June 27, 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

June 27, 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

SON POSTA /Sayfa B Adapazarından haberler Adapazarında lik maçları başladı - Adapazarı-İstanbul tenezzüh trenleri rağbette - at neslinin ıslâhına çalışılıyor - ilkmektep müsamereleri güzel oldu Adapazarı (Hususi) — Adapazarı spor klüpleri arasındaki lik maçları bu halta başlamıştır. Bu maçlar Adapazarı İdman yurdu, Geyve İdman yurdu ve Sapanca Yeşilyurt klüpleri arasında yapılmıştır. İlk maç Adalı gençlerle Sapancalı gençler a- Tasında olmuş ve neticede hâkim bir oyun eynıyan Adalılar 6 - | galip gelmişlerdir. İkinci maç Geyveliler ile yine Adalı gençler arasında olmuştur. Bunda da iyi oy- niyan Adalılar 5$ - O galip gelmişlerdir. Önümüzdeki hafta maç tekrarlanacak- tır. Adapazarı - İzmit Tenezzüh Trenleri Devlet Demiryolları İdaresi her ayın ilk pazar günü İzmit — İstanbul, Adapaza - zı — İstanbul arasında birer tenezzüh tre- ni işletmeğe başlamıştır. Bu seferler do- layise Adapazarında bir çok kimseler İse tanbula gitmişlerdir. At Neslinin İslâhı Adapazarında at neslinin İslâhı için bü- Yük bir gayret ve ehemmiyetle uğraşılmak- tadır. Baytarlık idaresinin bu iş için ge - tirttiği 6 damızlık at ihtiyaca kâfi gelme - mektedir. Adapazarında iki senedenberi bu iş için bir tahsisat konulmadığı halde muntaza - man at yarışları yapılmakta ve kazananla. ra ikramiyeler verilmektedir. Hükâmet baytarı Nâzımin teşebbüsü ile bir atlı spor klübü açılmış; az bir zaman: Haradan ikisi halis kan Arap ve diğer dör- dü de halis kan İngiliz ve yarım kan İngiliz atları getirtilmiş ve şehir hayvanlarına mun» tazaman aşı tatbikine başlanmıştır. Tatı ve ölçüler işi Adapazarı esnaflarının | nisandan iti - barer. tartı ve ölçülerinin yıllık muayenesi. ne başlanmış ve şimdiye kadar 500 den fazla esnafın ölçüleri damgalanmıştır. Bu sırada bazı canafın ölçülerinin bozuk va yanlış olduğu görülmüş ve müsadere edil. miştir. Suçlular da müddelumumiliğe veril. miştir. Adapazarının damgalama işleri bugün- lerde ikmal edilecektir. Ve burada çalışan ZI numaralı grup Geyve, Sapanca ve Hen: dekte de damgalama işine devam edecek- tir. İlkmektep Müsamereleri Tedrisat yılının sonu dolayısile Adapa- zarı ilk mektepleri talebeleri velilerine mü- samereler terlip etmektedirler. Şehirde mevcut 6 ilkmektebin verdiği bü: tün müsamereler çok güzel olmuş ve mi- Himiniler büyük bir muvaffakiyet kazan - maişlardır. Sandalla devriâlem yapanlar Kaş (Husust) — Kazamıza bir san- dal içinde iki Alman seyyahı gelmiştir. Bunlar sandalla devri âlem seyahati da 60 dan fazla atlı aza kaydedilmiştir. Bu | yapmaktadırlar ve Almanyadan iki se- sene yina hükümet baytarlığı tarafından |ne evvel çıkmışlardır. Yozgatta iki cinayet Bir adam kardeşini balta ile öldürdü Yozgat (Hususi) — Karlı köyünden İsmail karısı Emine ile kardeşi Hasanı sevişirlerken görmüş, ve Hasanı bolta ile öldürmüştür. Adliye tahkikata cl koymuştur. * Yozgat (Hususi) — Topaç köyün « de ekin yapma yüzünden Ali ile Halil arasında kavga çıkmış, Halil elindeki sopa ile Alinin başına vurarak öldür- müştür. Kaz yumurtası İnegölde yeni bir spor klübü açıldı İnegöl koza piyasası çok düşük gidiyor, bir çok müs- tahsiller kazançsızlıktan tohumlarını imha ediyorlar İnegöl (Hususi) — Halkevinin bimaye- si altında bir spor klübü açılmış ve «Yeni- resmi büyük bir törenle yapılmıştır. Mera- simde kazanın ileri gelen sivil ve askeri büyüklüğünde dolu Alacada yirmi beş köyün mahsulünü harap etti Alaca (Hususi) — Buyrada şiddetli bir dolu yağmış, 25 köyün mahsulü tamamen barap olmuştur. Kara Mah- mut, Kara Kaya, Kalehisar, Koyun oğ: lu, Çiy Hasan, Mazıbaşı, Timurlu, Mahmudiye, Harmar, Cöre, Alamasal, Kargın köyleri en çok zarar gören köy- ler meyanındadır. Yağan dolu kaz yumurtası büyük- lüğündedir ve ortası oyuktur. Dolu! dört saat devam etmiştir. Mahsul âde-| ta tırpanla biçilmiş bir haldedir. Karaman Orta mektebinin yeni sene mezunları Mezunlar güzel bir müsamere verdiler Karaman (Hususf) — Karaman orta mektebinden bu sene 36 genç diploma almıştır. Ermenak, Hadım, Bozkır, Mut ve Ereğli mıntakalarından dahi bu orta mektebe devam eden talebeler wardır. Mektepte talebe miktarı gün- den güne artmakta ve mektep binası artık ihtiyaca kâfi gelmemektedir. Bu scne mezun olan talebeler velilerine ve muallimlerine temsil edilmek üzere bir veda müsameresi vermişlerdir, Akıncılar ve Kahraman piyeslerini büyük bir muvaffakiyetle temsil etmişlerdir. ** Yaşar seni kündeden mi İ | j j L memurları ile muallimler ve kalabalık bir halk kütlesi bulunmuştur. Merasimden son- ra davetliler bülede izaz edilmişlerdir. At Koşuları Halkevi sosyal yardım şubesi menfaa- tine bir at koşusu tertip edilmiştir. Üç yaşındaki halis kan urap tayları w rasında yapılan koşuda birincilizi Mehmet Eminin Demiri, ikânciliği Razıbın Karabu- lutu; üçüncülüğü de Karacabey ziraat me- muru Refik'in Şon'i kazanmıştır. Yazım kan İagiliz tayları koşusunda da birinciliği Buzcalı Atanın Montanikosu, b | kinciliği Recebin Küçükkuşu; üçüncülüğü de Arifin Nazlısı kazandı. 'Yarım kan İogiliz «t we kısrakları ko - şusunda çla birinciliği Mehmedin Olgası, ikinciliği Şabanın Bozkurdu. kazanmıştır. Yarım ve saf kan arap atları koşusunda Dördüncü Dokuma fabrikası Malatyada kurulacak olan fabrikanın temeli Eylülde atılacak Malatya, (Hususi) — Burada kuru- lacak olan dördüncü büyük dokuma fabrikası için yapılan hazırlıklar hayli ilerlemiştir. Sümerbank umum müdür muavini Osman Nuri ile mütehassıs -! lardan mürekkep bir heyetin yaptığı esaslı tetkikler bitmiştir. Fabrikanın istasyon civarında ve İs- met İnönü caddesi üzerinde kurulma- v esas itibariyle tekarrür etmiştir. Ya- ptlan tetkikler neticesinde suyun dü- şüşünden temin cdilecek kudret, bü - yük kombinadan başka diğer büyük bir fabrikayı daha idare edebilecek bir kuvvette bulunmuştur. Fabrikanın kurulacağı 80 bin met- re murabbar genişliğindeki arazinin is- Heslükine. / başkizimığlar, — Fabıtkanın temel atma merasiminin Eylül ayında yapılacağı kuvvetle söylenmektedir. Hazırlıklar gün geçtikçe ilerlemekte - dir. Sivasta göçmenler Sivas, (Hususi) — Yugoslavyadan gelen beş göçmen ailesi şehrimizde yerleştirilmiştir. Hasan Bey — Hayır, bira- der! Hiç biri değil: Güreşlerden dönüş tramvaya bindim!. doğan spor) adı verilmiştir. Klübün küşad | gelmişti, İnegöl Yenidoğan spor kdübünün idare heyeti Şabanın Önlüsü birinciliği Mehmedin Kü- edı—d._. ikinci İsbakın Mahdumu üçüncü ir. Bundan sonra klüpler arasında koşu ve bisiklet yarışları yapılmıştır. Koza Pazarı Açıldı İnegöl koza pazarı açılmışlır, Bugüne kadar 110 - 120 kuruş arasında satılan kos za bugün 60 - 70 kuruş arasında muamele, görmektedir. Hattâ halkın bir goğu to - Bumlarını mahvetmektedirler. Havaların bozuk gidişi dut yapraklarını tamamen imha etmiştir. Buzsa tüccerları da bankaların kredileri kapsırası üzerine ko- Za almaktan — sarfı nazar — etmektedirler. Şimdi piyasada daba ziyade kendi züdü- faatini düşünen bir ikj Elccar ral Oynamak- ta ve halk bu ha'den çok matazarrir ol « maktadır. Yeni Bir Su Bulundu İnegöle 2 saat mesafede bulunan Elena- çayırı köyünde terkibinde çelik ve kükürt olduğu bittahlil anlaşılan çok baydalı bir su | bulanmuştur. Bir kaç yıldanberi istifade edilemiyen bu su elâkadarlar tarafından kabili istifade bir hale getirilecektir. YVaz ma, kaş ma? Belli değil., bir gün bakıyorsunuz bir cehennem sıcağı içe- risindesiniz, ertesi gün bir de bakıyor- |Ü sanuz ki kış geri gelimiş. İ — Ne scayip haval Diyorsunuz. Fakat bu kadarla kalı- yor.. fazla şikkiyet etmiyomunuz.. çün kü bu waziyetten biraz da memnunsu nuz. Belediye memnundur; Çünkü ikide bir: — Sokaklar sulanmıyor! — Buz bulamıyoruz! Diyenler olmuyor. Gün uşun yağani yağmur sokakların sulanmarzına ihtiyaç bırakmıyor. Hergün çıkıp inen — terme- metre buz ibtiyacını damamile ortadan kaldırıyor, * Aile babası memnundur: — Kişlıklarım eskidi. Diyenlere: — Büu mevsimde kışlık eşya mı? alınız Covabını vesiyor. Yazlık rap isterim, yazlık şapka isterim! diyenlere de —Hlavaya baksanıza, bu havada yazlık giyenlere gülerleri diyip — işin i- gindeca çıkıyor. * | Sayhyeye gidemeyenler memnun- durlar; Çünkü sayliyeye giden — komşuları- aın hellerini göz önüne getirir; başka senelerde olduğu gibi: — Ah onlar güttüler de biz gideme- dik! Demezler. — Oh olmun, derler, gittiler burunlarından da geldi. * Sayfiyeye gidenler de memnundur: dar: Böyle havada evlerine me gelir; ne dosi, ne de ahbapl * Nihayet ban de memnunum: Şey, söylemek ayıp olmasın amma akrabı aş bu sene yazlık kostüm — yaptıtamadım dal.. ....—.—-ıı'hı ğ