altında açılmışlır. Artık ihtiyarladım diye yese kapılmayınız... SEKSÜLİN gayp ettiğiniz gençliği DİGM S KA SEKSÜLİN Bozulan sinirleri kuvetlen dirir, yorgun beyinlere ihtiyacı olan tosforu vererek kana gençliğin hararetini AŞILAR. ı(uYUSU_M Krş BEŞİR KEMAL - MAHMUT CEVAT ECZANESİ SİRKECİ Denizyolları İŞLETMESİ Acenteleri * Karaköy — Köprübaşı Tel. 42362 - Sirkeci Mühürdarrade Han Tel, 22740 iİMROZ YOLU KOCAELI vapuru 16 Mayıs PERŞEMBE günü saat 16 da Imroza kadar. “2662,, Mersin Yolu İNEBOLU vapuru 17 Mayıs CUMA günü saat 11 de Mer- sin'e kadar. *2663,, Trabzon Yolu VATAN vapuru 16 Mayıs PERŞEMBE günü saat 20 de Hopa'ya kadar. “2664,, Bandırma Yolu Istanbuldan her Cumartesi, Pazartesi, Salı ve Perşembe günleri Kalkan Bandırma yolu postaları 15 Mayıstan İlibaren saat 21 de kalkacaktır. “2682,, NOVOTNİi Bahçesi açıldı Beyoğlunun en mutoena yeri Enfes Yemekler TAZE BiRA ELİTE KONSERİ SAL İNA Kat'iyyen zarar vermeden teri keser kokuyu tamamen izale eder. Elbise ve çoraplarınızı uzun müddet yeni olarak saklar. İstanbul 223 numaralı posta kutusu S. T. rumuzile 6 kuruçluk posta pulu göndererek bedava mnumu- me İsteyiniz. Dr. HAFIZ CEMAL Dahiliye Mütehassısı 118, Divanyolu Telefon 22398 Cumadan maada her 21044 gün öğleden sonra Son Posta Matbaası Sahibi » R. Kökçü Neşr, Müdürü: Tahir Sayfa 4 En büyük sergilerde 18 diploma 48 madalya kazanmıştır. Böyle güzel dişler yalnız RADYOLİN kullananların dişleridir. Diş tabipleri diyor ki: “Dişlerin ve ağzın sıhhati sabah ve akşam günde 2 defa dişleri temizlemekle kabildir. ,, Radyolin, bilkimya saf kalaylı tüplerdedir. RADY KAŞE NEOKALMİNA Grip - Nevralji - Baş ve diş ağriları » Artritizm - Romatizma İktisat Vekâleti İstanbul Deniz Ticareti Müdürlüğünden : Denizcilere İlân Türk Anonim Elektrik Şirketinin Sarayburnu ile Salacak ara« sına konulmuş olan denizaltı kablosunun tamir edilmek üzere kak dırılacağı alâkadarlara bildirilir. 14 Mayıs 1935 akşamı başlıyacak ve aşağı yukarı on gün #ürecek olan — tamir işi için kullanılacak duba kablo konulmasında ve kaldırılmasında kullanılan arsıulusal mutat - İşaretleri gece ve gündüz taşıyacağından bu yerlerden geçecek gemilerin dubanın yakınından geçmemeleri denizcilere ilân olunur. Bir saat satın almadan evvel Bütün dünyada meşhur REVUE Saatlrinin yeni koleksiyonunu göstermesini saatcinizden isteyiniz. Umumt deposu: İstanbul, Bahçekapı Taş Han 19 Istanbul 7 inci İcra Memurluğundan : Emniyet Sandığına (1000)lira mukabilinde birinci derecede ipotekli olup paraya çevril- mesine karar verilen ve tamamına 2833 lira kiymet takdir edilen Erenköyünde Sahrayıcedit mahallesinde Kayışdağı çavuşbaşı sokağında eski 5, 5, 5 yeni 5, 5, 5, numaralarla murakkam mu- kaddema fazla bahçeli bir Köşk, elyevm maa fazla bahçe bir ahşap ev ila kısmen natamam kâgir bir ev ile tarlanın tamamı açık arttırmaya vazedilmiştir. Arttırma — peşindir. —Arttırmaya — Iştirâk edecek — müşterilerin kıymeti muhammenenin *» 7,5 nisbetinde pey akçesi veya millt bir bankanın teminat mektubunu hâmil olmaları luc eder. Müterakim vergi, tanzifat, tenviriye ve vakıf borçları borçluya aittir. Arttırma şartnamesi 23- 5- 935 tarihine müsadif Per« şembe günü dalrede mahalli mahsusuna talik edilecektir. Birinci arttırması 17-6-935 tarihine müsadif Pazarltesi günü dairemizde saat 14 ten 16 ya kadar icra edilecek, birinci arttırmada bedel, kıy- meti muhammenenin * 75 ini bulduğu takdirde üstte bırakılır. Aksi takdirde son arttırmanın taahüdü baki kalmak üzere arttır« ma on beş gün daha temdit edilerek 2-7-935 tarihine müsadif Salı günü saat 14 ten 16 ya kadar Dairede yapılacak ikinci arttırma neticesinde en çok arttıranın Üstünde bırakılacaktır. 2004 numaralı İcra ve iflâs kanununun 126 ıncı maddesine tevfi- kan hakları tapu sicillerile sabit olmıyan ipotekli alacaklarla diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile falz ve masarife dair olan iddialarını ilân tarihinden itibaren 20 gün zarfında evrakı müsbitelerile birlikte Dairemize bildirmeleri Tâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar, Müterakim vergi, tenviriye ve tanzifiyeden ibaret olan Belediye rusumu ve Vakıf icaresi bedeli müzayededen tenzil olunur. Daha fazla malümat almak İsteyenlerin 9 numaralı dosyada mevcut evrak ve mahallen haciz ve takdirikiymet raporunu görüp anlayacakları lân olunur. (2678) Topçuhbaşı Abdülmümin Ağa Vakfı Mütevelliliğinden Numara Cinsi Semli Mahallecsi Caddesi Ecir m'sill 1324 dükkân Topane Kuümesli Topçular 1157 326 » » » 4 : » Alipaşı medreme çıkmazı 12 " » n Yukarıda yazılı dükkânler 1 haziran 935 tarihinden itiberen birer sene müddetle kiraya verilmek üzere 16-5-935 perşemba gününden itibaren ongün mücddetle müzayedeye konmuştur. Talip o.anlar.ın yüzde yodıbuçuk tominatı müuvakkate ahçesile hergün İstanbul Evkaf Müdüriyetinde mülhak vakıflar kalemine ve yevmi ibale olan 27-5-1930 parartesi anat önbeşe kadar Encü- meni idareye müracaatları.