22 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

22 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

BUT5 YA 2 Savfa Halkın Se Radyonun Islâhına Ne Dersiniz ? Garetelerde okuduğumuza göre, bir ecnebi girketi, bizim radyoyu idara ve islah teklifinde bulunmuş, Dün bu mü: betle bir muharr'- rimiz, rastgeldiği kimaelerin, bu busustaki mütelealerini öğrenmek atemi'ştir. — Aldığımız — cevapları eşığiya yazıyoruz: Edirnokapı, Solak Ali sokağı, 12 No.lı hane Kenan: — Vallahi, ben, haylı eski kafalı bir adamım. Siaemadan, tiyatradan zevk almam. içki içmem. Bütün zev- kim, akşamlorı, haf f bir kılıfa gicip, semt kahvesinde nargile içmek, ve eğer ikl kafadar bu'ursam, birkaç parti piket çevirmektir. Şu radyo denilen âfet, benli bua zevkimden de mahrum ediyor. Çünkü mubareği me zaman açsalar ya bir kadın sesi cambazlık dersi weriyor, ya bir allâme ukalâlık ediyor, ya bir erkek sesi çocuk masalı anla- tıyor, yabut da gırtlağı dert görmemiş bir frenk boğazlanır gibi haykırıyor. Ve ben bittabi, bunları -dinlaye dinleye çileden çıkıyorum ve oyunu da, nargileyi de en- tatlı yerinde birakıp savuşuyorum. Renim vaziyetimde olanların çok- huğuna bakılırsa, radyoyu 1slah edo- ceklerin hayli hayırdua kazanacakları muhakkaktır, * Üsküdar, Derviş sokağı, ti No.lı hane, Lütfi: — Bence, radyonun ıslâh zamanı, goktan gelip geçmiştir. Bu işte çalışanların haylı* gayret gösterdikleri inkâr edilemez. Radyodan şikâyet edenlerin dllek- lerini temin için, ellerinden geleni yapıyorlar. Fakat buna rağınen, tek dinleyi- eiyi memnun edemiyorlar, Bu da gösteriyor ki, radyo Idaresi sade göyret ve hüsnüniyet Işi değil, bir ihtiss mesvlesldir. Bunu böylece kabul etmek, ve bu- na göre de davyranmak (Azımdır. * Göztepo, istasyon caddesi, Kerim elendi sokağı, 9 numa- rüli köşk, Fuat v — Azizim, bu İşteki ihmalkarlık biraz daha devam ettirilirse, yakında İstanbul radyosunu, uyuşturucu mad- deler inhisârına bağlamak lâzım ge- keek! İki San'atkârımız Bir Sergi Açtılar Dün, san'atkâr IThap Hulüsi ile ressam Melek Celâl Istiklâl cad- desinde Mısır apartmamının birinci katında, saat 15 te. törenle bir afiş, resim ve heykol sergisl aç- mışlardır. Sergi 15 gün devam edecek ve duhuliyesiz gozile- bilecektir. Zehirlenmiş'er - Fındıklıda oturan Saadet adın- da bir kadın, evvelki gün eniştesi Eminin getirdiği palamut balıkla- rımı yedikten “sonra kendisile ikl çocuğunun zehirlendiğini — bildir- miştir. — Hastalar tedavi altına alınmışlardır. — Ormaacılığımız, dibi lâstikli kur- şun kalemine döndü, Hasan Boyl. Hem yazıyor, hem bozuyar.. Kıdemli ve kaymetli oyuncu- larımızdan Beykozlu Kelle Ibra- himin atlattığı ölüm vartasını dün yazmıştık. Bu vak'anın ikinci saf- hasını, evvelki gün bizzat takip eden ve Ibrahimle konuşan bir muharririmiz vaziyeti şöyle anla- tiyor 1 Suçlular — Evvolki akşam, Kelle 1b- rabimi yedi saat tavana asan ve Paşabahçesinde ele geçirilen Ce- mü, Kürt Ali ve Mustafa ile Kanita, 19,30 da Beykoz Sulh Ceza Mahkemesine getirildiler. Mahkemenin —önünde toplanan yüzlerce Beykozlu, bu mütecaviz- lere karşı hiddet saçmıya baş- ladılar, fakat on beş kadar sün- gülü jandarma ve polis suçluları muühkeme binasına sokabildiler, Hâkim, suçluları ayrı ayrı sorguya çekti. Muallânın annesi Kanita sorguya çekildiği sırada bayıldı, Belediye doktoru ayılt- tıktan Sonra suçunu tamamen inkâr etti. Cemil de, vak'anın geçtiği 24 saat zarfında başka yerlerde olduğunu iddla etmiye çalıştı, diğer suçlular Kürt Âli ile Mustafa suçlarını kısmen itiraf ettiler. Tovkli Edildiler Neticede — hâkim, suçluların hepsi hakkında tevkif — kararı verdi ve kararın neticesini gabır- sızlıkla bekleyen halk güç hal ile dağıldıktan sonra, suçlular gece yarısında Üssküdar tevkif- hanesine götürüldüler. İbrahim Anlatıyor Hâdiseyi tam tafsilâtile bir de Ibrahlirden — dinlemek — istedim. O da şöyle anlattı : “ — Ben hâdise günü Paşa- bahçedeki kahvede oturuyordum. Yanıma Cemil geldi. Arkadaşı Enverle boraber, — beni yemeğe davet ettiler. Kabul ettim ve Kürt Ali de beraber olduğu hak de yukardaki eve gittik. Tam kapıdan içeri girerken — ıslıklar çalımmaya — başladı. ve ben bir tuzağa düşürüldüğümü anladım. Hücum Etmişler Gözümü açmıya — vakit kal- madan Üzerime — hücum ettiler. Moallânın — annesi bir tabanca almış ve kalbime çevirmişti. Kar- deşi Enver de tabancayı beynime tutuyordu. Diğer birl de bir kama ile karnımı deşmeye hazırlanıyordu. Sonra bir iple her tarafımı &- kıca bağladılar ve tavana asarak SON POSTA Zavallı İbrahimi, Öldü Sanarak Gömmiye Hazırlanmışlar ! Vücudunun Her Tarafı Simsiyah Kesilmiş , İbracıcrt göz altları ve vücu- dunun her turafı böyle simeal- yah Ççürük içindedir evde kırılacak deynek kalmayın- cıya kadar beni dövdüler. Sırtım- da bir demir iğrildikten — sonra bayıldım. O sırada ipten indiri mişim. — Ayıldığım zaman yine astılar. — Tamam altı saat asılı kalmışım. Sonraları aklım başıma gelir gibi oldu ve dışnrıda konu- şulanları duymıya başladım: — Öldü galiba bunu nereye gömeceğiz, Diyorlardı. Ben de, beni işkencesiz öldürmeleri için yalvarmıya başladım. Bu sırada Muallâ ile onun ko- nuştuğu Şahabı getirmİşler, işken- €e ile, kızın benimle konuştuğunu söyletmeye çalıştılar. Allahtan kız benimle konuşmadığını söylemekte ısrar etti de, onlar da yaptıkları fenalığı anladılar ve yaraları" ma tentirdiyöt sürmeye 500 lira teklif ederek, benim kendilerine dava açmamın önüne geçmeğe çalıştılar. Ben, para filân istemem, bir yanlışlık oldu dedim ve kur- tuldum ellerinden. Müstantiklikte Üsküdar — müstantikliği — dün suçluları — İsticvaba — başlamıştır, Kelle'nin idrarından kan geldiği için doktorlar hastaneye yatma- sını tavsiye etmektedirler, Ekmek Fiatı Buğday Yükseldiği İçin Artacak, Deniyor Buğday fiatlarında yeni yük- selmeler — göze çarpmaktadır. Ekmek fiatlarının on para kadar yükselmesi muhtemeldir. Narh komisyonu yarın toplanacak, son on beş günlük durumu gözden geçirecektir. Nüfusumuz Artmıştır Nüfusumuzun arttığına — şüpbe yok. Ancak merelerde ne kadar arttı? En çok hangi yerlerde arttı? Niçin başka yerlerimizde bu ka- dar artmadı? Çok artan yerde ne var ki ötede yok? Olmıyan yer- bunu yaratamaz mıyız? #ürü sorgu ki bunlari ancak: rin Pazar Günü ılı:w genel nüfus sa- 20 yapılacak Borsada Durum Düzeldi Malüm arsıulusal siyasal durum karşısında son günlerde kambiyo borsasında hasıl olan anormal vaziyet Üzerine bir takım tedbirler alınmasına lüzum görülmüştür. Bu tedbirler dün tatbike başlamış, borsada da ufak bir salah görü- müştür. Bu münasebetle şurasını kaydetmek lâzımdır ki kambiyo borsasında hava öyunlarının kal- dırılmnsına İmkân görülmemekte- dir. Ancak alımda acenteler yüzde elli nisbetinde teminat almak su- retile mübayeatta bulunmaktadır: lar. Diğer taraftan dün Cümhuri- yet Merkez bankası da borsaya müdahale etmiş 2 bin Ünifiye Türk tahvili almıştır. Bu alış diğer alıcılara da cesaret vermiş, iki bin kadar tahvil de açıktan satılmış, bu suretle alıcı ile satıcı arasında bir müvazene temin edilmiştir. Dün ünifiye Türk 24,90 kuruş Üzerinden İmuamele görmüştür. Anadolu mümessil tahvilleri de 44,30 kuruştan alınıp satılmıştır. Devlet esham ve tahvillerinin kıymetini koruma sandığının faa- liyete geçip geçmediği hoenüz malüm değildir. Merkez Bankas- nın alıcı olarak Borsaya müdaha- lesi Borsa mahafilinde çok Iyi bir tesir yapmıştır. Borsada dünkü tahvil satışı yüz bin lirayı çok aşmıştır. Bir Kızcağız Pencereden Sokağa Düştü Zeyrek caddesinde 72 sayılı evde oturan Hasan kızı Gülizar ikinci kat pençeresine çamaşır sererken muvazenesin kaybede- rek sokağe düşmüş, muhtelif yer- lerinden yaralandığından hastane- ye kaldırılmıştır. 1000 Müracaat Dün, parasız yatılı olmak İçin, son müracaat günü idi. Erkek ve kız Hiselerinde yapılan kayıt ne- ticesinde başvuranlar 1000 i bu' maktadir. Pazar Ola Hasar B. Diyor Ki: yetiştiriyoruz.. « Bir yandan, yüzbin emekle ığıçl *« Bir yanda; larımız yanıyor.. n da dönümlerle orman- ! Satırla Balkan Festivali Dün, Balkan festivalinin altınci günü çok eğlenceli geçmiştir, Programın en zengin kısmı olan Beylerbeyi sarayındaki balo, çol — muhteşem olmuştur. Bu balo için biletler yedi liraya satılmıştı. y * » » Bakanlar Şehrimizde Dün sabahki ekispresle Sağlık. ve Soysal Yardım Bakanı Refik Soydam ile Finans Bakani Fuat Ağralı, Ankaradan şebrimize gel mişlerdir. * * * Madenler Müdürü * Madenler Genel müdürü Bedri, Ekonomi Bakanına, maden araş- tırmaları hakkında malümat ver« mek üzer buraya gelmiştir. * * * Türkiyat Enetitüsü Türkiye enstitüsünün Ankara« ya nakledilmesi geri kalmıştır. Bu yıl, yeniden getirtilen kitape ların ilâvesile enstitü biraz dâha genişlemiştir. İ * * » Memur Talebeler Hukuk fakliltesine devam eden gümrük ve iİnhisarlar — vekâleti memurları Üç sene mecburi! hizmet yapacaklardır. Ğ Yü Fındık Flatları Ekonomi Bakanlığının aldığı tedbirler üzerine fındık fiatları normal duruma girmiştir. * * * Kontrol Saatleri Kadıköy su şirketl abonelere fazla olarak koyduğu kontrol #aatlerini — yapılan — teşebbllsler Üzerine kaldırmıştır. * * * Efeler Şerefine Bugün saat on beşte, Halke- vinde, Millt Türk Talebe Birliği, Ödemişli Efeler şerefine bir danali eğlence tertip etmişlerdir. * * * Yeni Silolar 4 Tarım Bakanlığı önümüzdeki yil yeniden dört buğday silosu yaptırmayı düşünmektedir. * * * Porslen Fabrikası Beş yıllık endüstri proğramın- daki porslen fabrikası yakında Kütahyada kurulacaktır. * * * Fransız Talebeleri Evvelki gün, Ege vapurile şehrimize gelen 39 Fransız yüksek tahsil talebesi, şehri germişler ve dün akşam memleketlerine dön- müşlerdir. * * * Olgunluk İmtihanları Liselerin, Eylâl devresinin ol« göenluk imtihanları dün bitmiştir, Bu hafta içinde, üÜnivorsiteye çok akın olacağı tahmin olunmaktadır. Hasan B. — Sebep olanlardan bir iki tanesini enseleyip, kavrulmuş ağaçierden aşağı sallandır, bak bir daha yanar ,_î—