16 Mayıs 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

16 Mayıs 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Mesleğinizin WNelerinden Şikâyetçisiniz? Nişantaşı Kodaman caddesi Sakarya sokağı S0 No. lı hane avukat Salâhaddinı — Ben avukatlıktan pek gikâyet- çi değilim azizim. Fakat şu Adliye binasının dimdik merdivenleri, beni va den evvel kocatacak, ve kalp hastalığına yakalatacak diye korku- yörüm, İnsanın hergün onları birkaç defa tırmanmıya tahammül edebilmesi için, baldırları ve ciğerleri iyice lde manlı bir tahammül koşucusu olması Tâzım! * Taksim Billurcu çıkmazı Şük- rü bey apartımanı 1No. avukat Kerimı — Ba ukatlık işlerinde d resiye muamelenin alıp yürü şikâyetçiyim azizim. Mahkeme kori- dorları mahgşer — gibi, — Davacılar, Şiküyetçiler hıncahınç. Buna bakanlar avukatlığın doktorluktan — bile kârlı bir meslek olduğumu sanıyorlur. Fakat işin aalı, kazın ayağı öyle değil, bu işin içi bizi, dışı onları yakıyor. Zira kapımızı çalan bötün dertliler, aymi teklifi Meri sürüyorlar : — Vekâlet ücretini davayı kazan- dığınız zaman alırsınız! Bu şerait dahilinde, zaman zaman meslekten ayrılacağım Bile geliyor. * Göztepe, İstasyon caddesi, 134 No. l1 hanede Avukat Sırrı; — Avukatlıktan şikâyetçi değilim, Şikâyet edecek olsaydım, İiseyi bitir- * diğlin zaman da aklım başımdaydı. Girmezdim bu işe. Yalnız, çu adliye binasında, avukatlar için bir yerinin — yokluğundan — müş Bir Şikâyete Karşı Verilen Ceovap Evvelki gün yine bu sütüunda ki- tapçılara mesloklerinin nesinden şikâ- yeti olduklarını sormuş, onlardan bir kaçı, matbuat koöngresi için kitapçılar nDamına seçilen murahhasın kendilerini temsil edemiyeceklerini şikâyot yollu söylemişlerdi. Yine kitapçılardan ikisi buna cevap vererek hulüsaten göyle diyorları 1 — Şikâyetçiler hakmzdır. rahhas seçimi doğru yapılınıştır. £ — Seçime şikâyetçiler de iştirük etmişler ve veçim 23 reylik bir okse- riyetle neticelenmiştir. * $ — Beçilen muralhasın tabi o- mayıp bayi olduğu iddiaları doğru de- gildir. Çünkü o murahhar 96 seneden- beri tabilik yapmaktadır. 4 — Seçimde kazanan sat, temsili vazifesini iyi yapabilmek kaygusile bütün memleket kitapçılarından, mat- buat kongrosline bildirmek için istek- lerini sormuştur. Eski Maarif Binası Eski Maarif Nezareti binası 10 Hazirandan itibaren 40 bin lira mukabilinde Belediyeye geç- miş olacaktır. Belediye bina bedeli olan 40 bin lirayı taksitle ödeyecektir. Mu> Kadın — Haüsan B.!. Bir muharebe çıkarsa artık biz de asker olacağız! SON POSTA Elli Sabıkalı Adam Gece - Yarısı Bıçaklandı ! Bu İşi Bir Karı- Koca Yaptılar Evvelki gece Galatadaki cina- yeti dün haber vermiştik. Vuran da vurulan da sabıkalıdır. Gala- tanın maruf sabıkalılarından Arap Kadri, gece sarhoş olarak, Şef- tali sokağına gelmiş, burada, bir aşçı dükkânı tutan Muhiddinin yanma girmiştir. Muhiddin ba ziyaretten pek hoşlanmamış ve Kadriye iltifat Muhiddinin bu asık suratlığına kızmış, fakat hiç İsti- Finl bazmıyarak, kendine rakı Ikram edilmesini istemiştir. Muhiddin, Kadrinin bu teklif- sizliğine büsbütün kızmış: — Sana rakı değil, su bile vermem !.. Demiştir. Kadri buna kızmış, yumrukla» rile masaya vurmıya başlayınca, Muhiddin ve karısı Nadide asa- bileşmişler, eline bıçağını alan Muhiddin de gelişigüzel Kadrinin vücuduna saplamıştır. Arap Kad- ri de derhal yere yıkılıp kalmıştır. Hâdiseden haberdar olan <a- bıta memurları, Arap Kadriyi Bayoğlu hastanesine kaldırmışlar, Muhiddini ve kendisine yardım eden karısı Nadideyl yakalamış- lardır. Arap Kadri Galatanın sayılır sabıkalıları arasındadır. Elliden fazla tehdit, cerh, sarhoşluk, za- brtayı tahkir, haraç istemek gibi suçlardan maznunen — polls adliyeden geçmiştir. Beyoğlu hastanesinde Kadriye ameliyat yapılmış, yaraları diki- miştir. Hangi Mektebe Gireceksiniz ? — 1935 - 1936 ders yılına şimdiden hazırlanan gençler için her sene olduğu gibi bu sene de bir sütun ayırıyoruz. Ortamektep, Lise vü Yüksek mekteplerin kayıt ve ka- le — noşredecek, gençlerin ve çocuk Bbabalarının müşküllerine cevap vereceğiz. Yakında SONPOSTA'ı tepçisi yöni tahsil hayatına atı- Jacak gençlere soruyor: Hangi Mektebe Gireceksiniz ?. Vapurcular Arasındaki Ihtilâf Devlet Denizyollarının 10 mi- yon liralık kredi alması üzerine vapurculuk şirketi de Ökonoml Bakanlığı nezdinde yeni teşeb« büsler yapmış, fakat müsbet ne» tice alamamıştır. Bunun Üüzerine şirket Idare meclisinde — âzalar — yekdiğerini tenkit eder vaziyetler almışlardır. Bu arada en büyük hissedarlardan dördü müşterek bir takrir ver- mişlerdir. 11 maddeyi Ihtiva eden bu takrirde Devlet Denizyollarile müsavi tutarak ve kapotaj hakkı ölde edilemediği takdirde şirke- tin tasfiyesi İstenmektedir. Şirket meclis idaresi bu takrir etrafında görüşmek — Üzere dün toplantı yapmış, — fakat takriri Imzalıyanlardan ikisi gelmediği İçin takrir üzerinde konuşulama- mıştır. Maamafih dünkü idare heyetin- de de hararetli müzakereler ol muş, şirket müdürü hasta oldu- ğu için vazifesini muavini Bay Rızaya bırakarak ayrılmıştır. Şir« ket müdür muavini verilen takrir- de tasfiye için bir kayıt olmadığını söylemektedir. Maamafih buna rağmen devletin şirketin vapur- larımı satın almasının da — takrir- deki maddeler arasında bulundu- ğunda israr edilmektedir. | 600 Lira Eminönü Malmüdürlüğün- de Yapılan Yolsuzluk Eminönü Malmüdürlüğü xat işleri kaleminde meydana çıkarı- lan yolsuzluk hakkındaki tahkikat devam etmektedir. İşten el çek- tirilen memur — İzzetin — sahte mühür ve imza kullanarak ve bordrolarda maaş sahiplerinin isimlerini tekerar ettirerek yok suzluk yaptığı anlaşılmıştır. Şim- diye kadar tesbit edilen yolsuzluk 4 kalemde altı yüz Hiradır; Kim Vurduya Gitmiş ? Dün Kadıköyünde bir yarala- ma vak'ası olmuş, birkaç kişilik bir grup arasındaki — münazaa bunlardan birinin yaralanmasile neticelenmiş, fakat banu da kimin vurduğu anlaşılamamıştır. Bıçaklı kavga, Seyfeddin, — Imadüddin, Lütfi ve onun kardeşi Turgut aralarında vukua gelmiştir. Yaralanan Lütfidir. ve kendi- sini kimla vurduğunu görmediği için polise bundan şikâyet etmiştir. Tarihi Mabetler Evkaf Müdürlüğü Istanbuldaki mabetleri tasnif etmektedir. Şim- diye kadar Istanbulda (613) ka- dar mabet tesbit edilmiştir. Bun- ların tarihi kıymetlerinin tesbiti için de hazırlanan liste müzeler müdürlüğüne gönderilmiştir. Mü- zeler idaresi bu mabetleri tetkik ettirmektedir. Beraet Kararından Sonra Hüngür Hüngür Ağladı Posta paket memurlarından | Ziyaeddin bir zimmet meselesi yüzünden —uzun — zamandanberi mubakeme edilmekte idi. Düa son muhakemesi yapıldı ve karar verildi. Iddiaya göre Bay Ziyaeddin, bir başkasına — verilmek — üzere Posta idaresi tarafından hususl sürette — kendisine verilen — elli | İiranın yirmi beş lirasını zimme- ; tine geçirmekle suçlu idi. Fakat ek- birçok duruşmalardan sonra bha- kikat belli olmuş, otuz senelik emektar ve ihtiyar memurun saçsoz ve masum olduğuna kanaat getirilmiştir. Ihtiyar memur beraet kararını ahnca hâkimlere teşekkir etmiş ve koridora çıkınca etrafı bütün kendisini tamyanlar ve sevenler tarafından sarılmıştır. Bay Ziyaeddin bu karar ve sevdiklerinin bu samimiyeti kar- şısında heyecana düşmüş, sevinç gözyaşları dökerek hüngür hüngür ağlamıştır. Bir Hileli iflâs Dün ikinecl cezada bir iflâs davasına bakılmıştır. Küçük -ser- mayeli tacirlerden Veli hileli if£ lâstan suçludur. Fakat suçlu Veli: *“Ben iki fabrika İle daima alış- veriş ederdim. Onlar iflâs etmiş- ler, bana malları vermediler. Bu yüzden ben de iflâs etmek mec- buriyelinde kaldım.,, Demektedir. Pazar Ola Hasan Bey Diyor Ki: l tuvaleti -düşünüyorum, tasarlıyorum. «« Ben şimdiden kendime bir asker rengini, biçimini ] ler getireceğim, onlara bakacağım, Ha- . Daha olmazsa Avrupadan modek- ] san B.! Günün Tarihi | Bir İki Satırla Esnafın Yolsuz Sarfedilen Paraları Müşterek esnaf — cemiyetleri bürosu idare heyeti büronun hee sapları — üzerindeki — tetkikatınt bitirmiştir. Tetkikat neticesinde vesaik olmadan sarfiyat yapıldığı, hesapların biribirine karıştırıldığı, usulsüz sarfiyat miktarının 10 bin Hirayı geçtiği görülmüştür, Cemiyetleri murakabeye memu? zevatın da senet mukabilinde kasadan 800 lira para aldıkları anlaşılmıştır. * * * Tramvay Ücretleri Tramvay ücretlerinin 3 aylık tarifesini tetkik edecek olan koe misyon dün işe başlamıştır. * * * Toros Ekspresi Toroa ekspresi dünden itibas ren Ankaradan geçmiye başlar mıştır. * . İki Saylavlık Münhal — saylavlıklara — Fuağ Köprülü ile General Sıdkının namzet gösterilecekleri anlaşı maktadır. * * * Yeni Kontenjan Mayıs ve Haziran aylarındı İstanbul gümrüklerine tahsis edb len kontenjan miktarı gümrüke lere bildirilmiştir. * * * Heyet Gitti Devlet — Denizyolları Genel direktörü Sadettinin başkanlığıne daki heyet yenl vapur almak için dün Avrupaya gitmiştir. Ve > üü el Bulgar Papasları Dün şehrimize Karnaro vapurg ile 50 Bulgar rahip ve rahibesi gelmiştir. Bunlar Kudüste hactan dönmektedirler ve yarın Bulgae ristana gideceklerdir. * * * Temdit Edildi Türk « Bulgar Ücaret anlaği ması bir ay müddetle temdit edilmiştir. Bulgaristanla aramızdâ yeni ticaret anlaşması için yapılan müzakereler devam ediyor. * v * Bulgar Ataşemiliteri Ankaradaki — Bulgar — askerf Ataşesi Kaymakam N. Georgiyelf gerl çağırılmış, yerine Binbaşi Kirll Pop Bozilof tayin olunmuştul. * * * Kapalıçarşı Akıyor Evvelki gece yağan yağmurlar neticesinde Kapalı çarşının Birçolş yerleri akmış, esnaf ummadıklari bu zarar karşısında Belediyeye şikâyette bulunmuşlardır. Hasan B. — Sen hele tuvaletini ha* zırla da muharebo o'ursa ben de cephey? bir cazbant getiririm|