16 Temmuz 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

16 Temmuz 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

ö2. SON POSTA Teme 16 4 Sayh Bağcılar cemiyet | Terfi imtihanına Kuruyorlar giren polis ve komiserler Bundan sonra birde ko- operatif teşkil edecekler Vilâyet Ziraat Müdürü Necati ile ziraat memuru Mecidin teşebbüslerile bir Bağcılar Cemiyeti 'töşkü edilmek - tedir. Vilâyetten cemiyetin resmi ruh- #tı alınmıştır. Cemiyet vilâyet dahi - lindeki bağları fenni şekiller dahilin - da inlâh etmek için çalığıcaktır. Cemiyet teşekkül ettikten sonra bir de Bağcılar Kooperatifi teşkil edile - cektir. Bu kooperatif İstanbul bağları mahevllerinin dahil ve hariçte sürü - münü temin edecektir. Hapishanedeki kavga Dünkü nüshamızda Mehmet ve Ali isminde iki mahkümun hapishanede kumar oynarken kavga ettiklerini ve Mehmedin Aliyi yaraladığını yazmış- tık. İstanbul © Müddeiumumiliğinden gönderilen tezkerede hapishanede böy- e bir vak'anın cereyan etmemiş oldu- ğu bildirilmektedir. Muallimler için kurslar Dün Beyoğlu ve Selçuk Kız San'at Mekteplerinde ev idaresi kursları açıl mıştır. Bu kurslara 25 erden 50 mu- allim devam edecektir. Bugün de Üsküdar ve Kadıköydeki Akşam Kız San'at Mekteplerinde kurs- lar açılacak ve bunlara da 25 erden 50 muallim devam edeceklerdir. Bu kurslar ağustos nihayetine ka - dar devam edecektir. Bundan sonra da Dün Üniversite konferaps salonun- da 495 polisin üçüncü komiserliğe ve 25 ikinci komiserin de birinci komiser- İiğe terfi imtihanları yapılmıştır . Ayrca 15 lise mezunuda birinci komiserlik için imtihana © girmişler. dir. İmtihanda Emniyet Müdür Muavi- ni Kenan, 2 inci şube müdür muavini Miad, 3 üncü şube müdür muavini Fuat ile merkez memurları bulunmuş- lardır, İmtihan sualleri kapalı olarak An - i i Saat 2 de tada iki gün derse gideceklerdir. Mahküm olan kahveci eh Eyüpsultanda Zekeriyanın kahve - Ir DIFSIız hanesinde 12 deste kaçak iskambil kâ- amli ğıdı bulunmuş ve kendisi 9 uncu İhtisas 16 yıl 15 gün hapis yatacak Mahkemesine sevkedilerek duruşması) Dün Üçüncü Ceza Mahkemesi Ce- yapılmıştır. Zekeriya bu suçundan do-|lâl adında bir adamı 16 sene 15 gün layı altı ay hapis ve 60 lira da para ce- | hapse mahküm etmiştir. xasna mahküm edilmiştir. Celâl birçok hırsızlıklardan maz - e e nun idi. Bu muhtelif bırsızlıklardan Ipekli kaçıran kadın ikişer, üçer sene ceza verilmiş, netice- Romanya vapuru yolcularından E-|de bunlar cem'edilerek Celâl 16 sene mine isminde bir kadın ipekli kumaş) 15 gün hapse mahköm olmuştur. mış, hakkında ka - Mİ Ee m ül edilmiştir. | | Almanyaya ham deri ithal ye i edilebilir Biyti pim da Kar iz &va-| o Almanyada Türk Ticaret Odası Al tındaki muhtaş halkımızın dişlerini (Maçka, | manyaya ham deri idhalinin tahdit e- Bayır sokakda diş doktoru Nusret Uran, |dileceği hakkında memleketimiz piya- çarşamba günleri öğleye kadar parasız te-| salarında yapılan haberlerin doğru ol davi edecektir. madığını bildirmiştir. Yugoslav ve Mısır Üniversite talebeleri Yugoslav üniversitelileri Yugoslav Üniversitesi talebelerin -| en 25 kişilik bir grup profesör Meh - medin başkanlığında şehrimize gelmiş”! murları tarafından karşılanacaklardır. ler, Üniversitemiz tarafından misafir Şehrimizde kaldıkları müddetçe ken- edilerek leyli mekteplere yerleştirilmiş-|dilerine Üniversiteden bir doçentle lerdir. Talebeler şehrin gezilecek yer-| Galatasaray Lisesinden bir muallim re- kerini bilhassa müze v- kütüphaneleri! fakat edecektir. gezmektedirler. Geldiklerinden iki gün sonra misa- Mısır Üniversitesinden 100 kişilik | firlere belediye tarafından o Trabyada bir grup da bu akşam Daçya vapuriyle| bir ziyafet verilecektir, - şehrimize gelecek, Üniversiteden bir grup ile Belediye Turizm Şubesi me- sy | Hükümet göçmenlerin nakli Yeniden Getirilecek Göçmenler için bir münakasa açacak Romanya ve Bulgaristandan yapılan göçmen nakliyatına önümüzdeki ay - dan itibaren tekrar başlanacaktır. Göçmenleri Köstence limanından nakleden Hisar ve Nâzım vapurlarının ait bulunduğu Kalkavanzadelerle hü- kümet © arasındaki mukavele hâlen mer'iyet mevkiinden kalkmış bulun - maktadır Şimdi İskân İdaresince yeniden bir münakasa açılacaktır. Bu münakasaya Kalkavan zadelerin ve yahut diğer kumpanyalardan hangisinin iştirak © deceği henüz belli değildir. Bu sene içinde yeniden 13,000 ka - dar göçmen nakledilmesi lâzım gel - mektedir. Bir kaç bin göçmenin Köstence li- manında vapur beklediği haberleri doğru değildir. Gelecek göçmenlerin hepsi bugün köylerinde işlerinin güç - lerinin başlarında (o bulunmaktadır. Bunlar nakliyat başlayınca parti parti memleketimize getirtileceklerdir. Yugoslavya ile Kliring vaziyeti Yugoslavya Devlet O Bankasının son istatistiklerine göre, kliring dola - ısiyle Yugoslavyanın bizden 877.000 ransız İrangı alacaklı olduğu anla - şılmaktadır. Yugoslavya ile aramızda mevcut 1934 tarihli ticaret ve kliring anlaşma - larmın müddeti bitmiştir. Yeni bir anlaşma için Bled'de top- lanacak Balkan o Antantı Ekonomik Konseyinin içtimamı müteskip açıla cak müzakerata intizaren, eski anlaş- malar 3İ kânünvevvele kadar mer'i kalacaktır. Dünkü kazalar Onlatasaray Lisesi talebesinden 16 ya- şında Nasrettin Ömer, Burgumadas sahilin - de denize girerek 100 metre kadar açılmış, fakat birdenbire takati kesiterek çabalama- da başlamışlar. Biraftan yetişen sandalelar Ömeri bay - gın bir halde denizden çıkarmışlardır. A Tesviyeci Cevdet oğlu 14 yaşında Nuri Çavuşande cümii bahçesindeki duvardan dü- gerek vücudunun muhtelif yerlerinden tehii- keli şürette yaralanmış, Cerrahpaşa basta” nesine kaldırılmıştır. * Kasımpaşada oluran Ömer oğlu Os - man, civardaki yeni yapılmakta olan ke - merlerin üzerinde gezerken müvazenesini kaybederek düşmüş, sol bacağı | kırılmıştır. 4 Büyükndadan höreket eden Rifat kap- tanın #deresindeki Kınalıada vapıru Kadı- Böy iskelesine yanaşırken İskelenin sağında rıhtıma çarpmış, rıhtımın üç metre kadar yerinin taşlarını bozmuştur. Nöbetçi Eczaneler Bu geceki nöbetçi eczaneler şunlardır: İstanbul cihetindekiler: Aksarayda: (Seref). Alemdarda: (Eş ref Neşet). Bakırköyünde: (İstepan). Beyazıtta: (Asador Vahram), Eminö- münde: (Beşir Kemal, Cevat). Fener- de: (Hüsameddin). o Karagümrükte: (Kemal). Küçükpazarda: o (Necati). Samatyada: (Eroflos). Şehreminin - de: (Nâzım). Şehzadebaşında: (A - Galatada: (İsmet). Hasköyde: (Bar- but). Kasımpaşada: (Vasıf). “Sanyer- de: (Osman). Şişlide: (Necdet). Tak- simde: (Taksim, Kanzuk, Baronakyan, İtimat). Üsküdar, Kadıköy ve Adalardakiler: Büyükadada: (Merkez). Heybelide: (Yusuf). Kadıköy Alnyolda: (Mer - kez). Modada: (Moda). Üsküdar İza- rahorda: (İmrahor). İscaktır. İsteklilerin Mahlülât kalemin e gelmeleri, SATIŞ İLÂNI | İstanbul Dördüncü İcra Memurluğundan: 24351 ikraz No. sile Fatma Sabiha tarafından borç alınan 340 liraya mukabil Vakıf Paralar İdaresine birinci derece ve birinci sırada ipotekli olup tamamına yeminli üç ehli vukuf tarafından 923 dokuf yüz yirmi üç lira altmış kuruş kıymet takdir olunan Kurtuluşta Yenis şehir mahallesinde Perran sokağında eski: 52, yeni: 45 No, lı bir tarafi Hıralâmbo hane ve bahçesi ve bir tarafı Enverin 61 No. li hanesi ve tarafı rabii Perran sokağile mahdut Zemin katı: Kırmızı çini sahan lık, bir sofa, iki oda, bir helâ, bir kileri, Birinci katı: Bir sofa, iki odâr iki yük, bir helâyi, Bodrum katı: Arka zemin seviyesinde zemini kırmızı çini mutfak, bir kömürlüğü ve zemin katında elektrik tesis8* tını muhtevi, iki yan duvarı müşterek, arkası ahşap, önü kâgir ve 10! lira.ile Yaninin tahtı isticarında cephe duvarları tamire muhtaç vö 51,80 metre murabbaı arsanın 41 metre murabbaıda mebna bahçeli hanenin tamamı açık arttırmaya konmuş olup şartnamesinin 8/8/9364 tarihinden itibaren dairemizde herkes tarafından görülebileceği gibi 18/8/936 tarihine müsadif Salı günü saat 14 den 16 ya kadar daire * mizde açık arttırma ile satılacaktır. Arttırma bedeli muhammen kıy“ metinin yüzde yetmiş beşini bulmadığı takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere 2/9/936 tarihine müsadif Çarşamba gü“ nü saat 14 den 16 ya kadar dairemizde yapılacak olan ikinci arttır masmda gayri menkul gene muhammen kıymetinin 95 75 ini bulduğd takdirde en son artırana ihale edilecek ve bulmadığı takdirde 2280 numaralı kanun hükümlerine tevfikan satışı geri bırakılacaktır. Talip lerin muhammen kıymetinin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçe sini veya milli bir Bankanın teminat mektubunu hâmil bulunmalari lâzımdır. Müterakim vergiler ile vakıf icaresi, Taviz bedeli ve Beledi yeye ait tenvirat ve tanzifat rüsumu satış bedelinden tenzil oluna * caktır. 2004 numaralı İcra ve iflâs kanununun (126) ncı maddesinin dördüncü fırkasına tevfikan bu gayri menkul üzerinde ipotekli ala caklılar ile diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu hak* larını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını, ilân tarihin den itibaren (20) yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile bildirmeleri; 5 aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmadıkça satış bedelinin; paylaşmasından hariç kalacakları cihetle alâkadaranın işbu maddenin mezkür fıkrasına göre hareket etmeleri ve daha fazla malümat almak istiyenlerin 4 Si dosya numarasile müracaatları ilân olunur. SATIŞ İLÂNI İstanbul Dördüncü İcra Memurluğundan: 23355 ikraz No. sile Mehmet Ali tarafından borç alınan 180 liraya mukabil Vakıf Paralar İdaresine birinci derece ve birinci sırada ipotekli olup tamamına yeminli üç ehli vukuf tarafından (804) seki yüz dört lira kıymet takdir olunan Üsküdarda Kefçedede mahallesin de Çıkmaz Tenbeller So. eski: 16:, yeni 22 No. lı bir tarafı Fatma hanesi, bir tarafı Mustafa ağa hanesi, bir tarafı çiçek bostanı ve tarafı rabii tariki hâs ile mahdut Zemin katı: Zemini kırmızı çini aralık, bodrumunda alaturka ocaklı bir mutfak, Asma katında: Bir aralık, bir sofa, iki oda, bir helâ, Birinci katı: Bir sofa, yükü olan iki oda, İkinci katı; Çatı olup tavansiz bir odayı ve ikinci katından maada elektrik tesisatını mubtevi ve bodrumunda bir mutfağı ve bahçesinde kuyu ve bir ağacı bulunan ve ayda 11 lira ile Abdülvehabın tahtı isti” carında 71,00 metre murabbaı arsanın 51,00 metre murabbaımda mebna bahçeli bir ahşap evin tamamı açık arttırmaya konmuş olup şartnamesinin 8/8/936 tarihinden ilibaren dairemizde herkes tara « fından görülebileceği gibi 18/8/9365 tarihine müsadif Salı günü saat 14 den 16 ya kadar dairemizde açık arttırma ile satılacaktır. Arttırma bedeli muhammen kıymetinin yüzde yetmiş beşini bulmadığı takdird en son arttıranın taakhüdü baki kalmak üzere 2/9/936 tarihine müs sadif Çarşamba günü saat 14 den 16 ya kadar dairemizde yapılacak olan ikinci arttırmasında gayri menkul gene muhammen kıymetinin “o 75 ini bulduğu takdirde en son arttırana ihale edilecek ve bulma dığı takdirde 2280 numaralı kanun hükümlerine tevfikan satışı geri bırakacaktır. Taliplerin muhammen kıymetinin yüzde yedi buçuğut nisbetinde pey akçesini veya milli bir Bankanın teminat mektubunu hâmil bulunmaları lâzımdır. Müterakim vergiler ile vakıf icaresi, Taviz bedeli ve Belediyeye ait tenvirat ve tanzifat rüsümu satış bede" Hinden tenzil olunacaktır. 2004 numaralı icra ve iflâs kanununun (126) ncı maddesinin dördüncü fıkrasına tevfikan bu gayri menkul üzerinde ipotekli alacaklılar ile diğer alâkadarann ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddia larını, ilân tarihinden itibaren (20) yirmi gün içinde evrakı müsbite- lerile bildirmeleri, aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalacakları cihetle alâkadaranın işbu maddenin mezkür fıkrasına göre hareket etmeleri ve daha fazla malümat almak istiyenlerin 4 B dosya numarasile müracaatları ilâ olunur. — (4041) | İstanbul Vakıflar. Direktörlüğü ânları | Değeri Pey parası Lira K. o Lir K. 198 98 (O(15 00 Arsa Yedikulede Gazlı çeşme civarında sultan Mahmud mahallesinde bakkal sokağında en eski 13 eski 17 yeni 23 No.h ve (189) metre murabbwdaki arsanın tamamı 15 gün müddetle açık | arttırmaya gikarılmıştır. İhalesi 20/ 71936 Pazartesi günü saat 15 te İstanbul Vakıflar Başmüdüriyetinde yapı (3704)