16 Mayıs 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

16 Mayıs 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

Hayvanlar Âleminde Bu Güzel Kedilerle Karacaları Hep Bir Arada Sanmayınız Bu hayvanlar beyaz ve siyahlısı, iki Asya kedisidir, vahşidirler. Diğer üç güzel hayvan da, sarplıklara tırmanan bir karaca ile yavrularıdır. Ve Londra hayvanat bahçesinde resimleri alınmıştır. Tarihin Meşhur Mas_nllarından.. Midyas Eski zamanlardaz Frikyanın Midyas isminde bir kral varmış. Bu kral altına pek düşkünmüş. Kime ne yapsa karşılığını hep altın İstermiş. Arkadaşı ilâh Ba- küse de bir iyilik yapmış bunun Üzerine Ilâh Baküs bir kuvvet vermiş: Neye dokunursa, dokun- duğu şey hemen altın olacak. Evvelâ Midyas buna pek sevinmiş. Karyolasına dokunmuş altın olmuş. Elbiselerine dokun- müş altın olmuş. Sıra kahvaltıye gelmiş. Çatala dokunmuş altın olmuş. Biçağa dokunmuş altın olmuş. Midyasın gözleri de se- vinçten pırıl pırıl yanmış. Fakat mesele yiyeceklere — dokununca onlarda altın olmaz mı., Midyas yiyecek birşey bulamamış. Çünkü ,Meye dokunsa altım olmuş. Der- ken iİçeriye küçük kızı geliyor. Onu okşayım, seveyim — diyor. Fakat dokunur dokunmaz, hemen kız da altın bir heykel kesiliyor. Can sikıntısından — bahçeye inip çiçek koparmak istiyor. Do- kunduğu bütün güller altına dö- düyor. Su içmek Istiyor. Su barda- ginla beraber hemen altına çev- riliyor. Kral çıldıracak gibi olu- yor. Bir taraftan karnı aç, bir taraftan susamış. Kızı karşısında heykel gibi duruyor. Ne yapsın? Hemen koşa koşa Baküse gidiyor. Bu kuvveti elinden alması İçin yalvarıyor. Baklis de gidip dere de yıkanmasını söylü- yor. Midyas hemen gidiyor. Yı- kanıp çıkıyor. Bir saza dokunu- yor. Eve gidiyor. Tekrar her şeye dokunuyor. Bütün altın olan geyler tekrar eski haline dönü- yor. Kızı tekrar insan oluyor. Midyas sevinç içinde... po) l hafta Krallığının yirmi beşinci senesi kutlunanan - İngiliz Geçen Corcua saltanat arabası, kralı SON POSTA Resimli Hikâye —Biliyor musun? Edi ile Büdü evleniyorlarınış. Beni de çağır- mışlar amma.. Bu eski püskü elbiselerle nasıl gideyim? — Ah.. Ondan kolay ne var! şimdi terziye haber göndeririz. Biraz sonra terzi geldi. Kü- çüğünden büyüğüme kadar hep- sinin Öölçüsünü almağa başladı. Fakat sıra duba domuza gelince iş değişti. Terzi. — Bedeain ölçüsünü almak için yetişemiyorum. Dedi. Oradan küçük cırcır atıldı: — Sen benim gagama mezl- renin bir ucunu sıkıştır. Bir ucu- nu da sen tut. Ben dubanın et- rafında uçar, Sana Ööteki ucunu da getiririm, ölçersin!i,, dedi, Arkadaşınıza Sorunuz İki elinden bırakmadan ortasına bir düğüm yapabilir misin ? Tabit arkadaşımız “Hiç öyle şey olur Ipin ucucu — düğümleyin mu ?,, Diye gülecek. O siz bir parça ip alhır, masanın Östüne bırakıramız. — Kollarınızı bağlarsınız ve böylece kollarınız bağlı iken masanın Üstünden ipi alırsınız, ipi elinizden bırakmadan kollarınızı açarsanız ortasında bir düğüm — olduğunu göreceksiniz, Şaştınız. mı? Merak — etmeyin arkadaşınız da bu İşe sizin kadar şaşacaktır. Ellerinin Üstünde Durmak — Ellerinin üstünde uzun za- man — duürabilir. misin? Diye sorunca tabil cevap yine “Hayır,, olacak. O zaman siz #saaatlerce ellerinizin üstünde durabileceğinizi söyler ve hemen uzanıp ellerinizi ayaklarınızın altına koyar öylece durursunuz. Nasıl kolay değil mi?.. zaman Bir Resimde İ!(i_Bilmece ıKurabiyeleriin);l;i_lmek İçin Bunlara Bu Çocukların Bir gün Ümitle Semih dört arkadaşlarını da beraber aldılar. Sabah erkenden gezmiye gittiler. Ağaçlık bir yerde bir gazino gör- düler. Ümitle Semih kurabiyeleri- ni gazinoda bir garsona bıraktılar. Dabha ilerilere değru gittiler. Fa- kat nihayet karınları acıktı. Ga- zinoya dönüp kurabiyelerini ye- mek istediler. Garson da onları bir tabağa boşaltmış masanın üstüne koymuştu. Fakat herbiri bir tarafa dağıldı. Hiçbirl doğru yolu bur Geçen £ Mayıs günlemeçli bilmecemizde biülaci ikramiyemiz olan Maldap, bir mektep çantammı Er- İ çantası zurum — mevkü e | yedisci yube müdürü — Binbaşı Bay Haydar Taşa oğlu Coşkun Taşa — ka- zanımışlır. Talili okuyucumuzla taşta- da bulunan kazananların — hediyeleri posta ile gönderilecektir. — İstanbulda bulunan diğer okuyucularımızın pazar- tesi perşembe günleri öğleden sonra hediyelerini bizzat — idarehanemizden almaları Tâsımdır. İstanbul kız lisesinden 445 Zahide Kür, Buraa kız lisasinden Linci emf 195 Rasime Doğanca, İstanbul 2 inol mektop B-4 de T4l — Cemal, Alpalla — İlkmektep mnıf 4 den 194 Fuat, İstanbul örkek lisesinden 879 Hayri,; Eskişehir Millt- zafer mektebi 146 Zehra, Kadıköy Sen Jozef Hsesi 151 A. Suat, —Kütalıya istasyon ambar müdürü — oğlu Sadi, Beyoğlu 29 uncu mektep 5/A dan 16 Sabri Tekin Bay ve Bayanlar. İstanbul 2 inci mektep 182 Aguş, Fatih ilk mektep E. Eren- berki, İstanbul 44 üneti ilk mektep 3/A dan 68 Mihrünnisa Bayan ve Baylar. Milliye —ilk Erban — Hakimiyeti anf —4 den İstanbul — kas Boya mektabi Kalemi muhasibi 82 Kadri, saplar - girketi kızı Vildan, Ankara sarı kışla 8 inci Leva mülhakı Bay Süleyman kızı Ma- elde, Tatanbul 1 inci mektep 72 Sıdıka, Fakişehir inkılâp İlk mektebi sıml 8 den 279 İbrahim, İstanbul 44 üncü Arkadaşları Haftaki Doğru Halledenler Bulunuz Acaba Nerede ? lamadı. Şimdi eğer siz bu kura- biyeleri yemek isliyorsanız Semt- bin — önündeki ok — işaretinden başlayın. Beyaz yollardan gide- rek kurabiyelere giden yolu bulup işaret edin. Bu bilmecenin birinci kısmı. İkinci kısmı da siz.. Ümite le Semihin kaybolan dört arka- daşını bulup yerlerini işaret edin bize yollayın. Bu iki şeyi de doğ- ru yapanlara güzel güzel hediye- ler yollıyacağız. Bilmecemizi Kilden Heykel Bu model İngilterede bir tep çocuğu tarafından kilden ya- pılmıştır. Sizin de eliniz böyle iş- lere yatkın mı? eeeeneeseDeALAeneLEnASEELAREAREESEREKEAAKA AA SASLAnEArERRELEŞ mektep 73 Rifat Tezen, Ankara Çıkı« yıkçılar yokuşa Necati apartımanı No, 6 da Alper Ahmet Bay ve Bayanlar. Burhaniye Ceza evinde küçük köy- lâ Muharrem — vasitasile Mustafa, Gelcabevi — orla mektep 1/A dan 352 Kadri Turna, Balıkesir 'Telgraf kişesi memuru Bay Tahsin kızı Güzin, ataşı Vali ko- nak eaddesi Yavuz apartımanı — No. 2 de Üzem Özmen, Diyarıbekir Ziya Gökalp mektebi 1/A da Sll Ynaşar, Gelenbevi orta mektep 2/D den 3656 | Arif, Eskişehir Sipahi oğlu Nazif kımı Mebrute, — Divanyolu kuyulu sokak No. 7 de Melih, Koya kıs tatbikat mektebi sınıf $ den 1S0 Yavuz Aytaç, İstanbul 11 inci mektep 8/A dan 140 Samahat Bayan ve Baylar, (Devamı yarın ) Yelpazenin Tarihi Bir gün Çin İmparatorunun kızı Kan - Si bir ziyafete çağırılmış. Fakat bir taraftan havanın sıcaklığı, diğer taraftan fenerlerin verdiği scaklık Prensesi bunaltmış. Yüzünde de maske varmış. Onu gev- şetmiş. Bir taraftan başını, bir taraftan da maskeyi sallayarak yüzünü havalandırmıya uğraşırmış. İşte tarihe göre yelpazo fikri buradan doğmuş.