19 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

19 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

19 Eylöl amammız - 19-9.935 SON POSTA Sayfa 11 Zindan Köşelerinden Yazanı Z. $Ş. « Her haklkı mahfuzdur Yıldız SarayınaJı Komite Erkânı Arasında İşlerin Kanlı Olup Olmaması Münakaşa Ediliyordu Vahan, uzün uzadıya — söze girişti.. Osmanlı hükümeti ile Rusya hükümetinin arasını açmak ve belki de ortaya, harbe kadar dayanan bir mesele çıkarmak için düşündüğü suikast plânmnı izah etti. Ba tzahat, meclise daha derin bir süküt vermişti. Şimdi herkes dalgın ve düşünceli idi. Gene #evvelâ Der Osep'in sözleri işitildi. — Vahan!.. Bütün bu söyle- diklerin doğru olabilir. Ancak gu var ki ben, böyle kanlı ateşli vak'alara taraftar değilim. Süküt, daha derinleşmiş; göz- ler, Der Osepe çevrilmişti. — Buna, niçin; diyeceksiniz ? Size iki kelime ile izah edeyim. Çünkü, şimdiye kadar yaptığımız kanlı ve ateşli işler, bize hiç bir falde taemin etmedi. Patrikhane- de İsyan çıkardık. Ellerimizde si- lâhlarla, Babiâliye atıldık. Bam kayı bastık. Soruyorum sana, bunlara mukabil ne kazandık ?... Vahan, itiraz etti: — Derhayr 1., Komite, ları dinlemez. Maksadına muvaf- fak oluncıya kadar, mücadelesine devam eder. Milletten de, sonuna kadar sabır ve tehammül bekler. Der Ösep, sesini yükseltti: — Komnite,, Millet... Işte ben de asıl bu iki — nokta üzerinde duruyorum ya İ.. Komite, bir işe atılıyor; gerek hurada, gerek Ana- doluda, kanlı maceralar yaratıyor. Fakat bütün bunlara mukabil, millete fayda yerine zarar veriyor. Vahan, fena halde hiddetlendi, Sert bakışlı gözlerini, Der Osebin gözlerine çevirdi: — Derhayrl.. yorsun, Dedi. Der Osep de öfkelen- mişti. O da dişlerini mıkarak ce- vap verdiz — Evet!.. Korkuyorum. Kork- makta da hakkım var. — Niçin?.. — Şunun için ki, siz.. Kafkas komitecileri, Çar hükümetinden yediğiniz kırbaçların acılarını bu- rada çıkarmak İstiyorsunuz. Çık ginca İşlere atılıyorsunuz. Sonra da başınız sıkışınca, soluğu Mi- sırda, Bulgaristanda, — Isviçrede, Pariste alıyorsunuz. Hiç birinizin bu memlekette bir dikili ağacınız yok. Dün Kafkasyada, bugün burada, yarın da bilmem hangi diyarda yaşamak size kolay ge- liyor. Fakat biz.. Bizi düşünün Hepimiz, ev bark, iş güç sahibi adamlarız. Siz kaçıp kurtuluyor- sunuz, burada sıkintiyi biz. çe- kiyoruz. Aşçı Kevork, dişlerini gıcır- dattı : — Der Hayr!. Şu halde, ten, komitenin aleyhindesin. Diye homurdandı. Der Osep bu tehdidin manasını — anladı. Cüretkâr tavrimı, hiç bozmadı: — Kevork ustal.. Ben, ko- Mitenin aleyhinde değilim. Hakkın lehindeyim. Işte, şuraya yazıyo- Tüm. Buna, hepiniz şahit olun. Biz daha hâlâ bu silâh oyunla- Tına devam edersek, bir gün ge- letek bu silâh elimizde patlıya- tak ve bizi tam kalbimizden Vuracak. Vahan, dayanamadı. Yerinden bun- Sen, — korku- fırladı. Aşçı Kevorkun omuzundan yakaladı: — Bu adam, çıldırmış. Bunun la konuşulmaz. Kalk gidelim. Diye bağırdı. ( Sonu var ) Yunanistan Balkan Andlaşmasından Ayrılmıyacak Atina, 18 ( A.A )— Kondilisin kralcılığın iadesine yardım için Italya'dan vait aldığına ve buna kargılık Yunanistanı Balkan Am tantından ayırmak vadinde bulun- duğuna dair yabancı kaynaklar- dan çıkan haberleri Atina ajansı kat'i olarak tekzip etmektedir. Bulgaristan Ve Balkan Andlaşması Atina, 18 ( Özel) — Balkan devletleri Dış Bakanlarının Ce nevre'de yaptıkları konuşmalarda Bulgaristanın Balkan andlaşma- sına girmesi ihtimalinin fazlalaş- tığını hükümet taraftarı Katime- rini gazetesi yazıyor. Cenevrede bulunan Dış Bakan Maksimos dün gece telefonla Başbakana arsıulusal siyasal bak- kında izahat verdiği gibi bazı meselelere — dalrde talimat iste- miştir. Gece telgrafla gönderilen bu talimatın Bulgaristanın Balkan andlaşmasına girmesi meselesile İlgili olduğu tahmin edilmektedir. Atina Şarbayı Geliyor Atina, 18 ( Özel) — Atina Şarbayı Koçyas ayın 27 sinde tayyare ile Istanbula gelecek ve Istanbul Şarbayının konuğu ola- caktır. Atina şarbay'ı atletizm savaş- larında birinci çıkana Atina şeh- rinin armaganı olan kupayı vere- cektir. Kızılordu Barışı Müdafaa Edecek Moskava, 18 (A. A.) — Dün Kiyef'de Bölge kıtaatı komutanı B. Yakir, Fransa, Çekoslovakya ve İtalya süci heyetleri onuruna bir akşam şöleni vermiştir. B. Voroşilof, Egorof ve Budenni ye- mekte hazır bulunmuşlardır. B. Yakir, söylevinde, memle- ketleri arasında teyemmiünen ge- lişmekte olan — münasebetlerden ve ordular arasındaki dostluktan bahsetmiş ve demiştir kl: « Kızıl ordumuz, ancak, genel barış ve Sovyetler birliğinin mü- dafaası içindir. Manevralarımız her hangi bir memleke karşı gösteriş mahiyetinde değildir, #adece or- dunun budutlarımızı müdafaa için olan sevliyesini bilmek içindir.,, PEKTORİ Boğaz yollarından geçen muzir mikroptara karşı BOĞAZIN bekclsidir. ÖKŞÜRÜK GI—CIK_ NEZLE e BRONŞİTLERDE A HKU DDT A L Balkan Güreşçilerile Konuştuk: ( Baştarafı 10 umcu yüzde ) eksikliğini giderebilirse, kendi katagorisinin dünya — şampiyonu- ::n:ok tehlikeli bir rakip ola» En kuvvetlisi? Bütün Balkan güreşçilerinin tekaik bakımından en kuvvetlisi, hafif Romen güreşçisi Tojordur. Eğer Tojorun pazularında, sta- fanın pazularındaki sonsuz - kuv- vetin yarım olsa, kendi ağırlığın- daki güreşçileri, eğlene eğlene alt edebilirler. Yunanlı hakeme gelince Bulgar güreşçinin karşısında oturan Yunan heyeti kafile ha- kemi Veküsis de söze karıştı, ve: — Ben, dedi, olimpiyatlarda da bulundum. Orada mindere ç- kan müsabiklar içinde tekniği Zojar kadar, ve pazasu Mustafa kadar kuvvetli tek güreşçi gör- medim. Fokat bence Mustafanın teknik kuvveti de fevkalâdedir. Poker ve güreş Güreş, bir bakımdan tıpkı po- kere benzer, Pokerde, oyunun sonları yak- laştığı zaman, kayıpda - olaalar blöfleri çağaltırlar, ve kârda olanlar, oyuna girmekten müm- kün mertebe sakınırlar. Güreşte de böyledir. Müsaba- kanın son dakikalarında, fazla puvan alımış olanlar, fazla oyun yapamazlar. Halbuki, sayı hesabile nasilsa mağlüp olacaklarını kestirenler : — Nasılsa — yanildim! diyo, talilerini denemeye, ve en tehli- keli oyunları tecrübeya kalkışırlar. Bu, kendileri için olduğu ka- dar, rakipleri için de tehlikelidir. Bu İitibarla, galip variyette bulunanların, en dikkatli davran- maları lâzım gelen zaman, bu son dakikalardır. Mustafanın Maharetli Mustafa, kazandığı puvanların muhalazasını gayet iyi — bilen, gayet henaplı bir göreşçidir. Diyebilirim — ki, — güreşlerin son dakikalarını Mustafa kadar maharetle, dikkatle ve hesapla tamamlıyan tek güreşçi daha görmedim.! Bu, bir güreşçide aranacak vasıfların başlıcalarından biridir. Sonra Mustafa, Estetik bakım- dan da fevkalüde güzel ve mü- tenasip bir vücuda sahip, Yani ben, çamurlara - şekil verebilen san'atkârlardan olsay- dim, Mustafanın bir heykelini yapardım. Ve bu heykel, yirminci asır Apollonlugunu kazanabilirdi. Korkaklık Yunan kafilesinin reisl Matçı- kis, yenilişlerinin sebebini, güreş- çilerinin korkaklığinda buluyor: — Biz, diyor, vakla Türkleri yenemiyeceğimizi biliyorduk. Fakat ikinciliği — mutlaka — alacağımızı sanıyorduk. Çünkü bu güreşler için tasavvur edemiyeceğiniz ka- dar fazla çalışmış, hazırlanmıştım. Buraya gelen güreşçilerimiz bütün yıllarını sade bu müsaba- kalara çalışmıya hasretmişlerdi. Fakat mindere çıkınca hepsine nedense umulmadan bir sinir ve korkaklık âriz oldu. 'Ya Son Gece. Yunanlı mubataplarım da Bu- gar güreşçi ve Yugoslav murah- has gibi, güreşlerdeki organizas- yı;ıııııııı mu'kcıımıu’ıündııı bahe sediyorlar. Onlara: — Ya dedim, son gece? O gecenin — İntizamsızlığından da müşteki değilmisiniz? e Matçukls güldü: — Vakıa, dedi; ©o — gece, şikâyet edilebilecek hiçbir. sahne görmedik diyemem. Fakat bizim organizasyonlarda da bu kadar — ——— Spor: Balkan Atletleri Bugün Şehrimizde Toplanmış Olacaklar Ivanof Öldüğü Için Bul- Üstte: Yunanlı atletler bir arada, altta : Aletizm federasyon relsi F. Bürhan Yunanlı atletlerle konuşuyor Altıncı Balkan oyunlarına işti rak edecek olan Yunanlı atletler büyük bir kafile halinde dün Pl- reden şehrimize — gelmişlerdir. Yunanlı atletlerin başında Balkan oyunları başkanı Rinoplos bu- lunmaktadır. Misafir atletler Tokatlıyan oteline yerleşmişlerdir. Bugün Taksim stadyumunda İdman ede- ceklerdir. Dün gelecekleri yazılan Yu- göslay — atletleri dünkü trenden çıkmamışlardır. Yugoslavlar Ar- navut atletlerile beraber bugün şehrimizde bulunmuş olacaklardır. Romanyalı at'etler de bugün geleceklerdir. Bu suretle Balkan oyunlarına iştirak edecek takımlar bugün burada toplanmış olacaklardır. Bulgar Atletleri İştirak Etmiyecekler Bulgar spor teşkilâtının başka- mı saylav İvanofun âni — olarak vefatı Sofyada büyük teessürlü müucip olmuştur. Bulgar atletlerile beraber şeh- rimizde yapılacak altıncı Balkan oyunlarında bu'ucacak olan İva- nofun aralarından kaybolmasına çok üzülen Bulgar #spor teşkilâtı altıncı Balkan oyunlarına iştirak- ten vazgeçmiştir. Gürüşçiler Gittiler Dördüncü Balkan güreş müsa- bakalarına İştirak eden Yunan, Romen, Bulgar ve Yugoslav gü- reşçileri dün memleketlerine dön- müşlerdir. Güreş Federasyonu güreşçileri uğurlamıştır. Türk - Soövyet Futbol Maçlarına Hazırlık Türk - Sovyet futbol maçlarına hazırlık olmak için futbol fede- rasyonu Beykozda kamp kuracak- tı. Fakat futbol idmanları için az hata görülse memmnuniyetle razıyım | erkânı Ziyafetten ayrıilırken — kendi kendime güldüm ve: — Bu son cevabı, — bizim * İgter İnan, İster (laanmal,, sü- tununa yazarım ! Dedim. Naci Sadullah Naci Sadullah “ gece yaşa- yan İstanbul,, yazısına yarın devam edecektir. e pek müsait bir yer olmadığı am laşılan Beykozdan vazgeçilmiştir. Futbol maçı Moda veyahut Fenerbahçe stadı cıvarında kuü- rulacaktır. Kamp birkaç güne kadar açılacaktır. İzmir Futbolcuları Çalıştırılacak Sovyet Rusya sporcularile son maçı yapacak olan İzmir futbol- cuları pek yakında İzmirde ku- rulacak kampta hazırlık idman: larına başlıyacaklardır. Izmirli futbolcuları, Galata- sarayın antrenörü Bar çalıştıra- caktır. Futbol federasyonundan Ke- mal Halim ile antrenör yakında' Izmire bareket edeceklerdir. Memlekette Spor Hareketleri Igaz (Özel) — Şark mıntaka« gı şampiyonu Diyarıbekir Yıldız takımı Elâziz yolile Çukurovaya giderek Torosspor ile maç yaps mıştır. Takım avdette Elâzize uğramış ve orada bir. maç yap» mıştır. Oyunun yedinci dakikas sında Diyarıbekire bir gol olmuş tur. Oyun bu sayıdan sonra çolı hararet'i bir şekle girmiş yirmi yedinci dakikada — Diyarıbektir merkez muhacimi beraberlik sa- yısını yapmıya muvaffak - olmuş tur. İki tarafta beraberliği bor- mıya gayret etmişse de oyunun sonuna kadar netice değişme- miştir. Maçtan sonra misafir sporcu- lara bir çay göleni verilmiştir. Çanakkale (Özel) — Ece ide manyurdu Ezine avcılar kulübile yaptığı maçı üç bir kazanmıştır, Maç hemen baştan nihayote ka- dar Ece Idmanyurdunun hakiml- yeti altında geçmiştir. izelleri Davet Galatasaray Lisesi Müdülü- günden: 21,22,29 eylül günlerinde Ka- diköy Fener stadında yapılacak Balkan oyunlarında kendilerine verilecek ödevleri öğrenmek Üze- re Gualatasaray izcilerinin 20 ey- Jâl 935 cuma günü saat 14 te Lisede oymak beğe başvurmaları.