16 Temmuz 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

16 Temmuz 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

l Üa ada Ya, KAN KONUSMAZ! Son Postanın Edebi Tefrikası: 43 Nuri usta «bir kabtan fazla yemek ne olacak, bir kat elbise yeter» demiş- ti ve Abdurrahmanın tünsanın Shtiyaç İmişti larını asgariye indirmesi, nefşini feda etmesi, yakması» hakkında söyledik-|bu mecmua. Nasıl orda her mezar ta- leri sözleri çok kere doğru bulmuş hattâ |şının üstünde ölenin resmi varsa bur- tatbik bile etmişti amma şimdi bunlar bir istek değil bir mecburiyet hâline geleceğe benzeyince canı sıkılıyordu. Yemekten sonra Nuri usta, Ömeri| ve şeker taşımağa başladılar. Cephane dizlerinin üstüne oturttu. Gülizarla a- nası yatakları sererken onlara yardım edecek yerde düşündü: Ömner kendi damının altında doğacağına Göztepe- deki köşkün oymalı tavanlarından biri altında doğsaydı, kütükte babası Se: fi bey diye gösterilseydi boncuk gibi mavi gözleri belki Kasımpaşayı hiç görmiyecek, bir amele evinin alaca ka- ranlığında bir gün olsun nefes almıya- caktı. Yataklar yattılar. Gece yarısına doğru Gülizar fısıl - dadı: — Neye uyumuyorsun Nuri? — Sen neye uyumuyorsun Güli - zar? — Sen uyumayınca ben nasıl uyu- yayım.. çok canın sıkılıyor, değil mi? — Evet.. Gülizar Nuriye büsbütün sokuldu : — Biliyor musun Nuri, dedi, Kasım- paşa benim çok hoşuma gitti. Nuri güldü : — Kasımpaşanın neresi hoşuna git- t? « Bilmmisi Küt güyü Gülizar bunu Nuri ustayı teselli et- mek için mi söylüyordu, yoksa sahi - den Kasımpaşadan hoşlanmış mıydı? Usta, bu mescle üstünde durmadı, dur- mak istemedi. Yalnız Gülizara karşı sı- cak bir minnet duydu ve: — Gülizar, diye fısıldadı, dikkat et- tim Ömerin patikleri çok eskimiş, ya- rın anamla çarşıya gidin de oğlana ye- ni bir çift patik alın.. AYLAR VE YILLAR! GEÇİYOR Aylar geçiyor. Tebliğ resmiler, sah- te ithalât ve ihracat istatistikleri gibi düşman — ölülerinin sayısını çoğaltıp Orduyu Hü un'dan ölenlerin sayı- zini azaltarak het gün, nihaf zaferin nerdeyse ufuklardan doğacağını müj- delemektedirler. Alman, Avusturya, Osmanlı orduları yenildikçe buna sev- külceyş icabı rüc'at denmekte ve itilâf kuvvetleri rüc'at ettikçe «düşman kah- karı bir hezimete duçar edildi» diye ilân edilmekte. Kimisi Harbiye mektebinden dipla- ma alındığı gün çekilmiş, kimisi gö - rücüye giden ananın eline verilmiş genç zabit fotoğrafları, ve cephede çıplak sırtmda gülle taşıyan başçavuş resimleri, mecmuaların «Yaşıyan Ölü- ler» sayfalarında sıra sıra diziliyorlar. yapılır yapılmaz hemen Emniyet İşleri Umum Müdürlüğünden: 1 — 936 Senesinde zabita memurlarına yaptırılacak elbiseler için azı 12000 metre çoğu 1300 metre kumaşım şartnamesinde yapılan tadilât dolayısile usulile eksiltmeye konulmuştur. Kumaşın beher metresinin muhammen bedeli 500 kuruştur. Kumaşların ihalesi 31/Temmuz/936 Cuma günü saat 15 de” Ankara'da Emniyet İşleri Umum Müdürlüğünde teşekkül edecek komisyonu huzurunda yapılacaktır. 4 — Eksiltmeye girecekler, kumaşların muhammen bedeli olan 65000 lira üzerinden && de yedi buçuk hesabile 4500 liralık muvakkat teminat mektubu veya makbuzu ile ve 2490 sayılı kanunun 2.nci ve 3.üncü maddelerinde yazılı belgelerle bir- likte teklif mektuplarını ihale vaktinden bir saat evvel vermeleri. Kumaşların ihalesine aid Umum Müdürlüğü Satınalma Komisyonundan verilir. Fazla izahat almak müracaatları. Bir gün Sait böyle bir mecmuayı Nuri ustaya göstermişti de usta de - — Hiristiyan mezarlığına benziyor da da öyle... Harbıumuminin ikinci yılına giri - lirken vagonlar yalnız cephane, yaralı cepheye gidiyor, yaralı cepbeden geli- yor ve şeker bazen gaz ve bulgurla da karışıp ardiyelere oluk oluk akıyor, ardiyelerden damla damla çıkıyordu. İstanbul şehri cephede çocukları ö - len, yaralanan evlerle; gaz, şeker ve bulgur işi yapan konaklara ve apart - manlara bölünmüştü. Harp uzadıkça (ölenler çoğalıyor, ölenler çoğaldıkça yeni yeni vatanperver zenginlerin adı dillerde dolaşıyordu. Nuri ustanın Kasımpaşadaki evi a- nasının ve GCülizarın bütün gayretle - rine rağimen «dama» dedi, Çarşıdaki dükkânın satılmasından —alınan para tükendi. Konsolu bir koltukçuya — okuttular. Ananın sandığından — son beşibiryer - SON POSTA İstanbul Kupası müsabakaları Atdetizm ajanlığı tarafından hazırlanan müsabakalar başlıyor İstanbul Atletizm Ajanlığı tarafın- dan İstanbul Kupası namiyle bir mü - sabaka — hazırlanmıştır. Müsabakalar iki gün devam edecek ve her yıl ayni tarihte yapılacaktır. Tesbit edilen programa göre müsa- bakaların birincisi 18 temmuz cumar- tesi günü yapılacaktır. İlk gün yapılar cak müsabakalar şunlardır : 100, gülle, uzun, 1500, 10:000, yük- sek atlama, 400, 1O0O, Final. İkinci müsabaka pazar günü yapı - Tacaktır .Program şudur: 200, cirit, öç adım, 110, 5000, disk, 800, sırıkla atlama, ve 4D0 metre bay- rak yarışları. Müsabakalar Taksim sta- dında icra edilecektir. Bisikletçilerimiz Berlin Olimpiyadına iştirak Etmiyecekler Berlin Olimpiyadı hazırlıkları için Bükreşe giden ve orada yarışlara gi- de de çıkartılıp bozduruldu. Ve bir ge- ce Nuri usta eve geldiği vakit Gülizarın bileğinde altın bilezikten baş kalan ye- ri gördü. * Sıkıntı, üzüntü ve yarının bilinme- !mzıi Nuri ustanın anasını Gülizara İbüsbütün — yaklaştırdı. Kasımpaşada herkesin Ömeri Nuri ustanm öz çocu- ğu sanması ve bu mahallede mazileri- nin herkesce meçhul olması da bu ya- kınlaşmayı belki kolaylaştırmıştı. | Nuri usta zamanlardır şeyh Abdur- rahmanı görmüyor. Ve zaten ona öy- le geliyor ki onu görse bile oturup ko- nuşamıyacak, sadece: — Haksızlık, adaletsizlik top ve tü- fek namlularının ağzile konuşur, şe - ker sandıklarile ve gar tenekelerile nakledilirken senin lâkırdı kalabalığın- dan başka bir şey olmuyan cvahdete» irişmek gevezeliğini dinliyemem artık, diyecek... Gâvur Cemale de harp başladı baş- Lıyah rastlamadı. Acaba, başkalarından daha kuvvetli olduğunu herkese isbat etmek için hâlâ ateşcilik mi yapıyor? | Yorgancı Selimden bir mektup gel- di. Mektup eski mahalledeki adrese gönderilmişti amma muhtar fabrikeya kadar getirmişti. Mektap kısaydı. «Biraderim Nuri ustaya» diye başlıyor ve — «İstanbulu göresim geldi. Burda sıhhat ve âfiyet- |teyiz, yalnız» dedikten sonrası okuna- | |mıyordu; çünkü «yalnız» dan âtibaren Viki satır kurşun kalemle silinmişti. Ve «Valide hanımın, yenge kanımın elle- rinden, Ömnerin gözlerinden öperim. Bizi hatırdan çıkarmayın» diye biti - yordu . Usta bu mektupla kolsuz Ahmedin vaktile dükkândan kaçarken gönderdi- ği mektup arasında tuhaf bir benzerlik gördü. Ve çoktandır unuttuğu Ahmedi hatırladı. (Arkası var) yeniden 15 gün müddetle kapalı zarf muaddel şartname Emniyet İşleri | olacaklardır. ren bisiklet takımm şehrimize dönmüş- Bu seyahati mütcakip bisikletçileri- mizin Berlin " Olimpiyadına — iştirakle- rinden sarfı nazar edilmiştir . Yelkenciler gittiler Berlin Olimpiyadına iştirak edecek olan yelken takımı dün akşam Roman- ya yoliyle Almanyaya gitmiştir. Yel- kencilerimiz. müsubekaların “yaptlaca- B1 Kiele gideceklerdir. Atletizm müsabakaları Hstanbul mantakası — Atletizm Ajanlı- gından: detarbul Adletizm kupam narm altında 19 temmuz pazar günü atletizm müsabaka- ları yapılacaktır. Atletizm Ajanlığınca tesbit edilen de- receleri en çok atletler elde eden iklübe At- letizm federasyonu tarafından bir kupa ve galiplere de ayrıca madalye verilecektir. Müsabakalara iştirak edecek — klüpler nihayet 17 temmuz akşamına kadar mü- sabıkların adedini ve hangi mesafelere gi- zeceklerini Atletizm Ajanlığına bildirmiş Almanya -Avusturya - İtalya anlaşmasına mukabele (Başlarafı 1 ci sayfada) zetesi, Almanya » Avusturya anlaşı dan ve Almanya - İtalya münmsebetlerinin zalâhından bahsederek bunun Götesl 'beri- Fi kesikziş olan Macatistanın tukişalı Üzek Hinde kat'f bir tesizi olacağını yazıyor. Almanya silâhlanmıya devam ediyor Londra, 18 (Husust) — Almanyar da bugün 50,000,DU!) İsterline - yaran bir dahili istikraz yapılmıştır. Bu istik- razla Alman teslihatının tamamlana - cağı tahmin olunuyor. Loyit Corcun bir nutku Londra, 15 (Hususi) — Bir İtalya - Almanya siyasi cephesi vücuda ge-| tirmeğe doğru atılan adımları mevzuu bahseden Loyit Corc, bunun sulh na- mına bir tehlike teşkil etmediğini, Al- manyanın bir daha Belçikaya ve Fran- saya taarruz etmek cinnetini göster - miyeceğini, anlatmış ve sonunda «fa- kat bu sulh, diktatörlerin tepesinde dikildikleri bir sulhtürin demiştir. Bulgaristanda 130 ev yandı Sofya, 15 (A-A.) — Sofya yakmın- da kâin Baneko'da çıkan bir yangın neticesinde yüz otuz ev yammış ve altı yüz kişi açıkta kalmıştır. Sufya, 15 (A.A,) — Dün, Bansko şehrinde bir fabrika yakınında çıkan yangın çabucak başka binalara sirayet etmiştir. Bir çok hayvanat te - lef — olmuşsa da insanca zayiat| mezkür. Komisyona “1761, “4044,, isteyenlerin yoktur. Hasar 10 milyon leva kadar - d SATIŞ İstanbal Dördüncü İcra Memurluğndan : 24344 İkraz No:sile Riza tarafından borç alıman 210 liraya mukabil Va- kıf Paralar İdaresine birinci derece ve birinci sırada ipotekli olup tamamı- kağında eski: 8 Mükerrer yeni: 13, 11 No.lı sağı 17 Parsel, Lada soka - ğında yeni 7 kapu Nolı Zenop kızı Durik ve hissedarlarının ahşap evi ve 16 Parsel, 9/1 No. lı Bağdasar oğlu Ankin kâgir evi ve solu 10 Parsel La- 'Ön sokağında 1, 3, 16 Nodı Todoraki oğlu Pamola bahçeli evi ve 15 Parsel, Bahçivanağlu sokağında 20 yeni No.lı İstepan oğlu Papadopulos Ko - çonun gvi arkası Bahçivanoğlu sokağı önü eski Lada yeni: Kumsal soka- ğile mahdut Zemin katı: Sokakta bir basamakla girilen bir sofa üzerinde EREF li madığı takdirde 27280 No. h kanın ahkâmına tevfikan — satışı bırakılacaktır. Taliplerin muhammen kıymetinin yüzde bulunmaları lâzımdır. Müterakim vergiler ile vakıf tenzil olunacaktır. 2004 mumaralı İcra ve iflâs kanununun ( n bu Senelik muhammen kirası 180 lira olan Beyazıt Cumhuriyet caddesinde arkasında bir odalı abşap 22 No. li dükkân teslim tarihinden itibaren 937 , 938 - 939 seneleri mayıs sonuna kadar kiraya verilmek üzere açık artırmaya konulmuştur. Şarinamesi levazım müdürlüğünde görülür istekli olanlar 13 Kira 50 kuruşluk muvakkat teminat makbuz veya mektubile beraber 22 Temmuz 936 çarşamıba günü sast 15 de daimi encümende bulunmalı » dır. (B.) (3841) * * Bakırköyü Aya Yorgi mahallesinde Köyiçi sokağında yeni 166 No.lı ve SI7 metre murabbaı bahçesi bulunan evin milkiyeti açık artırmaya konuk muştur. Bu eve 110 Hira bedel tahmin olunmuşlur. Şartnamesi levazım mü dürlüğünde görülür istekliler 825 kuruşluk muvakkat teminat makbuz ve, ya mektubile beraber 20 Temmuz 936 pazartesi günü saat 15 de daimi en, cümende bulunmalıdır. (L) (3751) * * Hepsine 719 Hira 60 kuruş kıymet biçilen ve düşkünler evine lâzım olan 9 kalem alât ve edevatı tıbbiye ile çocuk terazileri bir mikroskap ve bir « toskop ve İkâ tüt sağma âleti pazarlığa konulmuştur. Şartnamesi levazım müdürlüğünde görülür. İstekli olarlar kanunun tayin ettiği vesika ve 54 li- yalik muvakkat teminat makbuz veya mektubile beraber 20 Tommuz 936 pazartesi günü saat 15 de daimi encümende bulunmalıdır. (3713) * * Keşif bedeli 381 lira 91 kuruş olan İstanbul tephirhanesinin ahırının ta- miri açık eksiltmeye konulmuştur. Keşif evrakı ve şartnamesi levazım mü - dürlüğünde görülür. İstekli olanlar Belediye inşaat şübesinden — alacakları fen ehliyet vesikasile kanumun tayin ettiği vesika ve 29 Hratık muvakkat te- münzt makbuz veya mektubile beraber 20 Temmuz 936 pazarteri günü saat 45 de dewimi encümende bulunmalıdır. (B.) (3714) ı İnhisarlar U. Müdürlüğünden: l Nümüunesi evsafına uygun olmak şarlile Mısırdan mamül 10600 kile Ni- — şasta Kola 28/ VIL/936 tarihine rasilayan Salı gümü saat 15 de pazarlıkla sa- tin alınacaktır. İsteklilerin nümuneyi görmek üzere her gün ve pazarlık i - çin de tayin olunan gün ve saatte Ç6 7,5 muvakkat güvenme paralarile bir- likte Kabataşda levazım ve mübayaat Şubesindeki alım, satım komisyonu- na müracaatları. d <8941» W Şemsipaşa deposunda katlar arasında yapılacak 1307-44 lira keşif bedel Hi tadilâtın işçiliği 27/VH/936 tarihine rastlayan Pazartesi günü saat 11 de pazarlıkla ihale edilecektir. İsteklilerin keşifnameyi görmek üzere her gün vt pazarlık icin de 96 15 teminet paralarile birlikte tayin edilen gün ve saatte Kubataşda Tevazımi ve mübayaat Şubesindeki Alım, Satım Komisyonuna müracastları. — — 43910