9 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

9 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Dün Yapılan Maçtan Sonra Fenerbahçe Türkiye Şam- piyonluğunu Kazandı İzmirliler Ikinci Devrede Daha İyi Oynadılar Dün 5 bin seyirci önlinde Türkiye © futbol - şampiyonluğu Taksim alanında Fenerbahçe - Altınordu ( İzmir ) arasında oy- bandi. Önden İzmirliler çıkarak (varol) sadalarile halkı selâmladı- lar. Arkadan Fener takımı tam kadrosile sahaya çıktı. Hakem Galatasaraydan Sadi Karsan, Fener takımı şu şekilde tan- zim edilmişti : Hüsam Fadıl Yaşar Mehmet Reşat Esat Cevat Fikret, Naci, Ali Rıza, Şaban, Niyazi, İzmir takımı da şöyle idi: Sabahattin Cemil Ziya Vedat Adil Osman Hamdi, Muzaffer, Tevfik, Sait, Mustafa. Oyun tam saat Ste Altınor- dunun akını ile başladı. Bu akin Yaşarın uzun vuruşi'e uzaklaştı. Topu güzel kullanmıya başlayan Fenerliler, santrafor Ali Rızanın Şabana vermiş olduğu gayet derin bir pasla daha 2 inci daki- kada ilk golü kazanmış oldular. Şaban yere yatan İzmir kalecisi- nin Üzerinden topu kaleye soktu. lik dakikada galip vaziyete ge e Fenerbahçe, İzmirlileri âdeta çember içine almıştı Müdafaaya çekilen Izmir oyun- cuları Fener forlarına gol vazi- yeti ihdas etmediklerinden Ce- vat İle Esat kaleye şüt çekmeye başladılar. 12 inci ve 14 üncü dakikalarda kaleye Iki şüt çekil di isede bu şütler Sabahattinin ellerinde kaldı. 15 inci dakikada Fenerliler beklerinin hatası yü- sünden azkalsın bir gol yiyecek- lerdi. 16 ıncı dakikada Mehmet Raşadın çektiği bir firikik Niya- ziye geldi; fena bir vuruştan sonra avut oldu. 20 İnci dakika- da Fener forları ortadan yaptık» ları bir akında Ali Rıza, Şabana Li bir pas verdi, bu pası iyi ullanan Şaban karşısındaki sol beki atlattı, çektiği gayet güzel güt, İzmir kalecisinin güzel bir tutması sayesinde kurtuldu. Fenerliler mütemadi şekilde sağdan ve soldan akınlar yapıyor ve kaleyi tehdit ediyorlardı. Sol- da Fikret hasmini geçerken favul İle durduruluyor, çekilen (| favul avut oluyor. İzmirlilerde © yalnız bol bol enerji görüyoruz. o Topu sade kaleden uzaklaştırmakla meş- guller. 36 ıncı dakikada Niyazi, kar- Şısındaki Ohafı ve beki geç- tikten (sonra (OEsada al bir pas verdi. (oEsadın çektiği Şut ayaklara çarparak Fikret'e geçti, Fikretin çektiği şut avutla neticelendi, İzmirliler soldan yap- mış oldukları ikinci (o bir akında Fenerliler için tehlikeli denilecek bir şüt çektilerse de bu da avuta geçti, izmirliler fazla gol yememek İçin geri oyunu takip ediyorlardı. 24 üncü dakikada yapilan bir akinda İzmirli Sait 2 Fener mü- dafii arasından sıyrılmak isterken İ oyuncu birden yere düştüler. 44 üncü dakikada Şaban topla ilerlerken favul ile dolduruldu ve Yaşar bu vuruşu kaleye yapma yıp boş duran Fikrete gönderdi. Fikretin çektiği şütü kaleci güç» lükle çeldi, fakat böylelikle ka- çan topa Niyazi yetişerek Fenerin ikinci golünü kaydetti. Top or- taya geldiği zaman oyun müddeti bitmişti. İkinci devre Fenerliler (o gollerin (adedini fazlalaştırmak için canla başla oynayorlardı. Soldan (yaptıkları ilk akında Fikretin çekmiş oldu- ğu favul Şabana gitti. Şaban Ali Rızaya ileri pas verdi. Ali Rıza- nın şütu direği sıyırarak avuta gitti. linci dakikada Fenerliler yüzde yliz bir gol kaçırdılar. Naci kaleleye sıkı bir şüt çekti, Sabahattin bunu gayet gü- zel kurtardı. Kaçan topa Naci tekar yetişti. Kaleci yerde oldu- ğu halde çektiği şüt kalecinin vücuduna çarptı, kurtuldu, arka- dan bir dakika geçmemiştiki Al Rıza Naciye taş çıkardı. Kalenin 2 metro önünde yakalamış oldu- ğu topu direğin üstünden avuta attı, 14 ncü dakikada İzmir forları canlanır gibi oldular, fakat bu, çok sürmedi. 15nci dakikada İzmir sol açığı Yaşarı geçmek özere İken düşürüldü. Bu çok açık bir penaltı idi, İzmirliler hâ- kemin verdiği bu cezayi kabul etmediler, itiraz eden Cemil hâ- kem tarafından dışarı çıkarıldı. 18 nci dakikada İzmirliler 10 kişi kalmışlardı. 20 inci dakikada Fikretin or- taladığı topu Niyazi dört Izmirli oyuncu arasından sıyrılarak topa yetişti. Çaktiği falsolu şüt avutla neticelendi. 10 kişi kalan İzmirliler oyunu düzelterek, güzel akınlar yaparak Fener kalesini tazyika başladı” lar. Yaptıkları bir akında İrmir forlarını favulle durduran Fenerliler aleyhine bir pen altı, İzmirliler bu suretle ilk gollerini attılar, 37 inci dakikada Niyazinin kor- nerini İyi kullanan Naci Fenerin öçüncü golünü attı, Bu vaziyet devrenin sonuna kadar sürdü ve Fenerbahçe, (1-3) ile Türkiye futbol şampiyonu ok du. Oyun bittikten sonra da şam- piyonuluk kupası mütevazi bir tören İle Fenerbahçe takımına verildi. Anadoluhisarında İdman Şenlikleri Anadoluhlsarındak! Idman yur- du sporcuları tarafından dün İçin zengin İdman şenlikleri tertip edilmişti. Şenlik Küçüksu çayırında vapıldı ve birçok genç sporcular iştirak ettiler. Akşama kadar sii- ren bu zengin şenlikte birçok müsabakalar yapıldı ve eömert neticeler elde edildikten başka çok zevkli oldu. Ayrıca bu müsabakalar cıvar halkın iştiraki suretile pekçok soyirel da kazanmış oldu. Üstte! İzmirlilerin ilk ve son golü, solda: Şampiyonluk maçından bir enstantane, elttia i Dünkü Güneş - Arnavutköyü maçından bir sahne Hava Kurumu Maçları Güneş Takımı Dün 3-1 Galip Geldi “ gi Dünkü Fenerbahçe - İzmir ma- çında “Son Post objektifile tesbit edilen birkaç enstantane Hava kurumu tarafından tırtip edilen futbol turnuvası maçlarına dün de Güneş takımile Arnavut- köy takımı arasında devam edildi. Yine Taksim stadında yapılan bu maça saat 3,15 de başlanıldı. Oyuna Arnavutköyün hüc mile başlandı. Topu kapan Gi- neşliler hemen Arnavutköy kale- sini sardılar. Solaçığın şutunu ka- leci kornere attı. Arka arkaya kormer oldu. Güneş istifade ede- medi. Kendini toplayan Arna- vutköy bir iki akın yaptıysan da beklerin uzun vuruşile Güneş mü- dafaası tehlikeyi atlattı. Arnavut- köye korner oldu, Kornerden ge- len topu Rasih plâse bir vuruşla Günüşin ilk golünü yaptı. Güneşin tazyiki devam ediyor. Necdetin bir şutu kalenin Ustün- den dışarıya gitti, Yirmi altısı dakikada Rasih plâse bir vuruşla ikinci golü att. Bundan sonra kendini toplüyan Arnavütköylüler Güneş kalesini sardılar. Arka ar- kaya iç korner oldu. Tazyikten kurtulan Güneşliler güzel akın- larla Arnavutköy kalesine indiler, fakat muhacimler topu fazla tut- tuklarından başka gol yapamadı- lar ve bu sirada İlk devre bitti, Ikinel devreye Güneş başladı. Sağdan bir iki akın yaptı. Arna- vutköy çok gol (yememek için geri oyun oyuuyordu. Celâl Selâ- hattine gözel bir'pas verdi, şüt attı. Kale direğine çarparak dı- şarı gitti. Güneşliler sağdan sol dan boyuna Arnavutköy kalesine iniyorlar. Forvetlerinin becerik- sizliğinden boyuna gol kaçırıyor- lardı. 35 dekikada (o sağ açıktan güzel bir pas alan Rasih Güne- gin üçüncü golünü yaptı. 38 da- kikada Arnavutköy (sağdan bir akın yaptı top sola geçti. Sol iç Arnavutköyün golünü attı, Bun- dan sonra oyun Güneşin haki- miyeti altında geçti ve netice değişmeden 3 - 1 galibiyetile bitti. Kürek Yarışları Galatasaray, İstanbul Birinciliğini Kazandı Istanbul kürek şampiyonasını yarım kalan öç çifte ile dörtlü! klâsik tekne yarışları dün Yeni- kapı sahillerinde yapıldı. 1935 Istanbul kürek şampiyonasında büyük rolü olan bu müsabakalar Için Yenikapıda başta Galatasa» ray, Beykoz, Beylerbeyi, Anadolu, Haliçidman kulüpleri kürekçileri toplanmışlardı. Ilk müsabaka iç çifteler arasında yapıldı. Bu mt- sabakaya Galatasaray, Beyko>, Altınordu, Haliç, Beylerbeyi kuli - bü kürekçileri dahil oldular. Iki bin metrolük mesafenin ilk Ohamlesinde İleri fırlayav Beylerbeyi o kürekçileri o başta kazandıkları ufak bir farkı sona kadar götürmek suretile birinciliği aldılar, Bu müsabaka da Galata» saray ikinci, Haliç üçüncü oldular. Türkiye birincilik müsabakaları yalnız dörtlük klâsik teknelerde yapılacağı İçin bu yarışa büyük bir ehemmiyet veriliyordu. Bu müsabakaya; Galatasaray, Beykox, Anadolu, Altınordu o kürekçileri iştirak ettiler ve neticede Galata saray birinci oldu. Istanbul kürek şampiyonaâın- daki umumi tasnife göre Galata- sarayd7 puvanla Istanbul şampi- yonu olmuştur. İstanbul ikinciliği 29 puvanla Beykozda, üçüncülü! de 16 “puvanla Beylerbeyinde kalmıştır. Dörtlük klâsik tekne yarışının Türkiye birincilik müsabakası 22 eylülde Beşiktaş sahlilerinde ya- pılacaktır. Bu müsabakalara İstanbul, Kocaeli, Bandırma, İzmir şampi yonları İştirak edecektir.