26 Ağustos 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

26 Ağustos 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

26 Ağustos SON POSTA Sayfa 11 I İnhisarlar U. Müdürlüğünden: I — Şartnameleri mucibince 2 adet sigara paket makinesi kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. TI — Muhammen bedeli 18000 lira ve muvakkat teminat 1350 liradır. Mi — Eksiltme, 12/X/937 tarihine rastlayan Salı günü saat 11 de Kabataşta | İnhisarlar Levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler parasız olarak yukarıda adı geçen komisyondan alınabilir. V — İdarece «Yagenberg» makine alınması mütesavver olup münakasaya girecek makine «Yeğenberg» Münakasaya iştirak etmek istiyen başka firma- lar fiatsız fenni tekliflerini münakasadan 15 gün evvel tetkik edilmek üzere İnhisarlar Tütün Fabrikalar Şubesine vermeleri ve tekliflerinin kabul olundu- ğuna dair vesika almaları lâzımdır. VI — Mühürlü teklif mektubu, kanuni vesaik ve eksiltmeye iştirâk vesikasile $b 7,5 teminat akçesini ihtiva edecek olan kapalı zarflar eksiltme günü en geç saat 10 na kadar yukarıda adı geçen komisyon başkanlığına makbuz mukabilin- de verilmiş olmalıdır. — <5535> aax 1 — Şartnamesi mucibince bir adet buhar kazanı kapalı zarf usulile eksilt - meye konulmuştur. TI — Muhammen bedeli 19500 lira ve muvakkat teminatı 1462,5 Ilradır. T — Eksiltme 11/X/937 tarihine rastla yan pazartesi günü saat 15 de Kabataş- ta İnhisarlar levazım ve mübayaat şube sindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler parasız olarak her gün yukarıda adı geçen şubeden alına. bilir. V — Münakasaya «Sulzer, Skoda, Grimma, Verciniğte, Kesselvverke, Kruppe, Kdenschel, Steimmüller, Erste Brünner, M. A. N. Wolff, Stranch, Und Sehmidt ve Stork, gibi yalnız birinci sınıf fabrikalar iştirâk edebilirler. Bu fabrikalar- dan maada firmalar münakasaya iştirâk etmek istedikleri takdirde bulundukla- « şehir sanayi ve ticaret odalarından birinci sınıf fabrika olduklarma dair 'Türk konsolosluğunca musaddak bir tasdikname ibraz ve itasile mükelleftirler. Bu yolda tasdikname ibraz edemiyen «İsmi yukarıda yazılı olmıyan» firmalar münakasaya iştirâk ettirilemez. VI — Teklif veren firmalar, münaka sa tarihinden bir hafta evvel flatsız tek- liflerile pi ve sair bilâmum lüzumlu evrakın Galatada İnhisarlar Umum r şubesine tevdi edeceklerdir. Şube - teklifleri gün evvel «Münakasaya iştirâk vesikası» verecektir. Bu vesikayı iştirâk ede mezler. kanunf vesaik ve ek olan kapalı z çen Komisyon Başi tmeye iştirâk vesika- me günü en lığına makbuz muka- edi lar el geç saat 14 de kadar yukarıdı bilinde, verilmiş olmalıdır. * Paşabançe İspirto Fabrikası arasında yap- kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. 2 — Muhammen bedeli <25004.80> lra ve muvakkat teminat «1933> Ilradır. $ — Eksiltme 6/TX/937 ta rastlıyan Pazartesi günü saat 15 de Kabataş İnhisarlar Levazım ve Mübayaa! Şubesindeki Alıtn Komisyonunda yapılaca! 4 — Şartnameler «126» kuruş mukabilinde her gün İnhisarlar İnşaa! Şube- sinden alınabilir. 5 — Mühürlü teklif mektubu, kanun! vesaik ve 96 7,5 güvenme parasını ih- tiva edecek olan kapal l ç saat 14 e kadar yukarı di göçen komisyon başk ı zarflar eki İstanbul Üniversitesi Arttırma, Eksiltme ve Pazarlık Komisyonu İlânları İşin özü Keşif bedeli Muvakkat teminat İhalesi Lira Lira Haseki hastanesinde tedavi 71485 — 2.9.937 perşembe günü Püviyonu inşaatı 124687 92 saat 15 da Gureba hastanesinde nisa- İye pavyonu İtamıtatı ve 6005 2.9937 perşembe günü #perasyon kısmı inşası 93092 57 Saat 16 da. 1 — Bu işe ait şartnameler ve evrak şunlardır: A ) Eksiltme şartnamesi. B ) Mukavele projesi, C ) Bayındırlık işleri genel şartnamesi. D ) Husust şartname. E ) Keşif cedveli, silsilei fiyat cedveli, metraj cedveli, F ) Proje. N İsteyenler bu şartnamelerden Tedavi Kliniği projesini 7 lira, Kadın ve Doğum Projelerini ise beş lira bedel ile Üniversite Rektörlüğünden alabilirler. 2 — Yukarıda yazılı iki iş ayrı ayrı kapalı zarfla Ünivarsite Rektörlüğünde ihale edilecektir. 3 — Eksiltmeye girehilmek için muvakkat teminattan başka Bayındırlık Ba- kanlığından alınmış 1937 senesine alt mütcahhitlik vesikasile beraber bir defa da 100 bin liralık bina inşaatı taahhüdünü iyi surette ikmal ettiğine dair vesika Verecektir, 4 — Teklif mektup'arı ihale saatinden bir saat evveline Rektörlüğüne makbuz mukabilinde verilmiş olmalıdır . 5 — Posta ile gönderilecek mektupların nihayot ihale saatine kadar gelmiş Olması ve dış zarflarının mühür mumu ile iyice kapatılmış olması şarttır. Pos- tada olacak gecikmeler kabul edilmez. — (5080) Gi Nafia Vekâletinden: 1 — Eksiltmeye konulan iş: Küçük Menderes Islâhı kanallarından sağlık ka - Bahnın 74-510 uncu kilometresinde yapılacak büyük Şüt iİnşaatı. Keşit bedeli «116747> lira «6>» kuruştur. 2 — Eksiltme, 21/Eylâl/937 tarihine rastlıyan Salı günü saat 15 de Nafia Ve- kületinde Sular Umum Müdürlüğü Su Eksiltme Komisyonu odasında kapalı Zürf usulile yapılacaktır. ” 3 — İstekliler, Eksiltme şartnamesi, mukavele projesi, bayındırlık işleri genel #artnamesi fenni şartname ve projeyi «5> lira «84> kuruş bedel mukabilinde * Umum Müdürlüğünden alabilirler. 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin; <7087> llra «50> kuruşluk müvak- t teminat vermeleri ve 1Makal «50000>» liralık mümasil nafla işlerini taahhü: &dip muvaffakiyetle bitirdiğine ve bu kabil işleri başarmakta kabiliyeti oldu. a dair Nafia Vekâletinden alınmış müteahbitlik vesikasını ibraz etmeleri. ı'“ı'klılerin. teklif mektuplarını ikinci maddede yazılı saatten bir saat evveline dar Sular Umum Müdürlüğüne makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. Poş- 4 olan gecikmeler kabul edilmez. «2948> <5537ü> kadar Üniversite BANKA KOMERÇİYALA iTALYANA Sermaye ve ihtiyat akçesi: 847,596,198,96 İtalyan liretidir. bunları şartaameye ve matlüba uygun bulduğu takdirde mü- | Kayıp Aranıyor Yirmi üç sene evvel Vandan Urfaya hieret eden Vanın Muradiye kazasının Şivekâr kö- yünden amcazadem Halit oğlu Arif ve Na- diri arıyorum. O zamandanberi kendilerinden hiç bir haber alamadığımdan bilenlerin: Van cesa evinde Şivekârköylü Yusuf oğ- Ju Akife bildirmeleri İnsaniyet mammıa Tica olunur. Operatör - Urolog Dr. Mehmet Ali İdrar yolları bastalıkları mütehassısı. Köprübaşı Eminönü han Tek: 21915 DOYÇE ORİENT BANK Dresdner Bank Şubesi Merkezi: Berlin Türkiyedeki şubeleri: Galata - İstanbul - İzmir Deposu: İst. Tütün Gümrüğü * Her türlü banka işi * öksürenlere ve gögüs nezlelerine Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektör- lüğünden : Bu yıl Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsünün Ziraat, Baytar Fakültesine, kız ve erkek ve orman fakültesine yalnız erkek parasız yatılı, paralı yatılı ve yatı- sız talebe alınacaktır. Enstitüye yazılabilmek için aşağıdaki şartlara uymak ge- , reklidir. 1 — Türk tabiiyetinde bulunmak ve lise mezuniyet imtihanını vererek ba « kaloryasını yapmış veya lise olgunluk diplomasını almış bulunmak lâzımdır, (Bakaloryasını yapmamış veya olgunluk diplomasını almamış olanlar enstitüye alınamaz). 2 — İstanbul üniversitesinin fen fakültesinden naklen gelecek olanlar orada okudukları sömstrlerden muyvaffak olmuşlarsa, ikisi kabul edilerek Baytar, Zi- raat ve Orman Fakültesinin üçüncü sömestrlerine alınırlar. Ancak Baytar Fakültesine girenlerin bu fakültenin birinci ve ikinci sömestrlerinde okunan Anatomi dersine de ayrıca devam etmeleri ve Ziraat fakültesine girenlerin zi « * raat stajını yapmaları gereklidir. * 3 — Enstitüye girecek talebenin yaşı 17 den aşağı, ve 25 den yukarı olmaz. Nehari talebe yüksek yaş kaydına bağlı değildir. 4 — Parasız yatılı talebeden ertiklerinin lüzum göslerdiği beden kabiliyeti ve sağlamlıkları hakkında tam teşekküllü bir hasta evi kurulunun raporu lâ » zımdır. Bu raporlarda talebenin her türlü askeri hizmete kabiliyeti olduğu ayrıca tasrih edilecektir. 5 — Enstitüye yazılan talebe iki ay içinde, yeniden sağlık ve sağlamlık mua- yenesinden geçirilerek ertiklerinin lüzum gösterdiği beden kabiliyetini göster. miyenlerin enstitüden ilişiği kesilir. 6 — Ziraat Fakültesine girecek talebe Ankarada Orman Çifliğinde 10 ay staj görmeğe mecburdurlar, Bu staj müddetince talebeye 30 lira aylık verilir. Yata- cak çiftlikte parasız sağlanır. (Stajyer talebenin yemesi ve içmesi de enstitüce sağlandığı takdirde kendilerine bu 30 lira verilmez). 7 — Parasız yatı talebesinden staj veya okuma devresi içinde her ne sebeple olursa olsun kendiliğinden stajını veya tahsilini bırakanlardan veya cezaen çi« karılanlardan hükümetçe yapılan masrafları ödiyecekleri hakkında verilecek nümuneye göre noterlikten tasdikli bir kefaletname alınır. 8 — Enstitüye girmek istiyenler yukarıda yazılı rapordan başka nüfus kâğı« dını, aşı kâğıdını, polis veya uraylardan alacakları özgidim kâğıdını, orta ve liselerde görmüş oldukları süel dersler hakkındaki ehliyetnameleri iliştirilerek €l yazılarile yazacakları pullu bir dilekçe ile ve altı tane fotoğrafile birlikte doğruca Ankara'da Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğüne baş vururlar, Talip » ler dilekçelerinde hangi fakülteye kaydolunmak istediklerini bildirmelidirler, Aksi takdirde dilekçeler hakkında bir muamele yapılmaz. 9 — Pulsuz veya usulü dalresinde pullanmamış olan ve 8 inci maddede yazılı kâğıtların ilişik olmadığı dilekçeler gelmemiş sayılır. Ve bunlar hakkında hiç bir muamele yapılmaz. 10 — Birinci ve sekizinci maddede yazılı vesikalarla vaktinde baş vuranlar arasından pek iyi ve Iyi dereceli olanlar tercih edilir. Kabul edilecek talebe diploma derecesine ve baş vurma tarihlerine göre seçi- lirler. Kadro dolmadığı takdirde orta dereceliler de baş vurma sırasına göre alınabilirler. Ayni şerait altında liseden fen kısmından çıkacaklar tercih olunur. l11 — Cevap istiyenler ayrıca pul göndermelidirler; 12 — Baş vurma zamanı ağustosun birinci gününden Eylülün 30 uncu günü akşamına kadardır. Bundan sonrakı başvurmalar kabul edilmez. (4648) — (2298) KATRAN HAEKKI EKREM hai KA | İ | A ada