17 Ağustos 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

17 Ağustos 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Beş yılda bir milyon liralık, yol yaptırılacak Bu sene İ:tınhulıiı yapılacak yol ve kanalizasyon inşaatına ait projeler ha- zırlanmıştır. Eylül ayı içinde ihaleleri yapılacaktır. Bu sene 160 bin liralık yol yapılacak ancak 50 bin lirası mü - teahhide verilecek ve bundan sonra her sene 180 bin liralık yol yapılarak 200 bin Lra ödenmek suretile beş sene zarfında tekmil borçlar tesviye edilmiş olacaktır. Yeni yollarda Yenicami ö - nünden İş bankasının önüne kadar o - lan kısım asfalt olacak; Mercan yoku- şuna yeniden kaldırım döşenecektir, Bu sene 200 bin liralık kanalizasyon inşa edilecek, parası gelecek seneden i- tibaren 50 şer bin lira verilmek sure - tile ödenecektir. Diğer dört senede ya- pılacak kanalizasyon inşaatının parası ')' her sene muntazaman müteahhide ve-| Şehirdeki bozuk sokaklardan biri: Çu- rilecektir. Poliste : Bir adam sarhoşlukla bileklerini kesti Üsküdarda Sultantepede Cami so - kağında 3 numaralh evde oturan ma - kinist Kâzım evinde rakı içerek sarhoş olmuş, coşup camları yumruklamağa başlamış, bu sırada camla bileği tehli- keli surette kesilmiş, ağır yaralı olarak Haydarpaşa Nümune hastanesine kal - dırılmıştır. Ateşçi Seferi çiğneyen şoför bulundu Evvelki gece gece yarısından sonra saat biri kırk geçe Şişhane yokuşun - dan geçenler, bir adamın yerde yaralı ve baygın yatmakta olduğunu görmüş- ler, baktıkları vakit bu zavallının bir otomobil tarafından çiğnendiğini an - lamışlardır. Orada bulunanlardan biri, otomobilin kazayı yaptıktan sonra kaç tığını, fakat, numarasını zaptettiğini, numarasının 2627 olduğunu söylemiş - tir. Yaralının Tarı vapuru ateşçisi Se - fer olduğu anlaşılmış, tedavi edilmek üzere Beyoğlu belediye hastanesine kaldırılmış, kaçan otomobil ve şoförü araştırılmağa başlanmıştır. Nihayet dün, zabıta, kazayı yapan etomobilin şoförünün Hüseyin oğlu Sa mi olduğunu tesbit etmiş, Sami dün ya kalanarak Emniyet altıncı şube müdür lüğüne verilmiş ve hakkında kanuni takibata başlanmıştır. İki yangın başlangıcı Yenimahallede Maşuklar sokağında Rahmini noturduğu 81 numaralı sigor- tasız evde atılan bir siğaradan kapla - malar tutuşmuş, etrafa sirayetine mey- dan verilmeden söndürülmüştür, * Çakmakçılarda Sandalyacı soka- ğında Andonun 9 numaralı sandalyacı dükkânında tutkal kaynatılırken baca tutuşmuş, ateşin büyümesine meydan verilmeden söndürülmüştür. Tramvay - otomobil müsademesi Evvelki gece saat 21 de Salkımsö - ğüt caddesinde şoför Rızanın idaresin- deki 2511 numaralı otomobille 223 nu- maralı tramvay arabâsı çarpışmışlar, her ikisi de hasara uğramışlardır. İn - sanca zayiat yoktur. Deniz işleri: 'Trabzon Liman Şirketi infisah — kararı verdi 'Trabzonda toplanan Trabzon liman şirketinin umumi hey'eti şirketin fes- hine karar vermiş ve tasfiye muame - lesine başlanmıştır. Şirket teşriniev - velden itibaren İktışat Vekâletine geç- miş olacaktır. Diğer taraftan kanun mu cibince İstanbulda olduğu gibi Trab - zondaki gümrük anbarlarının da İstan- bul liman işletme idaresine devredil - mesi için gümrük ve inhisarlar vekâ- letinden Trabaon gümrük müdürlüğü- ne talimat verilmiştir. Yakında bu an- barların Mman idaresine devrine baş - lanacaktır. kurcuma caddesi | Şehir işleri: Dün 550 İtalyan seyyahı geldi Dün sabah şehrimize Kenterozo va- purile 350 İtalyan seyyahr — gelmiştir. Seyyahlar iki gün kalacaklardır. Üsküdarda arazi tahriri Üsküdar kazasında arazi tahririne devam edilmektedir. Mülhakatta çalı - şan komisyonlar işlerin mühim bir kıs- mını neticelendirmişlerdir. Üsküdarın vapur iskelesi ve Bülbülderesi civarı ile Tophaneli oğlu ve Kısıklı semtle - Tinde de mevcut arazinin kıymetlendi- rilmesi bitirilmiş gibidir. Geçit yerlerinin çivileri hazırlanıyor * Köprü üstünde yapılan çivili yaya geçitlerinden Eminönü ve Karaköy meydanlarına yapılacaklar pazar gü - nüne kadar ikmal edilecektir. Burala- ra çakılacak çiviler henüz yapılmakta- dır. Bu meydanlardan sonra Sirkeci ve Galalasarayda da geçit yerleri yapıla- caktır. Müteferrik: Balıkçılar Cemiyeti reisinin mektubu 14 tarihli muhterem gazetenizin dördün- çü sayfasının birinel sütununda ve 15 tarih- li gazelenizin dördüncü sayfasının üçüncü sütununda balıkçılar cemiyeti hey'eli idare kararlamının güya tarafımdan tahrifat ya - pıldığı hakkında ismimin karıştırıldılımı e. sefle okudum. Bu hususta alâkadarları hak- kında kanun! takibat yapılmak üzere ma - kamı aldine müracaat ettiğimi ve bu tek « Fipnamemin ilk intişar edecek gazetenizin ay ni sayfa ve ayni zütununda matbuat kanlı- punun bana bahşettiği — salâhiyet» binaen dercedilmesini diler seygılarımı sunarım. Balıkçılar Cemiyeti Başkamı Ali Muhtar Tezyini san'atlar bugün açılıyor Bugün saat 16 da Güzel San'atlar Akademisinde büyük bir tezyini san - atlar sergisi açılacaktır. Bu seneki ser- ginin her senekine faik bir şekilde ol- ması temin edilmiştir. Muhakemat dairesinde yeni tayin ve terfiler Hazine Vekillerinden Talha Aker, Osman Lermi, Rüstem Kemal ve Be - raet Zeki birer derece terfi etmişler - dir. İstanbul barosu avukatlarından Si - nan hazine vekilliğine tayin edilmiş - tir. İstanbul hazine vekillerinden avu- kat Cezmi maliye vekâleti müşavir a- vukatlığına tayin edilmiştir. Sağlık işleri: Aşılanmamış 900 esnaf bulundu Son 48 saat zarfında tesbit edilen ti- fo vak'alarının sayısı 12 dir. Aşılanan- ların yekünu ise 5 bin kadardır. Gıda maddeleri satan esnafa tatbik edilen mecburi aşğı müddeti Ağustosun yedisinde bitmiştir. Evvelki pazar gü- nü zabıta memurları ve mıntaka be - Jediye bekimleri şehirde ani teftiş yap mışlar ve 900 kadar aşılanmamış esnaf tesbit etmişlerdir. Bunlar ilk defaya Trahsus olmak üzere yalnız aşılatılmak- ha iktifa edilmiştip, Mecidiye köyü .genişliyor Tramvay Şirketi bu hatta dünden itibaren yeni ser- visi tatbik etti Bir müddetlenberi Mecidiye köyü- ne tramvay işletmeye başlıyan şirket köyün ihtiyacımı tamamen karşılaya - mıyordu. Bunun da sebebi bu hatta pek az araba tahsis etmesi ve seferlerin sa- bahleyin 10,5 da durup öğleden sonra üçe kadar ara verilmesi idi. Köyden bir hey'et şirketin hareket direktörlüğüne müracaatta bulunmuş- lardır. Köyün nüfusunun gittikçe artüğını gören şirket bu müracaat üzerine dün- den itibaren eski servis saatlerini de - ğiştirmiş ve bu hatta sabahtan başla - yıp akşam geç vakte kadar fasılasız de- vam etmek üzere yeni bir servis tat - bik etmeğe başlamıştır. >decidiye köylüler seferlerin Beya- zıda kadar uzatılmasını ve arabaların üçte ikisinin 2 inci mevki çıkarılması- nı arzu etmektedirler.. Köyde imar faaliyetine devam edil- mektedir. Yeniden bir çok binalar ya- pilmaktadır. Bazı sokaklar asfalt ola - rak tamir edilmişse de Şişli - Mecidiye köyü caddesi yaya yolu bozuk ve toz- ludur. Köyün en büyük eksiği caddelerinin ışıksızlığıdır. Söylendiğine göre Bey - oğlu kaymakamlığı bu noksanın önü- ne geçmek için çalışmaktadır. Belediye kendi arazisi üzerinde ya- pılmış iki dükkân: geçende ameleleri- ne yıktırmış bügünlerde de bazı evle- rin yıkılması için teşebbüse girişilmiş ve bina sahiplerine tebliğat yapılmış - tır . Söylenildiğine göre yakında mimar Prust'un Mecidiye köyülimar projesi tatbik edilmeğe başlanacaktır. Yük arabaları için Tarife yapıldı Hamallığın kaldırılması üzerine a - rabalarla yapılacak nakil işlerine ait muvakkat bir ücret tarifesi hazırlan - mıştı. Bu tarife tatbikatta faydalı gö- Tükdlüğünden devamlı surette ipka e- dilmiştir. Tarifeye göre Rıhtımdan eş - ya alan arabalar bu eşyayı yakın mesa- feye götüreceklerse verilen hamaliye ücretinin yüzde 25 şini, biraz daha u- zak mesafeye eşya taşıyacakalrsa ha - maliye ücretinin yüzde 35 ni alacak, diğer miktar hamallara tevzi oluna « caktır. Bir gün için angale edilecek ıgk atlı arabalara üç, çift atlılara dört Hira kira ücreti veriletektir. Arabacılar bu tarifeye itiraz etmiş, hamalların ken - dilerinden daha fazla para aldıklarını iddla etmişlerdir. Belediye ise arabacıların bu iddia - sinı yersiz bulmaktadır. Çünkü hamal- lar eşyayı bulunduğu yerden gkar -| makta, arabaya kadar getirip yükle - mekte, boşaltırken keza bir çok iş gnr— mektedir. Bu bakımdan hamalların .ı. makta olduğu Üücret fazla görülme - mektedir. Kültür işleri: Soyadı almıyanlara şahadetname verilmiyecek İlk mekteplerden bu sene mezun ©- lanların şahadetnameleri Maarif Mü - düriyetinden tasdik edilerek mektep - lere gönderilmiştir. Soyadı almıyan ço- cukların şahadetnameleri soy adı alın- caya kadar kendilerine verilmiyecek - tir. HALK OPERETİ ACEIĞLN 17 Ağustos Salı akşamı Beylerbeyi İske- le tyatrosu ŞİRİN TEYZE 18 Ağuslos Çar- şambaa kşamı Buyllkdııo alle bahçesinde ENAYPLER ea Komşusunun sandıgından para almış amma, çalmamış, iade edecekmiş! zuvları şiştiğinden, hastalık dâha feci bir hale girmiş, bunun üzerine, bastâ Dün, Sultanahmet 3 üncü sulh ceza mahkemesinde, hırsızlık suçuyla adli - yeye sevkedilen İzzet — isminde biri - nin, duruşması yapılmıştır. müddeiumumlliğe müracaat ederek, doktor hakkında şikâyette bulunmuş” İzzetten davacı olan Seher, mahke- | tur. mede hâdiseyi şöyle anlatmışlır: — Bu adamla ben, Şehremininde ay- ni evde otururuz. İkide bir benden 30- 40 kuruş borç ister. —Ben de veririm. Kiracım olduğu için, hatır-gönül kal - masın diye.. Fakat, bu defa benim evde olmadığım bir saatte odama girmiş, san dığımda bulunan 30 liranın, 15 lirasım almış.. Kendisinden davacıyım. Suçlu ise, kendini şöyle müdafaa et— miştir. — Evet, ben bu parayı aldım. İnkh etmiyorum.. Fakat, hırsızlık kastile ğil., Bunu, yakında kendisine iade ede- cektim, amma, şimdi veremem. Çünkü, paranın 8 lirasını birisine borç ver « dim,» Duruşma, şahitlerin dinlenilmesi i- çin başka bir güne bırakılmıştır. Pazar eğlentisi dönüşü mahkümiyetle neticelendi Kumaşçı İsak Halfa isminde biri pa« zar günü Adaya giderek, bir hayli eğ- lenmiş, fakat dönüşte vapur kontrolö- rüne biletini vermek istemediğinden, aralarında münakaşa başlamıştır. Bir aralık hiddeti büsbütün artan İsak kon trolörün yakasına sarılmış, bilet kon « trolörü Mehmet de, bunun üzerine ken- dişinden davacı olmuştur. Suçlu, Sul - tanahmet | inci sulh ceza mahkeme - sinde yapılan duruşması — sırasında 2 gün hapse, 250 kuruş da para cezasına mahküm edilmiştir. Şipheli ölüm Beyazıtta Mehmet Arif isminde bi- Ti evinde âni olarak ölmüş, ölüyü mu- ayene eden belediye doktoru vefatı in- taç edecek bir alâmet bulamadığından, ölünün muayenesini adliye tababetine havâle etmiştir. Cesedi muayene eden adliye tabibi Enver Karan ise, ölümü şüpheli gördüğünden Morga kaldırıl - masına karâr vermiştir. Karamürsel fabrikasına ceza verildi Karamürsel mensucat fabrikasının, kanunurn müsaadesi dışında pazar gü- nü faaliyetini tatil etmiyerek, işçileri- ni çalıştırdığı öğrenilmiştir. Bunun ü- zerine geçen pazar günü fabrikada bir yoklama yapılmış ve amele tezgâhla - rm başında bulunduğundan, fabrika müdürü Ziya hakkında kanuni takibat &) l'm.l!“l Ş, ınzıyı. dün - adliyeye sevkedilerek, Sultanahmet 3 üncü sulh ceza mahke- Mesinde yapılan duruşması neticesinde 5 Nra para cezasına mahküm edilmiş- Bır doktoru adliyeye şikâyet ettiler Sirkecide Tuna otelinde ikamet e - den Memiş isminde biri, müptelâ oldu- ğu hastalığın — tedavisi için o civarda bir doktora müracaat etmiştir. Fakat, tedavi neticesinde Memfçin bazı u - Bir noter muhakeme ediliyor Beyoğlu birinci noteri Salâhaddin kâ zanç ve buhran vergilerini noksan gös- termek, ayni zamanda bazı masarife â“ it makbuzları defterdeki kayıtlara uys — mamak suçuyla, adliyeye verilmişti. Sâ Kihaddinin duruşmasına Asliye 2 inci ceza mahkemesinde dün başlanılmış * — tır. Suçlunun avukatı, dünkü celsede dâ vanın mahkemenin salâhiyeti dahilin — de-|de olmadığını iddia ederek, demiştit — ki: — Bu, mall bir iştir. Çünkü, vergiler maliyeyi alâkadar eder. Binaenaleyh, dava ceza mahkemelerinin salâhiyeti dahilinde değildir. Bu noktanın 'nâazarı dikkate alınmasını, rica ederiz. İddia makamı ise, buna şöyle cevap vermişlir: — Noterler kanununun 26 ve 28 in- ci maddeleri hükmünce, vergiler üze “ rinde yapılan bütün sulistimaller, ta- mamen cezaj mahiyettedir. Bunun için dava, mahkemenin salâhiyeti dahilin « dedir. Mahkeme hey'eti, bu cihetin tetki - kine karar vererek, duruşmayı - başkâ bir güne bırakmıştır. Mütehassıs Bakster Memleketine döndü Sultanahmet civarında Bizans eser leri üzerinde hafriyat mütehassıs Bakster bu seneki - çalış * masını ikmal ederek memleketine dön” müştür. Bakster bu seneki hafriyat es- nasında edindiğii malümatı yakında Ro- mada toplanacak Arkeoloğlar toplantı- sında bir konferansla üÜzere tekrar memleketimize gelecek * tir. İlân Tarifemiz Birinci — sahife 400 kuruş İkinci * sahife 250 Üçüncü sahife 200 Dördüncü sahife 100 İç sahileler — 60 Son sahife 40 Muayyen bir müddet zarfında fazlaca mikdarda ilân yaplıracak * lâr ayrıca tenzilâtlı tarifemizden 1s- tifade edeceklerdir. Tam, yarım ve çeyrek sayfa ilânlar için ayrı bit tarife derpiş edilmiştir. Son Posta'nın ticari ilânlarına aid işler için şu adrese müracaat edil- ) — melidir: Hâncılık Kollektif Şirketi, Âşir Bfendi caedesi, Kahramanzade Han Ankara caddesi Yeni Mağazaların sevgili Mağaya : İzmirde Foto HAMZA RUSTEM Sevgili müşterilerine daha faideli olabilmek için mağazalarını genişletmiş, eski mağazalarının karşısına nakletmiştir. bütün fiatlarda mühim tenzilât yapılmıştır. izmir Sergisinde Güzel bir pavyon hazırlayarak orada da sayın müşterilerini bekliyecek: güzel eserlerini gösterecek ve en taze en yeni fotoğraf malzemt: makinelerini ucuz fiatla satacaktır. Satış flatları çok ucuz Takat peşin ve maktudur- İzmir : Emirlerzade çarşısı No: 4, 5, 6, 7,8, 9 dur. müşterilerine bir hediyesi yapmakta olan — anlatacaktır. — Bakster tarih kurultayında bulunmak —