6 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

6 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

4 Sayfa MAHKEMELERDE Çocuk Düşkünü Mü Dersiniz ? Insanlarm her sahada bitip tükenmiyen davaları arasında, hükümleri (o verilemiyecek kadar karışık ve garip olanları var. Nitekim, mahkeme koridorla- rında bana dert yanan Bayan Nedimenia davasını okuduktan sonra bir büküm verebilmekte haylı zorluk çekeceksiniz kanaa- tlüdeyim. Hırkalşerifte 3 numaralı evde oturduğunu söyliyan Nedime, yir- mi yedi, yirmi w.xiz yaşlarında olgun bir kadın. Sevgililerine nazlanan kadın- ların sahte dargınlığını andıran tath ve sevilmi bir konuşması var. Şapkasından, O iskarpinlerine kadar her şeyi, temiz, yeni ve zarif, Belli ki, ince zevkine uygun kılığa girebilecek kadar müreffeh, Yüzünün alıcı güzelliğine de bakınca insan feleğin ona karşı gösterdiği (o cömertliğe gıpta et- mekten kendini alamıyor. Fakat ben onun, bu zahiri mazhariyetler altında gizlenen İç- yüzünü. öğrenince de, görünüşe aldanmıya bir daha tövbe ottim. Bayan Nedime evliymiş; hem da üç senedir. Ve bu Üç sene, karı kocanın biribirlerinden bık- malarına değil, biribirlerine kan- malarına bile kâfi gelmemiş. Geçenlerde çenesi düşük bir fltnaci ona, kocamnın ihanetini habörlemiş. Bu umulmadık haber, biçareyi şüphenin, kıskançlığın uçurumuna yuvarlamış. Ve yaptığı tahkikat neticesin- de de, kocam hakkındaki şüphe sini bir kanaat haline getirmiş.. Kocası, uzun zamandır, genç bir dulun evine devam ediyormuş. Kadın, kocasını inkâr edemi- yöcek bir vaziyette yakalamak İstemiş, (günün (birinde de istediğini yapmış, ve kocasım, dul işden evinden çikarken yakalamış. Fakat bu tesadüf, erkeği, ka” rsnın tahmin ettiği kadar şaşırt- mamış. Ve o, karsın süküte davet ederek: — Sana, demiş, her geyi an- lstacağım. Ve o zaman hakkımda verdiğin hükmün hakikatten haylı uzak olduğuna sen de -İnana- caksın! Ve oturdukları bir pastane köşesinde, karısına, hayatının bu gizli tarafını anlatmış: O, karısının şüphelendiği dul kadınla, (o vikâhlanmadan önce tanışıyor ve konuşuyormuş. endisile evlenişlerinden bir aysonra ondan bir çocuğu doğ- muş, Ve kadının açtığı dava ne- ticesinde mahkeme onu, çocuğuna bakmıya mecbur etmiş, Şimdi kadınla aralarında ne bissi, ne maddi hiçbir münasebet yok muş. Ve o kadının evine sade- çe çocuğunu görmek İçin gidi. yormuş. Fakat erkeğin gösterdiği bü- #in delillere ve ettiği bütün yeminlere rağmen kadın, bu söz- lerin doğruluğuna inanmamış. Çünkü kocası, çocuğunu ara- da bir görmekten vazgeçemiyor« muş. Bu Itimatszlık kandını mah- kemeye baş vurmaya mecbur etmiş. Şimdi o, bu ayrılık davasının peşinde koşuyor. Fakat erkek karısına karşı maddi manevi sadakatini mah keme huzurunda ısbat edeceğine kanimiş. Anadoluda Pırıl | Pırıl Parlayan IlçeMerzifon| gere Merzifon, ( Özel ) — Buranın havası, suyu kadar kasabanın kendisi de güzeldir. Iki tarafı ağaçlarla gölgelenmiş geniş, düz- gün cadde çarşı içini boydan boya süslemiştir. Içinde her türlü çiçek yetiştiren park kasabaya başka bir güzellik vermektedir. Saat kulesi zarif bir san'at ese ridir. Gece, bol elektrik ışıkları altında Merzifon pırıl pırıl parlıyan bir gerdanlık gibidir. Halkın Belediyeden en büyük dileği Merzifona da bir Atatürk heykelinin konulmasıdır. Burada gençler bitmez bir gayretle çalış maktadırlar, Halkevi faaliyeti halkı her yönden sevindirecek bir du- SON POSTA FEN Namik ole 5 Merzifon parkı yasak edilmiştir. Bu yıl Mezrifon- da kavun, karpuz bolluğu vardır, rumdadır. Peçe, çarşaf gibi şeyler Urayca Nazilli Köylerinde Tetkikler : Arpaz Köyünün Kuruluşu Ve Bu- günkü Hali Nazilli, (Özel) — Arpaz köyü | işleyen bir su değirmeni vardır. bir sıra tepelerin eteğindedir ve uzun bir köydür. Köy 150 baneli 500 nifasludur. 1 bakkal, 2 fırın, 7 kahve, bir cami, bir mesçit ve eskiden kalma medreseler vardır. Arpaz köyü 100 seno evvel kaza imiş. Daha sonra nahiye olmuş, bugü de bir köy halinde- dir. Köyde gayet geniş 7 tane mezarlık vardır. Bu mezarlıklarda köyün geçirdiği devirlere ait ya- nlar göze çarpmaktadır. Burada “ Feodalite,, devrinin canlı bakayası mevcuttur. Köyde muazzam şato enkazı ve eski şeklini tamamile muhafaza eden derebeylik evleri va derebeyinin şahsına ait olan beş katı kule mevcuttur. Kulenin hiçbir penceresi yok- tur. İçinde sağlam odaları ve munturam bir hamamı da vardır. Bugün bütün bu şato evleri, kule ve saire Arparın zenginle rinden Rizanm elindedir. Köyün doğusundaki tepe çok eski devirlerin bakayası ile dolu- dor. Şarki Roma imparatorluğu parçalandığı sıralarda “Harpazos,, isimli bir jeneral askerlerile gelip bu tepede yerleşmiş. Zamanla burası bir merkez olmuş. Köyün lsmi olan Arpaz da buradan kak mıştır. o Tepede gayet o büyük koşma taşlardan surlar, su yok ları, tiyatro ve salre ankazı var: dır. Mektebin bahçesinde yekpare mermerden zeri İşlenmiş bir lâhit vardır. Arpaz köyü Hamam, Cedit, Ablan diye üç mahalleden ibe reltir. Geçimleri pamukculuk ve hububattır, Köyde Cumm günleri pazar kurulur. Pazar yeri köy zeuglule rinden Mehmedin tapolu mülkü- dür. Pazar parasını da o &lır, köy sandığına yalnız zephiye ri sumu ve salre kalır. Köylüye aç- tarlmış olan su arığıda evvelce Mehmedin emrinde idi. Yalnız onun yüzlerce dönüm arazisi su lanır, arığı her sone köylüler artırdı. Bu yıl yeni köy heyeti arığa el koydu. Ve sulama Ücre- ti olarak dönümden 50 kuruş alk miya karar verdi. Şimdi bu arığın suyile Arpaz ovasında (1300) dö- nüm pamuk tarlası sulanmak- tadır, Köyde Akçaydan gelen su ile O da Mehmedin elindedir. Yeni köy kurulu ve muhtar bu değir- meni de köy menfaatine ele almak istiyorlar. Arpazın ciyarında bir tag ocağı vardır. Hükümetin yol işlerindeki taş İhtiyacı buradan temin ediliyor. Köyde, Zıraat Bankasına bağlı bir Zirai yardım |. kooperatifi vardır. Evvelce köy zenginlerine borçlanan köylü şim di bu kooperatiften çok yardım görmektedir. Hele Zıraat Banka- Sına olan borçların 15 senelik taksite © bağlanması (© köylüyü pek sevindirmiştir. Köyde 12 yıldanberi üç sınıflı bir muallimli bir mektep ve elli kadar talebesi vardır. Sındırgıda Bir Kadın 8 Ay Evvel Ko- casını Öldürmüş Ve Gömmüş Sındırgı (Özel) — Armutlu köyünden Ali oğlu Mustafa adlı bir adam bundan 7-8 ay önce kaybolmuş, aranmış bulunama- mıştı. Nihayet bu adamın karışı Hamide tarafından öldürüldüğü ve evlerinin civarındaki bir hen- değe gömüldüğü anlaşılmıştır. Ceset gömüldüğü yerden çe karılmış, Hamide suçunu itiraf etmiş ve tevkif olunmuştur. Nöbetçi Eczaneler Bu gece nöbetçi eczaneler çun- lardır: Küçükpazar (H. Hulüsi), Alemdar (Esat), Beyazıt (Belkıs), Şehzadebaşı ( Asaf ), Fener ( Vitali ), Aksaray (Etbem Pertev), Karagümrük (Suat) Şehremini (Nâzım), Kadıköy (Al4- sttin ve Rıfat), Samatya (Ridvan), Bakırköy (Hilâl), Beşiktaş (Recep) Sariyer ( Nuri ), Hasköy ( Yeni Türkiye), Kasımpaşa (Yeni Turan), Büyükada i), Heybeli (Yusuf), Üsküdar ( Ömer Kenan ), Beykoz (Beykoz), Paşabahçe (Paşabahçe), Anadoluhisarı o ( Anadoluhisarı ), Rumelihiarı (Rumelihisarı), Emin- önü (Agop Minasyau), Şişli (Halk) Beyoğlu (Takatm, Beyoğlu), Galaza (Mişel Sofronyadis Yalvaçta yeni yapılardan birl Yalvaç Yeni Yapılarla Güzelleşiyor Yalvaç, (Özel) — Burada son yıllarda bir yeni yapı faaliyeti göze çarpmaktadır. Bir çok yeni binalar yapılmaktadır. Yeni bina» lar kârgir olarak inşa edilmekte ve plânlı yupılmaktadır. Caddeler- genişlemektedir. Yalvaç her gün biraz daha güzelleşmektedir. * İğirdir gençleri buraya gek mişler bir müsamere vermişler, İ birde maç yapmışlardır. Bandırmada Orta Okulun Kapanacağı Haberi Teessür Uyandırdı Bandırma (Özel) — Iki yıldan- beri hususi olarak idare edilen Orta okulun bu yıl kültür bakan lığı idaresine geçeceği umuluyor- du. Fakat okulun kapatılması ka- rkrlaştırıldığı duyuldu ve bu ha- ber büyük bir teessir uyandırdı. Bandırmalılar okulun Kültür ba- kanlığı İdaresine geçmesini ve kapanlmamasını rica oetmekte- dirler. Tayyare Alacaklar Bursa (Özel) — Istanbul şo- förlerinin ayda bir Ilra vermek suretile bir uçak alacakları ha- beri burada ilgi ile karşılan- Buştır. Bursa şoförleri de bu yok da bir teşebbüs yapmışlardır. Adapazarında Hal Adapazarı (Özel) — Uray te rafından güzel bir sebze ve mey- va hali yaptırılmaya başlanılmış- tır. Yapı üç aya kadar bitecektir. Bursa Şoförleri De Bir | NİŞLERİN Insanın Samimiyeti Nasıl Anlaşılır? Bir genç için en büyük me sele, kendisini sevdiğini zannet- tiği adamın sevgisinde samimi olup olmadığını anlamaktır. Her erkek her rast yeldiği kadına aynı sözleri söyler, ayni Wifatları yağdırır. Bir kızla hep tanışan erkek onu sevdiğini, ölün“ elye kadar da seveceğini sövle Peki amma, bu sevginin ö güsü nedir? Ve bir kıza sevgisini den bahseden bir gencin hislerini deki samimiyeti nasıl ölçmelidir ? Her genç bu suallerin cevabıni buluncaya kadar, tereddüt, şüphe ve azap içindedir. Sever, sevdiği derece sevilmek ister. Fakat ka #ısındakinden emin değildir. Bigadan A. Ozan imzasile mek* tup yazan genç kızında d budur. Bir gençle sevişiyor, fakal erkeğin sevgisinden emin değildir, Emin olmak için ne yapsın? Zeki bir kız için birçok ölçü- ler vardır. Erkeğin kiza karşı aldığı vas ziyetler, yaptığı teklifler, söyledi ği sözler, onun niyet ve düş celerini okadar açik bir sureti meydana vurur ki, hassas ve zel bir kız nâdiren aldanır. Aldananlar, safdillerdir, aldan# mak ve-inanmak ibtiyacında olan- ladır. Gönüllerinizi tam vermç4 den evvel, karşınızdakinin gönlüt nü muayene ediniz. Eğer oradâ size ayrılmış bir yer olduğunü görürseniz, o vakit ona garılınış » Vanda 8. 0. 8. Beklediğiniz kızım son meki tabu bir nevi uzaklaşma İşaretidir, bu kız, mektebi bitirinciye k, sizinle <> bağlı kalmayı (fay bulmuş. Hayatını kazanmaya baş layınca sizden yüz gl Bunu daha mer az daha uzaklaşmasınâ sebebiyet vermektir. Bence dep* hal evlenmeyi teklif ediniz. Rodi dederse, mahkemeye (müracaaf ederek tazminat isteyiniz. * Kakielide U. e ii Bu sizi se Fakat Menam yoktur. Men eleyi halletmek için onu resmeğ isteyiniz. Hem siz dertten kur tulmuş, hem de onu şupbedeğ kurtarmış olursunuz. , TEYZE » amenna RENK NN RE Bir Doktorun Günlük —Çoma. Notlarından (*) anaris( Parmakiltihabı Muayenehaneye gelen bir hastam baş parmağındaki ağrıdan şikâyet ediyordu. Geceyi uykusuz o geçirmiş, (37,5 derece ateşi vardı. Başı ağrıyordu. Sağ parmağındaki ağrı koltuk altı na kadar devam ediyordu. Çamaşır yıkarken baş parmak tırnağı zedelenen ve kanayan bu | kadın bastamda bakımsızlık yüzüm- den cerahat toplamış ve (Panari#) meydana gelmişti, Tentürdiyotla bu ağrıyan yeri te mizledim. Sonra açtım. Pansman yaptım. On günde iyileşti,ve işlerine başladı. (©) Bu astları kesip saklayınız, yahsi bir aibüme yapıştırıp kolleksiyon yap” mx, Sıkıntı zamanınızda bu notlur bi" dektor gibi imdadımıza yetişebilir.