2 Eylül 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

2 Eylül 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

10 Sayfa Çocuğunuzu hangi mektebe vereceksiniz? “ Son Posta ,, bütün mekteplerin kayıt ve kabul şartlarını neşrediyor Yüksek iktısat ve ticaret mektebi Yüksek iktısat ve ticaret mektebi orta, Hse ve yüksek olmak üzere üç kısımdan mü- rekkeptir. Orta kısım dört senedir, 15 yaşını geçmiyen her ilk mektep mezunu bu kısma kaydedilir. Lise kışmı biri ihzari, $ çü aslt olmak ü- zere dört senedir. 18 yaşından küçük her or- ta mektep yahut orta ticaret mektebi me - Zzunu ihzari sınıfa ahınır, Yüksek kısım ise 3 senedir. Her ilse me - zunu ihzari sınıfa ahınır. Üç kısımda da kayıtlar 15 Eytölde başlar 6 birinciteşrinde kapanır, Konservatuar İki kısımdan ibarettir. Birinel kısım esas konservatuar kiami olup Tepebaşındadır. İ- kinci kısım leyli şehir bandasu kısmıdır. Be- giktaştadır. Konservatuara Ük tahsilini bitirmiş olan- lar alınır. Altı aylık bir çalışmadan sonra ya- pılacak imtihan neticesinde kazananlar piya no ve orkestra âletleri, yüksek musiki naza- riyetleri, teganni musiki deklâmasyoni, tem- gil ve balet, mill! kültür zahasına giren tür- kü ve danslar şubelerinden birine girebilir - ler, Piyano, keman ve şan derslerinden gayr! bütün dersler ve tedrisat ücretsizdir. Kız ta- lebeden bu derslerden ücret ahnmaz, Şehir Bandosu kısmına Jik mektep çocukları ara - sında açılacak müsabaka neticesinde talebe alınır. Ücret alınmaz. Talebeye bharçlık ta ve rilir. Mektebi bitirenler ya Şehir bandosun - da veyahut belediyeye bağlı musiki müesse- selerinde Üç yıl çalışmas mecburiyetinde bu- lunurlar, Dişçi mektebi Lise mezunları girebilir. Tahsil müddeti 4 senedir. Mekteplen mezun olan gençler staj yapmağa mecbur olmadan serbes" olarak dişçilik yapabilecekleri gibi resmi müessese- derde de diş tabibliği yapabilirler. Bornoyada bir ortamekteb açılıyor İzmir (Hususi) — İzmirde bu yıl tilkmek- tebten mezun olan 3500 talebeyi barındır- mak üzere Bornorada 21 lik sınıflı bir orta- mekteb kurulmasına teşebbüs edilmiştir. Bir bina bulunmuş ve keyfiyet költür bakanlı- Bına bildirilmiştir. yanlış vagona yerleştiren İtalyan hama- la derdimizi anlatmağa çalışırken de bir hayli terledik. Şaka değil, vagonların ba- ziları doğruca Parise gittiği halde, bir kısmı yolda aktarma edilecek.. Adam - cağız bunu anlamıyor ve bizi Parise gi- den vagona yerleştirdiğine emin olduğu için sözümüzü dinlemek bile istemiyor. du. Tevekkeli değil, Amerikalı türistler her indikleri Istasyonda kendilerine yar- dım edecek İlerini seçip gezintileri- ni tertip edecek olan «Amerikan Eks - pres» İn memurunu sorup duruyorlardı! Maamafih, söz aramızda, ben kendi hesabıma, onlar gibi koyun sürüsü halin- de, bir adamın peşine katılıp sabahtan akşama kadar durmadan koşarak, akşam hiç bir şey görmeden ve memleketi tanı- madan baygın bir halde ötele dönmek - tense, biraz güçlükle derdimi anlatıp serbest kalmayı ve gittiğim şehirlerin, kendi istediğim yerlerini, kendi bildiğim gibi görmeyi yüz defa tercih ediyorum. Ancak, bu sözlerime, müçtemlan ya - pılan gezintilere muhalifim manası ve - rilmemelidir, Bilâkis, bir iki gün için git- tikleri bir memleketin, gezilecek ve gö- rülecek yerlerini hakkile bilmiyen ve ©- ralarda ahbap ve akrabası bulunmıyan seyyahların, bir seyahat acentasına mü- racaat ederek her gün tertip edilen müh- telif gezintilerden birisine iştirak etme- leri iki bakımdan faydalıdır: Birisi, ayni gezintileri çok daha ucuz fiatla yapabil- mek, ikincisi de resmi bir acenta tara - fından verilecek doğru izahattan istifade etmek ğ Bu umumi gezintilerden başka bir ya- zımda tekrar bahsedeceğim. M. Berkand SON POSTA I İstanbul Belediyesi İlânları I Otomobilini muayene ettirmemiş olanların nazarı dikkatine 1 — Muayene etiketi olmuyan ve plâkalarımı da hazirandan evvel almış olan bütün motörlü kara nakil vasıtaları seyrüseferden menedilip haklarında takâ- batı cezaiye icra edileceği gibi muayene ye de sevkedilecektir. Ancak 25 hazi« randan sonra plâka almış olanlar müste snadır. 2 — Muayene için gün alıp ta makbul özrüne binaen gelmediğini tevsik eden- ler ve gün alamıyanlar, özürlerini tevsi k ettikderi takdirde cezasız olarak muâ- yene edilecektir. 3 — Özrünü tevsik edemiyenlerle gün almış olsun olmasın muayeneye gel- memiş olanlardan beş lira para cezası alınarak muayeneleri icra edilecektir. 4 — 1 Eylülden itibaren on gün devam edecek bir randevü müddeti tayin edil- miştir. 5 — Muayeneler salı ve perşembe günleri Sultanahmette icra edilecek ve 15 teşrinievvelde nihayet bulacaktır. Bu müddet zarfında muayeneye gelmiyenler hakkında takibatı cezaiye icra edilecek ve seyrüseferden hemen menedilecek- lerdir. — (B.) — (5163) * * * Cinsi Bir metresinin muhammen bedeli — 550 — Dimi eni 80 santim. YN A 0 ” W 450 Patiska eni 140 santim. T5 » Haseki hastanesi için Kizumu olan yukarıda yazılı dimi ve patiska açık ek- siltmeye konulmuştur. Şartnamesi Levarım Müdürlüğünde görülebilir. İstekli- ler 2490 No, lı kanunda yazılı vesika ve 54 lira 18 kuruşluk ilk teminat makbuz veya mektubile beraber 3/9/1937 Cuma günü saat 14 de Daimi Encümende bulunmalıdırlar. (B.) (5384) Nafia Vekâletinden: Diyarıbekir . Cizre - Irak hududu hat tının 65 nci kilometresile Irak hududu arasındaki kısmının etüdü ve ayni hattın Diyarıbekir ile Irak hududu arasın « daki kısmının aplikasyonu ve bu hat üzerindeki bir iltisak noktası ile Tatvan arasındaki kısının etül ve aplikasyonu kapah zarf usulile eksiltmeye konül « muştur, 1 — Eksiltme 17/9/937 tarihinde saat on beşte Vekâletimiz demiryollar inşaat dairesinde eksiltme kamisyonu odasında yapılacaktır. 2 — Bu etüt ve aplikasyon işinin muhammen bedeli iki yüz altmış bin liradır. 9 — Muvakkat teminatı 14150 Jiradır. 4 — Bu işe ait mukavele projesi, eksilt me şartnamesi bayındırlık işleri genel şartnamesi, istasyon mevkileri hesabatına aid 210 numaralı tip ile diğer müte- ferri evraktan müteşekkil bir takım münakasa evrakı on Üç Hra mukabilinde demiryolları inşaat dairesinden tedarik olunabilir. Bu eksiltmeye girmek istiyenler 2490 numaralı arttırma, eksiltme ve ihale kanunu mucibince ibrazına mecbur oldukları evrak ve vesikalarla Vekâleti - mizden verilmiş 937 senesi içinde muteber etüt mütlemhhitliği vesikasını havi teklif zarflarını mezkür kanunun tarifatı dairesinde hazırlıyarak 17/9/937 tari- hinde saat on dörde kadar demiryolları inşaat dairesindeki komisyona makbuz mukabilinde vermiş olmaları lâzımdır. «5TT9» — <3093> Metre Eylâl 2 KİSLI HER SABAH wuşuzw Vi . yana Üniversite - si profesörü Doktor Stejskal'in cazip keşfi <Biocel» cevheri bulunan ve yegâne cild unsuru olan pembea ren- gindeki Tokalon kremini kullanmız. Hüceyreleri canlandıran bu cevher, kemali itina ile seçilmiş genç hay - vanlardan istihsal edilmiştir. Hali. hazır fenni sayesinde, buruşukluk- ların, cüdin tabii unsuru olan bu cevherin kaybolmasından ileri gel diği — anlaşılmıştır. Binaenaleyh Tokalon kremi ; terkibindeki Biocel cevheri siz uyurken, cildinizi besler ve onu gençleştirip yumuşatır. İlk kullanışında, Cildinizin ne a. dar tazeleşip yumuşadığını göse. ceksiniz. Bir kaç gün sonra, burü. şukluklar kaybolmağa başlar ve bir hafta nihayetinde senelemea gençleşmiş görüneceksiniz. Sabati- ları da (yağsız) beyaz Tokalon kremini kullanınız. Siyah noktaları eritir. Ve Cildi beyazlatıp yumuşa- tır. 50 yaşlarındaki kadınlar, genç kaz. ların bile gıpta edeceği sehhar bis tene malik olurlar. Beyoğlu - Tünelbaşı - Yeniyol Kız ve Erkek ALMAN LİSESİ Tei Tam devreli Lişe - Ticaret Mektebi - Almanca öğremmek için ihzart sınıf DERSLERE 9 EYLÜL PERŞEMBE BAŞLANACAKTIR. Kayıt muamelesi 1 Eylülden itibaren hergün saat 8Sden 12 yo kadar, nüfus tezkeresi, aşı kâğıdı, sıhhat raporu, 4 fotoğraf ve mektep tasdikname veya diplomasile yapılır. Fazla tafsilât için mektebe müracaat veya 40486 ya telefon edilmesi. İş Bankası asgari 25 lira mevduatı bulunan bütün kumbara sahiplerine senede kura ile 20,000 lira mükâfat dağıtmaktadır. 1937 sonuna kadar keşide tarihleri: Eylül, Birinci Teşrin ve Birinci Kânun aylarının ilk günleri.