25 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

25 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Hergün Neye Kurban 8 Ekmek Fiatları * Neye Kurban ? Bu defaki — otomobil yarışı, arkadaşımiz Burhan Cahidin eşini kurban verdi. Samiye Burhan Ca- hit ağır surette yaralanarak has- tahbaneye düştü. Çok sevdiği otomobiline bir daha dönemiye- cek ve binemiyecek. Bu tehlike- nin bir ölümle neticelenme- Mmesi sırf bir tesadüf eseridir. Çünkü Maslak yolunun otomobil yarışlarına müsalt olmadığı, bu işten anlamayanların bile tahmin edebilecekleri basit — bir şeydi. Böyle dar, virajı çok, iki tarafı gik ağaçlı bir yolda otomobil yarışı tertip edenleri mes'ul et- mek zaruridir. Fakat Samiye Burhan Cahit te iyi bir şofördü ve bu tehliheyi görebilirdi. O halde bile bile bu tehlikeye neden atıldı? Lindberg tek başına bir uçuşta Nevyorktan Parise uçmuştu. Bu da yüzde doksan tehlikeli bir işti. Fakat bu tehlikeyi göze al- manın manası kolaylıkla anlaşı- labilir. Kutupların meçbul buz derya- larına gitmek te tehlikelerle dolu bir maceradır. Bu tehlikeyi göze alanların da maksatlarını anla- mak mümkündür. Her tehlik«, mukabilinde ma- mevi bir zevk ve heyecan veren, bizi mükâfatlandıran bir neticeye bağlıdır. Bizi, tohlikeyi göze al- mağa sevkeden âmil ya bir ideal, ya bir hizmet heyecanıdır. Samiye Burhan Cahit, atılgan, cemir, erkeklerde misll nadir bu- lunur derecede soğuk kanlı bir kadın. Şimdiye kadar yapılan yarışlardakl muvaffakıyeti bunun en büyük delilidir. Fakat bu me- ziyetlerini, bu heyecanını ve bu cesaretini daha Iyi, daha faydalı ve daha sosyal bir uğurda da sarfedebilirdi. — Kolum kırıldı amma, şunu da ben yaptım, diyebilmek zev- kini tatmak, ona bütün acılarını unutturabilirdi. Fakat bu vak'a- da böyle bir teselliden mahrum: dur. Yapılan fedakârlık, alınan netice ile ölçülür. Gençlerimize cesur ve atılgan olmalarını tavsiye ederiz. Fakat hayatlarını, boş yere sarfetme- lerine acırız. Ölmesini de bilmek göerektir. * Ekmek Fiatları Etanbul narh komisyonu ek- mek fiatlarını yine arttırdı. Ek« mek bugünden İtibaren on.buçuk kuruşa - satılacaktır. Harp rivayetleri, Italyanın or- dusu için piyasadan un ve buğ- day toplamıya başlaması yalnız bize de değil, bütün Avrupada, hattâ Amerikada ekmek fatlarım arttırmıştır. Buna rağmen ekme- ğin en ucüz olduğu yer yine Türkiyedir. Ekmeğin kilosu Almanyada 25 kuruş İsveçte SÜ cp Amerikada 17,50,, Italyada dE ç Fransada 12 , Ingiltterede 11 ,, Bu sene ekmeği geçen sene- lere nisbetle daha pahalıya ye- memiz muhtemeldir, çünkü harp rivayetlerinden başka, şimalf ve eenubi Amerikada bu sene kıt- gimüştür. ——— Resimli Makale Cemiyeti himaye eden adaletin elidir. Canl bu eli Iterek İş görmiye çalışır. Bu el Xuvvetli İse onu boğar, cinayet işlemenine fmkân bırakmaz. İşlemiş olamı da cezasiz bırakmaz, Coni, adaletin gevşek olduğu yerde türer, Adaletin eli ne kadar sıkı, me kadar kuvvetli, me kadar amanmz olursa, cani ekadar korkak, okadar yilgin, e dereve #lilk olur, Onun için içtimaf alzamını korumak, memleketin hururunu temin etmak ve holka rabat vermek için bir devletin en mühim İşi adaletin elini kuvvetlendirmektir. SON POSTA DAHİLİ HABERLER İstanbul İcra Dairelerinde Çok Sıkı Teftişler Yapılıyor Istanbul Icrasında islahat ya- pılması öne sürülüyordu. Bunun için Tüze Bakanlığı dört ay evvel icra başkanı Kemali Avrupaya tetkike gönderdi. Başkan Kemal hazırladığı raporu Müddeiumuml- liğe vermiştir. — Bir taraftan da Müddeiumumt Hikmet bütün lcra dalrelerinde genel — ve sıkı bir teftiş yaptırmaya — başlamıştır. Istanbuldaki yedi icra — dalresi gibi Silivri, Çatalca, Şile, Gebze ve 'Üsküdar İcraları da aynı za- manda teftiş edilmektedir. Müddeiumumtlik Istanbul icra dairelerind. hergün sabah, öğle, akşam üç defa yoklama yaptır- maktadır. İcralarda çalışan staji- yer kadınlar kahve rengi ve bütün memurlar da siyah elbise giymişlerdir. Tcralarda avukatlar İle iş sahiplerinden ve avukatların vesikalı kâtiplerinden başka hiç- bir kimsenin İş takibine müsande edilmediği gibi işi olmıyanların da lcra salonlarına girmeleri yasak edilmiştir. leralarda misafir kabul edilmemekte ve İş sahipleri bek- letilmemektedir. Bizzat Müddel- umuümi, — İş sahiplerinin İşlerinin çabuk görülüp görülmediğini sık sık tetkik etmektedir. Müddek umumilik teftişlerden alacağı ne- ticelere ve icra reisi Kemalin ver: diği rapora göre lera — işlerinin basitleştirilmesi ve çabuklaştırıl. ması için bakanlığa teklifler ya- pacak ve bunun — bir kanun ha- linde çıkmasına çalışacaktır. ——— İSTER İNAN İ Mekteplerdeki imtihan usulünün bozukluğundan bah- seden Ağaoğlu Ahmet şu fıkrayı anlatıyor: “Bay Saffet, almış olduğu bazı idari tedbirlerden de bahsetti. Meselâ son “imtihanlarda tatbik talebenin bile istihzasını celbeden ve hakikaten de ga- bir usulün kaldırıldığını söyledi. Bu usul hakkında bir fikir verebilmek için yu muhavoreyi yet gülünç ol dinleyiniz: *“Kızıma dedim kir İSTER İNAN İSTER Icra Işlerinin Islâhı Için Teklifler Yapılacak | Yakalanan Sarhoşlar Kirkoroğlu Hamdik ile Varnalı Mehmet adlarında iki kişi evvelki gece Üsküdarda halkın rahatını kaçıracak derecede sarhoşluktan sonra bir tramvay arabasının da camlarını kırdıklarından yakalan- mışlardır, $ Balıkpazarında bir meyha- nede fazla rakı içirildiği İçin yürüyemiyecek derecede sarhoş olan Temel karakola götürülerek muayeneye sevkedilmiş, kendisini sarhoş edenler hakkında da takl- bat başlamıştır. Bıçak Çekmiş Bayezit Ağa — mahallesinden Enver, dayısile birlikte otururken Rüstem adında bir adam yanla- rına gelip —kendilerine — küfür etmeğe başlamış, Üstelik bir de bıçak çekmeğe kalktığından ya- kalanmıştır. Talebe Kıyafetleri Leylt Tip Talebe — yurdüna mensup Üniversite talebelerinin kıyafetleri değliştirilmektedir. Ye- ni şekle göre, talebeler, yakasın- da yurdun ve sınıflarının işaretini taşıyan lâcivert elbiseler — giye- ceklerdir. mıyorsun | olunan ve Yedi Buçuk Yıl Yatacak Hacı Ömer adında bir adamı öldürmekten suçlu Karakaş Hü- seyinin duruşması ağır ceza mah:- kemesinde yapılmış verilen hüküm bazı evrakim noksan — görülmesi cihetinden temyizden gerl çevril mişrir, Karakaşın duruşmasına ağır ceza mahkemesinde dün tekrar devam olunmuş — ve Hüseyinin Hacı Ömeri öldürdüğü sabit gö- rüldüğünden kendisinin 15 yıl hapsine ; yaşının ufaklığile af ka- nunundan İstifade ettiğinden ce- zasının yarısının indirllmesile '7,5 sone ağır hapsine karar verik miştir. Bir Toplantı Tıb Fakültesinde Yeni Program Görüşüldü Dün, öğleden sonra, Tıp Fa- kültesinde bütün — profesörlerin Iştirakiyle, bir toplantı yapılmış, bir hafta sonra başlıyacak olan yeni ders senesi programları, yenl yapılacak doçent imtihanları ve henüz Avrupadan dönmiyen pro- fesörlerin durumu Üzerino görlüş- müşlerdir. Şurup Hiddetlenmiş Mahmutpaşada — Kürkçü ha- nında kahveci Fettah, aynı han- da çorap İşçisi Şurup namındaki adamdan 60 kuruş kahve alaca- ğım İsteyince Şurup hiddetlene- rek Fettaha çekiçle vurmuş, Fot- tah da — iskemle — ile mukabele ederek Şurubu yaralamıştır. STER İNANMA! — Kımm iki gün imtihanın var, amma söü hiç çalış- Kızım güldü, dedi kir — Baba, sılır almıya hazırlanıyorum! — Bu ne demek? — Bu derstan sene yoklamaları #esnasında döri ve beş aldım, gimdi İmtihanda afır alaak yine geçeceğim. — O halde imtihan ne içindir? — İşte baba ben de ona gülüyorum ya | ,, INANMA! Yazı Çomığu için Bugün Konamadı Yarış Faciasından Sonra Samiye Burhan Cahidin Durumu İyileşti “Pazar günkü otomobil yarışın- da çok güzel bir netice alarak birinci gelmek üzere iken yarışın bit'ş noktasına 800 metre kala müessif — bir kazaya — uğrayan Samiye Burhan Cahidin 6 hhi durumu gün geçtikçe düzelmek- tedir. Sol kolundaki kemik çat- lağı ile kırılan bir kaburgası ve başındaki yara, artık — endişe verecek bir mahiyet arzetmemek- tedir. İtinayı icap ettiren nokta, gol elinin bilek Üstü kısmında hasıl olan ezikliktir. Kası gecesi, kalbin atışını bile kaydettirmeye ve bilekte hissetmeye 'mani olan bu eziklik, ikl gündenberi İyi bir duramdadır. Zayıf olmakla beraber nabız duyulmaktadır. Bu — hassasiyet devam edip iyilik artarsa, kol alçıya konacak, kırık ve çatlak- ların tedavisi ameliyesi başlıya- caktır. Bugünkü durum, İntizar vaziyelidir. Maamafih memnunl- yetle kaydedelim: Her türlü teh- like zail olmuştur. Turing Kulüp Mutalâasını Bildiriyor Bu münasebetle bize mütalâ- asını bildiren Türkiye Turing ve otomobil kulübü, Maslak yolunun yarışa müsait olmadığı hakkında İleri sürülen iddlalara karşı hulâsa olarak şöyle diyor: - Böyle yarışlar diğer memle- ketlerde daha gayrı müsait ve Arızalı yollarda yapılır. Hattâ yollara maniler bile konulur. Böyle yarışa giren otomobillerin yarış otomobili olması da lâzım gelmez yeter ki — beynelmilel - otomobil #poru nizamnamesine uygun olsun. Arkadaşımız Burhan Cahid Teşekkür Ediyor Hayat arkadaşım Samiye Ca- hidin geçirdiği ve çok şükür mü- cize kabilinden kurtulduğu oto- mobil kazasından dolayı ona ve bana candan teessürlerini bildi- ren tanıdık, tanımadık dostlara ve kaza günü hastane kapısına kadar koşarak sağlık haberini heyecanla — bekleyen — yüzlerce yurtdaşa, ancak tehlikenin geçtiğini — anladığımız — bugüün teşekkür edebilmek fırsatanı bul- dum. Bunu, kaza haberini derin bir arkadaşlık duygusile yazan (Son Posta)ğnın kıymetli yazı he- yetinden teşekkürlerime katarak rica ederim. Burhan Cahid Kasatura Fırlayınca.. Ilya Kohen adında bir artist Şalıpazarı gazinosu tiyatro sah- nesinde kasatura cambazlık hüner- leri yaparken elinden fırlayarak kasatura seyircilerden 7 yaşında Turan çocuğa isabet — etmiş ve küçüğü yaralamıştır. TAKVİM Gün ARŞAMBA — Hızı 30 uç:ş.ı.oı. 935 lis. Arabi B54 Rumf 1351