24 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

24 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Dünya Hâdiseleri Bir Papazın Kehaneti Liyon şehrinde oturan bir cizvit apazı, gaip © Eşya kap- Şıı.Pın. hııhıp çur uzaklarda olsa bi- le manyatizme sa- yesinde bulunabileceği kanaatin- dedir ve kendi yaptığı tecrübe- lerl de — anlatarak — geçen gün Kolmar şehrinde bir konferans vermiştir. Halbuki Bu şehirde bir Aşli Wolf isminde bir adam vardır ki, dört yıl önce 20 yaşındaki oğlunu kaybetmiştir, nereye gitti- ginden haberi yoktur. Hemen papas efendiye — müracaat eder, istediği malümatı verirler papaz da bir Iki gün — düşünme müsaadesi aldıktan sonra adama şu mektubu yollar: “ Oğlunuzun ceseti 1931 yılı nisanının 15 incl gününe doğru Sen nehrinde çıkarılmış ve morgun delâletile Autoy mezarlığına gö- mülmüştür.., Aşil Wolf bu mektubu alınca morg — müdüriyetine — müracaat eder ve Öğrenir ki, bir cineyete kurban — gitmiş, fakat — polisce hüviyeti mechul kalmış olan oğ- lunun cesedi hakikaten Otoy mezarlığında yatmaktadır. Fransız gazeteleri bu hüdise- nin Kolmar: şehrinde büyük de- dikodular uyandırdığını yazıyorlar. * Pııiılı bir apartmanın pen- cerelerini temizlemekte olan bir. hizmetçi kız aA | paneurların — ara- ittikçe güç-| çnda küçük bir leşiyor et parçası bulur, sümüklüböcek sanır, ve muayene için eline alıp bakınca anlar ki, bu sümüklüböcek değill, bir İn- sandan kopmuş küçük bir par- maktır. Hizmetçi kız hemen polise haber verir, gelip bakarlar ve bu defa da apartmanın zemin duvarı önünde tam bir hırsız takımı bulurlar. Anlaşılıyor ki, hırsız apartıma- nın pancurlarını zorlamaya çalı- perken parmağını âletlerinden bi- rine kaptırmış ve can acısı ile her şeyi yerli yerinde bırakarak kaçmıştır. Hırsızlık Bir Doktorun Günlük Notlarından (*) Parmak Ucu Iltihabı “Panaris,, Geçenlerde bir hasta — muayene ettim. Sağ elinin ikinci parmağın- da duyduğu şiddetli sanci sebebile Pazar Kendi kendine tödav! etmeye uğraş- tığı, külde 1sidilmiş soğan vesaire ile temlz tutmadığı bu parmakta açılmış bir ( panarla ) yarası cera- hati parmak — kemiğine — kadar derinleşmişti. Ağrı ve uykusuzluk- da bundan ileri geliyordu. Beşyüzde bir Tripaflavin mahlâlü ile bu yarayı temizledim, Temiz (isterilize) gaz ve pamuk ile pan- sıman yaptım. Dahilen de kanını kuvvetlendirmek için İyot şurubu içmesini tenbih ettim. Yara te- mizlenince otuz yedi buçuğu geçen nteşi düştü, ağrı kesildi, hasta uykusunu uyudu. Ve — kangren tehlikeni geçiren — parmağı da iyileşti. VI Bu netlari kesip sakleyına, yahut bir albüme yapıştınıp kolleksiyon yapı- mir. Sikinti zamanınızda bu notlar bir dektor gibi Imdadımıza yetişebilir. SON POSTA Çonstif gasönLen | Posta İşlerimiz Asrileştiriliyor Artık Tren Ve Vapurlarda .- Posta servislerinin daha mun- tazam bir hale getirilmesi için Da Telgraf Çekebileceğiz çalışmalara devam edilmektedir. Posta nakliyatı yapan vapur ve tirenlerde de posta servlsleri ya- pılması düşünülmektedir. Bu tak- dirde posta nakliyatı yapan vapur- larda bir kamara, tirenlerde de bir kompartıman posta İdaresine tahsis edilecek, bu kamaradaki memur, vapur ve tiren dahilinde posta ve telgraf kabul edecektir. Vapurlarda tolgraflar müşteri le- tediği takdirde telsizle de verilebi- lecektir, Tirenlerde, memur aldığı tolgrafı tirenin ilk uğradığı İstas- yondan çekecektir. Bu yeni tesisat posta İdaresi- nİn 10 para bile masraf yapma- sına ihtiyaç göstermemekte, çünki her vapur ve trende bir pos ta memuru bulunmaktadır, bu memur boş duracağına bu İşi yapacaktır. Haziran — başindan — itibaren resmi dairelerin mektup, telgraf ve paket muamelâtı postanelerde işi çoğaltmış ve güçleştirmiştir. Her postanede bu İş için en az 40 ayrı defter tutulmakta, çünkü İstanbuldaki — resmi — dairelerin sayısı kırla bulmaktadır. — Poşta idaresi her dairenin mektup, tel- graf ve paketini ayrı ayrı defter- lere kaydetmekte, bu kayıtlarda siklet ve tâbi olduğu Ücret tuta- rı da kaydedilmektedir. Bunlar yıl nihayetinde toplanacak, yekünle- rinin üçte birl ait olduğu daire- lerden posta Ücreti olarak alı- nacaktır. Bu kırk defterin tutulmasın- dan başka Paket postanesinde bir de tartma İşi vardır. Bu yüz- den iş çok —daha güç olmakta her paket ayrı ayrı tartılmakta- dır. Bir hamlede birkaç daire ild Üçyüz parça yük ğetirince tartma ve kaydetme İşi akşamlara kadar uzamaktadır. F ırıncıyı Öldüren Delikanlı Geçenlerde Kadıköyün de bir cinayet İş- Dimitri adında bir fı- rıncı — öldürül- müştü. Bu kanlı faclanın suçlu- su olarak kam- beroğlu — Müz- “Küdiköy cinayeti- — İlm adında. bir nia nçfuıu K’:ı- delikanlı yaka- beroğlu Müzlim lanmıştı. Müm- lim birinci müstantik tarafından sorguya çekilmiş ve hakkında tevkif kararı verilmiş tevkifhaneye :hdullıılıtir. Katintak — sorgusu enüz bitmemiştir. Yeni Emniyet Müdürü Istanbul Emniyet müdürlüğü- ne tayin edilen Ankara Emniyet müdürü Salih henüz Istanbula gelmiş değildir. Salih ayın yirmi sekizinde şehrimize gelecek, ay- başından itibaren de vazifeye | başlayacaktır. Günden güne iyileşen ve serileşen posta servislerinden iki görünüş Her Yanda Karga Mücadelesi Istanbulda Bir Mevsimde 4078 Karga Öldürüldü Ekinlere musallat olan bir kara karga Tramvay Faciaları- nın Başlıca Sebebi! Şirketin İddiası Tetkik Ediliyor Tramvay şirketi, tramvay kaza ve faclalarının en mühim sebebi olarak ortaya şöyle bir iddia Atlı : *Tramvayların ön sahanlığında Oniformah zabit ve — polislerle birlikte siviller duruyor. Burası bu şekilde kalabalık olunca, vat- manın kazaya sebep olmaması imkânları azalıyor. Ön sahanlıkta kimse durmamalı, burası vatmana bırakı'malıdır. Belediya bu iddlayı tetkik etmektedir. Eğer şirketin dediği doğru çıkarsa tramvay - motris arabalarımın ön sahanlıklarında kirse dürmacaktır. Komşu vilâyet ve kazalarda şiddetli bir mücadele başladığı için kara kargalar bu taraflara taşınıyorlar. Şehrin bahçelerine musallat oldular ve gün geçtikçe sayıları çoğalmaya başladı. Maamafih Istanbul mintaka- sında da karga mücaielesi vardır. Fakat bu mücadele belediye hu- dutları haricine İnhisar etmekte belediye hudutları dahilinde silâh atmak mümkün — olmadığı İçin mücadele tesirli olmamaktadır. Istanbulda yapılan mücadelede bu haziran ayının başına kadar tam 4078 karga öldürülmüştür. Fakat kargalar çok zeki mah- lüklar olduğu İçin mücadele baş- lar başlamaz mücadele mıntakası haricine — kaçmakta, mücadole mevsimi geçince tekrar gerl dön- mektedirler. Daimi bir mücadele açmakta İmkânsız bulunmaktadır. Çünkü — mücadele, mükelefiyet usulü ile yapılmaktadır. Istanbul ziraat — mıntakasında bu mücadele mevsiminde 4078 kargadan başka 45 vahşi kuş, 1437 domurz, 115 kurt, 348 ça- kal, 227 tilki, 21 porsuk, 35 ya- ban kedisi, 43 sansar, 6 ayı ve 2 gırtlan öldürülmüştür. Çocuğa Göz Koymuş Emin adında elli beşlik bir adam, on dört yaşındaki bir ço- cuğa fena muamele yapmak su- çundan üçüncü ceza mahkmesinde sorguya çekilmiştir. Tik sorgudan sonra da muhakemenin gizli yapı- masına, karar. veri'mi;'ir. Kari Mektubları Tokat Sokakları Ve Toz Geçenlerde gazetenizde Tokat tımızda elektrik fabrikası binasınt başlandığını gördüm ve alâkadaf eldum. Bu münasebetle Tokat hakkında bir şikâyetimi bildirmelk kstiyorum: Tokat sokakları oldukça bar kımsızdır. Su bol olduğu hald sokaklar sulanmıyor, hele — yağ günleri ve rüzgârlı bavalarda düman gibi toz bulutları bütüd eaddeleri kapliyor. Maamafih diğer işler bütüt faaliyetle devam ediyor. Hastant binası bitirildi, yeni mektep bit naları yapılıyor, sıhhi işler tami bir intizam içinde devam ediyori Eğer sokaklarımız da sık sık vt Mmuntazam — gürette * sulanacali olursa, Tokatlıların mühim bif derdi kaldırılmış olacaktır. 'Tokatta Cemal Özyurt Yeni Halde Eski Kabzımal Oyunlarınt? Meydan Kalmadı Yeni sebze hali Temmuzut birinci günü açılacağı için belei diye hazırlıklara başlamıştır. Ya* rından itibaren yazıhane tutanla” rin mükaveleleri yapılacak — ve teminat — akçeleri — alınacaktır. Belediye geri kalan yazıhaneleri kiralamak için bir artırma dahâ yapmıyacaktır. Bu hususta sela* hiyetli bir zat dün bize dedi ki: “— Hal meselesi — bitmiştir Kabumalların gelip — gelmemesi bizi hiç ıllkıju etmez. Hef balde otuz yazıhane kiralanmıştır: O da bize yeter. Tutulmayad dükkânların kiralanması için ikin* el bir müzayede yapmayı aklımız* dan bile geçirmiyoruz. Yeni hal kabzımal dalaverelerine müsaadt edemez. Bu hal hem müstahsih hem şehirli için çok faydalı işlef görecektir.,, Eğlence Ihtikârı Kalkıyor Belediye iktisat müdürlüğ gezinti yerlerindeki — gazinolar! bütün pilâjların tarifelerini sıld bir. surette tetkik etmektedir Pilâjların ve gazinoların kiralarfı vergi miktarları ve müıtcriierli hangi sınıf halk teşkil ettiğinl gözden —geçirmekte ve ayrıcf tahkikat yapıldıktan sonra tarife” leri tasdik edilmektedir. Tarifelef semtlore göre değil, gazino vt plâjların bulundukları semtlere vt kiralarına göre tesbit edilmekt ve asgarl hadde İndirilmektedir. Üüi Nöbetçi Eczaneler Bu gece nöbetçi soraneler yun- ar: İstanbul tarafı: Şehzadebaşında (Ünlversite), Cerrahpaşada ( Şeref Celâl), Fatihte (A. Kemal), Top- kapıda (Nâzım), Samatyada (Rıd- van ), Cibalide ( Necati Ahmet h. Eyüpte ( Hikmet ), Gedikpaşadk ( Asadoryan ), Defterdarda ( Arif k Divanyolunda (Esat), Bahçekapıda (Hüsnü Haydar), Bakırköyünde (Merkoz). Beyoğlu tarafı: Tünelde ( Matkoviç ), - İstiklâl cüddesinde (Kemal Rebul), Galatada (Merkez)ı Şişlide (Şark Merker), Kasımpaşı” da (Yeni Turan), Hasköyde ( Yen! Türkiye). Kadıköy tarafı: Muvake kithane caddesinde (Leon Çubuk* hıyan), Kuşdilinde (Hulüsi Osmanh Böyükadada ( Halk ).