24 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

24 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

24 Haziran SON POSTA Sayfta T mmusua— | —— Dünyada Olup Bitenler TaRkin eei Yüksek Muallim .— ven Türklüğü Tahkir Eden Bütün Vlşel?ikayı Meraka Düşüren Vak'a Bir Kadın Üçüncü ceza hak yerinda es- ki Rus milletinden mühtediye bir kadının duruşmasına bakılmıştır. Davacı Galatada şekerci Hüse- yindir. Suçlu da Galatada umum- hane caddesinde salam imalâtha- nesinde 211 numarada oturan es- ki Rus tabasından Ayşe, eski İsmile Natalya dır. / Suçlu Ayşe ile davacı Hüse- yin arasında çıkan bir münazaada Ayşe alçak Türkler demek sure- tile Türklüğü tahkir etmiş suçlu- nun Türklüğü tahkir ettiği anla- şıldığından ceza kanununun 139, 158 inci maddeleri mucibince bir sene müddetle hapis cezasına çarpdırılmasına ancak hadisede tahrik mevcut olduğundan yarısı indirilerek altı ay müddetle hap- sine, geçmişi sabıkası bulunma- dığından bu cezanın da teciline karar verilmiştir. İçmişler Ve Coşmuşlar Ikinci ceza mahkemesinde en- teresan bir davaya bakılmıştır. Suçlular Aşkan ve Suzan adların- da iki kız kardeştir. İkisi de umu- mi kadımlardandır. Suçları fazla sarhoş olarak kendi'erinden geç- mek ve halka mahsus bir yerde çılgınlıklar — göstermektir. Sava (lddiı)'._yı göre bu ikl kardeş bir gece Fuat adında bir gençle Pa- norama bahçesine giderek bir masayı tutmuşlar ve beraberce İçmeğe başlamışlardır. Iki Bayan İçtikçe neşelenmişler ve neşelen- dikçe içmişler ve... Çılgınlaşmış- lar., Etraftakl müşterilerin sabır hududunu taşırmışlar. Bunun üze- rine polis kendilerini sükunet ve nezakete davet edince bu müda- hale sinirlerine dokunmuş ve za- bıtaya da hakaret etmişler. Şimdi bu suçlardan sOrguya çekilmektedirler. İki suçlu kardeş suçlarını inkâr etmektedirler. Demir Hırsızları Sultan Ahmet ikinci sulh ceza hak yerinde demir parmaklıkları çalan iki adamın daruşmasına bakılmıştır. Suçlular Fatihte çır- çırda oturan Ali ve arkadaşı Burhandır. Suçlular Veznecilerdeki yapılardan çaldıkları demir par- maklıkları Aksarayda oturan ara- bacı Mustafanın arabasile gecele» yin kaçırırlarken Lâleli camli ö- nünde yakâlanmışlardır. Suçlula- rin — hırsızlıkları — anlaşıldığından üçer ay müddetle, fakat cezala- runn teciline karar verilmiştir. İSTANBUL c Gazetemizde — çıkan nun:iıhh bütün mahfuz ve geretemize sittir. * AZI Abone bedeli peşindin Adres değlştirmek 25 kurüştur. Gölen evrak geri verilmez. lardan mes'uliyet alınmaz. Cevap için mektuplara 10 ku Çt ç::?ıl ilâvesi lâzımdır. S Bir Milyonerin Çocuğunu mektesi Hırsızlık için Cinayete Kadar Sürükleyen Âmil Nedir? Brükael, 19 (Haziran) — Pi- erre Nattan hâdisesinin lik mu- hakemesi bugün yapıldı. Mese- lenin esasını bilirsiniz, üç dört gün önce anlatmıştım, isteraeniz birkaç satırla hatırlatayım: Pierre Nattan zengin bir aile- nin çocuğudur, genç yaşında e- fahete - dalmış, ailesinden para alamayınca hırsızlığa koyulmuş, sonra yavaş yavaş cinayete kadar Sürüklenmiş ve Mallocu lâkabını taşıyan metresile Parise giderek, orada tanıdığı madam Herel isminde bir kadını bir randevu evinde — öldürmüş, — mücevherle- rini çalarak (Brükselje kaçmış, metresile — birlikte — tutulmuştur. Şimdi suçunun — hesabını — vere- cektirr. * Belçika mahkemelerinin kuru- mu, Fransızlarınkinden — farksız gibidir, muhakemeyi (2) yardımcısı ile bir hâkim idare eder, cezayı müddeiumumi! ister, kararı 12 ki- şilik bir Jüri heyeti verir. * Hâkim, yardımcıları ile birlik- te (9,20) de salona girdi. Arka- sından müddelumumit geldi, — jürl heyetini teşkil edebtlecek Üyeler daha evvel toplanmışlardı, adları bir torbaya kondu, kur'a çekildi, içlerinden (12) sl ayrıldı ve mu- hakeme uzun süreceği için ihtiya- ten iki tane de yedek seçildi. Böy- lece ayrılanlar jüri heyetine mah- sus yere geçtiler. Mahkeme he- yeti de bu şekilde kurulmuş oldu. * — Suçluları getiriniz! Bu, hâkimin ilk emridir. Silâh- sız iki jandarmanın arasında bir erkek, bir de kadın gördük, iki- si de gençtir, ve temiz giyinmiş- lerdir. Hâkim hüriyetlerini tesbit etti. Sonra : — Oturunuz. ve dinleyiniz, dedi. Bu defa Müddeiumumi kalktı. Hâdisenin hulâ- sasını yaptı, yerine oturdu ve hâkim de sorguya başladı. İlk olarak ayağa —kalkan Pierre Nathan'dı. Karşısındakilerin yüz- lerine bakmıya cesaret edemez gibi, gözleri hep yerde tek keli- melerle cevap veriyordu : Hâkim — Istintak dairesinde, yaşlıca bir kadının gözüne girerek kendisini bir randevu evine yö- türüp orada soymayı evvelâ metresinizin düşündüğünü söyle- mişsiniz| Nathan — Bu düşünce bana da ge'mişti. Hâkim — Fakat Parise gitmeyi evvelâ kim teklif etti ? Nathan — Evvel Malcu, sonra ben... Hâkim— Parise varır varmaz bir muşta satın almışsınız | Nathan— Malou'nun isteği ile. Hâkim — Derken tuzağa dü- şürülecek yaşlıca kadını aramaya koyuldunuz, bir baloda madam (Herel) i gözünüze — kestirdiniz, Suçlular sırasında Malau, jandarmalardan sonra Plerre Nathan, alt sırada müddeinin avukatları kendinizi takdim — ettiniz, tanış- tınız, sonra bir otele çağırdınız, orada — kloroform — koklattınız, boğazını sıkarak — öldürdünüz, mücevherlerini çalarak kaçtınız.. Bütün bunları bana, bizzat am latmanızı isterim.. Nathan — Mücevherleri met- resime götürdüm, aldı ve kür- kün ne olduğunu sordu, otele eldiği zaman kadının arkasında Öldürülen Madam Herel kürkü yoktu, metrcsimin arzusu ile kadının. evine telefon ett'm, beni tanıyorlardı, kürkü verdiler.. Hâkim — Fakat metresiniz, Cinayetten erlesi gün haberdar olduğunu — söylüyor. Nathan — Yanlıştır, saat sonra — Öğrendi. » Hâkim — bu yarım noktada — bir ısrar yaparak — Nathan'ın bu cinayete kadar gelmeden ev- vel kendi — allesi — arasırda birçok hırsızlıklar yaptığını, bep metresinin teşviki ile birçok ufak tefek eşya çalıp sattığını anlattı. Erkek hep önüne bakıyor, kadın inkâr makamında hep başmı sak hyordu. * Ikinci celsede Malou dinlendi. Gerçekte Mari Louis Gerin adını taşıyan bu genç kadın 22 yaşım dacır, başını süsleyen koyu sarı saçlarının pariltısı olmasa, güzel de denilemez, olsa olsa şirin ve biraz da çekicidir: Malou — Parise, kârlı bir İş bulmak için Pierre Nattan ile birlikte gittiğim doğrudur, fakat kendisini cinayete teşvik ettiğim yalandır, bilâkis yaptığını bana söylediği zaman, şimdiki gibi hatırımdadır, kendisine : — Öldürmemeli idin! Dedim. Hâkim, bu sonuncu noktayı Pierre Nathandan sordu: — Doğru mudur? — Evet, aynen, böyle söyledi. Ma'ou tekrar devam etti: — Fakat bir defa olan o- muştu, önlüne geçilemiyecek bir felâket karşisında idim, sustum, Bu münasebetle İddia esnasırda işittiğlm bir cümleye de cevap vereyim: Cinayetten sonra kadının kendi evinde bıraktığı mantosunu aldırttığım İddiası da yalandır. Bunu da bizzat Pierre düşünmüş, kendisi ahp getirmiştir. Muhakeme devam edecektir. Vapuruna Çok Yolcu Almış Bir Vapur Kaptanı Sorguya Çekildi Vapurculuk şirketinin “ Sey- yar ,, vapura kaptanı Celâl, va- puruna fazla yolcu almak suçün- dan mahkemeye verilmiştir. Ikinei ceza mahkemesinde sorguya çe- kilen Celâi kaptan, vapuruna Kösterceden Türk muhacırı almış olduğunu, fazla aldığı 100 kadar muhacırın — sokaklarda — perişan bir vaziyette olduğunu, bu peri- şanlığın önüne geçmek için fazla yolcu aldığını söylemiştir. Ayasofya K üzesi Kültür. Bakanlığı, — müzeler kadrosu arasında Ayasofya müze- sinin kadrosunu da göndermiştir. Burası eskisi gibi maaşları Evkaf- tan verilen dört ve Müzeden ve- rilen iki memuriz idare edilecek- tir. Yalmız Müzenin — idaresine, Âsârı atika müzesi eski yazılar mütehassısı ressam Ali — Sami bakacaktır. Her sene mektebin edebiyat, tarih - coğrafya, riyaziye ve fizik kimya — zümrelerine — kadronun müsaadesi nisbetinde leyli olarak lise mezunları ahnacaktır. Mektebe girmek - İsteyenlerin 25 den bütyük olmamaları lâzımdır. Talipler girecekleri rümreyi tasrih şeden bir istida, sıhhat ve çiçek aşısı .*norları altı fotoğraf, hüvk yet cüzdam ve lise şahadetna- mesinin asılları veya mezuniyet derecelerini gösteren tasdikname ile müracaat etmelidirler. Müracaat zamanının başlan- gici garetelerde ilân edilecektir. Müddet birinci teşrinde biter. Talipler muayyen adedi geçtiği takdirde aralarında talip oldukları zümre derslerinden ve ecnebi lisaolarından müsabaka imtihanı açılacaktır. Lüzum olduğu tak- dirde müsabaka günü de ayrıca ilân edilecektir. Hilâliahmer Hastabakıcılık Mektebi Her sene memlekete faydalı unsurlar yetiştiren mektebe bu sene de yeniden talebe alınacaktır. Mektebin kabul şartları şunlardır: Türkiye Cümhuriyet tebeasından olmak, yaşı 18 den aşağı 30 dan yukarı olmamak, orta tahsilini ikimal etmiş olmak, evli olmamak ( evvelce evlenmiş, ayrılmış İsa çocuğu bulunmamak), sıhhati tam olmak ve boyu 1,52 den aşağı olmamak. Mektep fından —idare — edilir. Tahsil müddeti iki sene altı aydır. lebelerin iskân, iaşe, ilbas ve tedrisatı Hilâliahmer Cemiyetl tarafından temin edildiği gibi Ayrıca cep harçlığı da verilir. Kayıtlar 15 eylül tarihlade ka- panır, Cumadan başka hergün müracaat edilebilir. Mektep Ak- sarayda Haseki caddesindedir. Kabul edilen talebenin beş senelik mecburl hizmeti ikmal etmeden evvel mesleki — terkettiği veya çıkarıldığı takdirde mektep mas- rafını ödeyeceğine dair Noterden musaddak bir kefaletname ver mesi Jâzımdır. Okuyuculara Cevaplarımız Akhisarda müskiralçi Tlilml vamıta- sile Tahir O. Cengize; — Hava pilot mektebi Eski- * şehirdedir. Hava makin'st mekte- bide Istanbulda Yeşilköydedir. Siz henüz Ortamektebi bitirmediğiniz için her iki mektebe de giremez- siniz. Binaenaleyh dişinizi -sıkıp ortr tabslinizi ikmale çalışımız. Sıvaata Tissan'a — Sivil pilot mektebi yok- tor. Yeşilköyde hava makinist, Eskişehirde hava — makiaist ve pilot mektepleri — vardır. Orta mektep — mezauu, tamüssıhha, hüsnüablâk sahibi, olmanız, ve vücodünüzün havacılığa — müsait bulunması lâzımdır. Daha - fazla tafsilâtı 17 haziran tarihli gaze- temizde bulacaksmız. K.K. L mezönu Nezahat İnança: — Ankara Ziraat erstitüsünün kaydükabul şartlarmı 19 haziran tarihli — gazetemizde — bildirdik, Orada daha çek izahat bula- bilirsiniz.