9 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

9 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

9 Eylol 9.9-935 | Zindan Köşelerinden Yıldız Sarayına Yazan: Z. Ş. Her hakkı mahfasdur Vahanın Üzerinde Bulunan Mektup Derhal Fehim Paşaya Verilmişti... Sonra, zili çaldı. Kapımn önünde | de bulduk. Bu hamal kim, Çar | kim?.. Atma şunu da, doğrusunu | kieyen memurlardan biri, içeri İ girdi. Süreyya, parmağının ucu İle Vahanı gösterdi: — Bu adam, Rusya sefare- nde hademe olduğunu iddia *diyor. Hakkında tahkikat icra edilecek. Bu tahkikat bitinceye kadarda aşağıda bekle: ecek. Te- miz bir yere kojun. Çay ısmar- lâyın. Vakıa size karşı bir az sertleşmiş amma, nevise.. Bir €ahiliik etmiş. Kusuruna bakma» Yın.. Bak, Haçador yabut Vaban Efendi. Gördünmü, biz ne çelebi adamları. Haydi bakayım, tosu- Rum, Sen git. Bir az İstirahat et. , Vahan, müsterihti, Süreyyanın, © kâğıda ehemmiyet vermiyerek Masanın Üzerine atıvermesi, onun kalbinde çok büyük bir ümit ve sevinç husule getirmişti. Memurlar Vahanı dışarı çıka” mrlarken, Süreyya; Kenana odada asını işaret etti. Ve onlar çıkınca: ğ — Koşl, Sarhoş Mihali bana sağır. Dedi, * Sarhoş Mihal, aslen Polonyalı bir zabitti. Senelerce evvel Rusya çar aleyhinde bir ibtilâl hazırlığına İştirak etmiş; fakat tam yakalar bacağı zaman firar ederek İstan- bula gelmişti. Bir müddet, yaşa mak için bazı İşlere başvurmuş İse de kendine bir kazanç temin edememişti. Nihayet bu adam “İ muhiti daha iyi tetkik etmiş o devirde hafiyeliğin en kârlı bir İş olduğunu anlar anlamaz, bu İşe girişmişti. Fakat zekâsı basit ve içkiye de son derece düşkün olduğu için bu İnce meslekte de terakki ve tefeyyüz edememişti. Bütün gördüğü iş; Istanbulda bu- anan vatandaşları aleyhinde kü- şük dedikodular icat etmek, bun- ları Fehim Paşaya ihbar eylemek; suretle de eline beş on kuruş Yeçirmekten ibaretti. , O zamanlar ( Beyoğlu muta- tarrıflığı ) denilen o köhne (Gala- İasaray) binasının altındaki üç *dayı merkez ittihaz ederek Fe- him Paşa hafiye şebekesini büyük bir maharetle idare eden ( Sürey- Ya ), Vahanın cebinden o kâğidı çıkarırken, bu adamın büyük bir heyecan geçirdiğini derhal hisset- mişti. Onun için buna ehemmiyet Yermiş; sarhoş Mihal'ın bulduru- hap getirilmesini emretmişti, Aradan yarım saat geçmeden tarhoş Mihal buldurulmuş, geti tilmişti. Süreyya, kapıyı sımsıkı kapadıktan sonra eline kâğıdı vermiği — Oku bakalım, şunda neler Yazıyor ?. Demişti. 5 Sarhoş mihal; evvelâ kâğıda Sİ öz gezdirmiş ve sonra Sireyya- | Min gözlerirln içine bakarskı — Bu mektup, Çara yazılıyor. Cevabını vermişti. Çar... Bu bir tek kelime, Sü- Teyyayı titretmiş; Vahanın göster- “İĞ heyecana asıl şimcl ehemmiyet Vermişti. Fakat bu kurnaz adam, © andaki bissiyatını derbal ser “boy Mihaldan da ketmetmiş; — Mihall,. Galiba © votkayı fazla yuttun?.. Ulan biz bu söyle. Demişti. Fakat sarhoş Mihal; | buna da büyük bir ciddiyetle ce- | vap vermişti: — Yalnız çer değil. Bu işe, İ sizin sultan da karışıyor. — Yok be cenım?. — İşte.. okuyayım da. dinle, Mihal, cümle cümle okuyup tercüme etmiye başlamıştı. Sü- | reyya, derbal eline kalem kâğit | almıştı. Bir taraftan Mihalın ter- cüme ettiği cümleleri yazıyor; diğer taraftan da seviıcinden şa- | kar şakır oynamamak için kendi- ni güç zaptediyordu. Türkcesi Mihalın tercümesi, epeyce müd- det devam etmişti. zarlnda da Süreyya, artık mem- nuniyetinden çıldıracak bir bale gelmişti. Teretime biter bitmez, Sürey- ya ayağa kalkmış, önündeki zile | basmış; içeri giren mumura; — Sarhoş Mihal, şu andan itibaren O mevkultur. © İhtilattan tamamile menedilecek. Ben tek- rar emir verinceye (kadar, hiç kimse ile bir tek söz söyleşmiye- cek. Anlıyor musun, Verilen em- | re dikkat et, Sonra; sen de gü-“ rültüye gidersin, haa. Deye bağarmıştı. Zavallı sarhoş Mihal, miştı. Bu mühim mektubu, saat- lerce özene bezene uğraşıp tere cüme etmesinin mükâfatı bu mu olacaktı? Emri alan memur, bir tek söz söylemesine meydan verme den sarhoş Mihali kavramış: — Ulan, ağzını açma. Vallahi boğarım. . Diye, homurdana homurdana dışarı çıkarmıştı. Süreyya, hemen mektupla tercümesini ceketinin iç cebine atmış, sür'atle kapıdan fırlamıştı. Doğruca Tokatlıyana koşmuş; köşede duran ve gözlerini kapı- dan ayırmıyan bir adama yakla" şarak sormuştu: — Paşa burada mı? O adam derhal cevap vermişti: — Evet efendim burada, Süreyya, sakin görünmeye çalışarak © içeri iş Onu gören garıcular birer | tarafa çekilerek yol vermişlerdi. O za- man Tokatlıyan bu halde değildi. Şimdiki caddeye nazır salonların üstünde de başka bir salon bu- lunuyor; bu salona, basamakları yarım ay şeklinde geniş bir merdivenden çıkılıyordü. Süreyya, merdivenin üst ba- şında da bir adama rastgelmiş, buna da: — Paşa, nerede? Dewişti. Kasa ceketinin altın dan iki Karadağ tabancasının ucu görünen bu sert bakışlı adam başile koridoru göstermiş: — Orada. Demişti, O zaman Süreyya o adamın kulağına eğilmiş; i — Git paşaya söyle. Mühim bir mesele için kendisini görece- ğim. Bir iki dakika, şu boş oda- lardan birine gelsin, Demişti. Ve sonra garsonlardan birine, boş bir oda açması için emretmişti. ç ( Arkası var ) Ne. 8 aş bir haylı kıt olan | Bu müddet | yaşır- | ia ie “SON POSTA 50 LİRADAN iTiBAREN HER PARA SAHIBI: Hükümetin ve dört büyük milli bankanın 1,000,000 lira ile sermayesine iştirak ettiği ADAPAZARI TÜRK TİCARET BANKASI Parasını yatırmakta ve aydan aya faizini almaktadır. Faizler her ayın birinci günü verilmektedir. Ayın hangi gününde olursa olsun yatırılan paranın ilk faizi, ertesi ayın birinci günü verilir. Muntazam ve sağlam irad İstanbul: Ziraat Bankasından: Gayri Menkulün Cinsi Tar.n Dükkân ve arsayı müştemil Bostan Tarla Tar'a Tatlı suyu havi ba- ğın zemin, gürüm ve eğcar nin tamamı Tarla Tarla ve zeytinlik. Bostan ve içinde «yarım masura tatlı " Tarla Bostan Talip ağlu Bayram ve eşi o Maa bahçe arabalık ahir ve oda İle zemini Bostan Senet Borçlunun adı vâ sanı Sayisi 155 Hacı Mihmut oğlu Mustafa 159 Hamdi eşi Fatma Ferdane 26 Salih kızı Şer'fe 25 Gilav oğlu Ömer 238 Sezai oğlu Refik 240 Ramazan kım Bayan Babuş ve Ramazan oğuları Seyit ve Gazi 244 Ahmet oğlu Kâmil 245 OHoca Osman 252 — Şükrü oğlu Mehmet 253 Aksarayda Fatma Naciye 255 Şakir kın Şerife 253 Halil kızı Zeliha 268 | Hilmi eşi ve Bekir kızı Fatma 269 *72 Nevruz oğlu Abdullah Borç aldıkları paraları, vadesinin imleri yazılı borçluların bankamıza birin ayıtlı gayrl 9/8/1935 turihinden itibaren Banka hudutları tapu senetli maya çıkarılmış ve Şartı sadif çarşamba günü beşte Tarla Mevkii Bakırköy Safra köyünün muhtelif mevkilerinde Topkapı, Takkeci cami sokak Yalovada muhtelif mev- kilerde Ya ova Kadı çiftliği Dera «varı Büyükdere Hasan Ağa Bayırı Yalovanın Kadı çiftliği köyünün muhte'if mev- kilerinde, Ya'ova; Gaelk Köyünde Mahmut Şevket Paşa P.şi mandıra Koru ve Baltacı Defterdar Saray Yenibahçe Ahmet Çelebi Bostum sokağında, Yılova ; Gecikköyseki yanında, Kaertal Başı büyük ve Köya'tı. Üsküdar Etem Ağa Kartal Maltepe Büyük Yalı Kartal Maltepe Çavuş Tarla Yalova Kadı Çiftliğinin muhtelif mevkilerinde. Altuni zade 6 ı 4 36774 8274 43212 16547 119509 41369 41369 12877 2158 54239 Parçası Ölçü M2? © Numarası 1,46, 6, 20, 34 5 1330, 1330, 232, 258, 348, 348, 87 23,19 129, 190, 131, 132, 133, 134, 135. 8,6 ,. 799 506/507, 19/6 107, 26505, 25505 4 39, 4 1344/98 74 814/44, 815/4$ 718/121 62, 63, 61, 6$ geçmesine ve yapılan teb'izata rağmen ödemediklerinden dolayı yukurıda kamızın zirai İkrazat servisine müracaatlar:, Son Posta Matbansi Hayyam ine «Tahar mi 4, Ke eş PS RSME Dr. HORHORUNİ ci derece ve sırada ipotekli ve yine yukarıda cins ve mevkileri yozılı ve enkulleri 1697 sayılı kanunun tevfikan bir buçuk ay müddetle açık eritire mız kapısına asılmıştır. İhaleleri 25/9/9035 tarihine mü- caktır. Pey parası 96 7,5 dur, Daha fazla malümat almak İstiyenlerin ban- Eminönü Valde Kıraathanesi yanında hastalarını kabul eder,Teh Lİ