22 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

22 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Yazan| Hatice dıköyde Hatip - 56 — Kâmranın Profilinden Başka Bir Şey Değildi Muhakkak Bir Delfine Var -Taşlıkta havagazı lâmbasına ta- kılmış bir elektirik ampultü yanı- yordu, Taşlık dört köşe bir taş- hktı. Fazla göremdi. Çünkü yi- rüyöp ilerlemek mecburliyetinde Kdi... Bu suretle yolun nihayetine kadar gitti maalesef içeriya gi- ren kadının yüzünü görmemişti. Bahariye — caddesinin köşesinde durdu.... Onlar kendi takibinin acaba farkında mı idiler... Yoksa değil mi ? Mamafih ne olursa olsun ye- niden aşağıya İnmek lâzımdı. Teokrar geriye döndü. Belki pen- cerelerin birinde bir yüz görürdü. Ömerin bugün merkez memu- runa anlattığı hikâyede bir İnce uzun boylu bir de şişman kısa boylu, ikl erkek... Bir de papas yok mu Idi. Bu Üç kişi. Ve o Üç kişi... Mümkün mü Idi ?, * Ev kapkaranlıktı. Ümlt ettiği gibi pencerelerde sezilecek gölge- ler yoktu.. Herhalde bunlar evin içinde karanlıkta — oturmazlardı. Muhakkak ki bu evin arka tara- fında olmah idiler. Evin arka tarafı... Fakat evin arka tarafını nasıl görebilecekti? Biraz daha ilerlemişti. Boş bir arsaya tesadüf etti.. Arsanın içine saptı.. Ob; bu bulunmaz bir tesadüftü. Bu evlerin arkasıni görmek tah: min ettiği kadar da zahmetli bir şey değildi, yıkık bir bahçe da- varına tırmandı, biraz sonra bütün bu evlerin arkasını gören büyük ve boş bir bahçeye, metrük bir bahçeye girmiş bulunuyordu, evle- rl sayarak ilerledi. hepsi hopsi © idi. Yalnız bütün bu havayı O da saçları. Perdeye vuran bu siluetin ba- şındaki saçlar dümdüzdü. Halbukl Kâmranın bukle'i kıvırcık bir başı vardı. Bu başın ise keskin düz hatlı bir kuvafürü vardı. Ve kimbilir. belki de şim- di saçlarını böyle kıvırmaktan vazçeçmişti. bilirdi ve eğer Kâmran ise bunu böyle yapmış ğmmîlluıgıliyor- du. Yoksa polisin noktainazarını | SAA — — AM e kabul otmek — İcap ediyordu. KâAmranın arrzusile kaçmış olmasını. Bu ihtimal aklına gelir gelmez başına kan çıktı.. Şapkasını ve caketini kotrada unutmuştu.. Elini çıplak saçlarından geçirdi, Birden- bire yoruluvermişti.., Bu İşık sö- nünceye ve onlar dışarı çıkıncaya kadar burada bekliyecekti. Geri gerl bir iki adım attı... ve ileride bulunan bir taş yığınının tam üÜstüne oturdu İşte o anda arkasından bir ses: — Kim var orada diye kısık, kısık söylendi.. Kimsin sen? Bir hareket yaptı. Karanlıktan çıkan gölger — Kımldama diye bir de tehdit savurdu... Ve Osman gözüne tutulan bir elektrik lâmbası ışığında kaldı: — Oo... Osman... Osman bu- rada ne arıyorsun... Elinde bir rovelverle kendine yaklaşan bu adam spor arkadaş- larından Turgutta.. — Istanbulun Beşler Komitesi Italyanın Tebliğini Sarih Bulmuyor Cenevre, 21 ( A.A ) — Beşler komitesinin bugün çıkardığı resm! bir bildiriğde deniliyorki; " Komite Italyan hükâmetinin gazetelere verdiği bildiriği öğren miştir. Bu bildiriğin sarlh şümulünü mubhakeme edebilmek için komite hükümetinin gazetelere resmi cevabını ve bu cevaba Nasıl Telâkki Ediyorlar Cenevre 21 (A. A.) — Halya- murahhaslar Bın reddi, arasında intiba — uyandırmıştır. f bir Bununla beraber, tebliğ metni dikkatle okunduktan sonra, İtal- yan hükümetinin reddinde zenne- Fransız Kabinesi Kat'i Kararını Verdi Adres: Alyanak han No, 21, ererler yazınış hürriyetpörver blir zat tanınmış bir spor kulübünün en iyl ve amatör bir boksörü: — Ya sen... Sen burada ne Arıyorsun?.. İkisi de hayretle birbirlerine baktılar... Turgut ısrar etti: — Söyle burada işin ne7.. — Şimdi vzun bir gey anla- tamam.,, Yavaş konuş... Targut biraz daha sert, daba kat'i ve daha âmir bir sesle sordu : — Rica ederim Osman, bana izah et... Burada ne arıyorsun?.. OCova elindek! bromiğe bak- tı... Onu yukarıdan aşağlıya süzdü: — Sana ne dedi. Sana ne olu- yor... Sen benim kâhyam mısın ?... Yoksa bana kafa m tutuyorsun. Esasen akşamdanberi hiddeti gon dereceye gelmiş olan Osman bu Bsözleri Göylerken yerinden fırlamıştı : — Bu âmirane konuşuşun se- bebini öğrenebilir. miyim ? ( Arkamı var ) Italya Durmadan Asker Gönderiyor — Roma, 21 (AA) — Yedi vapur içinde beş bin asker ve 1100 müttehassıs işçi olduğu halde Ppazartesi günü Napoliden hareket edecektir. Fransa Uluslar Sosyetesinden Yanadır Paris, 21 (ALA) — Habeş» Halyan —anlaşmazlığı — hakkında diplomatik çevenlerde söylendi- ğine göre orlada bir İtalyan-Ingi- liz aytışması değil, bir İHtalyam- Uluslar - Sosyetesi anlaşmazlığı wardır. Banun içindir ki Fransa Uwğ.'ğ"'ğ"i"d"- yabpa olmak-e tan İr. şe pamazdı. Fransanın bu lınıuı:ıki"dm arsıulusal yükümleri ve Uluslar sosyotesi paktı çizmektedir. Şayet ya — Habeyistana — saldıracak olursa Fransa banun — Ceonevre uzlaşmaları va — andlaşmalarının bozulması suretinde karşılamak we hareketini buna — uydurmak mecburiyetindedir. Acıklı Bir Ölüm Eski — adliyâcilerimizden — iatinaf Azası ve diyanet işleri müşavlr! Ha- dimli Kara Hafız Hacı Mehmet Bı. hattin vefat etmiştir. Cesazesi bugün Öğleden sonra Cerrahpasa haatand. #lnden kaldırılacaktır. Keadlsi birçok hi İçin 28 eyi si günü gacı Iîıllç Fenerl caddesinde Cibali mek- tep bahçösinde bir söüncet düğünü Topebaşı Belediyo Bahçesinde Bu akgşam saat 22 de KARAGÖZ Ber hofta Perşambe, Cuma, Cumartesi, Parar akışamları Türkiyenin «n çok sevilen muharrirleri hazırlıyor. Siz do “HERŞEY,,İn okuyucusu olmağa huzırlanın Yakında Çıkıyor. Aşir efendi caddesi, İstanbul Fransız mütehassısına göre, muhtemel bir Ingiliz - Ttalgan harbinin Ük safhası bu harita görülen şektide yapılacak İtalya İle İngiltere Nasıl Çarpışacak ? Önce Hava Filoları Işe Başlıyacak ( Baştarıfı 1 inciyüzdö ) orduları Habeş erazisine tecavliz etmiş. Ve bütün dünya bu hâdk seyi radyo vasıtasile öğrenmiştir. Aynı zamanda Mösyö Musoliniain heyecanlı bir beyannamesi Italyas nın Cemiyeti Akvamdan çekild- ginl ilân etmektedir. Eritredeki — İtalyan — ordusu, İtalyan kara ve hava kuvvetlerk- ve gimali gerbiye müteveccih, üç vâdiden istifade ederek Adisaba- ba Cibutl şimendiferi istikame- tini tutturmuşlardır. toplanmaktadırlar. Birinel deniz filosu, ikincl ve üçüncü denizaltı İtalyan filotilâ- ları Avgusta limanındadırlar. Ikinci deniz filosu le, birinci denlzaltı filotillâsı Kagliyari de bulunu- yorlar. Hava Filotarı Birinci gündüz. bombardıman Hlosile, birinci gece bombardıman Ü Za ĞDN bünküeen, e elükaltilr ÜĞ e ça filosu ve bir deniz tayyare filosile bir avcı tayyare filosu (Napoli) ile Avgustayı, Üs İttihaz etmişlerdir. İki gündüz bomburdıman filo- sile bir gece bomburdıiman filosu, ve bir avcı filasundan mürekkep ikinci hava fırkası Roma ile Kagll- yari etrafında toplanmışlardır. Bu sırada iki piyade fırkası, Mesinadan gemilere bindirilmek- tedir. Bombardıman Başlıyor 28 Eylül: Sabahın snat altısı. Birinci Italya hava fırkası, Maltayı bombardıman etmiştir. Ve ikineci üçüncü denizaltı filotillalarile birin- €« deniz filosu, adanım müdafaa hatları üzerine ateş açmıştır. Bombardımana — ikinci filosu devam etmiştir, 29 eylül Hkincl deniz fırkası, birinci filotilaya İstinat — ederek ve kuvvetli bir hava filosile Ce- belüttarığa taarruz etmiştir. Akşama doğru, Malta, hâlâ mukavemat etmekte idi. Cebellt- tarıksa, Italyanların ateşleri altında bulunuyordu. Fakat İngilizler, torplller sa» yesinde Boğazdan gelip geçmeyi men'e muvaffak olmuşlardı. Aym günde Romadaki İngiliz ve Londradaki — Italyan sefirleri pasaportlarını alarak memleketle- rine dönmüşlerdir. Teşrinievvelin Uçü Denlz ve hava kuvvetlerinin mütemadi ve şiddetli ateşleri Gnyesinde, saat ensekize doğru, bir İtalyan taburu Maltaya çıkmıya muvaffak olmuş- tur. İtalyanlar gece bütün Adayı işgal etmişlerdir. İkinci Safha 25 Eylüldenberi, Habeşistanda başlamış olan, Italyan harekâtı askeriyesi, muntazam bir metodla devam etmektedir. Hor tarafta, Habeş ordusu şiddetli mukavemet göstermektedir. Maltanın işgalini müteakıp İtalyanlar, Bingazide harekete — geçmişlerdir. Burada hava mareşalı Balbonun umumi karargâbı bulunmaktadır. — * Girit Adasında Birinci Italyan deniz filosu, Girlt adasını İşgal etmiştir. Ikinci filo ise Cebelüttarık sularının tarassudunu, denizalti gemilerine — bırakarak — Bingazi önüne gelmiştir. Birinci Htalyan hava fırkası Tomruk, Ceraubub ve Apolonyaya istinat etmektedir, Mısır Hududunda Mesinadan gemilere bindirllen iki Italyan firkas,, Bingazlde mevki almışlardır. Ve teşrinlev velin onuncu günü, birinci ordu unvanını alarak Bingazi hududunu muhafaza —eden — İagiliz - Mısır 1 Devamı 11 inci yüzde — hava