6 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

6 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Hint Denizlerinde Türkler Yazan: M. Turhan Hadım Süleyman -Piri Relas- Morat Rels Kaleye Çekilen Bir Teslim Bayrağı Türkleri Durdurmağa Kâfi Gelmişti Bu dileğin yarattığı münakaşa tzun surmedi, Janın Safer relsle baş başa kalmak veya ağız ağıza konuş- mak emelini beslemiyerek onu uzak- tan görmek İstediğini anlıyan amıral böyle bir görüşte mahzur bulamadı, karısının gönlünü hoş etmek yolunu tuttu. Kaleyi çeviren orduya bir sözü yarmış gibi davranarak çarçabuk bir beyaz bayrak çektirdi. duvar- lar, tırmanmaya savaşan Türkler, o bayrağı görlür görmez didinmelerini bırakmışlardı, hendeklör - İçi kü- melenmişlerdi. Onlar savaşa ara ve- rilmesin! istiyen böyle bir Işareti gö- tünce yakalanmış fırsatları dı feda edecek kadar yüksek duygult yiğite lerdi. En nazik durumlarda düşmanın yakt kazanmak İstoyebileceğini de düşünmiyerek uzatılan eli tutmak, söylenilen sözü dinlemek Isterlerdi. Harpte gösterilebilecek centilmenel- Hiğia en yüksek derecesi olan bu ha. reketi Türkler her yerde ve her xa« man yapmaktan geri kalmamışlar, düşmanlarına bile bile bir çok fırsat- lar kazandırmışlardır. Şimdi de savaşı bırakmışlardı, kaleden ne söylentce- Bini! dinlemeye hazırlanmışlardı. Amiral karısına Safer reisi gös termek için ne yolda davranmak lâ- zım geldiğini kestirmişti. Çektirdiği bayrağın savaşa ara verdiğini görün- ee Janın keltuğuna girdi, kalın duva- fin kenarına kadar geldi, aşağıya doğru eğildi, elini boru gibi yaparak haykırdı. — Safer relsle konuşmak Isterim. Askerlerin arasında bulunan yiğit Türkün heybetli endamı — çarçabuk belirdi ve gür sesi de duvar üstünde tütredi ; — Safer Rels benim. Kiminle ko- Buşuyorum? — Vis Ruva Amiral dö Silveyra e! — Seniniz boğuk çıkıyor da birden tanıyamadım. Ne istiyor! Amiral? — Paşanız benimle düelloya çıka- gak mı, çıkmiyacak mı? Onu öğren. mek istiyorum, — Çıkmıyor — Amlral, — çıkmıyor, Çünkü efendilerin uşaklarla düclle etmesi âdet değilmiş. Bunu sizin bil. meyişinize de gaşıyor. Onlar Gücerat - dilile konuşuyor- lardı. -Aşağıdakilerin hemen - hepsl, pukanıdakilerin de birçoğu bu dill bilmiyorlardı. Fakat Jan, kocasını Türk Amlralına kargi uşak seviyös sindö gören ve bu görüşünü haykır. maktan —çeklameyan Safar Relslia sesini duymakla İçinde tutuşuveren Gzlem ve göresl ateşine dayanamadı, gözünde gerçekten uğşaklaşan kocası We yaptığı uzlaşmayı tehlikeye düşü- Pecek bir heyecanla hemen oraya gömeldi: — Ruml - diye haykırdı « Burada ben de varım ve sesinin! Işitiyorum. Safer rela, unudulmuş günlerin ve maceraların bu billar sesini duyunca birden irkildi. Bir taraftan kıza ael- makla beraber bir taraftan da onun kardeşi ümiral dö Suzanın şu vle Rus - va İle kurdukları tuzağı hatırlıyarak heyecanlandı. — Ya, dedi, demek siz de bize ok atıyorsunuz, kızgin su döküyorsunuz. Halbukl bir yıl önce bize candan dost görünüyordunuz. Ne çabuk bizi unut- tunuz? Kendinl hendeklere, sevgilisinin se- sinl ta boşluğa atmamak - İçin büyük bir iç zahmeti çeken Jan yal- yarır gibi cevap verdir — Unudulan benim Rumi, Bize hücum eden de sensin, Buraya vost olarak gelsen olmaz mı? O vakit zev. elim seni bir kardeş gibl karşılardı? — Zevcin mi?. Demek evlendia ha küçük?.. Kime vardın bakayım? — Vis Ruvanın eşi olmakla bah- tiyarım, — Yakında dul kalacaksın küçük. Keşti acela etmeseydin? ee Tünrimin latediği olur Rumi?,. —— — — — w Tefrikamızın İkinci Kısmı Pirl Reis Tefrikamızın — birinci bitmek üzeredir. ' Ondan — sonra Pirl Relsin seferi başlıyor. Pirl Reis, Türk denizcilerinin en Ünlü- lerinden ve —Akdenizin bellibaşlı hükimlerinden Kemal Reisin yeğe- nidir, Hind denişine doğru yaptığı sefer, heyecanlı hâdiselerle doludur ve gerçekten romandır. Telfrikamını başındanberi oku« z_ıwyınlıı İkinol kınmı takip ede- ilirler. Çünkü bu kısım başlı başına bir tarih sayfası ve bir destan parçamdır ve çok heyecanlıdır. kusmı Ben herşeye göğls veren bir kadınım. Amiral dö Silveyranın sabrı, taham- kazandığı karşı- Acısını karısının gittikçe başka #özleri yüz kat haykıracaklarını oranlıyordu. Bundan Gtürü araya girmek istedi, karısının son sÖzüme Saferin cevap vermesine engel oldu, Bağırdı: — Sevgill karım Jan sizin İğrenç bir. mahlük olduğunuzu — söylüyor. Ekmeğini yoediğiniz Bahâdir. Şahın hazinelerini çalarak savuşmanız da karımın — sizi iğrenç görmesini haklı gösteriyor. Fakat yakında bu hazine- lerinde hesabını bana vereceksiniz. Ve karısına dönüp sert sert söy- lendl: — Bir (kelima daha ağrzınızdan çıkaran bozuşuruz. Deminki durumu- nuzla buradaki haliniz hiç te uygun düşmüyor. Aklınızı başınıza alınız. Ayni zamanda ayağa kalkmıştı, karısını da kaldırmıştı, beyax bayrağın indirilmesi emrlal veriyordu. Fakat © telâş ve o kızgınlık arasında Safer Reisin cevabı da kulaklarına çarp- iyordu. Yiğit Türk şu kargılığı gönder- mişth — Karınızı ekaik söyletmişsiniz Amiral, hazinı şipe gelinciye kadar Göğreneceğiniz daha m var neler, ÇArkası var) Zafranboluda Peçe ve Çarşaf Kalktı Zafranbolu, 5 (A.A)— Kadım- lara peçe ve çarşaf için beledi- yenin verdiği mühlet bittiğinden peçe kalkmış çarşaf da yerini mantoya bırakmıştır, Rize Saylavı Karakösede Iğdır, 4 (Özel) — Rize saylavı Akif şehrimize geldi. Bir müddet kaldıktan sonra Karaköseye gitti. İktısadi Ve İçtimat İlimler Enstitüsü Geçen yıl, Üniversitede, Hu- kuk fakültesine bağlı olarak ku- rulan iktısadi ve içtimat ilimler enstitüsü talebe için çok faydalı olmuştur. Bu.- Itibarla, bu ders yılı için, yenl - ilâvelerle, faa- liyete geçecek olan bu enstitüye, Hisan bilmek şartile, her hukuk talebesi girebilecektir. Tetkik Gezisine Alt Broşür Anadoluda, Üniversite, içtimat veriktisadi ilimler enetitüsü namı- na bir tetkik gezisine çıkan pro- fesör Kesler ile doçent Muhlis Ete bu ay sonunda avdet ede- gekler ve seyahatlerine nit bir broşür yazacaklardır. 4 SON POSTA İran Dış İşleri Bakanı Şehrimizde Ankara, 5 (A.A)— Cenevreye gitmek Üzere Türkiyeden geçmek- te olan İran diş işleri bakanı Kâzmli han bu sabahki Toros ekspresile Ankaraya gelmiş ve durakta diş İşleri bakanlığı ve Iran büyük elçiliği Heri gelenleri tarafından karşılanmıştır. Dış işleri bakanlığı genel sek- reter vekili tarafından öğle Üstü Iran dış İşleri bakanı şerefine Anadolu kulübünde bir şölen ve- rilmiştir. Kânm! han bu akşamki Anadolu ekspresile Istanbula yit- miş, durakta selâmlanmıştır. Komşu ve dost memleketin dış İşleri bakamı İstanbulda — bir gün kalacak ve yarın akşamki ekspresle Avrupaya gidecektir. Belediyeler Bankası Genel Kurulu Dün Toplandı Ankara, 5 (A.A) — Belediye- ler bankası genel kurulu bugün danıştay bayındırlık dalresi baş- kanı B. Ali Rıza Sun'un başkan- lığında toplanmıştır. Genel kurul, yönetim kurulu ve mürakip ra- porlariyle bu hesap devresi bilânço ve kâr, zarar besabını İnceliyerek müzakereden sonra, safi kârdan sermayeye ayrılması lâzım gelen 28,819 liradan yirmi bin İiranın fevkalâde ihtiyat akçesi olarak ayrılmasına, raporda gösterilen safi kârın nizamnamenin 56 ıncı maddesine göre dağıtılmasına, 935 yılı hesap devresi için de em- ki mürakip avukat B. Ihsanın se- çilmesine karar verilmiştir. İsveç Kralına Gönde- rilen Başsağı Telgrafı Ankara, 5 (A.A.) — Yiğenleri Belçika Kraliçesi Astridin acıklı ölümü dolayısile Relslcumur Ata- türk'ün İsveç Kralına gönderdiği başsağı telgrafı ile buna gelen cevap aşağıdadır: Yiğenleri Belçika — kraliçesi majeste Astirdin ölümü dolayıslle majesterlerile yüksek ailelerinin uğradıkları acıklı keder karşısın- da en samimi başsağılarımın ka- bülünü majesterinden rica ederim. Kamâl Atatürk Çok nazik — başsağılarından dolayı İçden teşekkür ederim. Güstav Parti Kurulu Toglgıdı stanbul, 5 (ALA) — C. H. P. genel sekreterliğinden: C. H. P. genyön kurulu haf- talık toplantısını İstanbul - ilyön kurul kurağinda yaptı. Nevşehir ilçeyön kurul baş- kanlığına seçilen general Hakki Sütekinin ve Erzurum ilyön ku- rul Üyeliklerine seçilenlerin ödev- lerini onayladı. Antalyanın uran teşkilâtındaki değişiklikler seriç ilçe kongresl- niü yenilenmesini ve Samsun il ve ilçesindeki partl örkütü içinde gerekli görülen değişiklik önerge- sini kabul etti. Önümlüzdeki cum- huriyet bayramını kutlama için bir komlsyon ayırdı. İnkılâp Enstitüsü Kuruluyor Üniversitede teşkiline karar verilen İnkılâp Enstitüstü bu ders yılı başına kadar kurulmuş ola- caktır. Enstitünün seminorerine olan kitaplar getirtilmek- tedir. e Spor : Birincilik Maçları Bugün Iİzmir Ve Samsun Birincileri Karşılaşıyor e İzmirde Türkiye şarpl şampiyonları şerefine verilen ziyafet Bugün Taksim stadyomunda 935 mevsimi Türkiye futbol birin- ciliklerinin dömifinal maçı İzmir Altınordu kulübile, Samsun 1d- man yurda arasında yapılacaktır. Türkiye futbol birinciliği nl- hat maçının İstanbul ile İzmir arasında oynanması akla en uy- gun gelen bir yoldur. Samsun takımı hakkında farla bir şey yazmamıza imkân yoktur. Futbol- da birbirini takip eden sürprizler ve bugünkü maç da bizi aldat- mazsa her halde Türkiye birinci- lik maçının son oyunu İstanbul e İzmir arasında olacaktır. Atletler Çalışıyor Altncı — Balkan — oyunlarına iştirak etmek Üzere Göztepede kampa giren atletlerimiz iki gün denberi Idmanlarına muntazaman devam — etmektedirler. Harırlık kampı programı şu şekilde tespit edilmiştir. Uyku Kalkmak Kahvaltı Antrenman Öğlı yemeği Antrenman 15.00 Akşam yemeği - 19.00 Atletlerimizden bir kısmı sa- bah ve akşam idman etmekte- dirler.. Yağlı Güreş 21.30 6.45 7.10 10.00 11.30 Şehreminiıiıi'; Önemli Mü- sabakalar Hazırlandı Son Postanın açtığı yağlı gü- reş müsabakaları bütün memle- kette ilgi ile karşılanmıştır. Şimdi yer yer güreş müsabakaları tertip edilmekte, bunlardan ekserisinde de Son Postanın tavassutu lsten- mektedir. Ekserisi Hava Kurumu için yapılan bu güreşlerde de Son Posta elden gelen yardımı yapmayı bir ödev bilmekte Bildirildiğine göre Şehreminl Hava Kurumu da önemli bir yağlı güreş müsabakası tertip etmiştir. Bu müsabakalar bu ayın sekizinde — yapılacak ve ©o gün saat 15 te başlayacaktır. Kara Ali, Tekirdağlı Hüseyin, Molla Mehmet gibi şöhretli pehlivanların katılacakları bu müsabakada teşvik amacı da görüldüğünden kaza- nanlara mükâfat verilmesi karar- laştırılmıştır. Başa güreşen'erden galip gelene 100, başaltına 50, büyük ortaya 30, küçük ortaya 20, desteye de 10 lira verllecektir. Müsabakalarda hakemliği Suyolcu Mehmet pehlivan yapacaktır. Türkiye Şarpi Birincilikleri Izmir ( Spor muhabirimizden ) — Türkiye yelken birincilikleri Izmirin Karşıyaka koyunda yüz- lerce yelken meraklısının gözleri önünde üç gün büyük bir alâka ile devam ederek sonuçlanmıştır. Bu yarışlara başlanırken Istanbu- lun en iİyi yelkencisi Demir Tur- güdün — karşısında İzmirli Refik gibi çok değerli bir rakip vardı. Türkiye yelken birinelliği bu iki şarplci arasında taksime uğraya- cağı kanaatl vardı. Yarışlara, federasyondan gelen murahhas Bay Rızanın tertip ettiği prog- ramla başlandı. Tlk gün büyük bir talihsizlik eseri olarak İzmirli Bay Refiğin şarpisi büyük bir kaza geçirerek bozulmuş, Demir Turgutla Istan- bullu Bay Şeref rakipsiz olarak müsabakalara devam — Imkânını bulmuşlardır. Ücç gün devam eden müsaba: kalar sonunda Demir Turgut (le- tanbul ) birinci, Şeref ( Istanbul ) ikinci, Ârif (Izmir) Üçünecü olmuş- tur. Bay Demir Turgut, sülün gibi şarpisile 357 puvan kazanmıya muvaffak olmuştur. Müsabakalardan sonra İzmirin deniz kulübü, Kordondaki deniz kulübü binasında şarpiciler adına bir eğlence tertip etmiş ve Tür« kiye şampiyonu Demir Turgutun madalyası merâsimle kendisine verilmiştir. Diğer derece alan şarpicilere de madalyalar verik miştlir. HeeeanesaneceereaeneLer AA rAAAeeaaaAemRacanEReRanenERaaa İstanbul 7 inci icra memur- luğundamı Aroavutlukta gâhi meçhul olan — Panayot Vangelet Aspirinin temellükünde Olimpiya: nın Üsküdür birinol Noterliğinden reseü tanzim esilmiş 90 Şubat — 999 tarihli ve 29- 788 numaralı Noter senedile ölü Panayot zimmetinde alacağı olan 2000 İiranın temini zımnında mezkür Noter senedi İoraya vazedilerek bihas- bilverase hakkınızda — yapılan takip Üzerine tarafınıza tebliğ olunan İora emri ikametgâhınızın meçhul olması hasebile tebliğ edilememiş ve ilânen tebliğine karar verilmiştir. Tarihi ilândan — itibaren nihayeb bir ay zarfında borcu ödemez ve bü müddet zarlfında tetkik merciine veya ait olduğu mahkemeden icranın gerl bırakılması hakkında bir karar getiril medikçe cebri iera müddet zarfında İcra ve İllâs K. num Tt ünoü maddesine tevfikan malbeya” nında bulunulması ve bulanulmadıği takdirde —icra iflâs —K. nua 761001 maddesine tevfikan haple ile — tazyik olunacağınız. ve hakikate muhal be yanda bulunulursa yine hapis ile ct zalandırılacağınız. ma'ümunuz - olmak ve icra iflâr K.nun 32 inci madde- sine tevlfikan tanzim ve tebliği muk” tezi iora emri tebliği makamına kaii — olmak ı?ııı ilânen tebliğ olı'ıııı(“"zı mukim ve ikamet- varisl