19 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

19 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Hergün Yazı Çok Olduğu İçin Bugün Konamadı Harp Sesleri Duyulurken... ( Baştarafı 1 inci yüzde) teşem — şatosunda — bulunduğunu söyledi. Oraya gittiğim akşam saat allı idi. Bu saatlerde Bazil Zaha- rof'un elektrikle işliyen tekerlekli koltuğuna kurulup parkta dolaş- mak ötedenberi âdetidir. Fakat parkta da ortalıkta — kimseler yoktu. Parkta dolaştığı raman İşliyen Hakiyelerden su akmıyordu. Ga-, rajların kapıları kapalı ldi. Hak buki Bazil Zaharoj Balinkur'da bulunduğu zaman daima otomo- ©e gezerdi. Şatoya girdim ve sordum, Hilz- matçiler, Zaharof'un orada olma- dığını söylediler, inanmadım. Şa- toda lâmbalar yansın diye bek- ledim. Ortalık karardığı halde yalnız hizmetçilerin — dalresinde işık göründü. Şatonun diğer ta- rafları karanlık içinde idi, Monte Karlo'ya telefon ettim, orada da yoktu. Nihayet Bazll Zaharof'un en yakın adamlarından birinin ale- lâcele Montekarlodan Marsilyaya hareket ettiğini tesbit ettim. Aca- ba efendisi de beraberinde mi 1di? Marsilyadan bugün Yunanis- tana da, Habeşistana da gidile- bilir!» Riket İle Zaharof Arasında Bir Telefon Muhaveresli! Peşte, 18 (Özel) — Habeşis- tandan Londraya gitmek üzere buraya gelen meşhur imtiyaz sa- hibi Mister Riket, gelir gelmez Paris ile esrarengiz bir telefon Muhaveresi yapmıştır. Sonradan yapılan tahkikat neticesinde Ri- ketin telefonla konuştuğu zatın Bazil Zaharof olduğu anlaşıl - Mışlır. Yaş Meyva İhra- catı Arttı Surye Ve Mısıra Çavuş Üzümü Gönderiliyor Romanya İle yapılan #on tram tit anlaşmasından sonra İzmirden Köstence yolu ile Almanyaya yaş Üzüm ihracına başlanmıştır. An- cak yapılan ihracatın henüz tam bir yekünunu tesbit etmek müm- kün olamamıştır. Istanbuldan da Almanyaya taze Şavuş Üzümü ihraç edilmektedir. Fakat bu ihracat bir tek firma tarafından yapılmakta ve her yıl yaptlan ihracata nazaran hiçbir fevkalâdelik arzetmemektedir. Yalnız bu yıl Süryeye ve Mısıra taze çavuş Üzümü ihracatı Aartmıştır. Bu ikl memlekette taze Çavuş — üzümlerimiz Pazarlar temin edilmiş bulunmak- tadır. Bir Üniversite Mezunu Memle- kete 3000 Liraya Mal Oluyor Bu yıl, Haziraân — devresinde, Üniversiteden 313 genç mezun uştur. Bunlardan 73 ü Hukuk, si Tıptan, 60 1 Dişçi, 28 1 Edebiyat, 37 si Fen ve 38 i de Eczacıdan çıkmışlardır. Bir buçuk milyonluk bir büt- çesi olan Üniversitede, yapılan hesap, bir Üniversite mezunu- nun memlekete asgarl 3000 Hraya Balolduğunu göstermektedir. z eee için yeni” SON POSTA Resimli Makale Bütün milletler harp için bazırlanıyorlar, dirma kurümü, bir iş göremaeyeceğini Son iki ay içinde Avrupanın her tarafında awekeri manev- rzalar yapıldı, askerler münyeneden geçirildi, tecrübe edildi. Silâhlar bilendi ve herkes biribirine hazır olduğunu haber verdi. B Milletler Hazırlanıyor Bi Silâhları kal- Evet, herkes hüzır. Neye ? 1914 te başlıyan ve 4 sene anlıyarak, dağıldı. | süren katliâma. Niçin ? Bir müstemleke için, yanlış payla- gılan toprakları yeni baştan paylaşmak İçin. ınA siğa- Makineler harbe mıyan milletlere taşma İmkânı vermek İçin. Evet, karada, denizde, havada öldürme vamtaları ço- ğılıılıyoı. Harbe hazırlanılıyor. Ve harp kapımızın önünde izden bir işazgt bekliyor. Evkafta Değişiklik Yapılmıyacak Genel Direktörün Sözleri Evkaf genel direktörü Fah- rettin, bazı hususi İşler İçin şeh- rimize gelmiştir. Evkafta yapılması - ihtimalle- rinden bahsolunan kadro deği- şikliği ve yeni teşkilât mesele- lerl hakkında, Genel direktörü, | dün kendisile görüşen bir. mu- harririmize şunları söylemiştir: — Evkaf kadrosunda yeniden yapılacak hiç bir değişiklik mev- zubahs değildir. Kadro şimdiki durümü ile çalışmasına devam edecektir. Istanbulun da müteaddit direk« törlüklere ayrılacağı ve bu surete le teşkilâtta da bazı değişiklikler yapılacağı da doğru değildir. Iş- lerimiz normal bir durumda cer- yan etmektedir. Bir Dolandırıcı Daha Yakalandı Polis dün müddelumumlliğe Nazmi oğlu Sami adlı bir suçlu vermiştir. Iddla edildiğine göre Sami sahte bir asker elbisesi giymiş ve Bakırköydeki ilkmektep hademesinden Mehmedi tavlamak suretile dolandırmıştır. Polls Meh- medi yakalamış Üzerindeki asker! elbiseyi almış ve ceplerinden de mühim kimselere ve makamlara ait sabundan yapılmış mühürler bulmuştur. Müddelumumilik tah- kikatı derinleştirmektedir. r Bir güzetede okudi akı Şehrimizde yapılan Balkan Festivaline İştirak etmek İSTER İNAN Bosnanın Zitta köyünden 139 nüfus göçmen dün trenle şehrimize gelmişlerdir. murları tarafından kar, Göçmenler iskân me- n anmışlardır. Bunla: Yoz- gat cıvarına — gönderilecekleri söyleniyor. RR göçmenler M_ıılıı_ bir halde görlllmel tıdl'r: öre Adliye Koridorlarında| Ekonomi Bakanlı- Bir Hâdise ğında Değişiklik Dün Adliye korldorlarında bir Ekonomi bakanlığı şefliklerinde hâdise olmuştur: bazı değişiklikler olacağı söylen- Katilden suçlu Kâmil, bir jan- darmanın muhafazası altında Âğır Ceza merdivenleri dibinde duruş- ma vaktini beklerken, kucağında küçük bir yavru bulunan bir kadın suçlu ile görüşmek İstemiş, fakat jandarma buna müsaade etmemiş- tir. Suçlu, kadının kendi eşi oldu- ğunu ve görüşmesine İzin verilme- sini tekrarlamıştır. Bunun Üzerine münakaşa büyümüştür. Jandarma — tüfenğinin Kaâmil tarafından zorla alınmak iİstendi- İSTER filân yoktur. mektedir. Söylenilenlere bakılırsa Türk ofisi müdürü Kortoğlu Faik Etibank müdürü olacak, lş Ban- kası Genel müfettişi Sami Türk ofisi müdürlüğüne, İç ticaret ge- nel müdürü Ismall ;lıkh İzmir Üzüm satiş genel müdürlüğüne, Izmir Türk ofisi müdürü Ziya Emin de Berlin ticaret mümessil- liğine atanacaklardır. ğinl !ddia etmektedir. Suçlu Kâ- mil ise jandarmanın kendisine tokat attığını ileri sürmüştür. İNANMA! > verelim, latizan edelim ? Bilmeyiz, diyorlar. Telefonu Gzere ocuma günü Yunanlı misafirlerimiz geldiler, Vapur #at yedide rıhtıma yanaştı. Yunanlı komşularımız İştanbuldaki festival —eğlence- leri eanasında millt danalarını, oynarkan milli kıyafetle- rini giyecdklerdi, Tabiidir ki, Pireden vapura bu kıya- fetlerle binemezlerdi. Bu mill! esvapları çantalarına yerleştirmişlerdi. Lstanbula ayak bastıkları zaman, gümrüğün sesi yük- seldi Olmaz! Eşya gümrükten geçemez, — Ya ne yapacağız 1. ğ — Yarını bekliyoceksiniz, bayanname vereeekler, şu işler görülecek, ondan sonra İcabı kanunlsi yapılacak. Yunanlı misafirlerimiz ayakta bekliyorlar. Hayret içindeler. Kendilerini karşılıyanlar da daha çok hayret ve eself içinde Gümrük başmtidürünü arıyorlar. Bittabi o saatte gümrükte bulunamaz. Acaba merde ? Kendisine haber İSTER İNAN İSTER Valiye talefon. O bir taraftan polls müdürünü arıyor. Bir taraftan Bayoğlu kaymakamı vasıtasile Erenköyü tarafına telefon ettirilerek orada oturduğu duyulan baş müdür aranılıyor. Nihayet bulunuyor. HBaş müdür cere. yan etmekte olan vak'adan müteessil, telefonla emir verdim, diyor, Fokat bütün bu işler olurken gümrükteki memur da çekilmiş evine yitiniş. Şimdi ortada muhatap olacak kimse yok !. Aman, memur nerede oturüyor. acaba ? Kimsenin adresi malüm değil. Yalızız hayal meyal biliniyor. Gali- ba Harbor tarafında oturuyor Bay momur... Dırhal oraya adam k ayor, bekçiler uyandır. hyor, bay mom Ümrüğe getiriliyor, muamele yapılı- yor ve misalirlerin eşyaları kendilerine — veriliyor. âılı ıklkllıî Saat kaç, biliyor musunuz? Üsoce yarısından sonra iki £,, INANMA! Sözün Kısası Dananın Kazığı Ek - Ta Eh, Artık bu İş olacağına vardı: Dananın kazığı kopuyor. Akşama sabaha, Afrikanın doğu- sunda silâblar patlıyacak, toplar gürleyecek, uçaklar vizir. vizir dolaşacak, hasılı ana baba günü olacak, Ne uluslar karumunun kurumu, ne beşlerin hoşbeşi, ne de baş- kalarının cart curt etmeleri fütu« hat sevdasına kapılmış olanları yıldıramadı. Kabına - daha doğ- rusu, yurdünün — şekli — İtibarile ayakkabına - sığmıyan ulus, ya harrü ya merrül deyip, paçalarını da, kollarını da sığadı, artık harekete geçiyor. Bu İşlerin sonu naml biter? Onu orasını Allah bilir. Biz, yal- nız, uzaktan, medeniyetle vahşe- tin çarpışmasını dikkatle takip edeceğir. Bir tarafta, fennin en son icat eylediği tahrip ve imha vasıtaları, öbür — tarafta da çıplak, — haşin — bir. — tabiatin vücude getirdiği binbir arızalı müdafaa esbabı karşılaşacak, Fen mi tabiati, yoksa tabiat mi fenni alt edecek?, Bunu göreceğiz. Eğer fen tabinte galebe ederse, herşeyl makineleştirmeye taraftar olanlar hak kazanacak ve o xa- man, dünyanın mekanirasyonu, motorizasyonu, hızım artıracak. Tabint galip gelirse, medenl- yet o zaman iflâs ediyor demek- tir. O vakit de, yıllardanberi ya- pılan eserler, verilen emekler heba olacak, laboratuvarlar kapanacak, âlimler tımarhaneleri boylayacak- lar, İnsanlar vahşete ve bedevi- yete dönecekler; her ulus, kendi yurdunun en sarp yerlerine çe- kilecek. Bu, bir korkulu rüyadır. Bunu akla getirmek bile insanın tüyle- rini ürpertiyor. Fakat ne edelim? Dananın kazığı kopuyor.. Bize de bu İşin sonunu beklemek, ve bu iş sonuna irişinceyekadar heyecan çekmek kalıyor. Hemen ulu tanm sinirlerimize İki İhtiyar Kadın Zehirlendi Bakırköyde oturan Hatlce adlı 65 lik bir ihtiyar Üsküdar Ham- za mahallesinde çocukluk arka- daşı Kezban kadına mlsafir g- diyor. Kezban da misafirine bir gün önce plişirdiği makarnadan ikram ediyor. Her ikisi da kargılıklı ay- nı makarnadan yiyorlar. Fakat üç saat sonra da yine her ikisi- de müthiş sancılar içinde kıv- ranmıya başlıyorlar. Bu iki ihtiyarın makarnanın bir gün durduğu kalaysız bakır kaptan zehirlendikleri anlaşılarak tedavi altına alınmışlardır. Kaldırım Taşlarını Da Sökmüşler Eski Adliye sarayı ankazını ikinci elden satın alan bazı kim- selerin Ayasofyanın önündeki ya- ya kaldırımların taşlarını da, yan- gin ankazı diye, söküp götürdük- leri hakkında Milit Emlâk direk- törlüğüne bir şikâyet yapılmıştır. Bir Randövücü Yakalandı Beyoğlunda Nane sokağında randövücülük — yapmaktan suçlu Nevart adında bir kadın polis | tarafından yakalanarak müddei- umumiliğe verilmiştir.