7 Ekim 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

7 Ekim 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa Halkın 8 | Habeş - İtalyan Harbi Hakkında Ne Düşünüyorsunuz? Bakırköy, Cevizlik, Kolcu sokağı 9 namaralı hane, Ulvi: — Döğüşenler ister İtalyan, ister Habeş, ister Rus, ister Çinli olsun, harp tüyler ürpertici birşey. Düşünün bir kere: Evimizin içinde- ki, komşumuzdaki basit ağız kavgala- rı bile ne kadar sinirlerimizi bozuyor. Yolda gördüğümüz kazaya uğra- mış bir biçarenin kanlı vücudü, gece- lerce rüyalarımızdan çıkmıyor. » Kavgaya, gürültüye, hele kana kar- şt bu kadar zayıf olan insan sinirleri- nin bir harp karşısında ne kadar geri- lip bozulacağını tahmin edersiniz sa- nımım. Fakat ne yapalım ki, insanlar, bir- birlerinin topraklarına el uzatmak- tan vaz geçmiyorlar. Vatan müdafa- aa mevzuu bahsolunca da, en ürkak ruh taşıyanlar kahramanca döğüşmek kuvvetini ediniyorlar, Sulhperver Türkler, harplarda gös- terdikleri hudutsuz cengâverlikle, va- tan tehlikesinin, hüsnü niyeti nasıl if- lâs ettirdiğini ispat eylemişlerdir. 4 Kumkapı, Mangalcı çıkmazı, 7 numaralı hane, Salih: — Azizim, silâhları bırakma için konferanslar toplandı. Pariste bir ara- ya biriken dünya gençleri, sulhu temin için and içtiler. Tstanbula akın eden dünya kadın- ları, harp aleyhinde söylenmedik lâf bırakmadılar. Fakat işte, 3 lere, beşle- re, on üçlere, könseylere, şunlara, bun- Jara vağmen, nihayet harp patladı. Bu da gösteriyor ki, fertler arasın- da olduğu gibi, milletler arasında da, menfaat mevzuu bahsolunca bütün ra- bıtalar, anlaşmalar, muahedeler, mu- kaveleler lâfta kalıyor. Bu itibarla milletlerin, dostlarıma güvenip te kendilerini — salıvermeleri, çok umulmadık tehlikeler doğurabilir. Dostlarımıza, taahhütlerimize, ve sulh severliğimize daima sadık kala- | lım. Fakat bu sadakat bizi, muhtemel tecavüzlere karşı daima hazır bulun. maktan, daima hazırlanmaktan alı- koymasın! * Beylerbeyi, Safa sokağı, 41 numa- yalı hane, Osman: — Habeş - İtalyan harbi hakkında mice kafalar yoruldular da para etme- di. Diplomatları süküta vardıran bu kanlı dava hakkında bizim gibi fakir- lere söz düşer mi ki. Lise Yoklama Talimatna- mesinde Değişiklik Olacak Öğrendiğimize göre Kültür ba- kanlığı son çıkan İise yoklama talimatnamesinde bazı değişikler yapmayı düşünmektedir. Bu ara- da talimataamenin, hariçten ba- kaloryaya — girenler hakkındaki maddelerinin değiştirilmesine de Tüzum görülmüştür. Bakanlık — tolimatnamenin bu maddesini hariçten iİmtihana gi- recekler lehine olarak değiştire- cektir. Bunları ya talebe gibi yulnız son sınıfın derslerinden İm- ki, adlı günla karikatür serisinin re yanlış konmuş ” elduğundan — Eizim kız hasta oldu, Hasan Bey.. DAHİL Yabancı İşçi Bunlar Hakkında Kanuni Takibata Çalıştıran Girişiliyor “Son Posta,, nın Bir Yazısı Ehemmi- yetle Nazarıdikkate Alındı Geçende, Türk - işçilerini ya- kından alâkadar eden ve kanunla yalnız Türk işçilerine verilen kü- gük san'atleri ecnebiler tarafın dan da yapılmakta — olduğunu yazmış ve bunu resimlerle tevsi- ka çalışmıştık. Sevinçle öğrendi- imize göre; alâkadar makamlar u mesele Üzsrinde — hassasiyot göstermeye başlamışlar ve yaban €i işçi çalıştıranlarla bu — işçiler bakkinda kanunt takibata giriş- mişlerdir. Tlk olarak Ankarada Yenişe- hirde bir evin tamir işinde kulla- nılan Vasil ve Andon isimli iki yabancı tebeadan İşçi yakalan- mış, gerek bunlar, gerekse bun- ları işinde kullanan hakkında kanun! takibata girişilmiştir. Bu yolda takibat Istanbulda da ya- pılmaktatır. Son zamanlarda şeh- rimizde de birkaç suçlu yakalan- mış, mahkemeye verilmiştir. Çinden Gelen Altı Dişli Sinek Bu, Telefon Kablolarının Eskidenberi Mizsafiridir Istanbul telefon kablolarına musallât olan altı dişli sinek adı werilen haşerenin İIstanbula Çin- den geldiği ve yeni örediği yazı- mıştır. Münbasıran telefon kab'o- larında tabribat yapan ve kablo- ların içinden geçen dört voltluk cereyanla beslenen bu garip ha- şere yeni meydana çıkmış değil- dir, eskidir. Bu haşerenin gıdasını elektrik teşkil etmektedir. Haşere- den telefon kablolarını korumak imkâmı yoktur. Eski şirket ber yıl bunları toplamakta, bir şişe içinde muhafaza ederek İngilte- redeki - lâboratuvarlara gönder- mekte idi. Yenl Yapılan Binalar Bu yıl şehrimizde yeni yapılan apartıman ve ev sayısı, geçen yıla nisbetle daha azdır. talimatnamedeki gibi hariçten im- tihana gireceklere yedi defa gir- me hakkı tanıyacaktır. — Tütsü' yaptırdım.. Dünkü nüshamızda; — “Pazar Ola Hasan B, diyor okuyucuları mırdin “Galir di'emek'e beraber, buzlia tekrar ve asıl ibarcal ile keyuyoruz 20 İlkteşrin Pazar Genel Nüfus Sayımı Sayım günü, sayım işinin bittigi ilân edilinciye kadar çocuklarınızı sokağa bırakmayınız. Küçük çocukların sokağa çık- malarından ana ve baba mes'ul tutulacaktir. Bir Gece İşçisi Kunduracı Dükkânından Hayli Şeyler Çaldı Dün gece Fatih semtinde bir hırsızlık olmuş, Kâmilpaşa soka- ğında 4 numarada kunduracı All- nin arka taraf penceresinden dükkâna girilerek bir saat, bir çift iskarpin, bir çift fotin, iki çift çocuk fotini, dört. çift terlik, blr çift saya ve 20 çift potin bağı çalınmıştır. Suçlu belli değildir. Bütün Mahpuslar Okutulacak Okuma Öğrenenlerin Ce- zaları Bir Mıktar İndiri'ecek Hapishanolerin ıslahı projesi- nin en esaklı tarafı; ceza evlerin- de mahpusların okumasına veri- len ehemmiyettir. Bugüne kadar takibedilen usulle bütün hapisha- nelerde mahpusların yüzde 56 sı okutulmuştur. Yeni hazırlanan projeye göre, ceza evlerinde muvazzaf muallim- ler bulunacaktır. Kurslarda — iyi çalışan ve muvaffak olanlar için muayyen bir nisbet dahilinde ce- zalarının affı — düşünülmektedir. Böylelikle okuma yazma nisbeti fazlalaştınlacak ve verilecek fay- dalı ve insani bilgilerle mahpus- ların ahlâk düzenliği temin edil- miş olacaktır. Tüze (Adliye) bakanlığı bu geniş ve şumullü işinde bütün hayır kurumlarından, sosyal te- şekküllerden ve halk evlerinden yardım istemektedir. Proje İkmal edildikten sonra Kültür. bakanlı: gının mümessil bulunduracağı bir komisyonda kat't şeklini alacak- tır. Hapishaneler için muallimleri idarel husüsiyeler temin ede- cektir. Bir Günlük Düşme Faciaları Dört Kişi Düştü, Bir Kızcağız Ö_ldü Son yirmi dört sant İçinde şehrimizde birkaç sukut faciası olmuş, bu arada bir kızcağız da can vermiştir: Cerrahbaşı sokağında oturan kundura tamircisi Yusufun 6 ya- şındaki kızı Feriha evin taraça- sından sokağa düşerek ağır su- rette yaralanmış, eczanede teda- visi yapılırken ölmüştür. * Haydarpaşada aktar Temail Hakkının 3 yaşındaki kızı Ismet evin üstkat penceresinden sokağa düşerek fona halde yaralanmış, hastaneye kaldırılmıştır. x Atpazarında Salih adında birinin çocuğu olan 11 yaşında Hamdi, dün bir çitlenbik ağacır Pazar Ola Hasan B. Diyor TT Şğ'feğ.—::vğ;.»::.-ıl — Nefes ettirdim.. Yine de iyl olmadı. I y H S . nın dalları arasında dolaşırken 6 melre yükseklikten tramvay cad- desine düşmüş ve muhtelif yerle- rinden yaralanmış, bir bileği de ehemmiyetlice incinmiştir. *&« Eminönü hanında tavan tamir eden İzmirli dülger Hasan, tavandan döşemeye düşerek yara- lanmıştır. Azlık Okullarında Kultür. Bakanlığı, azlık ve #cnebi okullarında okutulan türk- çe, tarih ve coğrafiya dersleri hakkında bazı yeni karar almıştır. Bu derslerden talebenin hakkile İstifadesi temin edilecoktir. İ p CAL — | 5, yin ' ııııııınıuııwıııı Birinel Teşrin T Bir İki Satırla Tarım Bakanı Evvelki gün şehrimize gelen Taff Bakanı Muhliz, bugün Bakanlığa bi h daireleri gezecek, sonra ma gidecektir. Tarım Bakanı cart! dönünce, doğu illerinde — yaptığı ! tetkik gezisi hakkında Başbakana hat verecektir. ... San'et Mektepleri için | Kültür Bakanlığı San'at mekteplf için makine, avadanlık ve diğer 1f zeme satın alacaktır. .. Kültür Bakanlığının yayın direl lüğü için bir mütercim almacaktır ... Bir Yangın Evvelki gece Çemberlitaşta Atİ Paşa camiinin arka tarafındaki sokâ ta bir yangın çıkmış, fakat sirayet medon söndürülmüştür. ... Balık Enstitüsü Yüksek Balık Enstitüsü, balık isi salâtı ve konserveciliği bakım çok yararlı işler görmek üzere fi yettedir. .. Dolmabahçede ğ Milli Saraylar müdürlüğü, Do bahçe sarayında tamiral yaptırmi karar vermiştir. Sarayın bir kısmı rindeki kurşun levhalar değiştirileö tir. Fırtına Faclası Karadenizdeki son fırtınalarda © yos civarında boğulanların sayısı miyi bulmuştur. ... Sovyat Doktorları Ankaradaki Tıp koöngresinde nacak olan Sovyet doktorları bu Berlin yolile şehrimize gelmişi Akşam Ankaraya gideceklerdir ... Kültür Mlilsteşarı Şehrimize gelmiş olan Kültür şarı Rıdvan Nafiz bir kaç gün $0 Ankaraya dönecektir. ** Fırıncılara Ceza Son günlerde bazı fırınların çe uygun olmıyan ekmek çıkardıklart rülmüş, ceza kesilmiştir. ... Üniversitede Bu yıl Üniversitede talebe geçen yıla nisbetle daha çoktur. D lere muntazaman devam — edilmi dir. *& * Şehir Meclisinde fatanbul Şehir meclisi ikincits birinci günü toplantılarına başlıya€? tır. Meclis bu devrede bir çok öndl işler başaracaktır. *** Sokakların Temizliği İstanbul belediyesi, — sokakların imizliğine önem vermektedir. Hiç sokağın, günün hangi saatinde ol olsun pis kalmaması için lâzım her şey yapılacaktır. Hasan Bey — Hah, senin aklma turp sıkayım! Tütsücülerin, Ufürükçülerin ker - meti olsa idi, senin kızından önce kendi | kendilerine faydaları olurcu.