3 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

3 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

1 Halkın Sesi Ayda Kaç Para İle Geçinebilirsiniz? Çapa, Sultaniye sokağı 31 numaralı hane doktor Cemll: — Bence, hayatta — saadetin en büyük sırrı tevekküldür. Bunu bana unuz — hatırlatıyor. Meselâ — ben a yakın para kaza- da bir karım, bir asanem, Lirde hemşirem var. Ve kazancımla onları ancak Idare edebi- llyorum, Hatti borçlandığım ayler da olmuyor değil Hesabımın ildi ucunu bir. araya getiremeyişimin #sebebi de — bittabi görenekten ve bir takım telâkkiler- den kurtulamayışımdır. Başkalarının bizim hakkımızda, düşü- neceği şeyleri, düşünerek, bir. takım İüzumsuz masraflara girmeye mecbur kalıyoruz. ve “ zevahiri kurtarmak , gibi gülünç bir endişeyle harcadığımız bu paralar, mkiya girmemize sebep oluyor. Bu endişeden kurtulabilsöm ve elimde olsa da, bir parça daha mütevekkilleşebilsem, balimden gi- kâyet hiç sebep kalmaz. Fakat bugünkü halde, içimi çek- möden yaşayabilmekliğim, hasretini çektiğim dört yüz lira aylık karanca kavuşabilmeme bağlıdır ! * İçerenköy' Köşklü sokak, 20 numaralı hane, avukat Ragıp: — Bence bugünkü halde hayat, Şikâyet edilecek kadar pahalı değildir. Hattâ o kadar değildir ki, meselâ ben, vergilere verdiğimden daha az para lle göçinebiliyorum. Fakat bumu böyle yazmayın. Çünkü ekuyanlar : — Hayatın ucurluğunu anlatmık için amma misal bulmuş ha! Eğer geçinmek iç'n vergilere verdiği kadar para sarfediyorsa hayat çok pahalı demektir! , diyeceklerdir! * Bakırköy, emrazı akliye ve msabiye haslanesi eczacıların- dan İhsan: — Bu da bizim çapta memurlara ak sual mi yahu? Elimize ne 6 onunla geçiniyoruz unu, bir. çırpıda yüz #uran büyük tüccarlara, re sor. Ö zaman bizim bir a diğı! bir. günde yedi duyarsın klın başına gelir! İnzibat Tedbirleri Polis Kulübelerinin Kapı- ları Olmayacak Yeni Emniyet Direktörü Salih, polls memurlarının daima müte- yakkız bir halde bulunabilmelerini temin için yeni bir karar daha vermiştir. Bu da, şehirde mevcut bütün po'la nokta kulübelerinin kaldırıl- masıdır. Bu kap'ar kaldırılmak suretile, herhangi bir - polisin, noktada uyuyup kalması, yahut girerek — içeriden kapıyı kapatıp oturması, mangal ve saire yakmak suretile — hayatlarının — tehlikeye girmesi ihtimal'eri ortadan kal- dırılmış bulunmaktadır. Bundan başka İstanbuldaki polia noktaları arttırılacaktır. Çocuk — Hasan B.! Bu arkadaşım bana “budala !,, Dedi. Bir Rüşvet Cürmümeşhudu Iki Polis, Para Istemek Ve Almak Su- çundan Dolayı Dün Yakalandılar Emniyet müdürlüğü dün müd- deiumumiliğe rüşvet aldıkları id- diasile ve Mehmet adlı iki polis memuru teslim etmiştir. Mehmet- lerden birisi Eminöuü birisi de Fatih mürettebatındandır. Fatih memuru Mehmet birkaç gnn evvel bakkal Abbasın dük- ânmma gitmiş ve terazisinin bo- zuk ve ayarsız. olduğunu ileri sü- rerek dükkânından almış ve baş- ka — bir dükkâna Sonra da Abbastan bir lira rüş- vet alarak teraziyi kendisine lade etmiştir. Bu iddiada şahitlerin Hadesile tesbit edilmiştir. Diğer Mehmet de birisinden iki lira rüşvet istemiş ve emniyet müdür- lüğünün aldığı tertibat üzerine de cürmümeşhut balinde yakalanmış ve evvelce numaraları tesbit edi- len kâğıt paralar Üzerinde bulun- muştur. Beşinci ve dördüncü müs- tantikler bu iddiaların tahkikine elkoymuşlardır. Bir Bar Artisli Zehirlendi Bir bar artisti, dün yediği bir yemekten zehirlenmiştir. Bu artistin adı, Binnazdır. Bir ara'ık acıkmış, Beyoğlunda bir lokantaya girmiş, yemek yemiş çıkmış, Çugurıoknğındıkl evine gelip biraz oturduğu bir sırada midesinde sancılar başlamış, zehir- lendiğinden şüphe edilmiş ve Be- yoğlu hastahanesine kaldırılmıştır. Lokantacı sorguya çekilmiştir. bırakmıştır. Terfi İsteyen Memurlar Yabancı Dilden İmtihan Edilecekler Maaşatın tevhit ve taadülüne dair olan 1452 sayılı kanunun T inci maddesine göre, bir derece daha, yukarı memuriyete tayin- lerini isteyenlerin, yabancı bir dilden geçirecekleri imtihan hak- kında bir talimatname bazırlan- maktadır. Talimatnameye göre, bu imtihanlar, — senede İki defa, Ünliversitede, yabancı diller mektebinde yapılacaktır. İmtihana Belediye, Kontrol İş ra Hususi Ehemmiyet Verecekmiş Ekmeklerin bozuk ve eksik çıktığı, tuzun, — şekerin, buzun narh fiatından yüksek satıldığına dair halk tarafından yapılan'$şikâ- yetler belediyenin nazarı dikkatini celbetmiş ve bu şikâyetleri bele- diye zabıtası memurlarının vazi- felerini lâyık olduğu önemle yap- Tram vay Şirke ti î/e | -Belediye Tramvay şirketinin tamir ve Inşası mükellef olduğu yolları yapmadığı Belediye tarafından yapılmamı ve parasının tramvay şirketinden alınması kararlaştırıl- mış, Fatih yolunun tamirine de başlanmıştı. Fakat şirket Beledi- yeye yolları yaptıracağını bildir- diğinden yine bu iş şirkete bırakılmıştı. Ancak Belediye Fatih yolunda tamir için S00 lira sari etmiştir. Dün bu para şirketten istenilmiştir. Topkapı ve Samatya yollarında da tam'rata baş'anmadığı, Bole- diyenin bu tamiri şirket hesabına kapınıya başlayacağı da hatır- latılmıştır. Eğer girket bugün tamire başlamazsa, yarın Belediye şirket hesabına tamire girişecektir. —mğir Aî;:ak Yüzünden Bir Adamı Vurdular Dün Eminönünde bir alacak meselesinden İki kişi arasında çıkan bir kavga bunlardan birk Lİn Aağır surette yaralanmasile neticelenmiştir. Vucan Safer oğlu Ali, vurulan Osman oğludur. Vurulanın hayatı -— tehlikede olup Cerrahpaşa — hastanesine kaldırılmıştır. Bir Tecavüzün Suçluları Anjel adlı bir kızı Fenerden sandala bimdirdikten sonra deniz da berbat etmekten suçlu iki aradaşı dün müddel- umumilikçe tevkif edilmişlerd'r. Hay AllahrRazıV Olsun 15 İlkmektep Muallimi Kanun Mucibince Tasfiye Edilecek 3 gsene içinde muvaffakiyet gösteremeyen öğretmenlerin tas- fiyesi kararlaştırılmıştı. Dün kük tür inzibat meclisi toplanmış, 3 sene içinde muvaffakiyet göster-« meyen 15 muallim tesbit etmiş ve bunları Kültür Bakanlığına bildirmiştir. gireceklerden uygun bir harç alınması da düşünülmektedir. lerine Bundan Son- madıkları neticesine varılmıştır. Belediye kontrol işini kat'i? şekil- de halle karar vermiştir. Esaslı tetbirler alınacaktır. Bunun için tetkikat yapılmaktadır. ( Buz meselesi hakkında İçeride dikkato değar bir şikâyetimiz vardır. O da okuna | Dövüşenler, Yaralanalar Fenerde Sıtkı ile Halll kavga etmişler, Sıtkı, yumrukla Halilin dişlerini dökmüştür. 36 Lâlelide Taşhanda oturan İzzet, Zeki, Emin, Ibrahim, Hasan, Cafer, Ismail isimlerindeki arka- daşlar, bir kadın bahsının mlüna- kaşası esnasında kavllaya tutuş- muşlar, neticede Ibrahım, Hasan, Cafer ve lsmail dördü birlikte .İzzet, Zeki ve Emini yaralamış- lardır. Zabıta bu şekildeki iddla zerine yaralama suçlularını ya- kalamıştır. Öz Türkçe Çalışmaları Neyredilen 48 inci — liste 8 İnci sayfamızın, ö inci sütunumurdadır, Oraya bakınız. —Ayrıca - Türk dili araştırma kurumu Genel Sekrelüre lüğünün İatanbula — nakli hakkın daki baber o sütundadır. Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: Hasan B. — ( Ağzımı bozan çocuğa ) | senin kimseye budala demiye hakkın yoklur.l Ağanı bozan akıllı desem olur Ağzını mu? çocuk — Bir budalaya l Hasan B. — Onun zararı yokl mam —I MGK LA TETDAN L MA Günün Tarihi | Bir İki Satırla Bir Muhbir Mahküm Oldu Orhangazi kaymakamı Sait Yöcelin kaçakcı'ları himaye etliği | şeklinde başka imza ile mektup yazmaktan ve lsız ihbaratta | bulunmaktan suçlu jandarma ka- | rakol kumandanı Ibrahim çavuş | 3 ay hapse mahküm olmuştur. Ibrahim çavuş kararı — temyiz etmiştir. î * * * Marinetti Gitti Fütürist Italyan şairi Marinetti | bu sabah 6,30 da Büyükdereden uçakla hareket etmiştir. * * * Yürükali Plâjı Belediye Heybelideki Yürlükali f plâjını yaptırmak İçin blr. müsa« | baka açmıştı. Müsabakaya iştirak edenlerin eserleri tetkik edilmiş, Spor rumuzlu proje birinciliği — Cennet rumuzlu proje İkinciliği © kazanmıştır. Tahsisat — bulunur © bulunmaz plâjın yâpılmasına baş- © lanacaktır. * * w Olgunluk imtihanları Bitti — Lise ve ortamekteplerin ol gunluk imtihanları bitmiştir. Ne- ticeler henüz talebeye bildirilme- miştir. FPugün bütün liselerin kamplara çıkmaları lâzımdır. Ga- latasaray ve — Feyziye lisesinin kampları leylidir. Galatasaray kampını Kilyosta kuracaktır. * * * Hukuk Fakültesinin Imtihanları Hukuk Fakültesinin sözlü im- tihanları da dün bitmiştir. Imtihan neticeleri birinci sımfa temmuzun 3 ünde, ikinciye 6 sında ve üçün« cü sınıfa da 13 Ünde bildirilecektir. * * * Fenlandiya İle Ticaret Mukavelemiz Bakanlar kurulu, geçen ha- ziranda Imzalanan Türki landiya ticaret anlaşı etmiştir. Anlaşma mer'iyete geç- miştir. * * * Atyon - Antalya Hattı Afyon 2 (A. A.) — Bugün Afyon - Antalya — demiryolunun açılma töreni yapılmış, mühendis- ler tarafından büyük bir şölen (ziyafet) verilmiştir. * * * Tokatta Meomleket Hastanesi Yıllardanberi yoksulluğu çe« kilen Tokat memleket hastanesi merasimle açılmıştır. Dahili Haberler burada bit- medi devamı tdüncü sayfada. bozan çocuk — Üyle ise ar- kadaşım akılıdır, Hasan B.| İ