September 9, 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

September 9, 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Hergün Yazı Çok Olduğu İçin Bugü Konamadı Bir Yumrukta Adam, Öl- düren Adam ! Karısile Kaynana- sını Da Öldürüp Üvey Kızıyle Evlenmiş Mardin, (Özel) — Zabıta çok Gnemli bir cinayet tahkikatile meşguldür. ve bu İşle alâkadar olarak Ahmet adında bir adam yakalanmıştır. Yakalandıktan iki gün sonra karakolda kelepçesini kırarak tekrar kaçan ve kasabaya 3 kilometre mesafede saklandığı yerde yakalanan bu adam Mar- dinin Savur kapısı halkındandır. Ahmet 930 yılında bir yum- tuk vurarak — birisini öldürmüş, mahküm olmuş, mahkümiyetini bitirdikten sonra Suriyeye kaç- Buştır. Halepte evlenmiş, bir müd- det sonra da karısını ve kayna- nasını alarak gizlice Türkiyeye geçmiştir. Ahmet Türkiyeye ge- ince ilk önce Mardine yakın 'ohop köyüne gitmiş, orada ka- ms ve kaynanası ile beraber bir &: gece “misafir kalmış, sonra rdine gelmek Üzere köyden Ayrılmıştır. İddialara göre, bundan Bonraki hadiseler şöyledir : Aradan birkaç gün geçince köylüler köy civarındakl derenin ke arında birkaç yerinden yara- lanarak öldürülmüş bir kadın ce- sedi bulmuşlar, tetkik etmişler, bunun Ahmetle birlikte köye ge- len kadınlardan biri olduğunu Anlamışlar ve hemen hükümete * haber vermişlerdir. Ahmedin kay- Banasını da öldürdüğü öne sürül- Müştür. Fakat Ahmet aranmış bulunumamıştır. Şimdi anlaşılıyor ki Ahmet bu Cini yeti İşledikten sonra tekrar Halebe gitmiş, orada, öldürdüğü karısının ilk kocasından doğurduğu 12 yaşındaki kızını kendine nikâh- lam ştır. Sonra da bu kızı alıp Mardine gelmiştir. Cinayetin Üze- tinden İki yıldan fazla zaman geçtiği için hiç endişesir Mardin tokaklarında dolaşabileceğini tah- Min eden Ahmet yeni karısını eve — yerleştirdikten — sonra kahveye çıkmış, bacak bacak Üstino atıp oturmuş, fakat daha Böyle bir yerleşmeye vakit bul- Madan yakasını zabitanım — eline kapurmıştır. Ahmet karısını ve kayaanasını " öldürdüğünü inkâr #tmektedir. Tohop köylüleri geti- Hlmiş, Ahmetle müvacehe edimiş- ğ Ahmedin — yeni . karısı da telbedilerek — sorguya — çekilmiş, Gnnesi iİle haminnesinin Ahmet / tara'ından öldürüldüğünü duydu- Bunu söylemiştir. Ahmet mahke- beye verilmiştir. Maliyo Hudutları Kadastro Ve Nahiye Hudutlarına Uydurulacak Istanbulun kadastrosü ve yenl Bahalle — teşkilâtı yapılmıştır. Bi- halırıı numaraları da - değiştiri!- Mişlir, Halbuki maliye teşkilâtı Sakil ğinl muhafaza - etmektedir, yüzden birçok — karışıklıklar tlm ktadır. Vilâyet, maliye hu- Larının da yeni nahiye teşki- na uydurulmasını esas itiba- kabul etmiş ve Finanö Ba- kan Zile temasa geçmiştir. PCC EUE ŞREE . EKGEK UU e senedir. içinde Lüyucügün bu evi bırakarak yeni bir yuvaya gidiyorsun. Yenl oev, kendi yuvan olacak, sen orada kendi saadetini, k Istikbalini, kendi hayatını kuracaksın. Bu yuvada mew' olmak da, batbaht olmak da senin elindedir. Erkek çaluk memnun olan, çabuk tatmin edilebilen bir mahlüktur. Onu sevmesini, memnun etmesini, tatmin etmesini bilirsen, hem onu mes'ut ederain, hem kendin mes'ut olursun. DAHİLİ HABERLER SON POSTA ut iki şeydir. KA Kızıma Nasihatlerim B M B Yeni evinde yüzün ca meş'e ve telbessümün ekek Sünüsü vi güleyür, güçlükleri kolaylıkla aşmak için 'ki büyük kuvvet olur. AA telaktrÜğa Foi olmalk damaktir. Varas ceksin, ve verdiğin kadar istiyeceksin . İyi karı ve iyi ana ol. Kadından beklenilen yalnız bu tatlı muamele sana en büyük Âltın Alışverişi Kuyumcular, Merkez Bankasına 24 Ayar Altın Satıyorlar Cümhuriyet Merkez Bankası gümüş ve altın mubayaasına de- vam etmektedir. Bankaya en çok altın satanlar, kuyumculardır. Ku- yumcular satın aldıkları muhtelif ayarda altınları eritiyor, 24 ayar- hk külçe haline getirip Merkez Bankasına satıyorlar. Banka 24 ayardan eksik olan altınları satın almıyor. Kuyumcuların bankaya günlük yaptıkları altın ve gümüş satışı 20 bin lirayı bulmaktadır. Gümüş de 100 ayarlık külçeler halinde — satılmaktadır. — Altının beher ayarı 2 altın kuruş Üzerin- den hesap edilmekte ve satıcıya bu para kâğıt paraya tahvil edil- mek suretile tutarı verilmektedir. Yani banka bir Türk altını sık- letinde 24 ayar külçe altını kâğıt para İle 925 kuruşa almaktadır. Kuyumcular bu fiata dışarda altın satamadıkları için topladık- ları bütün altınları Cümhuriyet Merkez Bankasına götürüp sat- maktadırlar. Hukuk Fakültesinde Hukuk fakültesinde Ikmal im- Hhanları devam etmektedir. Kül- tür Bakanlığından gelen son emir talebeyi çok sevindirmiştir. Bu emre göre talebe eskiden olduğu gibi fakültede okunan bütün dere gruplarından değil, yalnız ikmale kaldığı dere gruplarından imtihan vermeye mecburdur, İSTER ummaktadır. Bu güzel. Fakat fazla olarak Bakanlık bu s#ene mektepsiz tale- be bırakmıyacağını temine kadar varıyor. İNAN Bu sene lise ve ortamekteplere girmek Üzere mürü- cast edenlerden bin kadarı mektepsiz kalmıştır. Bakanlık, bu talebeye yer bulmiya çalışmakta ve mevcut liselere şubeler açarak bu derdi kalledeceğiai Telefonda Teslim İşleri Telefon. şirketinin devrüteslim muamelesi devam ediyor. Yeni idarede muhasebe servisinde ça- lışan memurlar değiştirilmiş, mu- hasebeye Posta ve Telgraf idare- siden yeni memurlar getirilmistir. Kadrolarda iki üç ay için hiç bir değişiklik yapılmıyacağı söylen mektedir, Maliye Şubeleri İçin Yeni Bina Yapılıyor Istanbuldaki Maliye şubeleri- nin bir çoğu devletin malı değil- dir. Kira ile tutulmaktadır. Ve bir çoklarında İse yangından ko- runma tertibatı yoktur. Finans bakanı Fuat Ağralı burada iken bu mahzurları tesbit ettiği için Istanbulda derhal iki Maliye şubesi binası yapılmasını emretmiştir. Bunun için de (80) bin İiralık tahsisat verilmiştir. Binalardan birl Yenipostane ar- kasındakl Aşırefendi - sokağında, biri de Mahmutpaşada Mühürdar sokağında yapılacak, Yenicami ve Hocapaşa şubelerine tahsis edilecektir. İSTER talebenin hepsi Polis Tsayim Sandıkları Emniyet G. Direktörlüğün- de Nizamname Hazırlanıyor Birinci sınıf vilâyetlerin emni- yet müdürlüklerinde mevcut tea- vün sandıkları hakkında emniyet umum müdürlüğü esaslı bir ni- zamname — hazrırlamaktadır. Bu nizamname bütün polis teavün sandıkları hakkında aynen tatbik edilecektir. Bu suretle, bazı nok- taları kuzurlu görülen şimdiki teavün — sandıkları nizamnamesi değişmiş olacaktır. Yeni nizamna- me, zabıta memurları İçin daha istifadeli olacak ve yekdiğere tekeffül meselesi kaldırılacaktır. Bütün “ Polis teavün sandık- ları,,nın emniyet umum müdürlü- ğünde teşkil edilecek bir büroya raptı da yapilacak İşler arasında: dir Yeniden Muayene Keresteciler - Eyüp hattında işleyen otobüslerin yeniden sıkı bir muayeneden geçlrilmesi karar- laşmıştır. Bu yolun, diğer cadde- lere nazaran, dar olması dolayı» sile ara sıra vukua gelen kazala- rin önünü almak için yeni tetbir- ler ittihazı da mukarrerdir. İNANMA! — | İşte bu bize inanılmıyacak bir iddia gibi görünüyor. Çünkü ilkmoktep çağında 1.200.000 talebe var. Hal- buki yalnız 600 bin talobeyi okutacak mektebimiz mevcuttur. İlkmekteplerden çıkan ve ileri tatfall yapmak İsteyen ine lise ve orta tahsili yaplırmak, bugün- kü vesaitimizle imkânsızdır. kanlığının bu iddiasına inanmıyoruz. Sen de ey kari; muallim ve Onun için biz Kültür Ba. İSTER İNAN İSTER İNANMA! ' Sıyl; 3 D Sözün Kısası OhM!, Artık Korku Kalmamış ! Ek -Ta Evde yağ tükenmiş.. Istanbul mamulâtından halis (Urfa) yağı almak Üzere, dün sabah, Asma- altında bizim kırk yıllık yağcı Bay Leftere uğradım. | Pek eski müşterisi olduğum | için terazinin dirhem gözüne sa- dece serçe parmağını çarparak topu elli gramlık bir fire lle tar- tıyı denk getirdikten sonra: «— Bayım! Dedi; sen gazete- cisin.. Ne var, ne çok ortalıkta? — Ulusar Kuruma.. — Ruslar gürudu, he? Hav- yarın gelmeyişinden belli.. Allah müştoeriyi ina dırsın: Çarşambanın ikinci malını, içine zeytin ezmesi gataraktan, halis Baku deyi on dört liraya satıyoruz da genem ziyandayız! Mal yok, mal !. Biraz durdu; kaşar kellesinin üzerinde gözüne ilişen bembeyaz tombul bir kurtu elindeki bıçağın ucu ile öteye fırlattı ve bir sual daha sordu: — Maharebe var mt ? — Olmak ihtimali pek fazla, her halde, — Kulağ asma. Olmaz ! — Nereden hükmediyorsun? — Biz biliriz. Dünya garışacağı vahıt, önceden arılar habar verir. — Arılar mı? — He, yal Arılar dünyanın ven akıllı hayvanlarıdır. Her teh- likeyi peşin sezerler ve kovanlarından gaçıp, gizli ağaç göovuklarında — petek gurar- lar, Bu yıl, arı dutanlara sordum: Hepisi de yerli yerindeymiş! — Demek, sence, rahat uyu- yabiliriz! — Mışıl, mışıl!.. Hiç göynüne vesvese göymü. " — Peki, öyle isel Dedim, Al- lah senden razı olsun! Ben de senin bu keşfini okuyucularıma bildireyim de onların da yüreğine #u serpile'n! — Bildir. Yalmız şunu da ilâ- ve et ki, zayıflık modası yüz maharebeden de beş beterdir. Biraz yağ, bal yemiye başlasınlar da, bizim de aksatamız artsın! Söz verdim: — Yazarım, usta Lefter.. Ver- diğin müjdeye karşılık bu kadarı da-senlin hakkın! Zorluk Veren Bir İş Evvelce yapı alım satımı yapı- hrken — hazırlanan — ilmühaberler mahalle ihtiyar heyetleri tarafın- dan mübürlenirdi. Şimdi alıcı ve satıcının hüviyetini tasdik etmek vazifesi nahiye müdürlerine veri- miştir. Fakat bu tastik muamele- sinde halk bazı zorluklara uğra- maktadır. Bir arkadaşımız Emin- önü mnahiye müdürlüğünde bu zorluğun bizzat şahidi olmuştur. Adanada oturan bir kadın, Türbe — civarındaki — evinin bir kısmını kızına satmaktadır. Veklli de damadıdır. Damadı. ve kızı satış beyannamelerinin tasdiki için nahiye müdürlüğüne müracacat etmişlerdir. Nahiye müdürlüğünde, iki şahit getirmeleri İstenilmiştir. Iki şabit götürülmüş, fakat bum- ların satışı yapacak vekilin otur- duğu mahallede — oturmadıkları anlaşılınca kendilerine: — Sizin şehadetiniz muteber değildir, cevabı verilmiştir. Satışı yapacak vekilden de kendi (otur- duğu mahallenin muteberanından) Iki şahidin getirilmem istenilmiştir Vekilin, oturduğu mahallede tanıdığı tek kimse yoktur, çünkü © mahalleye yeni gelmiştir. Eunu ifade edince: — Mahallenin bekçisini getirin cevabını almıştır. Mahalle muteberanından adde- dilen bekçiyi birkaç kuruş verip şabhitlik etmek lzere götürmek mümkün olacaktır. Fakat ikinci şahidi nerede bulmalı? Bu yüzden alım satım müamelesi yapılama: maktadır.