September 25, 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

September 25, 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

25 - Eylül şehrinde mukaddes top vardır. teakıp çocuk sahibi olması SON POS'I'A zırha delebilir. * Atomların terkibinde Nötron denllen yenl bir eüzü keşfedilmiştir, bunun kes yon defa fazladır, bundan y an bir katell- ir gülle, altından yapılan aynı boyda bir gü 200 tiriyon defa daha &; sayılan bir Çocuk &-hibi olmayan her kadın bu topun başına gelerek az çok bir hediye bırakır ve Allahtan ço- cuk sahibi olması İçin niyazda bulunur. Bu itikat müddet evlâtsız kalan bir yerli kabile reisinin duayı mü- üzerine başlamıştır. uzun Bu top £7 inci asırda Felemenklilerden zaptedilmişti. Marka Takı yorlar Hayvanat —mütehassısları bu slıı dünyada 2000 çeşit yarasa ol- mu, bunların kimisinin küçü- cük, kimisinin de kanat ucundan kanat ucuna kadar bir metre bo- yunda olanları vardır. Bu son cins yarasalar cenup denizi âdalarım- da ve Avusturalya civarında bw lunmaktadır. Yarasaların hayatı, adetleri ve Gemiyiİşleten Otomobıl Yapıldı Resimde gör ,düğünüz dünyanın en küçük ve en ustalıkla yapı olan bu feribotu Almanyada Bav- yerada küçük bir .” nehrin üzerinde x- MN işlemekte ve kar h& < y gıdan karşıya geç ? İ mek İsteyen oto- © mobilleri taşımak ladır. Ancak kendi kuvvel muharrl tesl olmadığı İçin içine konan otomobillerin motör- lerinden — istifade — edilmektedir. 888 3ZLEZ GU 2*2631265 — 22631526 3323188 Bir Tecrübe İşi! 5 Bir Ingiliz doktoru: — Bugün muhak- kak iyiyim, cümle- sini on milyon de- fa tekrar eden en fona hastanın mut- lak surette iyileşe- ceği — kanaatinde- dir, Bu tavsiyenin biricin — mahzuru hastanın iyileşme- sine mukabil aklı- Di oynatması ihtimalidir. kaybetm'şti, Kaight isminde bir doktor kuşa takma bi kuyruk takımış kekeAkA AAA AAA AA AA AAA AAA AAA AA BAA AA LA AA AAA Dunyada 2000 Çeşit Yarasa Vardır Alman Bilginleri Kuşlara yaşayışları hakkın da maalesef elde kat'i — malümat mevcut değildir. Yarasaların ban- ları, kuşlar gibi hlcret etmekte, kimisi de kışı ol- dukları yerde ge- çirmektedirler. Yine bunlardan bazıları çok az, bazıları da on se ne veyahut daha fazla yaşamakta- dırlar. Şimdi Al- man hayvanat mü tehassısları yara- saları tutup birer madeni — marka takmaktadır. Bu markalar rasıtasile bunların hayat — tarzları, bangilerinin kışın cenup taraflarına hicret ettikleri, ve hengilerinin bulundukları yer- de İzbelerde, am- barlarda ve çatı aralarında baş aşağıya sarkarak kışı geçirdikleri anlaşılmaktadır. Bu yarasaların birçoğu yalnız meyva ile tegaddi etmekte ve kimisi de hakikaten birer vampir olup hayvanların ve hattâ insan- larıa — bile ka emmektedir. Fakat bu mahdut birkaç cins istlana edilirse, yarasalar umumi- yetle zararsiz hayvancıklardır. OÖtomobil bunun içine girer girmez arka tokerlekleri ağır bir Ke!sbeklerden Y pılmış Bir Mayo Resimde gördüğünüz bu garip mayo kiç bir mayoya benzeme- mektedir. Fakat bu da diğer bir çok garibeler gibl kullanılmak- tan ziyade seyredilmek için ya- pılmişlir. Kostümün — üzerindeki süsü, kumaştan bir zemin Üze- rine tutturulmuş renk renk ke- lebek ve pervanelerden vücuda getirilmiştir. Bunu icadeden bile kullanıla- bileceğini zan etmemektedir. Çün- kü su ile temas eder etmsz ke- lebeklerin kanatları mahvolmıya mahkümdur. Maamafih — hakiki kelebeklerle vücuda getirilen bu kostüm, moda meraklılarına ve sahne elbisesi —yapanlara bir model olmuştur. Bunlar şimdi sun'?! kelebek — kullanarak bu kostümden binlerco — yapmakla meşgüldürler. kayışla feribotun iki tarafındaki çarklara raptedilmekte, otomobil İşletilmekte ve Feribot da bu süretle yoluna devam etmoktedir. Otomobil saatte 35 mil bir sür'atle işletildiği zaman feribot da saatte - on mil sür'atle ilerle- mektedir. hesap nasil yas pılmıştır? İngiliz Pronsesli Anne (1477-1514) Alman İmpa- ratoru Birinel Maksimlien — ile evlenmişti. — Fa; kat zevcini mal; görmedi. Bununla berabel © memleketin İmparato- riçesi o'du. Su Garip Dünyada Neler Oluyor ? Iranın Berlindeki süel ataşe- Bir dalğın sinin başından (lt& garip bir vak'a ataşemiliter | geçmiştir. Evveli günü, Yugoslav sınırı yanındaki Dragoman kasabası İstasyonun- da, Berline gitmek üzere trene binecek olan ataşe, yanlışlıkla İstanbula kalkacak olan trene binmiş ve tren de kalkmıştır. Ataşe, Tirende kendinin, tek- rar Sofyaya doğru gerl döndü- ğgünü görünce ne yapacağını şa- şırmış. pasaportu, resmi evrak- larla eşyasını, Avrupaya kalka- cak diğer Konvansiyonel tirenin- de bululunması ve siyast sebep- lerle gitmekte olduğu Berlindeki Işlerinden de gerl kalmiak ihtima- N, Ataşeyi —daha ziyade telâ- şa düşürmüş. Nihayet tirenin kondoktörü Boris Vasilef, imda- dına yetişerek imdat İşaretini gekmiş ve treni durdurmuş. Ataşe trenden İnerek yaya olarak tek- rar Dragoman garına dönmüş Avusturya köylerinden birinde bir işçi, şoseyi düzeltirken lâştiği ile beraber bir otomobil tekerleği bulmuş, tekerleği kaldırmak iste- miş. Fakat çok ağır olduğundan kaldıramamış, — şaşırıp — kalmış, sonra bıçağa davranarak teker- leğin lâstiğinde küçük bir delik açmış, o zaman da önüne gü- müşten yapılmış birsürü Avusturya şilininin döküldüğünü görmüş (bir şilin 75 Tevadır). Saymış ve tekerleğin — şişirilmiş — lâstiğinde tamam 18 bin şilin bulunduğunu anlamış. Anlaşılan otomobilin şae hibi hududu otomobille geçtiğin- den parayı aramamıştır ve bu bir para akçısıdır. Bu sebeple uılır, fakir ı"idı kalmıştır. “ve henliz kılkmımı; olan Avrııpı trenine binerek haroket etmiştir. Şimdi Iranın Berlin askeri ata« şesi, gazetecilere, kondoktöre ve Bulgar Demiryolları Direktörlü- derece teşekkür etmiye ulamadığına dair bir di« bulunmuştur. Avuğtralyada Dev Bü- üklüğünde Bir Domuz bu kıdır büyünıılno kendisini yetiştiren çiftçi bile hayret et- Avustralya çiftçileri şimdiye kadar birçok domuz yetiİştirmiş- lerdir. Fakat resmini dercetti- ğimiz ve bu aeneki hayvan ser- gisinde teşhir edilen domuz ka- dıı iri domuz görülmemiştir. Bu hayvan gerçi tabiatin na- dir yetiştirdiği — mucizelerinden biridir. Fakat İriliğine ve ağır- lığına rağmen âzası tabil bir su- rette teşekkül etmiştir. Butun mektedir. Bu domuzun kendi- sinden başka altı kardeşi daha varmış ve bidayette bepsine de ayni .miktarda —gıda verilmiş. Fakat bir müddet sonra bu yavru gittikçe irileşmiye başlamış ve iki misli yemek vermek mecbu- riye hasıl olmuş. Tarbl: 1 | zaman tam 550 kilo gelmiştir.